O buvo taip...
Aštuntojo dešimtmečio pradžioje „Alfa Rome“ išgyveno sunkią krizę ir vos nebankrutavo. Būtent tada ją prisijungė kitas automobilių gamintojas „Fiat“. Nuo tada buvo ir pakilimų, ir nuosmukių.
Paskutinis ryškus pakilimas buvo 1997 m., kai „Alfa 156“ gavo „Metų automobilio titulą“ ir premiją už dizainą. Pagrindinį dizainerių persiviliojus VW koncernui „Alfa“ vėl grėsė nuosmukis, bet vidinė „Fiat“ krizė privertės darbuotojus sukrusti – nenorėdami likti be darbo jie sukūrė „Alfa 159“. Išvaizda ji panaši į 156 modelį, tačiau tai – visiškai naujas automobilis.
Kas naujo?
Sedanas gavo 105 mm ilgesnę važiuoklę, kėbulas tapo 22 cm ilgesnis ir 8,5 cm platesnis. Be to, atsirado platesnis variklių pasirinkimas, o užpakalinė pakaba tapo daugiasvirtė. Taip atsirado galimybė kurti keturiais ratais varomus modelius.
159 modelis gali turėti vieną iš trijų benzininių variklių su tiesioginiu įpurškimu arba vieną iš dyzelinių variklių.Varikliai turi JTS (Jet Thrust Stoichiometric) sistemą. Prabangiausias modelis turi 3,2 l V6 260 AG variklį, toliau eina 2,2 l 185 AG variklis, o net kukliausias 1,9 l variklis turi 160 AG. Galingiausias dyzelinis yra 2,4 l 200 AG „Multijet“ variklis. Taip pat yra 1,9 1,9 l 16 V 150 AG JTDM ir 1,9 l 8 V 120 AG varikliai.
„Alfa 156“ serijoje nebuvo visais keturiais ratais varomų automobilių. 159 Q4 modelis yra būtent toks. Specialiai „Alfa 159“ buvo sukurtos naujos pavarų dėžės. Tiek APD, tiek MPD yra šešių pavarų.
Viduje 159 modelis labai primena 156. „Alfa Romeo“ ir toliau kuriamas kaip automobilis vairuotojui, todėl prietaisų skydelis pasuktas į sėdintįjį prie vairo. Sportinę nuotaiką sukuria apvalūs prietaisų stikliukai puošti poliruoti metalu.
Deja, nepaisant to, kad 159 10 cm ilgesnis už savo pirmtaką, erdvės salone neperdauginusia. Iki „VW Paesat“ 159 dar tolokai. Bagažinė taip pat ne pati talpiausia. Ertmė maža, daiktus kelti tenka aukštai. Kai kuriuos praktinius dalykus „Alfa Romeo“ gamintojai ir toliau ignoruoja.
Be to, nors vairuotojo vieta patogi, nuolat jaučiamas stogo artumas. Gerokai palinkęs priekinis stiklas tik sustiprina spaudimo jausmą. Deja, čia jau nieko nepakeisi. Jei renkatės „Alfą Romoe 159“, su tuo teks pratintis.
Kelyje
Pagirti 159 modelį galima už malonų važiavimą. Garso izoliacija puiki, tad gatvės triukšmo beveik negirdėti. Dar viena maloni staigmena – įvairiems keliams pritaikyta pakaba. Ankstesnis modelis tokia pasirgirti negalėjo. Su „Alfa Romeo 159“ nebaisūs ir prastesni užmiesčio keliai, o 156 modelis tokiuose skaičiuodavo visas duobes.
Iš vairuotojo vietos gerai matosi ir spidometras, ir tachometras, ir automobilio kompiuteris. Kita vertus, vairas reguliuojamas ir pagal aukštį, ir pagal ilgį, tad nusistatyti patogią padėtį neturėtų būti sunku. Įdomu tai, kad 159 modelį nesijaučia amžinos itališkų automobilių problemos – surinkimo broko. Salono apdaila tvarkinga, tarpai lygūs ir tikslūs.
Pirmieji nusivylimai
Sankabos pamina jautri ir tiksliai reaguoja į paspaudimą. Akseleratoriaus pamina judėjimo pradžioje reaguoja per daug lėtai. Turbūt taip padaryta siekiant sumažinti kenksmingų išmetamųjų dujų kiekį, tačiau kitiems gamintojams pavyksta rasti aukso viduriuką neprastinant automobilio charakteristikų. Laimei, pradėjus judėti akseleratoriaus pamina „atgyja“ ir į paspaudimus reaguoja greitai.
Mechaninės pavarų dėžės svirtis galėjo būti kiek ilgesnė. Šiaip pavarų dėžė veikia patikimai, greitai, tačiau dėl svirties trumpumo įjungiant 3 ir 5 pavaras galima užsigauti pirštus į kondicionierių – šioje vietoje atstumas aiškiai per mažas. Prie šito galima pratintis arba pasikeisti pavarų dėžės svirtį.
Dažną vairuotoją gali nuvilti vairo sistema. Ji nebe tokia „aštri“ kaip 156 ar ankstesniuose modeliuose. Jei anksčiau nuo krašto iki krašto vairas apsisukdavo du kartus, dabar jis apsisuka tris. Kita vertus, padidėjus vairo apsisukimų skaičiui sumažėjo automobilio apsisukimo spindulys. Apsisukimo spindulys – maždaug 10 m. Priekiniais ratais varomam automobiliui tai labai geras rodiklis. Tik sėdus prie 159 vairo reiktų įprasti prie jo išmatavimų, nes staigesnių posūkių pirmu bandymu gali ir nepavykti įveikti. Laimei, atgalinis ryšis išliko neblogas, bet ne toks staigus, koks buvo 156 modelyje.
Stabdžių sistemai priekaištų nėra.
Deja, informacijos apie automobilio mazgų ir detalių patikimumą dar trūksta, tačiau jokio masinio šių automobilių atšaukimo nebuvo, italai, pastaruoju metu, savo produkcijos kokybę pagerino, tad galima tikėtis, kad 159 modelis tikrai nebus prastesnis už savo pirmtaką.
Nepaisant to, kad „Alfa Romeo 159“ skiriasi nuo savo pirmtakų, tai vis ta pati „Alfa“. Kita vertus, jis galėtų kainuoti kiek pigiau arba turėti ilgesnę garantiją. Nors, kai kurie savininkai teigia, kad „Alfa“ – gyvenimo stilius. Dažnai šiuos automobilius perka ne dėl mados, o „iš meilės“. Nusipirkus „Alfą“ reikia nusiteikti atleisti jai tuos trūkumus ir netikslumus, kurių neatleistumėt kitiems modeliams.
„Alfa Romeo 159 1.9 JTS“ techninės charakteristikos
KĖBULAS |
|
Kėbulo tipas |
Sedanas |
Durų skaičius |
4 |
Vietų skaičius |
5 |
Ilgis |
4660 mm |
Plotis |
1828 mm |
Aukštis |
1417 mm |
Ratų bazė |
2700 |
VARIKLIS |
|
Darbinis tūris |
1859 cm3 |
Kuro paskirstymo mechanizmas |
dohc |
Maitinimo sistema |
Tiesioginis įpurškimas |
Galia |
160/6500 AG |
Sukimo momentas |
190/4500 AG |
Kuras |
А–98 |
TRANSMISIJA |
|
Varantys ratai |
Priekiniai |
Pavarų skaičius, MPD |
6 |
PAKABA |
|
Priekinės pakabos tipas |
Dviguba skersinės svirtis |
Užpakalinės pakabos tipas |
Skersinis stabilizatorius |
VAIRO SISTEMA |
|
Vairo stiprintuvas |
Hidraulinis |
Vairo sistemos tipas |
Krumpliastiebinė pavara |
Apsisukimo spindulys |
9.9 m |
STABDŽIŲ SISTEMOS TIPAS |
|
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai ventiliuojami |
Užpakaliniai stabdžiai |
Diskiniai |
ABS |
Yra |
EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI |
|
Kuro bako talpa |
70 l |
100 km/val. pasiekia per, |
9.7 s. |
Maksimalus greitis |
212 km/val. |
Kuro sąnaudos užmiestyje |
6.6 l/100 km |
Kuro sąnaudos mieste |
12.2 l/100 km |
Kuro sąnaudos. Mišrus ciklas |
8.7 l |
Automobilio masė |
1480 kg |
Padangos |
205/55 R16 |
Parengta pagal užsienio spaudą
Norite parduoti turimą "Alfą rome"? Galite pasinaudoti nemokama autoreviu.lt skelbimų sistema. Tai tikrai nėra sudėtinga. Tiesiog reikia užsiregistruoti ir galite talpinti skelbimus.
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"