Susipažinkite – „Honda Civic“ - 1992 - 2005
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 0510_honda_civic_01_445
  • 0510_honda_civic_04_445
  • 1996-2000-Honda-Civic-97802031990102
  • 2002_honda_civic_type_r-1__1_
  • Civic
  • Civic2

Pirmasis „Civic“ modelis pasirodė 1972 metais. 1973 metais jis jau užėmė trečią vietą prestižiniame Europos konkurse „Metų automobilis“, o dar po metų tapo geriausiu importiniu automobiliu JAV. Nuo 1973 metų „Civic“ pradėti montuoti CVCC varikliai, kuriuose buvo forkamerinis degimas, leidžiantis varikliui dirbti naudojant liesesnį mišinį, taip sumažinant išmetamų į atmosferą teršalų kiekį, pagerinti ekonomiškumą. 1979 metais pasirodė antroji „Civic“ karta, o po metų šiuose varikliuose buvo pradėti montuoti CVCC II varikliai, kurie buvo ekonomiškesni ir galingesni už pirmtakus. 1983 metais trečiosios kartos „Civic“ jau buvo pasiūlytas rinkai ne tik kaip sedanas ar hečbekas, bet kaip ir sportinis variantas CRX. 1987 metais pirkėjams buvo pasiūlytas ketvirtos kartos „Civic“. Tais pačiais metais „Formulės 1“ komanda „Honda-Williams“ nugalėjo Konstruktorių taurės varžybose. Plačiajai visuomenei buvo pasiūlyta mašina su nepriklausoma visų ratų pakaba ir naujas 16 vožtuvų variklis. 1990 metais bendrovės inžinieriai sukūrė naują mašiną, kurioje buvo montuojamas VTEC tipo variklis, o dar po metų, 1991, pasirodė penktosios kartos „Civic“, išsiskyręs moderniu, aptakiu kėbulu. 1995 metais pasauliui buvo pasiūlyti du nauji „Civic“ variantai – agresyvios išvaizdos keturių durų sedanas ir trijų durų hečbekas. Nuo 1995 metų „Civic“ gaminamas Suzukos gamykloje Japonijoje, Anglijoje, JAV ir Pietų Afrikoje. Šiandieną keliuose galima sutikti ne vieną septintos kartos „Honda Civic“, rinkai jau paruošta aštunta šio kadaise mažyčio automobilio karta.

Visgi, nepaisant sėkmingos „Civic“ komplektacijos, senesnės kartos modeliai nusipelno automobilių remonto meistrų kritikos. Vidaus apdailos medžiagos galėtų būti ne pačios pigiausios. Didžiausias Europoje išplitusios trijų durų hečbeko versijos trūkumas – maža bagažinė, kurios tūris tik 230 l. Ją nelabai padidina net ištiestos galinės sėdynės. Šeimai tinkamesnis būtų penkių durų hečbekas su talpia bagažine arba nuo 1998 metų siūlomas universalas „Aerodeck“, kuriuose yra daugiau vietos ir gale sėdintiems keleiviams. Meistrų nuomone, todėl, kad kiekvienas „Civic“ yra kruopščiai padengiamas antikorozine medžiaga, rūdys pirmiausiai pasirodo ant duslintuvo, o kėbulas ilgai lieka sveikas. Prabangiai įrengtos yra tik brangiausios ar naujausios „Civic“ versijos.

Nuo 1995 metų rudens mašinose kaip standartinės įrangos dalis, montuojamos dvi saugos pagalvės, o nuo 1997 m. – ABS. Aišku, saugos diržai ir šoninė apsauga išlieka. Bendrą vaizdą 1995–2000 metų gamybos modeliuose kiek gadina ergonomika. Pažiūrėti patogi vairuotojo sėdynė turi per mažą šoninį palaikymą, o saugos pagalvė trumpoka. Nelabai patogiai sumontuota ir klimato kontrolė: pažiūrėti originalus valdymo skydelis iš tikrųjų, norint perprasti kaip ir kas, pareikalauja nemažai dėmesio ir laiko.

