Tęsiam pažintį su prancūziškomis mašinomis – „Renault Laguna“ 1993 - 2000
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Laguna_sonas__Small_
  • Laguna_galas__Small_
  • Laguna_dizainas__Small_
  • Laguna_variklis__Small_
  • Laguna_vidus__Small_

Pirmą kartą „Renault Laguna" buvo pristatyta plačiajai visuomenei 1993 m. pabaigoje, bet pardavimas pradėtas tik 1994 m. 1998 m. mašina buvo modernizuota ir gaminama iki 2000 m., kai pasirodė antroji „Laguna" karta.

Dažniausiai antrinėje rinkoje sutinkama „Laguna" su hečbeko kėbulu. Buvo gaminamas ir 120 mm ilgesnis universalas, priklausomai nuo rinkos vadinamas „Nevada" arba „Grandtour". Sedano kėbulo „Laguna" neturi. Universalo išorė nėra tokia patraukli kaip hečbeko, bet sulanksčius užpakalines sėdynes galima sukrauti iki 1850 l krovinių. Tiesa, šio tipo automobilių antrinėje rinkoje sutinkama retai.

„Renault Laguna", kaip ir visi sąlyginai nauji automobiliai, turi tvirtą metalą ir patvarią dažų dangą. Visgi, pirmųjų metų laidos automobiliuose galima rasti rūdžių žymių - jos dažniausiai pasirodo prie užpakalinių arkų. Jei pirksite 1994-1996 m. mašiną, dugną reiktų padengti antikorozine danga. Mašinų, pagamintų po 1997 m., savininkai su tokiomis problemomis neturėtų susidurti. Šiems automobiliams „Renault" Europoje suteikdavo 12 metų kėbulo garantiją. Prieš perkant reiktų apžiūrėti ne tik kėbulą, bet ir išmetimo sistemą. Ji silpnoka, ir korozija gali pasirodyti antrais tarnavimo metais. Tada tenka virinti vamzdžio ir bakelio sudūrimo vietą, o po penkerių metų tenka keisti visą duslintuvą.

Renkantis „Laguna" reiktų paieškoti modelio su kondicionieriumi. Jis dažnas RT ir RXE modeliuose. Po 1998 m. automobiliai gavo kitus žymėjimus: RTE, RXE ir RXT. Pastaroji turi automatinę pavarų dėžę, CD grotuvą, kelionės kontrolę, šonines saugos pagalves, lietus ratlankius ir kt. Dar pasitaiko išskirtinės „Laguna" versijos „Baccara", turinčios visus tų laikų privalumus: odinį saloną, medinius puošybos elementus ir kt.

Šildymo sistema, nepaisant to, yra kondicionierius ar ne, - dar viena silpna „Laguna" vieta. Dažnai sugenda šildymo ventiliatorius. Šį gedimą provokuoja pats savininkas, neskubėdamas keisti oro filtro. Nusipirkus „Laguna" su veikiančiu ventiliatoriumi, nereiktų rizikuoti ir keisti filtrą kas 10 000 km. Beje, sugesti gali ir pati šildymo krosnelė ar jos radiatorius. Krosnelės remontas nebus pigus.

Tenka pripažinti, kad elektros instaliacija dažnai nuvilia „Laguna" savininkus. Salono viduje ji veikia daugmaž patikimai, o visa kita gali kelti problemų. Ne visada elektros įranga sugenda dėl blogų kontaktų (labiausiai paplitusi priežastis). Kartais ožiuojasi kompiuteris ir net firminiuose servisuose ne visada sugeba jį pataisyti. 5-7 metų amžiaus „Lagunai" dažnai tenka keisti generatorių ir starterį, o jie kainuoja nepigiai. Problemų gali kelti ir gamyklinė signalizacija.

Kalbant apie saloną galima pagirti jo talpumą. Hečbeke telpa nemažai daiktų, o ką sakyti apie universalą. Krauti daiktus į „Laguna" labai patogu.

„Renault Laguna" visada pasižymėjo variklių įvairove. Jų buvo montuojama 10 tipų, nuo 82 iki 190 AG. Geriausias iš jų - 2 l 114 AG F3R serijos. Tai vienas labiausiai paplitusių „Renault" variklių, buvo montuojamas ne tik į „Laguna" bet ir į „Megane". Šitie varikliai kelia mažiausiai problemų, jiems tinka ne itin kokybiškas kuras. Be to, rūpinantis varikliu, jis gali tarnauti iki 500 000 km. Tiesa, tai pasitaiko retai. Paprastai jie dirba 250 000-300 000 km. Kita vertus, F3R yra nesunkiai remontuojamas, jo konstrukcija paprasta, o detalės nebrangios. Visgi, jei variklis senas, pigiau būtų ne jį remontuoti, o pasiieškoti kito.

Yra 2 l N7Q serijos variklis, turintis 139 arba 140 AG. Taip pat po variklio dangčiu galima sutikti 1,8 l 90 arba 120 AG ir 1,6 l 107 AG agregatus. Jie taip pat patikimi, bet reikalauja kokybiškesnio kuro, nes kitaip greit užsiteršia įpurškimo sistema. Paprastai problema išsprendžiama išvalius purkštukus.

Daugelio 4 cilindrų „Renault" variklių problema - tekantys tepalai. Riebokšlio keitimas tokiu atveju nebus labai pigus. Taip pat reikia atminti, kad prancūziški varikliai labai nemėgsta perkaitimo, todėl reikia stebėti aušinimo skysčio lygį ir kartą per metus praplauti radiatorių. Pagrindinė „Renault" variklių eksploatacijos taisyklė - maždaug kas 60 000 km keisti KPM diržą.

„Renault Laguna" buvo montuojami ir 3 l V6 varikliai. Iš pradžių jie turėjo 167, o nuo 1997 m. - 190 AG. Su tokiu varikliu „Laguna" tampa labai greita, bet antrinėje rinkoje šį variantą rasti sunkoka. Taip pat naudinga pagalvoti, ar jums tikrai reikia mašinos, 100 km kelio „ryjančios" iki 20 l kuro? Be to, detalės taip pat kainuoja brangiau, dažniau pradeda tekėti aušinimo skystis.

Galima rasti „Laguna" su dyzeliniu varikliu. Tokie varikliai buvo trijų tipų: 2,2 l 83 AG, su turbininiu įpūtimu -113 AG, ir 1,9 l 88 AG turbininis dyzelis. Pastarajam tinka tik kokybiškas kuras. „Renault" dyzeliniai varikliai patikimi ir prižiūrimi dirbs ilgai.

Dažniausiai į „Laguna" buvo montuojamos mechaninės pavarų dėžės. Jos patikimos, bet reikia nuolat sekti tepalo lygį. 3-5 metų amžiaus automobiliuose per riebokšlius gali tekėti tepalo. Jei mažai, galima nekreipti dėmesio, bet pardavėjui šį trūkumą būtina nurodyti. Jei tepalo lygis nukris žemiau leistinos ribos, pradės smarkiai dėvėtis penktos pavaros dantračiai.

Rimtesnių problemų „Laguna" gali turėti su stabdžiais. Eksploatuojant mūsų keliuose stabdžių sistemą reiktų nepatingėti tikrinti dažniau. Stabdžių trinkelės nusidėvėti gali per metus, diskai susidėvi per trejus, suportai gali pradėti leisti stabdžių skystį. Jei automobilis turi ABS, tai periodiškai ges davikliai ant ratų.

Stipriausia „Renault Laguna" vieta - pakaba. Ji labai patogi, automobilį lengva vairuoti. Užpakalinė pakaba torsioninė, torsionai paprastai tarnauja iki 250 000 km. Panašiai laiko ir užpakalinės atraminės gumos, o užpakaliniai amortizatoriai gali laikyti iki 150 000 km.

Jei tokia pat patikima būtų ir priekinė pakaba, „Lagunai" nebūtų baisūs jokie keliai. Priekinėje pakaboje dažniausiai tenka keisti skersinio stabilumo stabilizatorių stovus, bet jie turėtų tarnauti iki 40 000 km. Vairo traukės turėtų atlaikyti iki 60 000 km, o kiti elementai tarnauja gerokai ilgiau. Žinotina, kad perkant 100 000 km nuvažiavusį automobilį gali tekti atlikti rimtą remontą, o su susidėvėjusių elementų keitimu laukti nereikėtų. Tarkim, jei laiku nebus pakeistos nusidėvėjusios vairo traukės, gali tekti keisti visą krumpliastiebinę vairo pavarą.

„Renault Laguna 1.9 dTi" techninės charakteristikos

Kėbulas

Kėbulo tipas

Hečbekas

Durų skaičius

5

Vietų skaičius

5

Ilgis

4510 mm

Plotis

1750 mm

Aukštis

1430 mm

Ratų bazė

2670

Prošvaisa

120 mm

Maksimalus bagažinės tūris

1335 l

Minimalus bagažinės tūris

450 l

Variklis

Variklio tūris

1870 cm3

Galia

98 A G

Sukimo momentas

200/2000 N m

Kuras

Dyzelinas

Turbininis įpūtimas

Yra

Kuro paskirstymo mechanizmas

dohc

Transmisija

Varantys ratai

Priekiniai

Pavarų skaičius, MPD

5

Pakaba

Priekinės pakabos tipas

Amortizatoriai

Užpakalinės pakabos tipas

Torsionai

Vairo sistema

Vairo sistemos tipas

Krumpliastiebinė pavara

Stiprintuvas

Hidraulinis stiprintuvas

Stabdžių sistema

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai

Užpakaliniai stabdžiai

Diskiniai

ABS

Yra

Brake Assist

Yra

Eksploataciniai rodikliai

Kuro bako talpa

66

100 km/val. pasiekia per

12,5 s

Maksimalus greitis

185 km/val.

Kuro sąnaudos užmiestyje, 100 km

4,6 l

Kuro sąnaudos mieste, 100 km

7,2 l

Automobilio masė

1400 kg

Didžiausia leistina masė

1980 kg

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotraukos iš http://constructeurs.photos.caradisiac.com/

Nesenstanti prancūziška elegancija. Norite? Galite pasinaudoti nemokama autoreviu.lt skelbimų sistema. Tai tikrai nėra sudėtinga. Tiesiog reikia užsiregistruoti ir galite talpinti skelbimus.<-->

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...