80-oji „Land Cruiser" serija debiutavo 1990 m., tačiau šis automobilis vis dar sulaukia nemažai dėmesio. Reikalas tas, kad modelyje puikiai dera patogumas, pravažumas ir ilgaamžiškumas. Žinoma, automobilis ne pirmos jaunystės, todėl prieš perkant reikia gerai apsvarstyti visus „už" ir „prieš".
RŪDYS
Automobilio kėbulas ir rėmas labai stiprūs. Jų neturėtų veikti net žiemą ant kelių barstoma druska. Yra kelios vietos, kuriose rūdžių gali būti, tačiau jos, paprastai, neišplinta po visą automobilį. Rūdys „mėgsta" pasirodyti ant užpakalinių šoninių langų rėmų ir oro įsiurbimo panelio. Versijose STD ir GX, kurios gavo dideles ir vientisas užpakalines dureles, gali išklibti durų tvirtinimas.
Jeigu per priekinį stiklą pradeda sunktis vanduo, tikėtina, kad jis buvo keičiamas nesilaikant technologinių reikalavimų - darbininkai specialiu hermetiku nesutepė guminės tarpinės. Jeigu susidūrėte su šia problema, spręskite ją kuo greičiau, nes į vidų patenkantis vanduo gali pakenkti elektros instaliacijai. Pastarajai pretenzijų nėra, tačiau, jei dažnai šturmuosite bekelę, gali pradėti strigti išlendanti antena. Jeigu pradėjo blogai šildyti krosnelė, neskubėkite pirkti naujo varikliuko. Gali būti, kad tiesiog užsiteršė šildymo sistemos radiatorius, nes konstrukcijoje nenumatytas salono filtras. Kėbulas nebijo druskos, kuria barstomi keliai, bet į antrą krosnelę ar kondicionierių einančius vamzdelius ji gali pragraužti. Jeigu nenorite potvynio, dažniau valykite atstumiamo liuko kanalus.
Modeliai su raidėmis VX turėjo odinius salonus, tačiau jais žavėtis nereiktų. Oda šalta, slidi ir, laikui bėgant, pradeda skilinėti.
VARIKLIUKAS
Varikliai visi, tiek benzininis, tiek dyzelinis, yra šešių cilindrų. Benzininiai varikliai buvo ir karbiuratorių - 4,0 l 155 AG ar 4,5 l 190 AG , ir su įpurškimu - 4,5l 205-215 AG. Dyzelinis variklis be įpūtimo buvo 4,2 l nuo 102 iki 135 AG, su įpūtimu - 4,2l 165 AG.
Benzininiai varikliai vadinami amžinais. Eksploatacija, lyginant su dyzeliniais, nebrangi. Dyzeliniuose varikliuose dažniau reikia keisti tepalus. Čia telpa 11 l, o benzininiuose - tik 8 l. Dyzeliniai turi keičiamą KMP diržą, benzininiuose sumontuota „amžina" grandinė.
Dyzeliniai varikliai naudoja mažiau kuro, o turbina remontuojama, bet jie gali nemaloniai nustebinti. Reikalas tas, kad ne kiekvienas galės tinkamai sureguliuoti šią kuro aparatūrą.
Nemalonumų gali pridaryti ir dėl užsikimšusio katalizatoriaus atsiradę įtrūkimai priekinėje duslintuvo dalyje. Virinti šios vietos neapsimoka. Belieka tik keisti.
VAŽIUOJAM
Transmisija gali būti dviejų tipų - su nuolat varančiais visais keturiais ratais ir su varančiais priekiniais bei įjungiamais užpakaliniais. Priekinis tiltas - viena iš nedaugelio silpnesnių „Land Cruiser" vietų. Maždaug kas 150 000 km tenka keisti jo detales, įskaitant ir prievadus. Galima keisti tik riebokšlius, atraminius guolius ir granatas, tačiau problemos tai neišspręs. Maždaug pusei tuo pat metu reikia remontuoti arba keisti tilto reduktorių.
Visureigis gali važiuoti greitai. 150-160 km/val. - jam tinkamas greitis. Jeigu nuolat važinėsite taip greitai, tiltą teks remontuoti po 100 000 km. Žinoma, tilto sija, jeigu nebus šturmuojami akmenys ir bus vengiama šoninių smūgių, laikys ilgai.
Reikia stebėti ir riebokšlius. Jie gali pradėti leisti skysčius ne tik dėl amžiaus, bet ir dėl užsikimšusių alsuoklių. Mechaninė PD, paskirstymo dėžutė ir užpakalinis tiltas problemų paprastai nekelia. APD patikima, o jei persijungiant iš trečios pavaros į ketvirtą pasijunta nestiprus smūgis, dėl to dar galima nesijaudinti.
Kardano velenai ir jų kryžmės, jeigu prieš kiekvieną techninę apžiūrą jais bus pasirūpinta, tarnaus labai ilgai.
REMONTUOJAMA NEBUS
Priklausoma spyruoklinė pakaba labai paprasta ir tarnauja nepadoriai ilgai. Priekinės ir užpakalinės pakabos atraminės gumos, ramiai važinėjant, laiko iki 180 000 km. Apie susidėvėjusias gumas „praneša" po kelią „plaukiojantis" automobilis. Amortizatoriai ir vairo traukės taip pat keičiamos retai.
Jei iš vairo reduktoriaus pradėjo sunktis tepalas - atėjo laikas jį keisti. Kai kurie bando reduktorių perrinkti, bet tai - ne daugiau kaip 10 000 km. Vairo sistemoje reiktų daugiau dėmesio skirti hidraulinio stiprintuvo siurbliui. Siurblio gyvenimas bus trumpesnis, jeigu dažnai paliekate susuktą iki galo vairą ir nė karto nekeitėte hidraulinio skysčio.
Džiugina, kad tai iš esmės visos silpnos vietos, tačiau tai taikytina tik prižiūrėtiems automobiliams, o tokio gali tekti paieškoti. Juk dažnas džipo vairuotojas važiuoja tol, kol automobilis veža. Po to jau bando jį parduoti. „Nuvaryto" automobilio reanimacija kainuos labai brangiai.
VERDIKTAS
Nepaisant nemažo amžiaus, „Toyota Land Cruiser 80" vis dar turi nemažai gerbėjų. Žinoma, reikia nepamiršti, kad automobilis sunkus, o ratų bazė 2 850 mm. Į tikrą bekelę jo dažnai nereiktų varyti, tačiau pasiekti užmiesčio namelį ar važiuoti žiemą nenuvalytu keliu - tinka. Be to, sakoma, kad tai paskutinis tikras „Land Cruiser" - patikimas, su storu kėbulo plienu ir patikimais dažais. Vėliau prasidėjo „taupymo" era.
Toyota Land Cruiser 80 (J8) 4.5 24V (FZJ80)
KĖBULAS |
|
Kėbulo tipas |
Visureigis |
Durų skaičius |
5 |
Vietų skaičius |
5 |
Ilgis |
4820 mm |
Plotis |
1830 mm |
Aukštis |
1850 mm |
Ratų bazė |
2850 |
Priekinis tarpuratis |
1595 |
Užpakalinis tarpuratis |
1600 |
Maksimali bagažinės talpa |
1370 l |
Minimali bagažinės talpa |
830 l |
VARIKLIS |
|
Variklio tūris |
4477 cm3 |
Cilindrų skaičius |
6 |
Kuro paskirstymo mechanizmas |
dohc |
Vožtuvų kiekis cilindrui |
4 |
Maitinimo sistema |
Išskirstytas įpurškimas |
Galia |
215/4600 AG |
Sukimo momentas |
373/3200 Nm |
Kuras |
А-95 |
TRANSMISIJA |
|
Varantys ratai |
Visi keturi |
Pavarų skaičius, APD |
4 |
PAKABA |
|
Priekinė pakaba |
Sraigtinė spyruoklė |
Užpakalinė pakaba |
Sraigtinė spyruoklė |
VAIRO SISTEMA |
|
Vairo stiprintuvas |
Hidraulinis |
Vairo sistemos tipas |
Krumpliastiebinė pavara |
Apsisukimo spindulys |
9,9 m |
STABDŽIŲ SISTEMA |
|
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai vėdinami |
Užpakaliniai stabdžiai |
Diskiniai |
ABS |
Yra |
EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI |
|
Kuro bako talpa |
95 l |
100 km/val. pasiekia, per |
12,6 s. |
Maksimalus greitis |
170 km/val. |
Kuro sąnaudos, mišrus ciklas |
17,8 l |
Prošvaisa |
220 mm |
Automobilio masė |
2260 kg |
Leidžiama automobilio masė |
2960 kg |
Padangos |
275/70 R15 |
Nuotrauka iš eng.wikipedia.org
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"