Elektroninis laikrodis sunkiai susitvarko su savo pagrindine užduotimi: nuožulnus stiklelis dažnai blyksi, o saulėtą dieną iš vairuotojo vietos skaičių tiesiog nematyti. „Civic“ važiavimo savybes galima vertinti tik vidutiniškai. Tokių vertinimų jis nusipelnė dėl uždelstų perduodamųjų judesių transmisijoje, pirmoji ir antroji pavaros „trumpokos“, trečia ir ketvirta – ištemptos, o penkta – tik ekonominė, todėl ją geriausia naudoti tik už miesto. Labai nejautrus vairas, nes staigiai sukant, kai kitose mašinose užtenka vairą pasukti 120 laipsnių, „Civic“ tenka perimti rankas, nes kitaip iškyla pavojus išlėkti iš trasos. Silpnoki stabdžiai, per nelygumus šokinėjanti pakaba, daugiau pritaikyta ne mūsų keliams, o geram asfaltui. Važiuojant dideliu greičiu arba staigiai greitėjant salone girdisi stiprus garsas ir stipriau jaučiamos kėbulo vibracijos.

Po 1996 metų „Honda Civic“ tapo kiek didesnė, padidėjo ratų bazė, visos mašinos tapo ilgesnės, platesnės ir aukštesnės. Tiesa, varikliai ir pavarų dėžės ir toliau nusipelno tik pačių geriausių žodžių. Reikėtų žinoti, kad Anglijoje gaminti modeliai išsiskiria kuklia išvaizda ir nepatikimomis durų rankenėlėmis, kurias vėliau gali tekti pritvirtinti papildomais varžtais, ir solidesniu interjeru.

Be to, paprastai šie modeliai turi ir kitokius variklius – 1,5 l VTEC-E arba 1,6 l. Jie abudu silpnokai dirba esant mažoms apsukoms, bet parodo ką gali kai apsukos viršija 4500 aps./min. Varikliai be dujų paskirstymo fazių keitimo sistemos (VTEC) turi per mažą sukimo momentą varikliui dirbant mažomis apsukomis. Tarkim, bazinis 75 AG variklis parodys ko vertas tik esant didelėms apsukoms. Geru darbu, dirbant žemomis apsukomis, pasižymi varikliai VTEC 114 AG ir „Civic VTi“, 150 AG. Taip pat reiktų žinoti, kad, turint modelį su VTEC sistema, kas 40 000 kilometrų reiktų profilaktinio vožtuvų reguliavimo, nes dėl mechanizmo sudėtingumo variklyje nebeliko vietos tarpų hidrokompensatoriams. Dar viena svarbi taisyklė – netaupyti tepalų sąskaita. Reiktų susilaikyti ir nenaudoti priedų, į variklį reiktų pilti tik kokybišką tepalą. Keisti jį reiktų mažiausiai kas 10 000 km, galima ir dar dažniau. Taip pat kartą per savaitę reiktų patikrinti jo lygį, nes didelių apsukų varikliai laikui bėgant pradeda „valgyti“ tepalą, ypač, jei važinėjama išspaudžiant iš variklio viską, ką jis gali. Prižiūrimas VTEC variklis sąžiningai dirbs ir apie kapitalinį remontą bus galima pradėti galvoti nuvažiavus 300 000 km. Jei tepimo sistema apleista, tai purvinas tepalas užkimš VTEC sistemos kanalus. Tada variklis gali nustoti veikti tuščia eiga. Dantytąjį diržą ir paskirstymo veleną reiktų keisti maždaug kas 100 000 km. Įtempimo ir kreipiamasis velenėliai gerokai ilgaamžiškesni – paprastai juos tenka keisti kartu su diržu. Maitinimo ir variklio valdymo sistemos daug rūpesčių neturėtų kelti. Elektriniai kuro siurbliai, esantys bake, taip pat patikimi. Jiems tinka ir mūsų benzinas, ilgą laiką jie gali būti sausi.

Aušinimo sistemoje galima naudoti ir ne firminį antifrizą, bet reiktų nepamiršti, kad nevykęs įsikišimas arba radiatoriaus užsiteršimas gali pažeisti šilumos balansą. Iki 1995 metų gamintų mašinų mechaninėse pavarų dėžėse tepalus reikia keisti kas 20 000 km. Po 1996 metų dėžės buvo modernizuotos, joms tepalą reiktų keisti kas 40 000 km. Problemų su pavarų dėže gali atsirasti žiemą, kai purvai gali sumažinti pavarų sverto paslankumą. Tokiu atveju jį reiktų išrinkti, išplauti ir surinkti. Į automatines pavarų dėžes rekomenduojama pilti tik firminį „Honda ATF“ , į variacines – CVT tepalą, jį keisti – kas 40 000 km. Pakaba turėtų atlaikyti maždaug 200 000 km. Nuvažiavus tokį kelią ją reiktų bent pasitikrinti.

Beje, „Civic“ nereguliuojamas priekinių ratų išvirtimas, tad, jei po avarijos kėbulo geometrija buvo atkurta netiksliai, priekiniai ratai dėvėsis stipriau. Originalios stabdžių kaladėlės brangios, bet ilgaamžės. Norint, kad nekiltų problemų su visa stabdžių sistema, stabdžių skystį reikia keisti mažiausiai kartą per dvejus metus. Iki 1995 metų gamintuose modeliuose po poros žiemų gali sutrūnyti garsinio signalo laidai, vėlesniuose modeliuose laidai eina kitaip, tačiau vis tiek per žemai, todėl juos veikia stipri korozija. Beje, po trumpo jungimo signalo grandinėje perdega saugiklis, saugantis ir stop signalus. Nepaisant to, kad visi „Civic“ kėbulai cinkuoti, žiemas geriau atlaiko iki 1995 metų gamintos mašinos.

Savininkų atsiliepimai „Honda Civic“ 2001 m. Minusai: pašaliniai garsai stiklinės laikiklyje; išėmus – išnyksta; ir automobilio viduje, tai atsiranda, tai išnyksta. Šaltinis nežinomas. Žema mašina – kelis kartus braižiau dugną beveik lygioje vietoje. Ratų arkų garso izoliacija. Kelis kartus per metus užsidegė „Check engine“, apsukos tuščia eiga padidėdavo nuo 600 iki 800, bet vėliau viskas susitvarkydavo. Žiemą kelis kartus spyriojosi starteris – suki, o variklis nesiveda. Pasivaikštai 2–3 minutes ir mašina užsiveda lyg niekur nieko. Važiuojant 150–180 km/val. (apsukos 5000–6000) ryja tepalus. 100 km maždaug 50–100 ml. Pliusai: lygios grindys, platu, erdvu. Ideali apžvalga. Puiki dinamika, turbina – 150 AG. Kuro sąnaudos – vidutiniškai 6,9 l. (priklauso nuo važiavimo stiliaus ir metų laiko). Valdymas – vairuoti padedanti galinė pakaba ir ESP – ideali manevrų trajektorija, sumažėja šoninio slydimo ar nukrypimo nuo kelio tikimybė. Patikimumas.

„Honda Civic“ 2004 m. Penkiaduris modelis iš Anglijos. Trūkumai: žema mašina. Nuolat kabinu šaligatvį. Pasibaigus garantijai po pirmos žiemos teko dažyti bagažinės dureles – pasirodė rūdys. Privalumai: vairo stiprintuvas. Labai tiksli reakcija. Labai tolygiai veikia automatinė pavarų dėžė. Mašinos vidus erdvesnis, negu atrodo pažiūrėjus išorę. Lygios grindys. „Honda Civic“ 1998 metų. Kiek pasenęs eksterjeras, bet ir amžius – 8 metai. Interjeras ganėtinai modernus ir iš kokybiškos medžiagos. Dinamikos užtenka. Pakaba – kietoka, bet didėjant greičiui tampa patogesnė. Kuro sąnaudos 100 km – 8,7 l. Pagrindinis trūkumas – labai nekokia garso izoliacija.

„Honda Civic“ automatas (metai nenurodyti) Norėjosi pasidalyti ne pačiais geriausiais atsiliepimais apie šią mašiną. Pats įsitikinau, kad naujas nereiškia geras. Nepatikėsite, bet po 6 mėnesių laukimo, antrą eksploatacijos dieną sulūžo automatinė pavarų dėžė ir ilgam laikui likau be mašinos, nes tiekėjai žiūri į šį japonų automobilių gamintojų stebuklą ir nesupranta, kas atsitiko. Prieš pirkdami hečbeką su automatine pavarų dėže pagalvokite.

Techninės charakteristikos „Honda Civic Type-R“ Kėbulas 3 durų hečbekas Ilgis 4135 mm Plotis 1695 mm Aukštis 1435 mm Bazė 2575 mm Bagažinės tūris 610 l Bendra masė 1195 kg Pakrauto masė 1550 kg Variklis Benzininis Darbinis tūris 1998 cm3 Cilindrų skaičius 4 Vožtuvų skaičius 16 Maks. galia 200 A G / 7400 aps/min Maks. sukimo momentas 196 Nm / 5900 aps/min Pakaba Priekinė nepriklausoma, McPherson Galinė nepriklausoma, daugiasvertė Transmisija Priekiniai varantieji Greičių dėžė – mechaninė, šešiapakopė Stabdžiai Priekiniai diskiniai, vėdinami Galiniai diskiniai Aktyvaus saugumo sistemos ABS ir EBD Kuras 100 km. Mieste – 12,3 l Užmiestyje – 7 l Mišrus – 8,9 l Bako talpa – 50 l.

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: