„Talinas – Monte Karlo 2011“ – elektromobilių lenktynės
Atnaujinta: 2020-03-09
  • elektromobiliai
  • IMGP3424
  • IMGP3543
  • IMGP3544
  • IMGP3564
  • elektromobiliai__37_
  • elektromobiliai__1_
  • elektromobiliai__2_
  • elektromobiliai__3_
  • elektromobiliai__4_
  • elektromobiliai__5_
  • elektromobiliai__6_
  • elektromobiliai__7_
  • elektromobiliai__8_
  • elektromobiliai__9_
  • elektromobiliai__10_
  • elektromobiliai__11_
  • elektromobiliai__12_
  • elektromobiliai__13_
  • elektromobiliai__14_
  • elektromobiliai__15_
  • elektromobiliai__16_
  • elektromobiliai__17_
  • elektromobiliai__18_
  • elektromobiliai__19_
  • elektromobiliai__20_
  • elektromobiliai__21_
  • elektromobiliai__22_
  • elektromobiliai__23_
  • elektromobiliai__24_
  • elektromobiliai__25_
  • elektromobiliai__26_
  • elektromobiliai__27_
  • elektromobiliai__28_
  • elektromobiliai__29_
  • elektromobiliai__30_
  • elektromobiliai__31_
  • elektromobiliai__32_
  • elektromobiliai__33_
  • elektromobiliai__34_
  • elektromobiliai__35_
  • elektromobiliai__36_

Vakar, birželio 2 d., Taline (Estija), startavo istorinės lenktynės „Talinas - Monte Karlo". Pirmą kartą šių lenktynių startas Estijos sostinėje buvo dar tolimaisiais 1930 m. Tada jose planavo dalyvauti 142 ekipažai iš 10 šalių. Lenktynių trasoje pasirodė 115 ekipažų. Taline turėjo startuoti 29 automobiliai, bet startavo tik 21.

Startavę Taline, turėjo įveikti 3 472 km ilgiokelią per Rygą, Karaliaučių, Berlyną, Paryžių ir Lioną. Estams Kelne prasidėjo problemos su varikliu, finišą jie pasiekė per vėlai ir nepateko tarp 88 ekipažų, finišavusių laiku.

Šių metų lenktynėse nuo Talino iki Monte Karlo, dėl tam tikrų priežasčių, dalyvaus tik du „Tesla Roadster" automobiliai, kurie turės įveikti maždaug 3166,6 km atstumą, pakeliui aplankydami Suomiją, Švediją, Daniją, Vokietiją, Šveicariją, Italiją ir finišuodami Monake.

Nepaisant to, Taline buvo surengtos iškilmingos palydėtuvės - parodomosios elektromobilių lenktynės. Jose buvo tik viena išimtis - benzininis 1932 m. „GM Midget", startavęs pirmas. Visos kitos lenktynėse dalyvavusios transporto priemonės - tiek ir savadarbis motociklas, tiek ir perdaryta senučiukė „Pobeda", tiek ir serijinis „Leaf" - buvo elektromobiliai. Visi lenktynininkai per 35 minutes turėjo įveikti maždaug 19 km kelią, ėjusį ne tik per miestą, bet ir užmiesčio keliukais ir net sena, šalia Talino esančia, lenktynių trasa. Dalyviams startuojant eismas buvo pristabdomas, tačiau toliau jie varžėsi vieni su kitais bendrame miesto transporto sraute.

Visgi didžiausio dėmesio sulaukė ne automobiliai, o asmeniškai į lenktynes atvykęs Monako princas Albertas. Vos tik jam pasirodžius jį glaudžiu ratu apsupo žurnalistai ir nesitraukė nuo jo tiek, kiek leido apsauga. Princas ne tik pasakė sveikinamąją kalba ir davė pirmąjį startą, bet ir pats važiavo lenktynėse su elektrine tapusia „Pobeda".

Lenktynėse dalyvavęs Talino meras važiavo elektriniu „Nissan Leaf".

Šį kartą trasą įveikė visi startavę ekipažai. Deja, organizatoriai dar nepateikė nugalėtojų sąrašo, tad belieka tikėtis, kad jie nepamiršt to padaryti.

Startavę ekipažai

Vairuotojas

Automobilis

Randma Teet

Blue Elcat

Sandor Liive

Citroen

Ullar Suvemaa

Historical car

Pevkur Hanno

i-MIEV

Veskimagi Taavi

i-MIEV

Born Ullar

i-MIEV

Tamm Raivo E.

Nissan

Aava Urmo

Peugeot

H.S.H Prince Albert of Monaco

Probeda

Kiisa Marek

Tesla Roadster

Darius Dima Roland

Tesla Roadster

Kulaots Margo

Volkswagen

Meresmaa Andres

Volkswagen

Loacke Frank

Zerotracer

Jaanus Einari

Zev seven

Pasak organizatorių, pagrindiniai iš naujo atgaivintų lenktynių tikslai buvo tokie:

a) atkurti tradicines istorines lenktynes  „Talinas - Monte-Karlo"

b) skatinti aplinkai nekenksmingų elektros transporto priemonių naudojimą;

c) pradėti kurti tinklą, sujungsiantį Šiaurės ir Pietų Europą ekologiškas keliais, kuriuose keliaujantieji elektromobiliais visada galėtų pasipildyti savo transporto priemonės „kuro atsargas";

d) atstovauti Europos kultūros sostines Europoje 2011 m. - Taline (Estija) ir Turku (Suomija);

e) plėtoti bendradarbiavimą tarp įvairių Europos regionų.

Prisiminus tai, kad Estai pirmieji iš Pabaltijo šalių gali galvoti apie oficialių elektromobilių pasirodymą savo šalyje ir įvertinus, kokio dėmesio sulaukė lenktynės bei jose pasirodęs Monako princas, galima prognozuoti, kad organizatoriams savo tikslus pavyks įgyvendinti.

Deja, Lietuvai oficialaus elektrinių automobilių debiuto dar teks palūkėti ne vienus metus.

Organizatorių informacija

Nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: