„Santa Fe“ – trečioji karta
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP6770
  • IMGP6771
  • IMGP6775
  • IMGP6781
  • IMGP6782
  • IMGP6784
  • IMGP6786
  • IMGP6788
  • IMGP6994
  • IMGP6996
  • santa_fe__1_
  • santa_fe__2_
  • santa_fe__3_
  • santa_fe__4_
  • santa_fe__5_
  • santa_fe__6_
  • santa_fe__7_
  • santa_fe__8_
  • santa_fe__9_
  • santa_fe__10_
  • santa_fe__11_
  • santa_fe__12_
  • santa_fe

Korėjietiški automobiliai Lietuvoje sparčiai populiarėja. Gatvėse daugėja tokių modelių kaip „i30", „i40", „ix35", o dabar prie jų prisijungs ir naujasis „Santa Fe".

Trečiosios kartos „Hyundai Santa Fe", lyginant jį su pirmtaku, gerokai pasikeitė. Jame aiškiai galima įžvelgti naujiesiems Korėjos automobilių gamintojo modeliams būdingą „tekančių linijų" dizainą. Gal jis kiek aštrokas, tačiau harmoningas, visos detalės puikiai dera tarpusavyje.

Įdomios formos bamperyje įtaisyti rūko žibintai pasipuošę šviesos diodais, o visa priekinė optika spinduliuoja užslėptą agresyvumą. Masyvios radiatoriaus grotelės, aiškiai apibrėžtos ribos ir plastikiniai intarpai pabrėžia ne tik automobilio elegantiškumą, bet ir savotišką brutualumą. Bandytas modelis turėjo dvigubą, bet tik vienoje pusėje sumontuotą išmetimo vamzdį. Manau, kad jei vamzdžiai būtų kiekvienoje pusėje, automobilis atrodytų dailiau.

Kartu su išore, pasikeitė ir automobilio vidus. Medžiagos kokybiškos, salono apdailai pretenzijų nėra.

Spidometras ir tachometras dailiai įgilinti. Pasak kartu važiavusio keleivio, šie „šuliniai" puikiai apsaugos spidometro rodmenis nuo šalia sėdinčios ir apie netinkamą greitį mėgstančios kalbėti žmonos, nes iš priekinio keleivio vietos spidometro nesimato.

Tačiau, panašu, kad būtent keleiviui buvo paskaičiuoti 12 V rozetės ir ausinių bei USB laikmenos pajungimo lizdai. Jie yra labai žemai, pačioje centrinio panelio dugne, tad norint juos pasiekti, tenka gerokai pasilenkti. Vairuojant to daryti nepatartina.

Bandyta „Santa Fe" turėjo multimedinę sistemą ir dviejų zonų klimato kontrolę, tačiau kaip ir modelyje „ix35", kondicionierius ir oro srauto keitimo mygtukai sumontuoti toliau nuo vairuotojo. Atrodo gražiai, pasiekti vairuotojas juos gali, tačiau norėtųsi, kad visi svarbūs mygtukai būtų montuojami kaip galima arčiau vairuotojo vietos. Juo labiau, kad visi kiti reguliavimo mygtukai ir valdymo svirtelės išdėstytos patogiai. Kitas klausimas - ar jų tikrai tiek reikia?

Automobilio išorė - duoklė madai, betuž grožį tenka mokėti. Priekiniai statramsčiai kiek trukdo matomumui į priekį, užpakalinių durelių langelis irgi ne pats didžiausias. Padėtį kažkiek taiso dideli šoniniai veidrodėliai, tačiau parkavimosi davikliai ir galinio vaizdo kamera tokiam automobilyje labai praverčia, nes leidžia matyti tą už automobilio esančią erdvę, kurios nesimato veidrodėliuose.

Vairuotojo vieta patogi, sėdynė - valdoma elektra. Atidarius dureles ji paslaugiai pavažiuoja atgal taip palengvindama išlipimą/įlipimą, tačiau šoninio palaikymo norėtųsi stipresnio.

Trečios kartos „Santa Fe" - didelis ir erdvus automobilis. Jame be vairuotojo laisvai telpa keturi suaugę žmonės. Patogu tai, kad gale sėdintys keleiviai gali pasireguliuoti sėdynių nugarėles. Dvi šoninės vietos - šildomos. Jeigu gale sėdi tik du žmonės, centrinės sėdynės nugarėlę galima naudoti kaip labai patogų ranktūrį - puodukų laikiklį. Dvi užpakalinių sėdynių dalys 1/3 ir 2/3 - stumdomos.

Nulenkus sėdynes padidėja bagažinės tūris, tačiau pervežti didelius daiktus nebus labai patogu, nes nugarėlės ir bagažinės dugnas nesudaro lygios plokštumos. Beje, bagažinė turi savų „paslapčių". Tai - slapti stalčiukai, kuriuose galima sukrauti smulkesnius ar brangesnius daiktus, kuriuos vėliau pridengs kitas bagažas.

Įdomu, kad dyzeliniame „Santa Fe" modelyje, bagažinėje greta 12 voltų rozetės yra ir įprasta - 220 voltų rozetė. Ją įjungti galima šalia vairo esančio mygtuko paspaudimu. Taip pat rozetė turi papildomą apsaugą nuo vaikų - skylutės uždengtos specialiu pasukamu dangteliu.

Bandytas modelis turėjo dyzelinį 2,2 l 200 AG variklį ir automatinę pavarų dėžę. Pats tas sunkiam, dideliam automobiliui.

