„Toyota Auris Touring Sports Hybrid“ – ką slepia šis pavadinimas?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP8959
  • IMGP8952
  • IMGP8964
  • IMGP8968
  • IMGP8970
  • IMGP8973
  • IMGP8975
  • toyota_auris_TS_hybrid__1_
  • toyota_auris_TS_hybrid__2_
  • toyota_auris_TS_hybrid__3_
  • toyota_auris_TS_hybrid__4_
  • toyota_auris_TS_hybrid__5_
  • toyota_auris_TS_hybrid__6_
  • toyota_auris_TS_hybrid__7_
  • toyota_auris_TS_hybrid

„Toyota" šiuo metu rinkai siūlo 5 hibridinius modelius: „Prius", „Prius Plus", „Prius plug in", „Toyota Yaris" ir „Toyota Auris". Įdomiausias iš šios penkiukės yra „Toyota Prius plug in" - hibridinis modelis, turintis įkraunamus akumuliatorius ir galintis veikti ir kaip elektromobilis. Vienu įkrovimu, kuris trunka apie porą valandų, automobilis gali įveikti 24 km kelio. Maždaug tiek nuvažiuoja statistinis vairuotojas važiuodamas iš namų į darbą ir atgal.

Tikiuosi, kad proga išbandyti šį modelį dar pasitaikys, o kol kas iš arčiau susipažinau su kitu ganėtinai įdomiu automobiliu - „Toyota Auris Touring Sports Hybrid". Tai - ne tik puikus „Auris" šeimos papildymas, bet ir pirmasis universalo kėbulą turintis modelis, kuris pirkėjams siūlomas ne tik su hibridine jėgaine, bet ir su benzininiu bei dyzeliniu varikliais.

Išoriškai naujasis modelis man pasirodė gražesnis už savo pirmtaką. Jis gavo „aštresnį" priekį, įrėmintą stilingais šviesos blokai „Keen Look". Žemiau eina ir stogo linijos, kuriančios automobilio ne tik dinamišką, bet netgi kiek agresyvų įvaizdį.

Beje, tai - ne tik dizaino detalės. Naujojo „Auris" pasipriešinimo orui koeficientas - 0,2775. Priekinis modelio paviršius siekia maždaug 2,165 m2, tad aerodinaminis faktorius siekia 0,6. Vieno iš pagrindinių „Auris" konkurentų - „VW Golf" modelio - aerodinaminis faktorius siekia 0,63.

Naujasis „Auris" - ilgokas, teoriškai, penkiavietis automobilis. Jis turi penkias duris ir tiek vairuotojui, tiek priekiniam keleiviui vietos jame netrūksta. Taip pat „Auris" turi labai talpią bagažinę. Hibridinės jėgainės akumuliatoriai saugiai paslėpti po užpakaline sėdynių eile, tad, esant reikalui, galima nuleisti užpakalinių sėdynių nugarėles. Tokiu atveju bagažinė dar labiau padidės.

Nepaisant automobilio išmatavimų, kiek nustebino vidinės erdvės paskirstymas: bent jau bandytame modelyje, vietos užpakalinėse sėdynėse užteko tik vaikams. Patogiai įsikūrus vairuotojo vietoje, sėdinčiam už jo standartinio sudėjimo vyrui ne tik keliai remsis į vairuotojo sėdynės nugarėlę, bet ir gali tekti palenkti galvą. Kažkiek prie to prisidėjo ir gražiai atrodantis panoraminis stogas, dėl kurio erdvės virš galvų dar labiau sumažėjo.

Kol nepripratau, kiek slėgė ir platus, „sunkus" priekinis panelis. Jis masyvus ir tarsi „braunasi" į salono erdvę. Kituose to paties japonų automobilių gamintojo modeliuose priekiniai paneliai gerokai „lengvesni".

Daugiau vairuotojo vietai pretenzijų nebuvo. Ji patogi, erdvi, vairas reguliuojamas visomis kryptimis, vairuotojo sėdynė užtikrina deramą šoninį palaikymą. Prietaisų skydelio rodmenys aiškiai matomi, suprantama tiek prietaisų skydelyje patalpinto, tiek ir borto kompiuterio su liečiamu spalvotu ekranėliu navigacija. Panašu, kad laikai, kai tokio tipo ekranėliai buvo tarsi „prilipdomi" ir atrodė kaip svetimkūniai, baigėsi. Dabar viskas dailiai įkomponuota, nebėra jokių atsikišusių kampų.

Apdailai panaudotas minkštas plastikas, dalis centrinio panelio padengta švelnia, šviesia oda. Gal ir ne pats praktiškiausias sprendimas, tačiau atrodo gražiai.

Automobilyje gausu įvairių lentynėlių smulkiems daiktams. Centrinis priekinis ranktūris daiktadežė - patogus ir su slankiojančiu viršumi. Atrodytų, smulkmena, tačiau tolimoje kelionėje labai praverčia galimybė patogiai pasidėti abi rankas.

Bandytas modelis turėjo šviesų pasukimo į posūkio pusę funkciją „AFS" bei parkavimosi sistemą SIPA (Simple Intelligent Park Assist), padedančią vairuotojui „išmatuoti" tarpą tarp dviejų automobilių ir įtaikyti į jį. Esant reikalui, abi šias sistemas, kaip ir parkavimosi daviklius, galima išjungti, o štai pypsėjimo automobiliui važiuojant atbuline eiga, išjungti nepavyks. Reikalas tas, kad atbuline eiga, beveik visada, automobilis važiuoja varomas elektrinio, be garso veikiančio, variklio. Būtent todėl gamintojas įmontavimo sistemą, pypsėjimais perspėjančią aplinkinius apie judantį automobilį. Kažkiek tai gali erzinti, bet šiuo atveju visų pirma rūpinamasi žmonių saugumu.

Beje, kalbant apie saugumą, visi modeliai turi mažiausiai 6 saugos pagalves ir langų užuolaidėles, tad nieko keisto, kad „EuroNCAP" bandymuose „Auris" uždirbo visas 5 saugos žvaigždutes.

Naujasis „Auris" gali turėti tiek benzininį, tiek dyzelinį variklius arba, kaip buvo mano atveju, hibridinę jėgainę, kurią sudarė 1,8 l 73 kW (99 AG) benzininį variklį, elektros motorą ir nuolatinio kintamojo veikimo CVT bepakopę pavarų dėžę, valdomą analogiška pavarų perjungimo svirtimi, kaip ir „Toyota Prius". Beje, jeigu pirmą kartą sėdate prie tokio automobilio vairo, paprašykite pardavėjo bent trumpos konsultacijos apie pavarų perjungimą. „D", „N" ir „R" režimai kaip ir yra tradiciniai, tačiau, tarkim režimas „B" reiškia ne važiavimą elektra, o naudojamas tada, kai ilgai reikia leistis nuo kalno vingiuotais serpantinais. Įjungus „B" režimą pavarų dėžė nebesistengia kaip galima greičiau jungti aukštesnės pavaros, o jums nebereikia nuolat maigyti stabdžio.

Sustojus „P" režimas įjungiamas ne pavarų svirtimi, o spustelėjus greta esantį mygtuką „P".

Bendra vidaus degimo ir elektros variklio galia siekia 136 AG., tačiau kelyje tos galios norėjosi staigiau ir daugiau. Aišku, tai - daugiau psichologinis momentas, nes pagalvojus tiek apie 1,8 l variklį, tiek apie pavadinime esančius „Touring Sports", nusiteiki, kad automobilis bus sportiškesnis. Deja, bet ne šį kartą.

Nesakau, kad automobilis yra lėtas. Jis tvarkingai važiuoja tiek mieste, tiek ir užmiestyje, lengvai pasiekdamas leistiną šiam metų laikui greitį. Užtikrintai ir patikimai laikosi kelyje, nekyla sunkumų manevruojant, posūkiai įveikiami be didelių pokrypių. Tipiškas šeimyninis automobilis, kuriame svarbiausia ne greitis, o tvarkingas, ramus, ekonomiškas ir saugus važiavimas.

Gamintojo deklaruotų kuro sąnaudų pasiekti nepavyko, tačiau tiek palakstęs, tiek ir važiavęs ramiai įjungus „Eco Mode" tilpau į 5,1 l/100 km mišriu režimu. Lyginant su benzininiu „Auris", kuro sąnaudos buvo daugiau negu litru mažesnės. Tikėtina, kad visą laiką važinėjant su įjungtu „Eco Mode" ir nelakstant, kuro sąnaudas būtų galima dar labiau sumažinti.

Ramiam, saugiam važiavimui automobilis puikiai tinka, tačiau taip ir nesupratau, kam gamintojas papuošė jį užrašu „Sport"? Nori nenori, bet prigimtis daro savo ir palyginus „Toyota Auris Touring Sports Hybrid" tiek su kitais hibridiniais modeliais, tiek su pavadinimuose žodį „Sport" turinčiais modeliais, nors ir puikiai suprantant, kad prieš tave - šeimyninis universalas, norisi kažko daugiau.

 

Techninės charakteristikos

 

BENZINAS 
1,3 M/T

BENZINAS 
1,6 M/T

BENZINAS 
1,6 CVT

DYZELIS 
1,4 D M/T

DYZELIS 
2,0 D M/T

HYBRID 
1,8 e-CVT

Variklis

Maksimali galia, DIN AG/aps./min

99/6000

132/6400

132/6400

90/3800

126/3600

99/5200

Maksimali galia, kW/aps./min

73/6000

97/6400

97/6400

66/3800

91/3600

73/5200

Maksimalus sukimo momentas, Nm/aps./min

128/3800

160/4400

160/4400

205/1800-2800

310/1600-2400

142/4000

Eksploatacinės savybės

Maksimalus greitis (km/h)

175

195

190

175

195

175

Įsibėgėjimas 0-100 km/h (s)

12,6

11,1

11,2

13,0

10,5

11,2

Degalų sąnaudos

Vidutinės (l/100 km)

5,6

6,1

6

4,2

4,4

3,7

Emisija

CO2

130

140

139

110

115

85

Matmenys

Ilgis (mm)

4560

4560

4560

4560

4560

4560

Plotis (mm)

1760

1760

1760

1760

1760

1760

Aukštis (mm)

1460

1460

1460

1460

1460

1460

Ratų bazė (mm)

2600

2600

2600

2600

2600

2600

Minimalus apsisukimo spindulys (m, nuo padangų)

5,2

5,2

5,2

5,2

5,2

5,2

Bagažinės talpa (VDA) su pakeltomis galinėmis sėdynėmis (l)

530

530

530

530

530

530

Bagažinės talpa (VDA) su nuleistomis galinėmis sėdynėmis (l)

1658

1658

1658

1658

1658

1658

 

Lentelė Toyota.lt

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...