„Toyota Land Cruiser 80“ - 1990 - 1996
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Toyota_Land_Cruiser_at_a_80Percent_slope_at_the_IAA_2005

80-oji „Land Cruiser" serija debiutavo 1990 m., tačiau šis automobilis vis dar sulaukia nemažai dėmesio. Reikalas tas, kad modelyje puikiai dera patogumas, pravažumas ir ilgaamžiškumas. Žinoma, automobilis ne pirmos jaunystės, todėl prieš perkant reikia gerai apsvarstyti visus „už" ir „prieš".

RŪDYS

Automobilio kėbulas ir rėmas labai stiprūs. Jų neturėtų veikti net žiemą ant kelių barstoma druska. Yra kelios vietos, kuriose rūdžių gali būti, tačiau jos, paprastai, neišplinta po visą automobilį. Rūdys „mėgsta" pasirodyti ant užpakalinių šoninių langų rėmų ir oro įsiurbimo panelio. Versijose STD ir GX, kurios gavo dideles ir vientisas užpakalines dureles, gali išklibti durų tvirtinimas.

Jeigu per priekinį stiklą pradeda sunktis vanduo, tikėtina, kad jis buvo keičiamas nesilaikant technologinių reikalavimų - darbininkai specialiu hermetiku nesutepė guminės tarpinės. Jeigu susidūrėte su šia problema, spręskite ją kuo greičiau, nes į vidų patenkantis vanduo gali pakenkti elektros instaliacijai. Pastarajai pretenzijų nėra, tačiau, jei dažnai šturmuosite bekelę, gali pradėti strigti išlendanti antena. Jeigu pradėjo blogai šildyti krosnelė, neskubėkite pirkti naujo varikliuko. Gali būti, kad tiesiog užsiteršė šildymo sistemos radiatorius, nes konstrukcijoje nenumatytas salono filtras. Kėbulas nebijo druskos, kuria barstomi keliai, bet į antrą krosnelę ar kondicionierių einančius vamzdelius ji gali pragraužti. Jeigu nenorite potvynio, dažniau valykite atstumiamo liuko kanalus.

Modeliai su raidėmis VX turėjo odinius salonus, tačiau jais žavėtis nereiktų. Oda šalta, slidi ir, laikui bėgant, pradeda skilinėti.

VARIKLIUKAS

Varikliai visi, tiek benzininis, tiek dyzelinis, yra šešių cilindrų. Benzininiai varikliai buvo ir karbiuratorių - 4,0 l 155 AG ar 4,5 l 190 AG , ir su įpurškimu - 4,5l 205-215 AG. Dyzelinis variklis be įpūtimo buvo 4,2 l nuo 102 iki 135 AG, su įpūtimu - 4,2l 165 AG.

Benzininiai varikliai vadinami amžinais. Eksploatacija, lyginant su dyzeliniais, nebrangi. Dyzeliniuose varikliuose dažniau reikia keisti tepalus. Čia telpa 11 l, o benzininiuose - tik 8 l. Dyzeliniai turi keičiamą KMP diržą, benzininiuose sumontuota „amžina" grandinė.

Dyzeliniai varikliai naudoja mažiau kuro, o turbina remontuojama, bet jie gali nemaloniai nustebinti. Reikalas tas, kad ne kiekvienas galės tinkamai sureguliuoti šią kuro aparatūrą.

Nemalonumų gali pridaryti ir dėl užsikimšusio katalizatoriaus atsiradę įtrūkimai priekinėje duslintuvo dalyje. Virinti šios vietos neapsimoka. Belieka tik keisti.

VAŽIUOJAM

Transmisija gali būti dviejų tipų - su nuolat varančiais visais keturiais ratais ir su varančiais priekiniais bei įjungiamais užpakaliniais. Priekinis tiltas - viena iš nedaugelio silpnesnių „Land Cruiser" vietų. Maždaug kas 150 000 km tenka keisti jo detales, įskaitant ir prievadus. Galima keisti tik riebokšlius, atraminius guolius ir granatas, tačiau problemos tai neišspręs. Maždaug pusei tuo pat metu reikia remontuoti arba keisti tilto reduktorių.

Visureigis gali važiuoti greitai. 150-160 km/val. - jam tinkamas greitis. Jeigu nuolat važinėsite taip greitai, tiltą teks remontuoti po 100 000 km. Žinoma, tilto sija, jeigu nebus šturmuojami akmenys ir bus vengiama šoninių smūgių, laikys ilgai.

Reikia stebėti ir riebokšlius. Jie gali pradėti leisti skysčius ne tik dėl amžiaus, bet ir dėl užsikimšusių alsuoklių. Mechaninė PD, paskirstymo dėžutė ir užpakalinis tiltas problemų paprastai nekelia. APD patikima, o jei persijungiant iš trečios pavaros į ketvirtą pasijunta nestiprus smūgis, dėl to dar galima nesijaudinti.

Kardano velenai ir jų kryžmės, jeigu prieš kiekvieną techninę apžiūrą jais bus pasirūpinta, tarnaus labai ilgai.

REMONTUOJAMA NEBUS

Priklausoma spyruoklinė pakaba labai paprasta ir tarnauja nepadoriai ilgai. Priekinės ir užpakalinės pakabos atraminės gumos, ramiai važinėjant, laiko iki 180 000 km. Apie susidėvėjusias gumas „praneša" po kelią „plaukiojantis" automobilis. Amortizatoriai ir vairo traukės taip pat keičiamos retai.

Jei iš vairo reduktoriaus pradėjo sunktis tepalas - atėjo laikas jį keisti. Kai kurie bando reduktorių perrinkti, bet tai - ne daugiau kaip 10 000 km. Vairo sistemoje reiktų daugiau dėmesio skirti hidraulinio stiprintuvo siurbliui. Siurblio gyvenimas bus trumpesnis, jeigu dažnai paliekate susuktą iki galo vairą ir nė karto nekeitėte hidraulinio skysčio.

Džiugina, kad tai iš esmės visos silpnos vietos, tačiau tai taikytina tik prižiūrėtiems automobiliams, o tokio gali tekti paieškoti. Juk dažnas džipo vairuotojas važiuoja tol, kol automobilis veža. Po to jau bando jį parduoti. „Nuvaryto" automobilio reanimacija kainuos labai brangiai.

VERDIKTAS

Nepaisant nemažo amžiaus, „Toyota Land Cruiser 80" vis dar turi nemažai gerbėjų. Žinoma, reikia nepamiršti, kad automobilis sunkus, o ratų bazė 2 850 mm. Į tikrą bekelę jo dažnai nereiktų varyti, tačiau pasiekti užmiesčio namelį ar važiuoti žiemą nenuvalytu keliu - tinka. Be to, sakoma, kad tai paskutinis tikras „Land Cruiser" - patikimas, su storu kėbulo plienu ir patikimais dažais. Vėliau prasidėjo „taupymo" era.

 

Toyota Land Cruiser 80 (J8) 4.5 24V (FZJ80)

KĖBULAS

Kėbulo tipas

Visureigis

Durų skaičius

5

Vietų skaičius

5

Ilgis

4820 mm

Plotis

1830 mm

Aukštis

1850 mm

Ratų bazė

2850

Priekinis tarpuratis

1595

Užpakalinis tarpuratis

1600

Maksimali bagažinės talpa

1370 l

Minimali bagažinės talpa

830 l

VARIKLIS

Variklio tūris

4477 cm3

Cilindrų skaičius

6

Kuro paskirstymo mechanizmas

dohc

Vožtuvų kiekis cilindrui

4

Maitinimo sistema

Išskirstytas įpurškimas

Galia

215/4600 AG

Sukimo momentas

373/3200 Nm

Kuras

А-95

TRANSMISIJA

Varantys ratai

Visi keturi

Pavarų skaičius, APD

4

PAKABA

Priekinė pakaba

Sraigtinė spyruoklė

Užpakalinė pakaba

Sraigtinė spyruoklė

VAIRO SISTEMA

Vairo stiprintuvas

Hidraulinis

Vairo sistemos tipas

Krumpliastiebinė pavara

Apsisukimo spindulys

9,9 m

STABDŽIŲ SISTEMA

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai vėdinami

Užpakaliniai stabdžiai

Diskiniai

ABS

Yra

EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI

Kuro bako talpa

95 l

100 km/val. pasiekia, per

12,6 s.

Maksimalus greitis

170 km/val.

Kuro sąnaudos, mišrus ciklas

17,8 l

Prošvaisa

220 mm

Automobilio masė

2260 kg

Leidžiama automobilio masė

2960 kg

Padangos

275/70 R15

 

Nuotrauka iš eng.wikipedia.org

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...