Pradėjus kelionę po miestą, vidutinės kuro sąnaudos viršijo 9 l/100 km, išsukus į magistralę jos sumažėjo iki 7,2 l/100 km., o važiuojant tik magistrale sąnaudas pavyko sumažinti iki 6,2 l. Didesnės, negu deklaruoja gamintojas, bet visai arti oficialių. Taigi, iš Vilniaus į pajūrį ir atgal, labai neskubant, galima nuvažiuoti su vienu kuro baku.

Automobilio pakaba sureguliuota geram keliui, tad duobės, kelio remonto pasekmės ir panašios kliūtys buvo aiškiai juntamos. Kita vertus, užtat kelyje automobilis laikėsi tvirtai ir patikimai.

„Hyundai" inžinieriai teigia, kad naujasis „Santa Fe" valdomas gerokai lengviau už savo pirmtaką. Su ankstesniu modeliu važiuoti neteko, tačiau bandytą valdyti buvo patogu ir lengviau, negu buvo galima tikėtis iš tokio dydžio automobilio.

Dar viena naujovė - vairavimo stiliaus keitimas. Ant vairo yra specialus mygtukas, kurį paspaudus vairas veikia „normaliai", „patogiai" arba „sportiškai". Variklio veiklai ar amortizatoriams tai įtakos neturi, tačiau manevruojant mieste „sportinis" režimas labai praverčia - vairas tampa aštresnis, automobilis - manevringesnis.

Naujasis „Santa Fe" gali pasigirti ir puikia garso izoliacija, tad net užvedant dyzelinį variklį viduje jo keliamo garso beveik nesigirdėjo. Nesigirdėjo jo ir pakeliui, tiek važiuojant automatiniu režimu, tiek greitėjant perjungus valdymą į mechaninį.

Beje, nusprendus apžiūrėti variklį, reiktų būti atidiems - variklio dangčio kablys ganėtinai didelis ir atsikišęs, tad neatsargiai kilstelėjus galvą galima užsigauti.

Per keletą prie vairo praleistų dienų naujasis „Santa Fe" paliko teigiamą įspūdį. Didelis, erdvus, modernus, galintis pasigirti turtingą sąranga. Tiems, kas turi gausią šeimą arba nuolatinę kelionių kompaniją, toks automobilis būtų vienas iš galimų pasirinkimo variantų. Tik reikia nusiteikt, kad tai nebus pigu. Už technologijas, saugumą ir patogumą reikia mokėti.

 

Techninės charakteristikos Santa Fe New 2013

Vietų skaičius

5

7

5

Išmatavimai mm

Ilgis

4 690

Plotis

1 880

Aukštis

1675 / 1685 (su „ragais")

Ratų bazė

2 700

Prošvaisa

185

Tarpuvėžis, mm

Priekinis

1633 / 1628 / 1628 (padangos 17" / 18" / 19")

Užpakalinis

1644 / 1639 / 1639 (padangos 16" / 17" / 18")

Bagažinės tūris (kai sėdynės nulenktos), l

585 (1680)

516 (1615)

585 (1680)

Variklis

Theta II 2,4 MPI D-CVVT

R2,2 CRDi Diesel

Tipas

Benzininis, su išskirstytu įpurškimu

Dyzelinis

Tūris, cm3

2359

2199

Maksimali galia kW esant aps./min.

129 (6000)

145 (3800)

Maksimali galia AG esant aps./min.

175 (6000)

197 (3800)

Maksimalus sukimo momentas Nm esant aps./min.

227 (3750)

421 (1800-2500) МТ
436 (1800-2500) АТ

Kuro bako talpa, l

64

PAKABA

 

Priekinė

Nepriklausoma, McPherson su spyruoklėmis ir skersinio stabilumo stabilizatoriumi

Užpakalinė

Nepriklausoma, daugiasvirtė, su skersinio stabilumo stabilizatoriumi

Stabdžiai

Priekiniai

Vėdinami diskiniai su nusidėvėjimo indikatoriumi

Užpakaliniai

Diskiniai su nusidėvėjimo indikatoriumi, stovėjimo stabdis - būgninis

VAIRO SISTEMA

 

Tipas

Krumpliastiebinė pavara, su elektriniu stiprintuvu

Minimalus posūkio spindulys, m

5,45

PADANGOS IR DISKAI

         

Padangos

235/65R17;  235/60R18;  235/55R19

235/65R17

235/65R17;  235/60R18;  235/55R19

Diskai

7.0Jx17";  7.5Jx18";  7.5Jx19"

7.0Jx17"

7.0Jx17"; 7.5Jx18"; 7.5Jx19"

Dinaminės charakteristikos

6MPD 4WD

6APD 4WD

6APD

4WD

6APD

2WD

6APD

4WD

Transmisija

Mechaninė

Hidromechaninė

Hidromechaninė

Varantys ratai

Visi keturi

Priekiniai

Priekiniai

100 km/val. pasiekia per, s

11,4

11,6

11,6

9,8

10,1

Maksimalus greitis, km/val.

190

190

190

190

190

EKOLOGIJA

       

Kuro sąnaudos 100 km kelio

Miestas

11,7

12,3

12,3

8,8

8,9

Užmiestis

7,3

6,9

6,9

5,3

5,5

Mišrios

8,9

8,9

8,9

6,6

6,8

Ekologijos klasė

4 (ketvirta)

4 (ketvirta)

IšmetamaCO2**,
g/km.

Mieste

     

230

234

Užmiestyje

     

140

145

Mišrus ciklas

     

173

178

MASĖ

     

Automobilio masė, kg, min-max

1737 ~ 1898

1766 ~ 1927

1799 ~ 1949

1816 ~ 1977

1882 ~ 2043

Leidžiama masė, kg

2510

2510

Priekabos be stabdžių svoris, kg

750

750

Priekabos su stabdžiais svoris, kg

2500

2000

2000

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...