Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Lietuvos automobilių rinka nėra labai didelė, bet ir ji pasižymi siūlomų transporto priemonių įvairove. Rinktis, priklausomai nuo galimybių, galima tiek paprastą automobilį, tiek ir aukščiausios klasės atstovą. Juo labiau, kad ir čia yra įperkamų modelių, tokių kaip „Lexus CT200h" ar „Mercedes Benz B klasė".
Atnaujinta „Lexus GS" serija ir konkretus bandytas modelis - „Lexus GS 450h F SPORT", prie kurio vairo praleidau pastarąjį savaitgalį, yra brangesnis, bet apie viską iš eilės.
Matyti, kad atnaujindami „GS" modelį japonų inžinieriai pasistengė. Jie ne tik išsaugojo prekės ženklo gerbėjų pamėgtą įvaizdį, bet ir pasiūlė rinkai modernių detalių. Automobilis turi trapecijos formos radiatoriaus groteles ir agresyviai atrodantį priekinį bamperį ir žibintus.
Ankstesnis modelis pasižymėjo aptakiomis formomis, dabartinės kartos „GS" griežtesnis, kampuotesnis ir net brutalesnis. Jis platesnis ir aukštesnis už pirmtaką, tad dabar jame gerai jausis ir aukštesni ar stambesni vairuotojai. Be to, pakeitus hibridinio modelio akumuliatoriaus komponavimą, gerokai padidėjo bagažinė.
Aukščiausiojo lygio segmento atstovams keliami didesni reikalavimai negu kitoms transporto priemonėms. Tai taikoma ne tik automobilio išorei, bet ir vidui, o tai kartais svarbiau. Kai automobilio kaina sukasi apie 200 000 litų, kokybiškas ir dailus salonas tampa labai svarbia detale.
Bandytas modelis turėjo standartinę sąrangą, tačiau šiuo atveju sąvoka „standartinė" apima beveik visus įmanomus privalumus. Apie tokius dalykus, kaip statymo davikliai, ekranas ar 10 saugos pagalvių galima ir nekalbėti. Sunku būtų įsivaizduoti jų neturinti aukščiausios klasės segmento atstovą. Naujasis „GS 450h" gali pasigirti tokiais privalumais kaip infraraudonųjų spindulių kamera, padedančia vairuotojui geriau matyti naktį, puikiai skambanti „Mark Levinson" garso sistema ir 12,3 colio plačiausias pasaulyje automobilyje montuojamas multimedijos ekranas.
Bene vienintelis nedidelis šios sistemos trūkumas - per daug jautri pelytė. Judant greičiau arba važiuojant nelygiu keliu gali būti sunkoka pataikyti ant reikiamos piktogramos, o spustelėjus stipriau kursorius gali peršokti per kelias pozicijas. Pelytės jautrumą galima reguliuoti, tačiau pasipratinti vis tiek teks. Taip pat teks pasipratinti prie savitai veikiančios posūkių svirtelės - pajudinus ją posūkio signalas sumirksi tris kartus ir išsijungia, tačiau įjungus sunku prognozuoti, kada jis pats išsijungs, o bandant išjungt galima lengvai perjungti į kitos pusės posūkio rodymą.
Dar reiktų žinoti, kad tarp galimų sistemos kalbų lietuvių vis dar nėra. Beje, tai - bendra visų gamintojų problema. Esą Lietuvos rinka labai maža, tad „mokyti" sistemas kalbėti lietuviškai neapsimoka. Tikiuosi, kad vieną dieną automobiliai prabils lietuviškai, nes kitas kalbas jie jau „išmoko".
Dar viena detalė - „Lexus GS" valytuvų darbas. Pagal gamyklos gamintojos nustatymus, apiplovimo skystis turi būti purškiamas ne mažiau nei 0,5 s. Jei apiplovimo svirtelė buvo laikoma mažiau negu 0,5 s, valytuvai nesuveikia automatiškai, nes stiklo plotas nėra visiškai padengtas skysčiu. Taip siekiama apsaugoti stiklą nuo subraižymo ir valytuvų šluoteles nuo priešlaikinio susidėvėjimo. Išlaikius nustatytą laiko tarpą, valytuvai suveikia tiek rankiniu, tiek automatiniu rėžimu.
Kadangi automobilis buvo „F Sport" serijos, jis turėjo labai patogią 16 reguliuojamų pozicijų turinčią sportinio stiliaus vairuotojo sėdynę, pasižyminčia ne tik geru pusiaujo, bet ir šoniniu palaikymu. „F Sport" serijos modeliai gauna ir kiek kitokį negu kiti serijos atstovai „F Sport" logotipu papuoštą vairą, durys ir sėdynės apmuštos raudona oda, paminos - aliumininės, sportinio stiliaus. Viskas atrodo labai patraukliai.
Ir ant vairo, ir aplink jį gausybė valdymo mygtukų. Pagrindiniai išdėstyti patogiai, tačiau, tarkim, naktinės kameros įjungimo ar projekcijos ant priekinio stiklo reguliavimo mygtukų padėtį reiktų apžiūrėti prieš leidžiantis į kelią, nes patogiai įsitaisius sėdynėje jų nesimatys ir teks ieškoti apgraibomis.
Žinoma, su laiku prie jų padėties galima įprasti, bet pirmosiomis dienomis, tikėtina, ieškant reikiamo teks spaudinėti viską iš eilės. Teks, nes, tarkim opciją „Hold", kurią įjungus stabtelėjus nereikia pačiam laikyti nuspaudus stabdžio paminos, stoviniuojant miesto spūstyse tikrai norėsis panaudoti.
Taip pat tikslinga prieš leidžiantis į kelią išsiaiškinti kitas automobilio galimybes ir jų valdymą. Tarkim, bandytas modelis turėjo „Eco", normalų, „Sport" ir „Sport +"režimus, tačiau įjungus pastaruosius du dar reiktų automatinę pavarų dėžę perjungti į rankinį valdymą. Tik tada automobilis taps sportinis. Tiesiog perjungus į „Sport" režimą, kitaip pradės veikti variklis, kietesni taps amortizatoriai, informatyvesnis vairas, tačiau pavarų dėžės darbas nepasikeis.
Kita vertus, kai didžiausias leidžiamas greitis mūsų keliuose - 130 km/val., smagiam važiavimui su 3,5 l 343 AG variklį turinčiu automobiliu užtenka ir „Eco" režimo. Beje, važiuojant šiuo režimu ir per daug neskubant per tris dienas vidutinės kuro sąnaudos mišriu režimu buvo 6,7 l/100 km.
Turint omenyje automobilio galią ir sugebėjimus - labai teigiamas rezultatas, nors ir sunkiai pasiekiamas. Sėdint prie „GS 450h F Sport" vairo ramiai važiuoti sunku. Automobilis ne tik pasižymi puikia dinamika, bet yra manevringas, stabiliai laikosi nurodytos trajektorijos, nuspėjamas ir prognozuojamas posūkiuose. Prie šito prisideda ne tik pakabos kietumą keičiantis „Sport +" režimas, bet ir užpakalinių ratų dinaminio valdymo sistema. Be to, kaip minėjau, įjungus šį režimą vairas tampa tikslesnis ir informatyvesnis. Taip pat nepavyks net dirbtinai sukelti šoninio slydimo. Automobilio sistemos padarys viską, kad to neatsitiktų, o išjungti visų sistemų negalima.
Atnaujinta „GS" serija tikrai pradžiugins „Lexus" gerbėjus. Jiems siūlomas platus pasirinkimas. Priklausomai nuo poreikių arba įpročių, galima rinktis sportinio stiliaus „F-Sport", ramesnį ir patogesnį važiavimą užtikrinančią „Executive" versiją ar prabangiausią „President" modifikaciją. Kai kurios savybės skirsis, tačiau tai bus tas pats modernus ir patrauklus sedanas, turintis visas ne tik reikalingas, bet ir didesnį patogumą užtikrinančias funkcijas ir opcijas. Automobilis patogus, greitas ir lengvai valdomas, tačiau problema ta, kad hibridiniai modeliai, nepaisant visų jų privalumų, pas mus dar lieka ne visiems įtinkančiu produktu. Belieka tikėtis, kad jau artimiausiu metu situacija pasikeis.
