Tęsiant „žalių“ automobilių temą – hibridinis „Lexus CT 200h“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP1123
  • IMGP1115
  • IMGP1116
  • IMGP1120
  • IMGP1126
  • IMGP1129
  • IMGP1175
  • IMGP1178
  • IMGP1179
  • IMGP1183
  • IMGP1173
  • IMGP1177
  • IMGP1186
  • IMGP1114
  • IMGP1183
  • IMGP1240

Kuro kaina beveik kiekvieną dieną grasina perkopti 5 Lt už litrą ribą. Stovint spūstyje ryte arba vakare nesinori praverti automobilio lango, nes baisu, kad gali uždusti nuo šalia esančių automobilių išmetamųjų dujų. Esant tokiai situacijai, tikėtina, dažnas tautietis pagalvoja apie ekologišką ir mažai kuro naudojantį automobilį. Bene geriausias variantas tokiu atveju būtų elektromobiliai. Deja, mūsų krašte apie juos galima tik pasvajoti. Ir ne todėl, kad lietuviai nenorėtų būti „žali" ar negalėtų įpirkti tokių transportų priemonių. Priežastis daug žemiškesnė - infrastruktūros nebuvimas. Galima įsivaizduoti, kaip grįžęs iš darbo nuosavą namą turintis asmuo įkrauna tokį automobilį garaže, bet gerokai sunkiau sugalvoti, kaip tai turėtų daryti tipinio daugiabučio gyventojas. Juk netemps žmogus ilgintuvo iš kokio 7 aukšto, kad ryte galėtų važiuoti į darbą įkrautu automobiliu. Taigi, kol šalis neturi net elektromobilių degalinių kūrimo planų, vertėtų pasižvalgyti į mūsų rinkoje esančius ekologiškus automobilius. Vienas tokių būtų neseniai Lietuvoje debiutavęs hibridinis „Lexus CT 200h".

Šis automobilis įdomus daugeliu aspektų. Pirma - tai pirmasis hibridinis „Premium" segmento modelis.

Jis ne tik mažiausias iš visų „Lexus", turi neįprastą „Lexus" modeliams chečbeko formą, bet ir priekinius varančius ratus. Ankstesni „Lexus" turėjo užpakalinius arba visus keturis varančius ratus. Deja, naujoji išvaizda turi ir vieną mažyti minusą - automobilio formas paryškinantis priekinis bamperis yra palyginti žemai. Tai reiktų atminti ir palikti tarp automobilio priekio ir šaligatvio bortelio kelių centimetrų tarpą. Tada bamperio apačia nenukentės.

„CT 200h" ne atsitiktinai gavo visiškai naują kėbulą. Taip buvo siekiama suderinti aerodinamines automobilio savybes ir išsaugoti erdvų saloną - automobilis hibridinis, tad reikėjo rasti vietos ne tik įprastam kuro bakui, bet ir elektros variklio akumuliatoriams.

Gamintojams pavyko - akumuliatoriai buvo sumontuoti po užpakalinių keleivių sėdynėmis, tad automobilis išsaugojo ne tik ganėtinai talpią bagažinę, bet ir erdvų saloną, kuriame laisvai telpa 4 suaugę žmonės ir dar lieka vietos.

Vairuotojo vieta ypač patogi - jis sėdi žemai, tarsi sportiniame automobilyje, bet matomumas nuo to nenukenčia. Visi mygtukai ir svirtelės lengvai pasiekiami, kompiuterio valdymas sumontuotas vaire, visomis kryptimis reguliuojama vairo kolonėlė ir t. t. Kita vertus būtų keista, jei „Lexus" automobilyje būtų kitaip. Bandytas modelis turėjo geriausią sąranga, tad centriniame prietaisų skydelyje buvo sumontuotas skystųjų kristalų ekranėlis.

Jame ne tik atsispindėjo darbinė ir kelioninė informacija, bet įjungus atbulinę eigą atsirasdavo užpakalinės kameros rodomas vaizdas. Automobiliuose su kitokia sąranga kameros rodomas vaizdas atsiranda dešiniame užpakalinio vaizdo veidrodėlio kampe. Informacija ekrane valdoma „Remote Touch" įtaisu, primenančiu kompiuterio manipuliatorių - paprasta, lengva, patogu.

Tik galėjo inžinieriai jį sumontuoti ne arčiau vairuotojo, o prietaisų skydelio viduryje. Tada kelionės metu jį patogu būtų valdyti ne tik vairuotojui, kuris galėtų skirti visą dėmesį keliui, bet ir priekyje sėdinčiam keleiviui.

Beje, inžinieriai pasirūpino ne tik vairuotojo, bet ir keleivių patogumu. Visi porankiai automobilyje yra neįprastai žemai, tačiau būtent toks aukštis yra patogiausias vidutinio sudėjimo žmogui.

Be to, specialiai užpakalinių sėdynių keleiviams išvesti klimato kontrolės kanalai, sumaniai paslėpti po prekinėmis sėdynėmis. Lipti į automobilį per užpakalines dureles patogu - yra apsauginis slenkstelis - neišsiteps drabužiai, praktiška. Ir akiai gražu - primena karietos laiptelį.

Automobilio salonas ir vairas aptrauktas minkšta, malonia liesti oda. Įdomu tai, kad tokią apdailą gauna net ir bazinę sąrangą turintys „CT 200h" modeliai. Taip pat net bazinės sąrangos automobiliai turi daugybę važiavimo saugumą gerinančių sistemų, pasirūpinta ir keleivių pasyviąja sauga. Tai užtikrina 8 saugos pagalvės, tarp kurių - vairuotojo ir priekinio keleivio kelius sauganti pagalvė. Tiesa, už tai tenka mokėti erdve - daiktadėžėje vietos nelabai daug.

Kita vertus, daiktus galima laikyti bagažinėje. Ji ne pati mažiausia. Be to, automobilis vietoj atsarginio rato turi remonto komplektą, tad daiktus galima krauti ir į tuščią atsarginio rato vietą. Tradiciškai chečbekuose sulankstoma užpakalinė sėdynių eilė.

„Lexus CT 200h" - ne išimtis. Beje, suglaustų sėdynių nugarėlės su bagažinės dugnu sudaro lygų paviršių, tad, tarkim, išvykus į gamtą automobilyje galima ir išsimiegoti.

Visi hibridiniai modeliai turi 1,8 l 99 AG benzininį variklį, veikiantį kartu su 82 AG elektros varikliu. Šios porelės minėtam automobiliui užtenka tiek mieste, tiek ir užmiesčio keliuose. Elektros variklis įsijungia tik įjungus degimą ir veikia iki automobiliui pasiekiant 45 km/val. greitį, veikia be garso.

Benzininis apie save ryškiausiai primena greitėjant. Kitu metu jo beveik negirdėti. Automobilis turi APD ir įdomios formos pavarų svirtį. Prie svirties yra: darbinė, neutrali, atbulinės eigos pavaros, ir pavara, skirta važiuoti nuo aukštų kalnų - B. Statymo pavara netikėtai iškelta žemiau. Tai „P" raide pažymėtas mygtukas šalia dešinės vairuotojo rankos. Norint sužinoti, kelių pavarų PD, reikia pažiūrėti žinyne, nes kelionėje jų persijungimo nesijaučia.

Teoriškai automobilis turi keturis važiavimo režimus, tačiau režimu „EV", kai veikia tik elektromotoras, jis galėtų nuvažiuoti ne daugiau kaip 2 km, tad juo piktnaudžiauti nereiktų. Ilgai kelionei skirti normalus, ekologiškas ir sportinis režimai. Važiuojant pirmaisiais dviem spidometras šviečia švelnia mėlyna spalva, dešiniame šone veikia ekometras.

Įjungus sportinį režimą, prietaisų ir salono apšvietimo spalva tampa raudona, o vietoj ekometro įsijungia tachometras.

Greitesniam važiavimui persijungia ir vairo stiprintuvas, ESP ir kitos sistemos. Važiuojant normaliu režimu, vairas veikia be priekaištų, o automobilis rieda labai smagiai. Beje, stabtelėjus prie sankryžos, benzininis variklis išsijungia ir veikia tik elektromotoras. Pajudėjus ir pasiekus reikiamą greitį, vėl pradeda veikti abu varikliai. Deja, bet gamintojų nurodytų 4,1 l/100 km kuro sąnaudų net ir su išsijungiančiu varikliu man pasiekti nepavyko. Per dvi dienas kelionės, kaitaliojant režimus, vidutinės kuro sąnaudos siekė 5 l. Šiaip - neblogas rodiklis.

Kelionėje paaiškėjo, kad automobilio pakaba kietoka. Lygiame, gerame kelyje tai privalumas, tačiau važiuojant per asfalto lopus ar išsukus į miško keliuką norėtųsi minkštesnio važiavimo. Matyt automobilis buvo kurtas labiau Vakarų pasauliui, kur keliai visada geri, tad pakabos kietumas nereguliuojamas.

