„Sostena“ ir „AutoVikingai“ už saugų eismą
Atnaujinta: 2020-03-09
  • autovikingai__23___Large_
  • autovikingai__26___Large_
  • autovikingai__34___Large_
  • autovikingai__Large_
  • autovikingai__1___Large_
  • autovikingai__2___Large_
  • autovikingai__3___Large_
  • autovikingai__4___Large_
  • autovikingai__5___Large_
  • autovikingai__6___Large_
  • autovikingai__7___Large_
  • autovikingai__8___Large_
  • autovikingai__9___Large_
  • autovikingai__10___Large_
  • autovikingai__11___Large_
  • autovikingai__13___Large_
  • autovikingai__14___Large_
  • autovikingai__15___Large_
  • autovikingai__16___Large_
  • autovikingai__17___Large_
  • autovikingai__18___Large_
  • autovikingai__19___Large_
  • autovikingai__20___Large_
  • autovikingai__21___Large_
  • autovikingai__22___Large_
  • autovikingai__24___Large_
  • autovikingai__25___Large_
  • autovikingai__27___Large_
  • autovikingai__28___Large_
  • autovikingai__29___Large_
  • autovikingai__30___Large_
  • autovikingai__31___Large_
  • autovikingai__32___Large_
  • autovikingai__33___Large_
  • autovikingai__35___Large_
  • autovikingai__36___Large_

Prasidėjus žiemai saugaus eismo klausimas tampa ypač aktualus. Visi, vairuojantys automobilį daugiau negu metus, žino, kad žiemos keliai - labai pavojingi. Klaidos, kurios vasarą sukeltų galbūt tik nemalonių emocijų, žiemą gali tapti lemtingos. Sniegas, prastas matomumas, slidūs keliai ir nesugebėjimas suvaldyti čiuožiančio automobilio - dalykai, apie kuriuos kasmet šnekama, bet, kaip rodo liūdna statistika, vis dar nėra pakankamai įvertinami. Pakeisti vairuotojų mąstymo per vieną dieną tikrai nepavyks, tačiau visi dideli dalykai prasideda nuo mažų. Būtent tam prabėgusį savaitgalį į Kačerginėje esančią Nemuno žiedo trasą rinkosi automobilininkų klubo „Autovikingai" nariai, į renginį atvyko ir merginos iš „Vėjų Laumių". Beje, tai jau ne pirmas renginys, kuriame susitinka šių dviejų, auto ir moto, klubų nariai. Belieka tik pasidžiaugti, kad užuot tradiciškai konkuravę tarpusavyje, „Autovikingai" ir „Vėjų Laumės" randa bendrų interesų ir kartu dalyvauja renginiuose.

Čia renginio dalyviai padedami profesionalių instruktorių turėjo galimybę patobulinti vairavimo slidžiame kelyje įgūdžius. Vienas iš instruktorių buvo Artūras Pakėnas. Žurnalo „Autosportas" redaktorius, kvalifikuotas autotransporto inžinierius ir lenktynininkas. A. Pakėnas rašo straipsnius saugaus eismo temomis (vieną bendrą projektą jau galėjo įvertinti ne tik autoreviu.lt, bet ir kitų portalų skaitytojai), skaito paskaitas ir veda praktinius saugaus eismo mokymus saugos įmonių darbuotojams ir specialiųjų tarnybų pareigūnams. Šis žinomas žurnalistas pagal Lietuvos automobilių sporto federacijos licenciją ruošia ir treniruoja pradedančius lenktynininkus. Pasak A. Pakėno, jis visada buvo už teigiamas iniciatyvas, todėl ilgai nedvejojęs sutiko pasidalyti žiniomis, kai „Autovikingai" jį pakvietė.

Kitas instruktorius - žinomas lenktynininkas Deividas Jocius. Pasak D. Jociaus, jo karjera prasidėjo nuo pat gimimo, mat, vos tik pradėjęs vaikščioti, į rankas griebdavo mašinėles, o vėliau ir tikro automobilio vairą. Pastaruosius 11 metų jis yra profesionalus lenktynininkas, tad apie ekstremalų vairavimą ir sudėtingas sąlygas žino ne iš nuogirdų. D. Jocių vesti teorinės praktinės paskaitos pakvietė Kauno „Sostena".

Išklausę 1 valandos trukmės teorinę paskaitą, dalyviai keliavo prie iš anksto paruoštos slalomo trasos, kurioje kiekvienas išgirstą teoriją galėjo įgyvendinti praktikoje sėdę į „Volvo S60". Automobilio užpakaliniai ratai buvo užkelti ant specialios platformos, tad jis buvo „varomas ir valdomas" tik priekiniais ratais, o šalia sėdintis instruktorius negailėjo papildomų patarimų ir pastabų.

Maloniai nustebino tai, kad organizatoriai neapsiribojo vien paskaita ir važiavimu. Per „pietų pertrauką" visi renginio dalyviai turėjo atsakinėti į su saugiu eismu ir „Volvo" susijusius klausimus, o atsakiusieji geriausiai gavo specialius prizus.

Kaip autoreviu.lt sakė „Autovikingų" vadovas Gediminas, tai pirmas, bet tikėtina ne paskutinis toks jų klubo organizuotas renginys. Vairuotojo pažymėjimus turi daugelis, tačiau vairavimo įgūdžius, ypač ekstremaliose situacijose, būtina nuolat tobulinti. Kadangi pirmasis klubo organizuotas renginys pavyko puikiai, jie tikisi bent kartą per metus klubo narius ir prijaučiančius „Autovikingams" bei besirūpinančius savo ir aplinkinių saugumu keliuose sukviesti į panašias teorines praktines pamokėles. Linkime, kad taip ir būtų.

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...