Kiek žmonių, tiek nuomonių. Būtent todėl dažnas automobilių gamintojas stengiasi rinkai pasiūlyti skirtingų tipų ir dydžių modelių. „Toyota Verso S" pagal rinkos klasifikaciją priskiriamas mažiems vienatūriams. Tikėtina, kad prie to prisidėjo ir modelis „Verso", esantis vidutinių vienatūrių segmente (jame telpa 7 keleiviai), nes „Verso S" gerokai primena ir kai kuriuos mažesnius automobilius.
Tiesa, tik iš pirmo žvilgsnio. Taip pat tik iš pirmo žvilgsnio automobilis gali pasirodyti paprastutis. Net vidutinės sąrangos modeliai neturi elektra valdomų užpakalinių langų, spidometre sumontuoto informacinio kompiuteriuko perjungimas paliktas tame pačiame spidometre.
Skydeliai nuo saulės neturi papildomo veidrodėlių apšvietimo.
Nori nenori, bet mintyse vis tiek palygini šį su greta stovinčiu ir jau pažįstamu „Lexus CT 200h".
Turint laiko ir apsidairius atidžiau požiūris, greičiausiai, pasikeis. Automobilio salono apdailai panaudotas minkštas kokybiškas plastikas, atskirą apšvietimą turi užpakalinių sėdynių keleiviai, kurių patogumui net sumontuotas atlenkiamas porankis.
Informaciją apie automobilio greitį, kuro sąnaudas ir kt. galima stebėti skystųjų kristalų ekranėlyje centriniame panelyje.
Kaip jau įprasta, jis kartu yra ir užpakalinio vaizdo kameros ekranas. Deja, kaip ir daugelyje kitų bandytų modelių, visa informacija pateikiama ne lietuvių kalba.
Iš išorės gali pasirodyti, kad automobilis ankštokas, tačiau taip nėra. „Verso S" - erdvus ir aukštas, tad keleiviai jame gali įsitaisyti labai patogiai. Tiesa, vairuotojo vietos norėtųsi patogesnės. Vairuotojo sėdynės porankis sumontuotas per aukštai, tad jį dažniausiai teko laikyti užlenkta. Taip pat norėtųsi bent 5 cm daugiau erdvės dešinei kojai. Kadangi ji visą kelią dirbo, galimybė keisti padėtį ir leisti kojai pailsėti būtų tikrai pravertusi.
Šiaip vairuotojas sėdi aukštai, matomumas neblogas, o visi pagrindiniai mygtukai, išskyrus esantį spidometre, lengvai pasiekiami ranka.
Kadangi automobilis - vienatūris, tai ir taip talpią bagažinę dar labiau galima padidinti nulenkus užpakalines sėdynes. Turi bagažinė ir antrą dugną, po kurio galima slėpti vertingesnius daiktus. Tam, kad smulkesni daiktai nuo „palangės" nesukristų į bagažinę, jos uždengimas turi medžiagines prie užpakalinių sėdynių tvirtinamas klostes. Paprasta, bet patogu ir praktiška. Tiesa, užpakalinės sėdynes sulenktos nesudaro su bagažinės dugnu lygaus paviršiaus - vis tiek lieka kelių centimetrų slenksčiukas.
Planuojant pervežti didesnius daiktus tai reiktų įvertinti. Taip pat dėl šios priežasties automobilio bagažinės nepavyks panaudoti kaip „dvigulės lovos" išvykoje į gamtą.
Kadangi tokiais automobiliais, greičiausia, domėsis šeimos, jiems bus tikrai aktualu žinoti, kad automobilis turi kėbulo konstrukciją su itin tampriais plieno elementais ir smūgio energiją sugeriančius bamperius bei šoninius strypus. Vairuotojui aktualu bus sustumiama paminos atrama ir vairo kolonėlė bei SRS oro saugos pagalvė, sauganti jo kelius.
Bandytas modelis turėjo 1,33 l variklį su variatoriumi. Pajudėjus pradžiugino tai, kad pavarų persijungimo nesijautė - apie variatoriaus darbą buvo galima spėti tik pagal variklio darbą. Automobilio garso izoliacija nebloga, ramiai važiuojant variklis dirbo tyliai, tačiau spustelėjus akceleratorių gaudimas girdėdavosi labai aiškiai. Beje, nors automobilis ir turi „Sport" režimą, „S" raidė pavadinime reiškią ne „Sportišką", o „small" (mažą) ir „spacious" (talpų). Neapsirikite.
Kažkada pokalbyje apie dinamiką buvo pasakyta - viskas priklauso nuo to, iš kokio automobilio į kokį persėdi. Kadangi ir pats važinėju automobiliu su 1,3 l varikliu, man „Verso S" darbinis agregatas buvo smagesnis ir dinamiškesnis. Greičio užteko tiek mieste, tiek užmiestyje, o įjungus režimą „Sport" automobiliukas parodė, ką gali. Tiek važinėjimui po miestą, tiek kelionei su šeima prie jūros 1,33 l varikliuko visiškai užtenka. Juo labiau, kad nelakstant kuro sąnaudos taip pat nėra didelės. Eksperimentuojant su greičiais ir skirtingais važiavimo stiliais, mišriu režimu jos siekė 5,5 l, tačiau tikiu, kad važiuojant ramiai galima pasiekti ir gamintojo deklaruotus 5 l. Šeimyniniam automobiliui tai neblogai.
Mieste vairui su elektriniu stiprintuvu priekaištų nebuvo, tačiau išsukus į užmiestį ir pasiekus leidžiamą keliuose greitį užsinorėjo didesnio jautrumo ir atgalinio ryšio.
Maloniai nustebino automobiliuko pakaba, labai švelniai ir beveik be garso sugerianti beveik visus kelio dangos nelygumus.
Gamintojai pasirūpino ir automobilio saugumu. Bazinė versija turi stabdžių antiblokavimo sistemą (ABS) su pagalbiniu stabdymo mechanizmu (BA) ir elektronine stabdymo jėgos paskirstymo sistemą (EBD). Taip pat sumontuota automobilio stabilumo kontrolės sistema „VSC+" ir traukos kontrolės sistema (TRC).
Paprastas, bet neprastas. Būtent taip galima apibūdinti „Verso S". Gali būti, kad kai kam užklius konservatyvus automobilio stilius, tačiau techninės charakteristikoms ir praktiškumui tai įtakos neturi. Automobilis ganėtinai erdvus, dinamiškas ir ekonomiškas, tad rinktis Jums.
„Toyota Verso S" modelių techninės charakteristikos
Variklis |
1.33 Dual VVT-i M/D S |
1.4 D-4D |
Tipas |
1NR-FE |
1ND-TV |
Cilindrų skaičius |
4 |
4 |
Vožtuvų mechanizmas |
16 vožtuvų, DOHC |
8 vožtuvai, SOHC |
Skersmuo x eiga, mm |
72,5 x 80,5 |
73,0 x 81,5 |
Darbinis tūris, cm³ |
1329 |
1364 |
Kompresija |
11,5:1 |
16,5:1 |
Maksimali galia, DIN AG/aps./min |
99/6000 |
90/3800 |
Maksimali galia kW/aps./min |
73/6000 |
66/3800 |
Maksimalus sukimo momentas Nm/aps./min |
125/4000 |
205/1800-2800 |
Kuro įpurškimo sistema |
Elektroninis kuro įpurškimas |
Common-Rail tipas |
Degalų oktaninis/setaninis skaičius |
95E |
Dyzelinas |
Stabdžiai |
||
Priekyje |
Aušinami diskai |
Aušinami diskai |
Užpakalyje |
Cilindras |
Cilindras |
Kėbulas |
||
Priekinės pakabos tipas |
MacPherson amortizatorius |
MacPherson amortizatorius |
Užpakalinės pakabos tipas |
Torsioninis balansyras |
Torsioninis balansyras |
Durelių skaičius |
5 |
5 |
Sėdimų vietų skaičius |
5 |
5 |
Matmenys |
||
Ilgis, mm |
3990 |
3990 |
Plotis, mm |
1695 |
1695 |
Aukštis, mm |
1595 |
1595 |
Salono ilgis, mm |
1875 |
1875 |
Salono plotis, mm |
1420 |
1420 |
Salono aukštis, mm |
1310 |
1310 |
Atstumas tarp ašių, mm |
2550 |
2550 |
Provėža priekyje, mm |
1470 |
1470 |
Provėža užpakalyje, mm |
1460 |
1460 |
Priekinio išsikišimo ilgis, mm |
755 |
755 |
Užpakalinio išsikišimo ilgis, mm |
685 |
685 |
Važiuoklės prošvaisa, mm |
140 |
140 |
Kuro sąnaudos |
||
Kuro rūšis |
Benzinas |
Dyzelinas |
Užmiestyje L/100km |
4,7 |
3,9 |
Mieste L/100km |
5,7 |
5 |
Vidutinės L/100 km |
5 |
4,3 |
CO2 emisija, mišrus ciklas, g/km |
117 |
113 |
Euro klasė |
5 |
5 |
Svoris |
||
Tuščio automobilio masė, kg |
1085-1150 |
1135-1200 |
Bendroji automobilio masė, kg |
1550 |
1575-1600 |
Vilkties svoris/be stabdžių, kg |
800/550 |
800/550 |
Keliamoji galia, kg |
400-465 |
375-465 |
Bagažinės tūris, l |
430 |
430 |
Kuro bako talpa |
42 |
42 |
Savybės |
||
Maksimalus greitis, km/val. |
165 |
175 |
Įsibėgėjimas 0-100 km/val. |
13,7 |
12,1 |
Aerodinaminis koeficientas |
0,3 |
0,3 |
Vairavimas |
||
Tipas |
Krumpliastiebis ir dantratis |
Krumpliastiebis ir dantratis |
Santykis |
14,8 |
14,8 |
Apsisukimas (apsisukimo spindulys) |
2,7 |
2,7 |
Sukimo spindulys padangų, m |
5,4 |
5,4 |
Sukimo spindulys buferio, m |
5,7 |
5,7 |
Galios perdavimo sistema |
||
Tipas |
K411 |
EC65 |
Sankaba |
Sausas, atskiras diskas |
|
Pavarų dėžė |
Nuolat kintanti |
Mechaninė |
I pavara |
3,54 |
|
II pavara |
1,91 |
|
III pavara |
1,31 |
|
IV pavara |
0,97 |
|
V pavara |
0,71 |
|
VI pavara |
0,62 |
|
Atbulinė pavara |
2,51 |
3,33 |
Padangos ir ratlankiai |
||
Ratų dydis |
15X5 1/2J, 16X5 1/2J |
15X5 1/2J, 16X5 1/2J |
Padangų dydis |
185/65R15, 185/60R16 |
185/65R15, 185/60R16 |
Lentelė iš mototoja.lt
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"