Techninės savybės
|
„GS 450h" |
„GS 250" |
||
VARIKLIO GALIA |
||||
DIN AG / kW |
343 / 252 |
209 / 154 |
||
VARIKLIS |
||||
Tūris (cm3) |
3456 |
2500 |
||
Cilindrai / vožtuvai |
V6 / 24 |
V6 / 24 |
||
Vožtuvų mechanizmas |
„Dual VVT-i" |
„Dual VVT-i" |
||
Degalų tipas |
95 arba didesnio oktaninio skaičiaus benzinas |
95 arba didesnio oktaninio skaičiaus benzinas |
||
Maksimali galia |
290 / 213 / 6000 |
209 / 154 / 6400 |
||
Maksimalus sukimo momentas (Nm/aps./min.) |
345 / 4800 |
253 / 4800 |
||
VARIKLIO GENERATORIAI (VG) |
||||
Tipas (1 ir 2 VG) |
Sinchroninis kintamosios srovės su nuolatiniais magnetais |
- |
||
Maksimali galia |
200 / 147 |
- |
||
Maksimalus sukimo momentas (Nm - 2 VG) |
275 |
- |
||
Įtampa (V - 1 ir 2 VG) |
650 |
- |
||
HIBRIDINIS AKUMULIATORIUS |
||||
Tipas |
Nikelio metalhidrito (Ni-MH) |
- |
||
Akumuliatorių celių skaičius |
240 |
- |
||
Sistemos įtampa |
650 |
- |
||
|
„GS 450h" |
„GS 250" |
||
TRANSMISIJA |
||||
Varantieji ratai |
Galiniai |
Galiniai |
||
Transmisija |
Elektroniniu būdu valdoma, tolygiai kintamo perdavimo skaičiaus transmisija (E-CVT) |
6 pakopų automatinė transmisija su pavarų perjungimo svirtele |
||
|
„GS 450h" |
„GS 250" |
||
TECHNINĖS CHARAKTERISTIKOS |
||||
Maksimalus greitis (km/h) |
250 |
230 |
||
0-100 km/val. (s.) |
5,9 |
8,6 |
||
80-120 km/val. (s.) |
4,8 |
7,1 |
||
|
„GS 450h" |
„GS 250" |
||
DEGALŲ SĄNAUDOS (l/100 km) |
||||
Vidutinės |
6,0 |
8,9 |
||
CO2 EMISIJOS (g/km) |
||||
„Euro" klasė |
„Euro V" |
„Euro V" |
||
Bendrosios |
139 |
207 |
||
|
„GS 450h" |
„GS 250" |
||
STABDŽIAI |
||||
Priekiniai |
Aušinamieji diskai |
Aušinamieji diskai |
||
Galiniai |
Aušinamieji diskai |
Aušinamieji diskai |
||
|
„GS 450h" |
„GS 250" |
||
PAKABA |
||||
Priekyje |
Dvigubas trikampis balansyras |
Dvigubas trikampis balansyras |
||
Gale |
Daugiasvirtė |
Daugiasvirtė |
||
|
„GS 450h" |
„GS 250" |
||
SVORIS (kg) |
||||
Bendrasis svoris |
nuo 2305 |
2170 |
||
Parengto automobilio svoris |
1820-1910 |
1640-1720 |
||
Vilkties galia (su stabdžiais) |
1500 |
1600 |
||
Vilkties galia (be stabdžių) |
750 |
750 |
||
|
„GS 450h" |
„GS 250" |
||
AERODINAMINIO PASIPRIEŠINIMO KOEFICIENTAS |
||||
Cd reikšmė |
0,26 |
0,26 |
||
|
„GS 450h" |
„GS 250" |
||
TALPA (l) |
||||
Degalų bakas |
66 |
66 |
||
Bagažo skyrius |
465 |
547 |
Lentelė lexus.lt
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"