Tarp ilgapirščių populiarios navigacinės sistemos lieka neapsaugotos
Atnaujinta: 2020-03-09

Įsibėgėjus atostogų karštinei ir kelionių vajui, vis dažniau prisimenamos su savimi nešiojamos navigacinės sistemos. Draudikai pastebi, kad tiek įmontuotos, tiek nešiojamos navigacinės sistemos labai mėgstamos ilgapirščių, tačiau pastarųjų apsauga pasirūpinti neretai pamirštama, klaidingai tikintis, kad vagystės atveju žalą atlygins kasko draudimas.

Draudimo bendrovės „ERGO LIETUVA" Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktorius Audrius Pilčicas teigia, kad navigacinės sistemos neretai tampa pagrindiniu vagių taikiniu. „Apie 10 proc. vagysčių iš transporto priemonių taikiniu tampa navigacinės sistemos. Jos ilgapirščių tarpe populiarios dėl kelių priežasčių: jas nėra sudėtinga parduoti, be to parduoti jas galima gana brangiai", - teigia A. Pilčicas.

Draudimo eksperto teigimu, lengviausia pavogti nešiojamą navigacinę sistemą, kuri tvirtinama prie priekinio automobilio stiklo. Automobilių gamykloje ar paties automobilio savininko įmontuotą navigacinę įrangą pavogti kiek sudėtingiau - ji įmontuota tvirčiau, tad vagystei tenka skirti daugiau laiko, reikia įrankių. Tačiau lyginant nešiojamų ir įmontuotų navigacinių sistemų vagysčių trukmę, reikėtų pabrėžti, kad tai tėra kelių sekundžių skirtumas. Jeigu sumontuotos navigacinės sistemos vagystė trunka 15-20 sekundžių, nešiojamos sistemos vagystei tereikia kelių sekundžių.

Draudimo bendrovės „ERGO LIETUVA" duomenimis, vidutinė nešiojamos navigacinės sistemos vagystės žala siekia apie tūkstantį litų, įmontuotos - 1,8 tūkst. litų. Tačiau naujesniame automobilyje įmontuotos gamyklinės navigacinės sistemos vagystės nuostoliai gali siekti ir 10 tūkst. litų. A. Pilčicas atkreipia dėmesį, kad nuostolius vairuotojas patiria ne tik dėl prarastos navigacinės sistemos. „Vagysčių metu dažniausiai sugadinamos automobilių spynelės, išdaužiamas langas, apibraižomas automobilių kėbulas ir prietaisų skydelis. Taip pat pasitaiko, kad ilgapirščiui pavogti navigacinę sistemą pritrūksta laiko arba tai padaryti jam tiesiog nepavyksta. Tokiais atvejais automobilio savininkas navigacinės sistemos nepraranda, tačiau ją randa sugandintą", - teigia draudimo ekspertas.

Draudimo bendrovės „ERGO LIETUVA" atstovas atkreipia dėmesį, kad kasko draudimo apsauga galioja ne visoms navigacinėms sistemoms. „Kasko draudimo paskirtis - atlyginti dėl transporto priemonės arba jos dalies vagystės ar sugadinimo patirtą žalą, todėl dėl navigacinės sistemos vagystės ar sugadinimo kilusius nuostolius šis draudimas atlygina tuo atveju, jeigu navigacinė sistema buvo įmontuota automobilių gamykloje. Jeigu automobilio savininkas pats įmontuoja navigacinę sistemą ir nori, kad kasko draudimo apsauga galiotų ir jai, reikėtų pasirinkti papildomą kasko draudimo riziką. Tuo tarpu nešiojamas navigacines sistemas galima apdrausti kartu su namų turtu, pasirinkus draudimo apsaugą už vietos ribų, t.y. kad draudimo apsauga navigacinei sistemai galiotų ne tik namuose, bet ir sistemą išsinešus iš jų", - teigia A. Pilčicas.


APIE ERGO DRAUDIMO GRUPĘ
ERGO yra viena didžiausių draudimo grupių Baltijos šalyse, veikianti gyvybės, ne gyvybės, sveikatos draudimo bei pensijų fondų srityse. ERGO aptarnauja daugiau nei 400 tūkst. klientų Baltijos šalyse.

Tarptautinė ERGO draudimo grupė yra viena didžiausių draudimo grupių Europoje. Grupė veikia 31 pasaulio šalyje ir turi 40 mln. klientų. Pagrindinis „ERGO Versicherungsgruppe" AG akcininkas yra tarptautinė perdraudimo kompanija „Munich Re".

Daugiau informacijos teirautis:
Audrius Pilčicas, UADB „ERGO LIETUVA" Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktorius, tel. (5) 268 3061.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

ESTT: nubrėžtos automobilio durelės stovėjimo aikštelėje – draudiminis (eismo) įvykis

Kai automobilis apgadinamas transporto priemonėms stovint vietoje, šiuo metu draudikai atsisako išmokėti draudimo išmoką. Vis dėlto tokia išmoka asmeniui priklauso.

Draudikai įspėja: 5 situacijos, dėl kurių laukia daugiausiai galvos skausmo

5 klasikinės situacijos, kurias gali tekti spręsti savarankiškai net ir turint privalomą vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą.

Gyvenk greitai, mirk jaunas arba kai „GTA“ tampa realybe

Daugelis yra jei ne žaidęs, tai bent girdėjęs apie žaidimų seriją „GTA"...

Krovinių ir vilkikų draudimas – padėtis Lietuvoje šiandien

Lietuvoje kyla aistros dėl krovinių ir krovininio transporto draudimo kainų.

Automobilių vagysčių industrija

Paradoksalu, tačiau automobilių vagystės...

Kas dažniau sukelia eismo įvykius – vyrai ar moterys?

Nepriklausomai nuo šalies ir jos gyventojų plaukų spalvos, beveik visame pasaulyje populiarūs anekdotai apie ...

Kauno autodienos 2008

Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: