Ryškus miesto automobiliukas – „Chevrolet Spark“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • chevrolet_spark__2_
  • chevrolet_spark__3_
  • chevrolet_spark
  • chevrolet_spark__5_
  • chevrolet_spark__4_
  • chevrolet_spark__6_
  • chevrolet_spark__7_

Naujausios kartos „Chevrolet Spark" pasirodė tik 2010 m., tačiau aišku, kad dėmesio šiam automobiliukui tikrai netruks. Ankstesnės kartos „Spark" buvo ganėtinai neišvaizdus mažas automobilis. Naujasis visiškai kitoks. Jis skiriasi ne tik nuo savo pirmtako, bet ir nuo kitų mini automobilių. Iš pirmo žvilgsnio nė nesitiki, kad tai - penkiaduris automobilis. Dizaineriai ir inžinieriai pasistengė, tad užpakalinių durelių rankenėlės sumaniai paslėptos išsaugant kėbulo vientisumą ir „švarumą". Rombo formos iškilę priekiniai žibintai tęsiasi nuo bamperio beveik iki pat priekinio stiklo. O kur dar ant stogo sumontuoti „ragai" - netipiškas mini automobiliukų atributas. Tikras mažas sportinis kupė.

Mini kategorija, kuriai šis modelis priklauso, aiškiai rodo, kad tolimoms kelionėms automobilis neskirtas. Salone keturi suaugę žmonės telpa, tačiau bagažinė - daugiau simbolinė. Joje telpa pirmosios pagalbos vaistinėlė, avarinio sustojimo ženklas, o vietos lieka tik būtiniausiems daiktams arba keliems popierių aplankams. Laimė, salone gausu visokių lentynėlių ir stalčiukų, kur puikiai galima išdėlioti smulkesnius daiktus.

Per pristatymą „Chevrolet" atstovai minėjo, kad šiuo automobiliu tikisi patraukti jaunimo dėmesį. Dar būtų galima papildyti - ir moterų, nes vidutinio sudėjimo vyrui vairuotojo vietoje patogiai įsitaisyti ganėtinai sudėtinga. Sėdynė patogi, tačiau sunku rasti padėtį, kad dešinė koja nesiremtų ir centrinę prietaisų konsolę. Trumpoje kelionėje tai gal ir nevargintų, tačiau po 200 kilometrų koją pradeda mausti. Bandant atsisėsti kiek aukščiau, užpakalinio vaizdo veidrodėlis „nusileidžia" beveik iki priekinio stiklo vidurio.

Verčiau jau gamintojai jį būtų pritvirtinę ne prie priekinio stiklo, o prie lubų. Išskyrus tai, matomumas iš vairuotojo vietos puikus. Jį dar labiau pagerina didžiuliai šoninio vaizdo veidrodėliai (panašu, kad dideli šoniniai veidrodėliai - nauja automobilių mados tendencija). Parkavimosi sistema taip pat praverčia. Jeigu jos nėra pasirinkto modelio bazinėje sąrangoje, reiktų užsisakyti papildomą. „LT" sąrangoje iškarto yra ir el. valdomi priekiniai ir užpakaliniai langai, el. valdomi ir šildomi išorės veidrodėliai, garso sistemos reguliavimas prie vairo. Tikrai neblogai mini klasės automobiliui.

Modernus spidometras, panašus į motociklo, iškeltas ant vairo kolonėlės. Šalia sumontuotas tachometro/prietaisų skydelio ekranas.

Sprendimas puikus, nes spidometras puikiai matomas ir sėdint aukščiau, ir žemiau. Tik keista, kad kompiuteris nerodo kuro sąnaudų konkrečiu momentu. Ši smulkmena tikrai nebūtų trukdžiusi.

Užvedus nustebina automobilio variklio keliamas garsas. Tuščiomis apsukomis jis buvo tylesnis, tačiau spustelėjus akceleratorių atrodydavo, kad riaumoja sportinis automobilis. Garso izoliacijos gamintojas ir vėl pagailėjo. Tas pats pasakytina ir apie automobilio dugną - važiuojant girdėjosi ne tik kelias, bet ir visi akmenukai. Pasiekus 100 km/val. greitį buvo galima klausytis ir švilpiančio vėjo... Kita vertus, tai - visų mini ir mažų automobilių segmento problema. Beje, kalbant apie variklį, bandytas modelis turėjo 1,2 l variklį - galingiausią tarp naujo „Spark" variklių. Renkantis automobilį reiktų imti būtent šį. Vidutinės kuro sąnaudos tokios pačios kaip ir 1 l variklio - apie 5 litrai, o galios juntama daugiau. Automobilį su 1 l varikliu apsimoka pirkti tik tada, jei planuojate važinėti vienas.

Visi modeliai, nepriklausomai nuo variklio tūrio, komplektuojami su 5 pavarų MPD. Pavaros persijungia trumpai ir tiksliai. Važiuoklė kietoka, jaučiami kelio nelygumai, bet tai leidžia puikiai manevruoti miesto gatvėse. Vairo automobilis klauso puikiai. Tuo buvo proga įsitikinti vieno iš mūsų didmiesčių gatvėje, kuri dar laukia kelininkų dėmesio - didesnis arba lėtesnis automobilis joje būtų turėjęs problemų, o mažas ir labai judrus „Spark" saugiai aplenkė visas duobes. Puikiai automobiliukas elgiasi ir užmiesčio trasoje - neįprastoje aplinkoje. Gamintojai teigia, kad automobilis gavo naujus, kitokius negu pirmtako, amortizatorius, spyruokles ir kitas pakabos detales.

Akivaizdu, kad nestandartine išvaizda ir neblogais rodikliais - mažomis kuro sąnaudomis, „Euro 5" standartus atitinkančiu varikliu, manevringumu - pasižymintis naujasis „Spark" tikrai atras savo pirkėją. Jaunimas, kuriam į pasivažinėjimus nereikia imtis kalno daiktų, turėtų pamėgti šį savo charakterį turintį automobiliuką. Be to, gamintojo suteikiama nebloga garantija, tad servisuose teks lankytis nebent... norint automobiliuką nusiplauti.

Klausimas šiuo atveju būtų kitas - kiek jaunų žmonių, kuriems kaip tik ir skirtas šis modelis, turės atliekamus 35 000 Lt? Prognozuoti dabar sunku, tačiau, panašu, kad ir Lietuvos naujų automobilių rinka (nors ir atsiliekame nuo Vakarų) pamažu pradeda atsigauti, tad naujojo „Spark" gali laukti nebloga ateitis.

„Chevrolet Spark 2010" 1.2 l.

Kėbulas

Chečbekas

Durų/vietų skaičius

5/4

Automobilio masė, kg

864

Maksimalus greitis, km/val.

164

100 km/val. pasiekia per, s

12,1

Apsisukimo spindulys, m

5,0

Bagažinės talpa, l

170

Ilgis, mm

3640

Plotis, mm

1597

Aukštis, mm

1522

Variklis

Benzininis, su paskirstytu kuro įpurškimu

Darbinis tūris, cm3

1206

Degalai

Benzinas А-95

Galia, AG/aps. min.

82/6400

Maksimalus sukimo momentas Nm/aps. min.

111/4800

Kuro sąnaudos mieste, l

6,6

Kuro sąnaudos užmiestyje, l

4,2

Mišrus ciklas, l

5,1

Kuro bako talpa, l

35

Pavarų dėžė

MPD, 5 pavarų

Varantys ratai

Priekiniai

Priekinė pakaba

Nepriklausoma, „McPherson", su skersinio stabilumo stabilizatoriumi

Užpakalinė pakaba

Pusiau nepriklausoma, spyruoklinė su susijusiomis svirtimis

Padangų dydžiai

155/70 R14; 165/60 R15

Diskų dydžiai

4.5Jx14; 5.0Jx15

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai vėdinami

Užpakaliniai stabdžiai

Būgniniai

 

V. Misevičius

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: