Siekis gyventi švaresnėje ir sveikesnėje aplinkoje keičia net autoservisų darbą
Atnaujinta: 2020-03-09
  • darboirankiai-lt-1
  • darboirnakiai-lt--2

Ozono skylės atsiradimas ir didėjimas yra viena iš dažniausiai aptariamų temų pastaruosius porą dešimtmečių. Ilgai netilo diskusijos su skeptikais, kurie tuo abejojo, galiausiai pripažinta, jog skylė nėra mokslininkų išsigalvojimas ir po to sekė veiksmai siekiant sustabdyti ozono skylės plėtimąsi. Vienas iš būdų - freono R12 naudojimo uždraudimas automobilių klimato kontrolės sistemose.

Kondicionieriu pildymo iranga

Freonas - tai chloro, fluoro ir bromo angliavandenilių junginys, kuris naudojamas automobilių kondicionieriuose, šaldytuvų šaldymo mechanizmams, purškiamiems aerozoliams bei įvairiems kitiems mechanizmams užpildyti. Tačiau lygiai taip pat kaip freonas puikiai atlieka savo pagrindines funkcijas, jis naikina ir ozono sluoksnį. Atlikus išsamius tyrimus ir priėjus bendros išvados, jog freono reikia atsisakyti siekiant apsaugoti savo planetą, buvo pasirašytas Monrealio protokolas, kuriuo uždraustas freono R12 naudojimas automobilių kondicionieriuose, klimato kontrolės sistemose bei buities prietaisuose. Pradėtas naudoti mažiau kenksmingas freonas R134a.

Sekantis žingsnis - Europos Sąjungos direktyva 2006/40/CE, kuria siekiama sumažinti globalinį atšilimą ir pakeisti R134a šaltnešį automobiliams iki 3,5 t į alternatyvų, kurio GWP (angl. Greenhouse Warming Potential, liet. Globalinio klimato atšilimo potencialas) yra mažesnis nei 150. Alternatyviu šaltnešiu sėkmingai tapo ir jau naudojamas naujuose automobiliuose R1234yf. Pagal šią direktyvą, visi naujai homologuoti automobiliai nuo 2011 metų sausio 1 d. turi būti gaminami su klimato kontrolės sistema naudojančia R1234yf šaltnešį. O nuo 2017 sausio 1 d. ši direktyva turės būti taikoma visiems naujai pagamintiems automobiliams.

Kondicionieriu pildymo iranga

Šių pokyčių automobilių savininkai nepajus. Tačiau tai itin gerai jaučiama autoservisuose. Šiuo metu gatvėmis rieda automobiliai, kurių klimato kontrolės sistemos naudoja R134a arba R1234yf šaltnešius. Kondicionierių pildymo stotelės šiuos šaltnešius naudojančioms sistemoms yra skirtingos. Nors ES direktyvos nuostatai pradėti įgyvendinti nuo 2011 metų, tačiau Lietuvoje vyraujantis naudotų automobilių parkas, kurį laiką nevertė autoservisus skubėti įsigyti kondicionierių pildymo įrangos. Tačiau dabar jau pats laikas suskubti.

O ką siūlo kondicionierių pildymo įrangos gamintojai? Vienas iš lyderių šioje srityje, kompanija TEXA, priėmė pokyčius kaip iššūkį parodyti ką jie gali pagaminti geriausio ir kas palengvins autoservisų darbą. Šiuo metu rinkai pristatyta nauja klimato kontrolės aptarnavimo stotelių serija -  TEXA KONFORT 700R, kuri dėl savo unikalios konstrukcijos bei panaudojus kelis atitinkamus priedus gali puikiai dirbti tiek su šaltnešiu R134a, arba su R1234yf, o taip pat pristatyta aukštos klasės klimato kontrolės aptarnavimo stotis TEXA KONFORT 780R BI-GAS, kuri skirta darbui su abiem šaltnešiais vienu metu.

TEXA pasitelkė naujausias šių dienų bei ateities technologijas, atrado ir sukūrė naujus būdus palengvinti autoservisų darbą dirbant su dviem skirtingais šaltnešiais. Daugelis naujų įrenginių funkcijų jau turi tarptautinius patentų patvirtinimus, o taip pat visa nauja įranga atitinka tarptautinį kokybės standartą ISO/TS 16949.

UAB „Baltijos automobilių diagnostikos sistemos" yra oficialus TEXA kondicionierių pildymo įrangos  atstovas Lietuvoje ir TEXA diagnostinės įrangos aptarnavimo ir remonto centras.

Daugiau informacijos apie parduodamą TEXA diagnostikos įrangą arba autoservisu įrangą galima rasti: www.darboirankiai.lt , www.autoservisuiranga.lt, arba kreipkitės telefonu 8 37 337844, arba info@autoservisuiranga.lt  

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti
Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: