Sugriežtinti reikalavimai savadarbiam transportui
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP7984__Large_

Paprastai pirma susimeistraujama savadarbė transporto priemonė, o tada pradedama galvoti, kaip ją įregistruoti. „Iš tiesų reikėtų daryti atvirkščiai", - sako Valstybės įmonės „Regitra" Transporto priemonių registracijos metodikos skyriaus vyresnysis specialistas Rimvydas Strakšas.

Pasak specialisto, Lietuvoje savadarbių transporto priemonių registruojama nedaug. Dažniau - savadarbės priekabos, ir daug rečiau - savadarbiai lengvieji automobiliai. Pavyzdžiui, 2012 m. Lietuvoje buvo įregistruotos 843 savadarbės lengvųjų automobilių priekabos (O1 klasės), o kitokių transporto priemonių įregistruota pernai nebuvo. Daugiausia savadarbius kūrinius registruoja fiziniai asmenys, labai retai - įmonės.

„Mūsų žmonės tikrai išradingi, mėgsta meistrauti, gaminti patys, - pasakoja R. Strakšas. - Prisigaminama visko, juk galima automobilį ir iš dviejų skirtingų automobilių pačiam susivirinti, tačiau, norint tokį savo kūrinį įregistruoti, privalu laikytis tvarkos. Pirmiausia reikia susižinoti, ar tai, ką norima pasigaminti, bus galima įteisinti kaip kelių transporto priemonę. Paprastai mūsų nagingieji meistrai pirma pasigamina, o paskui ieško kelių, kaip savo kūrinį įteisinti. Iš tikrųjų reikėtų pirmiausia pasižiūrėti, kas leidžiama, kokie yra reikalavimai kelių transporto priemonei mūsų šalyje, kokia dokumentacija turi būti paruošta, ką reikės atlikti, kai transporto priemonė jau bus pagaminta. Ir tik po to jau pradėti gaminti."

Padės ekspertai

Reikalavimus, kuriuos turi atitikti savadarbė transporto priemonė, nustato Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos. Sugalvojus meistrauti savadarbį transportą, pasak R. Strakšo, reikėtų kreiptis pirmiausia į ją, arba į bet kurį techninių apžiūrų centrą, nes techninių apžiūrų centrai yra ir ekspertizės įmonės, ne tik tikrinančios, bet ir konsultuojančios dėl savadarbių transporto priemonių dokumentacijos, joms keliamų reikalavimų. Po to, kai savadarbė transporto priemonė bus pagaminta, vėl reikės grįžti į tą pačią ekspertizės įmonę, kad būtų atlikta jau pagamintos transporto priemonės techninė ekspertizė. Jeigu transporto priemonė atitiks Lietuvoje keliamus reikalavimus, jai bus išduoti atitinkami ekspertizės įmonės dokumentai ir ją jau bus galima registruoti.

Transporto priemonė laikoma savadarbe, kai yra individuali, nepanaši į kitų gamintojų gaminamas transporto priemones.
Jeigu transporto priemonės dizainas smarkiai pasikeičia dėl spoilerių, kitų pagražinimų, tai įvertinama jos techninės apžiūros metu.

V. Į. Regitra inforamcija

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Sutvarkytos mašinos tampa retenybe

Lietuviai važinėja automobiliais, kurių techninė būklė kelia rimtą pavojų eismo saugumui.

Verslo interesai laukia saulėtekio

Saulėtekio komisija užsimojo neberiboti transporto priemonių privalomųjų techninių apžiūrų (TA) vykdytojų skaičiaus ir leisti TA atlikti ne tik specialiems centrams, bet ir automobilių remonto bendrovėms

Remonto dirbtuvėse eilės jau ištirpo

Kai piniginės plonėja, lietuviai nebeišlaidauja ir automobilių remontui. \

Senų automobilių patikrų tvarkos pakeitimai - pelnas į kažkieno kišenę?

Techniškai netvarkingos mašinos sukelia tik 5 procentus avarijų, tačiau veiksmai automobilių parko atnaujinimui vaizduojami kaip panacėja nuo „karo keliuose“.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: