„Toyota Verso S“ – paprastas bet ne prastas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP4370
  • IMGP4375
  • IMGP4377
  • IMGP4379
  • IMGP4381
  • IMGP4383
  • IMGP4387
  • IMGP4392
  • Nuotrauka-0006
  • Nuotrauka-0007
  • Nuotrauka-0009
  • toyota_vreso_s__1_
  • toyota_vreso_s__2_
  • toyota_vreso_s__3_
  • toyota_vreso_s__4_
  • toyota_vreso_s__5_
  • toyota_vreso_s__6_
  • toyota_vreso_s__7_
  • toyota_vreso_s__8_
  • toyota_vreso_s

Kiek žmonių, tiek nuomonių. Būtent todėl dažnas automobilių gamintojas stengiasi rinkai pasiūlyti skirtingų tipų ir dydžių modelių. „Toyota Verso S" pagal rinkos klasifikaciją priskiriamas mažiems vienatūriams. Tikėtina, kad prie to prisidėjo ir modelis „Verso", esantis vidutinių vienatūrių segmente (jame telpa 7 keleiviai), nes „Verso S" gerokai primena ir kai kuriuos mažesnius automobilius.

Tiesa, tik iš pirmo žvilgsnio. Taip pat tik iš pirmo žvilgsnio automobilis gali pasirodyti paprastutis. Net vidutinės sąrangos modeliai neturi elektra valdomų užpakalinių langų, spidometre sumontuoto informacinio kompiuteriuko perjungimas paliktas tame pačiame spidometre.

Skydeliai nuo saulės neturi papildomo veidrodėlių apšvietimo.

Nori nenori, bet mintyse vis tiek palygini šį su greta stovinčiu ir jau pažįstamu „Lexus CT 200h".

Turint laiko ir apsidairius atidžiau požiūris, greičiausiai, pasikeis. Automobilio salono apdailai panaudotas minkštas kokybiškas plastikas, atskirą apšvietimą turi užpakalinių sėdynių keleiviai, kurių patogumui net sumontuotas atlenkiamas porankis.

Informaciją apie automobilio greitį, kuro sąnaudas ir kt. galima stebėti skystųjų kristalų ekranėlyje centriniame panelyje.

Kaip jau įprasta, jis kartu yra ir užpakalinio vaizdo kameros ekranas. Deja, kaip ir daugelyje kitų bandytų modelių, visa informacija pateikiama ne lietuvių kalba.

Iš išorės gali pasirodyti, kad automobilis ankštokas, tačiau taip nėra. „Verso S" - erdvus ir aukštas, tad keleiviai jame gali įsitaisyti labai patogiai. Tiesa, vairuotojo vietos norėtųsi patogesnės. Vairuotojo sėdynės porankis sumontuotas per aukštai, tad jį dažniausiai teko laikyti užlenkta. Taip pat norėtųsi bent 5 cm daugiau erdvės dešinei kojai. Kadangi ji visą kelią dirbo, galimybė keisti padėtį ir leisti kojai pailsėti būtų tikrai pravertusi.

Šiaip vairuotojas sėdi aukštai, matomumas neblogas, o visi pagrindiniai mygtukai, išskyrus esantį spidometre, lengvai pasiekiami ranka.

Kadangi automobilis - vienatūris, tai ir taip talpią bagažinę dar labiau galima padidinti nulenkus užpakalines sėdynes. Turi bagažinė ir antrą dugną, po kurio galima slėpti vertingesnius daiktus. Tam, kad smulkesni daiktai nuo „palangės" nesukristų į bagažinę, jos uždengimas turi medžiagines prie užpakalinių sėdynių tvirtinamas klostes. Paprasta, bet patogu ir praktiška. Tiesa, užpakalinės sėdynes sulenktos nesudaro su bagažinės dugnu lygaus paviršiaus - vis tiek lieka kelių centimetrų slenksčiukas.

Planuojant pervežti didesnius daiktus tai reiktų įvertinti. Taip pat dėl šios priežasties automobilio bagažinės nepavyks panaudoti kaip „dvigulės lovos" išvykoje į gamtą.

Kadangi tokiais automobiliais, greičiausia, domėsis šeimos, jiems bus tikrai aktualu žinoti, kad automobilis turi kėbulo konstrukciją su itin tampriais plieno elementais ir smūgio energiją sugeriančius bamperius bei šoninius strypus. Vairuotojui aktualu bus sustumiama paminos atrama ir vairo kolonėlė bei SRS oro saugos pagalvė, sauganti jo kelius.

Bandytas modelis turėjo 1,33 l variklį su variatoriumi. Pajudėjus pradžiugino tai, kad pavarų persijungimo nesijautė - apie variatoriaus darbą buvo galima spėti tik pagal variklio darbą. Automobilio garso izoliacija nebloga, ramiai važiuojant variklis dirbo tyliai, tačiau spustelėjus akceleratorių gaudimas girdėdavosi labai aiškiai. Beje, nors automobilis ir turi „Sport" režimą, „S" raidė pavadinime reiškią ne „Sportišką", o „small" (mažą) ir „spacious" (talpų). Neapsirikite.

Kažkada pokalbyje apie dinamiką buvo pasakyta - viskas priklauso nuo to, iš kokio automobilio į kokį persėdi. Kadangi ir pats važinėju automobiliu su 1,3 l varikliu, man „Verso S" darbinis agregatas buvo smagesnis ir dinamiškesnis. Greičio užteko tiek mieste, tiek užmiestyje, o įjungus režimą „Sport" automobiliukas parodė, ką gali. Tiek važinėjimui po miestą, tiek kelionei su šeima prie jūros 1,33 l varikliuko visiškai užtenka. Juo labiau, kad nelakstant kuro sąnaudos taip pat nėra didelės. Eksperimentuojant su greičiais ir skirtingais važiavimo stiliais, mišriu režimu jos siekė 5,5 l, tačiau tikiu, kad važiuojant ramiai galima pasiekti ir gamintojo deklaruotus 5 l. Šeimyniniam automobiliui tai neblogai.

Mieste vairui su elektriniu stiprintuvu priekaištų nebuvo, tačiau išsukus į užmiestį ir pasiekus leidžiamą keliuose greitį užsinorėjo didesnio jautrumo ir atgalinio ryšio.

Maloniai nustebino automobiliuko pakaba, labai švelniai ir beveik be garso sugerianti beveik visus kelio dangos nelygumus.

Gamintojai pasirūpino ir automobilio saugumu. Bazinė versija turi stabdžių antiblokavimo sistemą (ABS) su pagalbiniu stabdymo mechanizmu (BA) ir elektronine stabdymo jėgos paskirstymo sistemą (EBD). Taip pat sumontuota automobilio stabilumo kontrolės sistema „VSC+" ir traukos kontrolės sistema (TRC).

Paprastas, bet neprastas. Būtent taip galima apibūdinti „Verso S". Gali būti, kad kai kam užklius konservatyvus automobilio stilius, tačiau techninės charakteristikoms ir praktiškumui tai įtakos neturi. Automobilis ganėtinai erdvus, dinamiškas ir ekonomiškas, tad rinktis Jums.

„Toyota Verso S" modelių techninės charakteristikos

Variklis

1.33 Dual VVT-i M/D S

1.4 D-4D

Tipas

1NR-FE

1ND-TV

Cilindrų skaičius

4

4

Vožtuvų mechanizmas

16 vožtuvų, DOHC

8 vožtuvai, SOHC

Skersmuo x eiga, mm

72,5 x 80,5

73,0 x 81,5

Darbinis tūris, cm³

1329

1364

Kompresija

11,5:1

16,5:1

Maksimali galia, DIN AG/aps./min

99/6000

90/3800

Maksimali galia kW/aps./min

73/6000

66/3800

Maksimalus sukimo momentas Nm/aps./min

125/4000

205/1800-2800

Kuro įpurškimo sistema

Elektroninis kuro įpurškimas

Common-Rail tipas

Degalų oktaninis/setaninis skaičius

95E

Dyzelinas

Stabdžiai

Priekyje

Aušinami diskai

Aušinami diskai

Užpakalyje

Cilindras

Cilindras

Kėbulas

Priekinės pakabos tipas

MacPherson amortizatorius

MacPherson amortizatorius

Užpakalinės pakabos tipas

Torsioninis balansyras

Torsioninis balansyras

Durelių skaičius

5

5

Sėdimų vietų skaičius

5

5

Matmenys

Ilgis, mm

3990

3990

Plotis, mm

1695

1695

Aukštis, mm

1595

1595

Salono ilgis, mm

1875

1875

Salono plotis, mm

1420

1420

Salono aukštis, mm

1310

1310

Atstumas tarp ašių, mm

2550

2550

Provėža priekyje, mm

1470

1470

Provėža užpakalyje, mm

1460

1460

Priekinio išsikišimo ilgis, mm

755

755

Užpakalinio išsikišimo ilgis, mm

685

685

Važiuoklės prošvaisa, mm

140

140

Kuro sąnaudos

Kuro rūšis

Benzinas

Dyzelinas

Užmiestyje L/100km

4,7

3,9

Mieste L/100km

5,7

5

Vidutinės L/100 km

5

4,3

CO2 emisija, mišrus ciklas, g/km

117

113

Euro klasė

5

5

Svoris

Tuščio automobilio masė, kg

1085-1150

1135-1200

Bendroji automobilio masė, kg

1550

1575-1600

Vilkties svoris/be stabdžių, kg

800/550

800/550

Keliamoji galia, kg

400-465

375-465

Bagažinės tūris, l

430

430

Kuro bako talpa

42

42

Savybės

Maksimalus greitis, km/val.

165

175

Įsibėgėjimas 0-100 km/val.

13,7

12,1

Aerodinaminis koeficientas

0,3

0,3

Vairavimas

Tipas

Krumpliastiebis ir dantratis

Krumpliastiebis ir dantratis

Santykis

14,8

14,8

Apsisukimas (apsisukimo spindulys)

2,7

2,7

Sukimo spindulys padangų, m

5,4

5,4

Sukimo spindulys buferio, m

5,7

5,7

Galios perdavimo sistema

Tipas

K411

EC65

Sankaba

Sausas, atskiras diskas

Pavarų dėžė

Nuolat kintanti

Mechaninė

I pavara

3,54

II pavara

1,91

III pavara

1,31

IV pavara

0,97

V pavara

0,71

VI pavara

0,62

Atbulinė pavara

2,51

3,33

Padangos ir ratlankiai

Ratų dydis

15X5 1/2J, 16X5 1/2J

15X5 1/2J, 16X5 1/2J

Padangų dydis

185/65R15, 185/60R16

185/65R15, 185/60R16

 

Lentelė iš mototoja.lt

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

 

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...