„Citroen C4" gali pasigirti stilinga ir modernia išvaizda. Ypač įdomiai atrodo trijų durų chečbekas. 2004 m. debiutavusį automobilį jau galima sutikti ir antrinėje rinkoje. Ar verta jį pirkti?
Istorija
Tolimas „Citroen C4" protėvis - modelis „Citroen Ami 6". Jo gamyba pradėta 1961 m. „Ami 6" turėjo benzininį 0,6 l 20 AG variklį. Kėbulas buvo trijų tipų: sedanas, universalas ir pikapas.
1969 m. „Ami 6" pakeitė modelis „Ami 8". Jis buvo gaminamas iki 1979 m. Iš pradžių į automobilį buvo montuojamas tas pas 0,6, bet 22 AG variklis. 1973 m. pasirodė naujas 1 l 6 AG agregatas. 1978 m. rinkai buvo parengtas „Ami 8" įpėdinis „Visa". Šio modelio gamyba tęsėsi iki 1988 m.
1991 m. debiutavo modelis „Citroen ZX". Automobilis pasižymėjo variklių gausa. Buvo galima rinktis iš benzininių nuo 1,1 iki 2 l arba 1,7 ir 1,9 l dyzelinių.
1997 m. ir pirkėjus, ir specialistus pradžiugino naujas modelis „Citroen Xsara". 2002 m. jis modernizuotas. Pakeista ne tik išvaizda, bet ir salonas. Modelis taip pat pasižymėjo variklių gausa.
2004 m. debiutavo „Citroen C4". Iš pradžių buvo gaminami tik labai vienas nuo kito besiskiriantys 3 ir 5 durų chečbekai. 2007 m. Kinijoje pradėti gaminti ir sedanai, kurie už chečbeką buvo ilgesni net 50 cm.
Pirmas žvilgsnis
Kas laukia „Citroen C4" toliau - sunku prognozuoti, bet kol kas šis automobilis domina daugelį. Paprastai pirkėjai ieško „stilingesnio" tridurio chečbeko, o praktiškasis penkių durų sulaukia gerokai mažiau dėmesio. Galima rasti net „C4" sedaną. Iš pradžių jie gaminti tik Kinijoje, vėliau - ir Argentinoje. Europoje jais buvo prekiaujama Ispanijoje.
„C 4" stebina ne tik savo išvaizda. Salone yra kelios naujovės, tarkim, vairas,
kurio sukasi tik pats ratas, bet ne stebulė. Arba - centrinėje konsolėje sumontuotas spidometras. Senesnės kartos modeliuose prieš vairuotojo akis buvo paliktas tik tachometras, atnaujintame modelyje jis taip pat persikraustė į centrą.
Jeigu naujas automobilis buvo parduotas Lietuvoje, oficialaus pardavėjo salone bus galima daugiau sužinoti apie patikusį modelį. Žinoma, jeigu jis atvarytas iš užsienio, tokios informacijos gali ir nepavykti gauti.
Praktika rodo, kad salonai surinkti kokybiškai. Plastikas atrodo patikimai, bet pasitaiko atvejų, kai jis „pradeda čirpti". Ypač dažnai tai pasitaikydavo pirmųjų metų modeliuose. Vėliau prancūzai savo klaidas ištaisė.
Jeigu automobilis bus eksploatuojamas ištisus metus ir ne tik mieste, gali pradėti streikuoti elektronika.
Korozijai kėbulas atsparus, bet pirmųjų metų automobiliuose pasitaiko nelabai kokybiškai sujungtos detalės, tad tokioms vietoms reiktų skirti daugiau dėmesio. Beje, kėbulo detalės kainuoja brangiai, o autolaužynuose rasti tinkamą beveik nerealu. Jeigu jau perkate apynaujį automobilį, per daug netaupykite ir būtinai apsidrauskite ir KASKO.
Po variklio dangčiu
Variklių pasirinkimas, kaip ir anksčiau, džiugina. Rinktis galima ir silpnokus, ir tikrai galingus. Jeigu automobilis dyzelinis, greičiausia turės 1,6 l 90 arba 110 AG, bet kartais galima rasti ir 2 l 136 arba 138 AG.
Benzininių variklių pasirinkimas platesnis. Yra automobilių su 1,4 l 90 AG varikliuku, bet jis tokiam automobiliui per silpnas. Jau verčiau rinktis su 1,6 l 110 AG arba 2 l 136-143 AG agregatais. Greičio mėgėjams vertėtų paieškoti automobilio su 2 l 177 (arba 180 AG) varikliu.
Važinėjant „Citroen C4" būtina griežtai laikytis visų automobilio aptarnavimo rekomendacijų. Tarkim KPM diržą būtina keisti kas 90 000 km. Atsiminkite, kad prancūziški varikliai „nevirškina" prasto benzino. Dėl jo palyginti greitai užsiteršia variklis, sutrumpėja deguonies daviklių ir žvakių tarnavimo laikas. Pasitaikė atvejų, kai pilant prasto benzino variklis pasidengdavo nuodegomis ir kompresija mažėdavo jau po 60 000 km.
APD ar MPD?
Kita vertus, jei benzino bus pilama kokybiško, variklis tarnaus ilgai ir patikimai. Deja, to negalima pasakyti apie APD. Žinomi atvejai, kai APD tekdavo remontuoti jau po trijų mėnesių. Net jeigu per visą garantinį laiką nebuvo užfiksuota jokių APD gedimų, džiaugtis tuo labai nereikėtų. Ypač kai kalbama apie naudotą automobilį, nuriedėjusį daugiau kaip 120 000 km. Net ir po tokios, atrodytų, normalios ridos APD gali tekti keisti arba kapitaliai remontuoti. APD remontas kainuos labai daug, tad kai kurie meistrai net pataria nepirkti „C 4" su automatine pavarų dėže. Verčiau jau pasiieškoti kito modelio. Kartais pasigirsta „rekomendacijų" po 100 000 km keisti APD tepalą. Esą tai pailgins pavarų dėžės tarnavimo laiką. Tokių rekomendacijų verčiau neklausyti. Viena vertus, tepalas į APD supiltas visam jos tarnavimo laikui, kita vertus - naujas tepalas gali sukelti senas nuosėdas, kurios iškart pribaigs APD. Tad jei jau keisti tepalą, tai reiktų daryti kas 25 000 km, tačiau dar neaišku, ar tai padės.
MPD, paprastai, problemų nekelia. Ji gerokai patikimesnė už automatą ir genda labai retai. Sankaba, priklausomai nuo vairavimo stiliaus, tarnauja 100 000-140 000 km. Tiesa, dažniausiai susidėvi ne visa sankaba, o tik jos guolis, tad, jei spūstyse nuolat nelaikysite kojos ant sankabos paminos, ji tarnaus ir dar ilgiau. Pasitaiko atvejų, kai sulūžta tolygesnį pavarų perjungimą užtikrinantis balansyras. Jį galima remontuoti, bet dažniausiai mechanikai pataria jį išimti.
„Citroen C4" pakaba paprasta ir aiški, nes hidraulinės pneumatikos šis modelis neturi. Priekyje standartinis „McPherson", užpakalyje - pusiau priklausoma sija. Amortizatoriai paprasti, tarnauja iki 120 000 km, keitimas nėra labai brangus. Deja, jei tenka važinėti prastesniais keliais, stabilizatorių atramas ir vairo traukes gali tekti keisti po 50 000 km. Laimė, kainuoja labai pigiai.
Perkant daugiau kaip 100 000 km važiavusį automobilį reiktų patikrinti jo rutulines atramas. Pririekus jas galima keisti atskirai. Kainuoja nebrangiai. Nepaisant gandų, „Citroen C4" važiuoklės detalės nėra pačios brangiausios.
Įvertinus visus „už" ir „prieš", aišku, kad naudotas „Citroen C4" - ne pats geriausias variantas. Automobilyje kyla problemų su elektros instaliacija ir automatine pavarų dėže. Be to, laikui bėgant prancūziški automobiliai pinga gerokai daugiau negu vokiečių ar japonų modeliai. Taip, triduris „C4" labai gražus, bet ar Jūs pasirengę už tai papildomai mokėti?
Citroen C4 2.0 i 16V techninės charakteristikos
KĖBULAS |
|
Kėbulo tipas |
Chečbekas |
Durų skaičius |
5 |
Vietų skaičius |
5 |
Ilgis |
4260 mm |
Plotis |
1773 mm |
Aukštis |
1458 mm |
Ratų bazė |
2608 |
Maksimali bagažinės talpa |
352 l |
VARIKLIS |
|
Variklio tūris |
1997 cm3 |
Maitinimo sistema |
Paskirstytas įpurškimas |
Galia |
143/6000 AG |
Sukimo momentas |
200/4000 Nm |
Kuras |
А-95 |
TRANSMISIJA |
|
Varantys ratai |
Priekiniai |
Pavarų skaičius, APD |
4 |
PAKABA |
|
Priekinė pakaba |
Amortizatoriai |
Užpakalinė pakaba |
Sraigtinė spyruoklė |
VAIRO SISTEMA |
|
Vairo stiprintuvas |
+ |
Vairo sistemos tipas |
Krumpliastiebinė pavara |
Apsisukimo spindulys |
9.9 m |
STABDŽIŲ SISTEMOS TIPAS |
|
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai vėdinami |
Užpakaliniai stabdžiai |
Diskiniai |
ABS |
Yra |
Brake Assist |
Yra |
EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI |
|
Kuro bako talpa |
60 l |
100 km/val. pasiekia, per |
10,1 s. |
Maksimalus greitis |
206 km/val. |
Kuro sąnaudos užmiestyje |
6,1 l/100 km |
Kuro sąnaudos mieste |
11,7 l/100 km |
Kuro sąnaudos, mišrus ciklas |
8,1 |
Automobilio masė |
1 292 kg |
Leidžiama automobilio masė |
1 812 kg |
Padangos |
205/55 R16 |
Nuotraukos iš http://constructeurs.photos.caradisiac.com/
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Visą laiką svajojote apie "Citroen"? Tik nežinote kur jį rast? Galite pasinaudoti nemokama autoreviu.lt skelbimų sistema. Tai tikrai nėra sudėtinga. Tiesiog reikia užsiregistruoti ir galite talpinti skelbimus.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"