Automobilis yra saugus. Jis ne tik buvo puikiai įvertintas per avarinius bandymus, bet jau bazinė versija turi tokias sistemas kaip EPS, EBD, HAC, TRC ir kitos. Prie tokio modelio vairo užtikrintai gali jaustis ir jaunas vairuotojas.

Tiesa, norint išbandyti, kaip veikia sistemos, reiktų blogesnio oro arba sunkesnių važiavimo sąlygų, negu buvo praėjusį savaitgalį. Kadangi bandytas modelis turėjo ir ACC (adaptyviąją pastovaus greičio palaikymo sistemą), turėjau progą įsitikinti jos veiksmingumu. Automobilis, važiuodamas pastoviu greičiu, pasivijo priešais važiuojantį traktorių. Sistema akimirksniu į tai reagavo ir sumažino greitį, palikdama užtektinai vietos manevrui. Man beliko tik pasukti vairą ir automobilis pats grįžo prie nustatyto greičio. Ne važiavimas, o vienas malonumas.

Apibendrinant galima pasakyti, kad pirmas hibridinis „Lexus" blynas neprisvilo. Gamintojas rinkai pasiūlė dinamišką, manevringą, pakankamai erdvų ir talpų automobilį. Dabar belieka tik palinkėti, kad tokie automobiliai taptų kiekvieno lietuvio kasdienine transporto priemone...

„Lexus CT 200h" techniniai duomenys

Variklis

1.8 VVT-i Lexus Hybrid Drive

Tipas

2ZR-FXE

Cilindrų skaičius

4

Vožtuvų mechanizmas

16 vožtuvų, DOHC

Skersmuo x eiga, mm

80,5 x 88,3

Darbinis tūris, cm³

1798

Kompresija

13,0 : 1

Maksimali galia, DIN AG/aps./min

99/5200

Maksimali galia kW/aps./min

73/5200

Maksimalus sukimo momentas Nm/aps./min

142/4000

Degalų oktaninis/setaninis skaičius

95E

Maksimali galia kW/aps./min

60

Maksimalus sukimo momentas Nm/aps./min

207

Susijusi įtampa, V

650

Tipas

3JM

Total maximum output, hp

136

Total maximum output, kW

100

Stabdžiai

1.8 VVT-i Lexus Hybrid Drive

Priekyje

Aušinami diskai

Užpakalyje

Vientisas diskas

Kėbulas

1.8 VVT-i Lexus Hybrid Drive

Priekinės pakabos tipas

MacPherson amortizatorius

Galinės pakabos tipas

Dvigubas balansyras

Durelių skaičius

5

Sėdimų vietų skaičius

5

Gabaritai

1.8 VVT-i Lexus Hybrid Drive

Ilgis, mm

4320

Plotis, mm

1765

Aukštis, mm

1430

Salono ilgis, mm

1735

Salono plotis, mm

1470

Salono aukštis, mm

1135

Atstumas tarp ašių, mm

2600

Provėža - priekyje, mm

1535

Provėža - užpakalyje, mm

1530

Priekinio išsikišimo ilgis, mm

920

Galinio išsikišimo ilgis, mm

800

Važiuoklės prošvaisa, mm

130

Kuro sąnaudos

1.8 VVT-i Lexus Hybrid Drive

Kuro rūšis

Benzinas

Užmiestyje L/100km

3,7

Mieste L/100km

3,7

Vidutinės L/100 km

3,8

CO2 emisija, mišrus ciklas, g/km

87

Euro klasė

5

Svoris

1.8 VVT-i Lexus Hybrid Drive

Tuščio automobilio masė, kg

1370-1410

Bendroji automobilio masė, kg

1790

Keliamoji galia, kg

380-420

Bagažinės tūris, l

275

Kuro bako talpa

45

Savybės

1.8 VVT-i Lexus Hybrid Drive

Maksimalus greitis, km/h

180

Įsibėgėjimas 0-100 km/h

10,3

Aerodinaminis koeficientas

0,28

Vairavimas

1.8 VVT-i Lexus Hybrid Drive

Tipas

Krumpliastiebis ir dantratis

Santykis

14,6

Apsisukimas (apsisukimo spindulys)

2,7

Sukimo spindulys padangų, m

5,2

Sukimo spindulys buferio, m

5,6

Galios perdavimo sistema

1.8 VVT-i Lexus Hybrid Drive

Tipas

P410

Pavarų dėžė

Elektroniniu būdu valdoma, nuolat kintanti (E-CVT)

Padangos ir ratlankiai

1.8 VVT-i Lexus Hybrid Drive

Ratų dydis

15X5 1/2J

Padangų dydis

195/65R15

Lentelė iš http://www.mototoja.lt/

V. Misevičius

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: