Sportiškoji „Audi TT“ - 1998 - 2006
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Audi_TT_1
  • Audi_TT_2
  • Audi_TT_3
  • Audi_TT_4
  • Audi_TT_5

1998 m. rugsėjo mėnesio Paryžiaus automobilių salone bendrovė „Audi" pristatė modelį TT. Tai ne šiaip raidės, o XX amžiaus pradžioje vykusių „Tourist Trophy" lenktynių inicialai.

1999 m. pasirodė „Audi TT' rodsteris su sulankstomu stogu. Kurį laiką naujiena turėjo tik 1,8 litro 180 arba 225 AG variklius.

2002 m. pasaulis pamatė „Audi TT" su 1,8 l 150 AG varikliu, o 2003 m. pradžioje pasirodė kupė su 3,2 l V6 250 AG varikliu. Šis modelis turėjo ir paprastą 6 pavarų MPD, ir transmisiją DSG su dviguba sankaba.

2006 m. buvo pristatyta visiškai nauja TT karta. Naujoji mašina buvo didesnė už savo pirmtakę. Joje buvo pradėti montuoti dviejų tipų varikliai: 4 cilindrų, 2 l, 200 AG su turbininiu įpūtimu ir 3,2 l V6 250 AG.

Pirmas dalykas, kurį reikia įvertint perkant „Audit TT" - tai turi būti antra mašina. Kiaurus metus eksploatuoti sportinį kupė su galingu varikliu gali būti sudėtinga.

Kai tik prasidėjo „Audi TT" pardavimas, žinovai ją vertino skeptiškai, nes TT pagrindu buvo „Volkswagen Golf" platforma. Be to, greitai paaiškėjo, kad važinėja „Audi TT' nelabai gražiai - važiuojant 150-170 km/val. mašinos galas pradeda slysti. Dėl šito net įvyko kelios rimtos avarijos. Dėl trūkumo kalta ne iki galo sureguliuota aerodinamika ir klaidos konstruojant važiuoklę. „Audi TT" gamyba buvo skubiai sustabdyta, visos parduotos mašinos atšauktos. Važiuoklė buvo gerokai patobulinta ir bazinėje mašinų sąrankoje atsirado nuo šoninio slydimo apsauganti ESP sistema ir nedidelis antsparnis ant bagažinės dangčio. Po šito „Audi TT' pradėjo „gražiai elgtis" ir važiuodama dideliu greičiu.

„Audi TT" priklauso tiems automobiliams, kurie dažniau už kitus patenka į avarijas. Šiuo atveju kalta ne mašina, o vairuotojas, nes jas dažniausiai perka pramuštgalviai. Perkant reikia labai įdėmiai apžiūrėti kėbulą, patikrinti ratų suvedimą ir išvirtimą ir pan. Taip pat pažiūrėti, kaip užsidaro durelės - šoninis langas turi tiksliai prisispausti prie guminės tarpinės.

Beveik visos pirmosios kartos mašinos turi 4 cilindrų 1,8 l 180 arba 225 AG variklius su turbininiu įpūtimu. Nuo 2002 m. pasirodė mašinos, turinčios tik 150 AG variklius, tačiau jos kainuoja gerokai pigiau ir tokios galios varikliui nedideliam kupė visiškai užtenka. Jei perkate „Audi TT" išskirtinai greitai važinėjimui, paieškokite brangaus varianto su 3,2 l V6 250 AG varikliu. Jie pasirodė 2003 m., turi visus keturis varančiuosius ratus ir firminę DSG pavarų dėžę su dviguba sankaba. DSG išskirtinumas tas, kad perjungiant pavaras nereikia spausti sankabos, užtenka pervesti svirtį iš vienos pozicijos į kitą.

Dažniausiai rinkoje sutinkami automobiliai su 180 AG varikliu. Tokios mašinos turi geriausią kainos ir kokybės santykį. Variklis ganėtinai patikimas. Gali pasirodyti, kad jis tvirtesnis net už 225 AG variklį, bet taip nėra. Reikalas tas, kad 1,8 l 225 AG variklis turi kitokį vidų - jį projektuojant buvo gerokai sustiprinti cilindrai, įleidimo/išleidimo kolektorius ir pan.

Pagrindinis pavojus eksploatuojant 18 l variklį - turbinos gedimas. Jei po intensyvaus važiavimo neleisite varikliui bent porą minučių padirbėti laisva eiga, turbina gali sugesti ir po 100 000-130 000 km. Galima ją keisti visą, bet galima rasti ir specialių komplektų. Tiesa, specialistai rekomenduoja iškart keisti visą turbiną. Dar viena rimta problema gali tapti oro sąnaudų matuoklio (MAF Sensor) gedimas. Kalbama, kad daviklis retai atlaiko ilgiau kaip penkerius metus, o kainuoja nemažai. Kitos keičiamos variklio detalės kainuoja pigiau, bet, jei jau radote pinigų „Audi TT", turėtumėt rasti ir jos eksploatacinėms išlaidoms.

Eksploatuojant tokią mašiną kaip „Audi TT" reikia reguliariai keisti tepalus ir filtrus. Be to, bendrovė nereikalauja, tačiau kas 70 000-90 000 km reiktų patikrinti KMP diržą ir prireikus jį pakeisti.

Pavarų dėžės šioje mašinoje patikimos, o sankaba mašinose su MPD gali rimtai nuvilti. Ypač jei tai mašina su 225 AG varikliu. Jei vairuotojas staigiai pajudės iš vietos ir per daug spaus akseleratoriaus paminą, sankaba nelaikys daugiau kaip 20 000 km. Labai „pasistengus" galima prisidaryti ir rimtesnių bėdų.

Galingiausios „Audi TT" gavo visus keturis varančiuosius ratus. Jei mašiną teisingai eksploatuosite, su visais keturiais varančiais ratais problemų nebus. „Audi TT quattro" vairuoti nėra sudėtinga - tereikia laiku keisti sankabos tepalus naudoti vienodo dydžio ratus. Beje, naudojant „VW Golf" bazę sukurtoje „Audi TT" sumontuota „Haldex" sankaba. Ji ypatinga tuo, kad ramiai važiuojant sausu asfaltu mašiną varo tik priekiniai ratai, o šiems pradėjus prasisukti įsijungia ir užpakaliniai.

Jei pirksite nedaug nuvažiavusį automobilį - pakabą galite pamiršti. Iki 100 000 km gali keisti tik skersinio stabilizatoriaus atramas ir įvores (kas 40 000 km), bet šios detalės nėra brangios. Jei automobilis nuvažiavęs daugiau kaip 100 000 km, reikia pasiruošti investicijoms į pakabą. Šiuo atveju gali neatlaikyti amortizatoriai, rutulinės atramos, vairo traukių antgaliai ir pan. Firminės „Audi" detalės kainuoja brangiai, bet turint noro galima sutaupyti perkant kokybiškas neoriginalias detales.

100 000 km nuvažiavusioje „Audi TT quattro" gali būti susidėvėjusi galinė pakaba. Ji daugiasvirtė, o priekiniais ratais varomose mašinose naudojama paprasta sija. Galinės pakabos ir atraminių gumų keitimas kainuos nemažai. Taip pat nėra pigūs stabdžių sistemos elementai. Turint omenyje, kad „Audi TT" perkama sportiniam važiavimui, stabdžių trinkelės dėvisi greitai, bet joms taupyti nereikėtų.

Graži ir efektinga „Audi TT" - viena populiariausių antrinės rinkos kupė. Paprastai šie automobiliai būna nuvažiavę nedaug ir yra geros techninės būklės. 3-5 metų senumo „Audi" naudai kalba ir tai, kad jų kaina krenta labai lėtai. Šiandien nusipirkus tokį automobilį, po kelių metų jį dar bus galima parduoti be didelių nuostolių.

 

Audi TT 1.8 T quattro (180 Hp) techninės charakteristikos

Kėbulas

 

 

Kėbulo tipas

kabrioletas

Durų skaičius

2

Vietų skaičius

2

Ilgis

4041 mm

Plotis

1764 mm

Prošvaisa

130 mm

Bagažinės tūris

180 l

Variklis

 

 

Variklio tūris

1781

Galia

180 A G

Sukimo momentas

235/1950 Nm

Maitinimo sistema

Paskirstytas įpurškimas

Turbininis įpūtimas

Yra

Kuro paskirstymo mechanizmas

dohc

Cilindrų skaičius

4

Kuras

AI-98

Transmisija

 

 

Varantieji ratai

Visi keturi

Pavarų skaičius (MPD)

5

Pakaba

 

 

Priekinės pakabos tipas

Amortizacinė atrama

Užpakalinės pakabos tipas

Sraigtinė spyruoklė

Vairo sistema

 

 

Vairo sistemos tipas

Krumpliastiebinė pavara

Vairo stiprintuvas

Hidraulinis

Stabdžių sistema

 

 

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai ventiliuojami

Užpakaliniai stabdžiai

Diskiniai

ABS

yra

Brake Assist

yra

Eksploataciniai rodikliai

 

 

Kuro bako talpa, l

62

100 km/val. pasiekia per,

8.2 s

Maksimalus greitis

220 km/val

Kuro sąnaudos užmiestyje, 100 km

7.6 l

Kuro sąnaudos mieste, 100 km

13.1 l

Automobilio masė

1410 kg

Leidžiama masė

1710 kg

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotraukos iš http://constructeurs.photos.caradisiac.com/

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: