Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • a-01
  • a-03
  • a-04
  • a-13
  • a-19

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas - projektiniai, kartais kiek fantastiniai, modeliai, kurie vėliau tampa realiais, serijiniais automobiliais. Panašu, kad ši tendencija tik dar labiau stiprėja.

Tiesa, dažniausiai tokie projektiniai modeliai, nors ir būdami išskirtiniai, yra ganėtinai įprastų, kasdieniškų formų. Išskirtinių, tarsi iš kino filmo nužengusių automobilių pasitaiko gerokai rečiau. Tiksliau, pasitaikydavo, nes neseniai praūžusi Tokijo automobilių paroda nustebino savo lankytojus naujų, neįprastų formų modelių gausa. Tai buvo tarsi tyro oro gurkšnis pilkėjančioje įprastinių automobilių masėje.

Vienas radikalesnių ir įdomesnių buvo projektinis trivietis „Nissan" modelis „BaldeGlider".

Tokią, nekasdienišką ir iš minios išsiskiriančią išvaizdą, automobilis gavo dizaineriams užsižiūrėjus į tokius pat radikaliai atrodančius modelius kaip „Nissan Delta Wing" ir „Nissan ZEOD RC". „BaldeGlider" priekiniai ratai sumontuoti analogiškai, kaip ir kitų dviejų minėtų modelių, tad automobilio priekis susiaurėja iki vieno metro, o kėbulas įgauna strėlės formą.

Kūrėjų teigimu, išskirtinis šios formos bruožas - puiki aerodinamika ir iki šiol nematytas automobilio valdymas. Prie šito prisideda ir radikaliai, neįprastai, išskirstyta ašims tenkanti apkrova - 30/70. Toks išskirstymas tapo galimas užpakaliniuose ratuose sumontavus papildomos elektros varikliukus, kurių veikimą stebės ir koreguos atskira, speciali sistema.

Atviras, iš anglies pluošto pagamintas, kėbulas užtikrina mažą modelio svorį. Dėl strėlę primenančios formos, vairuotojas įsitaiso priekyje, keleiviai jaukiai įsikuria jo šonuose. Visai kaip legendiniame „McLaren F1" modelyje. Be to, jei  į „McLaren F1" buvo sudėtinga įsėsti ir ne mažiau sudėtinga buvo iš jo išlipti, tai į „BaldeGlider" patekti labai lengva ir paprasta - elektromobilio durelės atsidaro į viršų, stumdoma ir vairuotojo sėdynė.

Siekiant, kad vairuotojas pasijaustų tikru pilotu, jį nuo vėjo saugo panoraminis priekinis stiklas, o valdyti automobilį tenka futuristinių formų šturvalu. Projektinis modelis žavi ir savo nuimamu, kietu stogu, tačiau, tikėtina, kad būsimieji tokių elektromobilių savininkai stogus dažniau paliks namie.

Įdomu tai, kad japonai nesitenkina vien išskirtinio projektinio modelio sukūrimu. Jie nori pradėti serijinę „BaldeGlider" gamybą. Taigi, panašu, kad kadaise revoliuciją su modeliu „Juke" sukėlęs „Nissan" koncernas nori automobilių rinkai pasiūlyti kažką visiškai naujo ir netikėto. Tai visai įmanoma, nes sporto pasaulyje tokio tipo modeliai jau spėjo užsirekomenduoti.

Dar prieš projektinio modelio premjerą vykdantysis „Nissan" vice prezidentas Endis Palmeris pareiškė, kad porelė „Toyota GT86" - „Subaru BRZ", automobiliai skirti į antrą gyvenimo pusę perkopusiems vairuotojams, jau kenčiantiems nuo vidutinio amžiaus krizės. Taip pat jis žadėjo Tokijo automobilių parodoje parodyti kai ką visiškai naujo - „Nissan" atsaką į „vidutinio amžiaus krizės" modelius. Gal Endis Palmeris kalbėjo būtent apie  „BaldeGlider" modelį?

Jeigu tai būtent tas modelis, tai jis turėtų pakeisti užpakaliniais ratais varomą automobilį „Nissan Silvia", kurio gamyba buvo nutraukta dar 2002 m. Tikėtina, kad ištikimiausi „Nissan Silvia" fanai laukė kažko kito, o ne futuristinio, lėktuvą primenančio elektromobilio.

Kita vertus, šis elektrinis modelis su anglies pluošto kėbulu neturėtų kainuoti tiek, kiek kainuoja „GT86/BRZ". Belieka tikėtis, kad „Nissan" atskleidė dar ne visas turimas kortas ir realesnis, įprastos išvaizdos, modelio „Silvia" palikuonis bus pristatytas jau artimiausiu metu. Dabar kantriai laukime naujienų iš „Nissan".

 

Nuotraukos gamintojo ©

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...