Universalumo beieškant – „Mercedes–Benz Vito“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • mercedes_benz_vito_mixto__1_
  • mercedes_benz_vito_mixto__2_
  • mercedes_benz_vito_mixto__3_
  • mercedes_benz_vito_mixto__4_
  • mercedes_benz_vito_mixto__5_
  • mercedes_benz_vito_mixto__6_
  • mercedes_benz_vito_mixto
  • mercedes_benz_vito__1___Large_
  • mercedes_benz_vito__2___Large_
  • mercedes_benz_vito__3___Large_
  • mercedes_benz_vito__4___Large_
  • mercedes_benz_vito__5___Large_
  • mercedes_benz_vito__6___Large_
  • mercedes_benz_vito__7___Large_
  • mercedes_benz_vito__8___Large_
  • mercedes_benz_vito__9___Large_
  • mercedes_benz_vito__10___Large_
  • mercedes_benz_vito__11___Large_
  • mercedes_benz_vito__12___Large_
  • mercedes_benz_vito__Large_

Galvojant apie universalų automobilį, dažniausiai pirkėjai renkasi lengvuosius automobilius su universalo kėbulu. Visgi kartais apsimokėtų pagalvoti apie didesnius modelius. „Mercedes Benz Vito" daugelis „pažįsta" kaip komercinį automobilį, tačiau „Vito" gali būti ir keleivinis, ir pusiau keleivinis/komercinis. „Mercedes Benz" automobilių savybė - universalumas, leidžiantis klientui susirinkti automobilį pagal poreikius ir finansinius išteklius.

Tiesa, lazda turi du galus - toks universalumas gerai, kai žmogus žino ko nori ir gali sau tai leisti, nes visos papildomos opcijos kainuoja ne taip jau mažai. Ne išimtis ir bandytas atnaujintasis „Vito Mixto" - pusiau keleivinis, pusiau krovininis automobilis. Tai buvo vidutinio ilgio (iš trijų galimų) ir vidutinės sąrangos modelis. Nors komercinius modelius, paprastai, perka vertindami ne jų išvaizda, o technines charakteristikas ir krovos galimybes, „Vito" atrodo visai patraukliai ir vertinant jį kaip didelį šeimyninį automobilį.

Radiatoriaus grotelės, žibintai ir priešrūkiniai žibintai - viskas harmoningai suderinta. Atsinaujinęs „Vito" modelis atrodo taip gerai, kad juo galima ne tik vežioti krovinius, bet ir, esant reikalui, vykti į rimtą dalykinį susitikimą. Automobilis visais atvejais ne tik bus praktiškas, bet ir atrodys solidžiai.

Be „Mixto" versijos yra tiek krovininis, tiek ir visai keleivinis variantas, galintis turėti net 8 vietas keleiviams.

Kaip jau minėjau, „Vito" gali būti komplektuojamas pagal individualius kiekvieno poreikius. Bandytas modelis buvo 5 vietų ir turėjo keturias dureles. Norint galima užsisakyti modeli su 5 durimis arba į viršų atsidarančias bagažinės dureles pakeisti į šonus atsidarančiomis dvivėrėmis durimis. Jeigu automobilis bus naudojamas daugiau komerciniams tikslams, tai apsimokėtų, jeigu tai bus tik šeimos automobilis, praktiškiau į viršų atsidarančios bagažinės durelės.

Esant reikalui ir taip nemažą bagažinę galima padidinti sulanksčius arba išėmus antrą sėdynių eilę. Jos išsiima lengvai ir paprastai.

Tačiau net ir norint trečios sėdynių eilės šiame modelyje sumontuoti nebus galima. Jeigu planuose - žmonių vežimas, verčiau iškart rinktis keleivinį variantą, kuriame, beje, sėdynes taip pat galima išimti. Iš viso modeliui „Vito" numatyta apie 600 įvairiausių papildomų opcijų.

Automobilis gerai atrodo ne tik iš lauko, bet ir viduje. „Mersedesiška", jau „Viano" matyta vairuotojo vieta.

Visomis kryptimis reguliuojama vairuotojo sėdynė, ne tik aukštyn/žemyn, bet ir pirmyn atgal reguliuojamas vairas, erdvė ir geras matomumas. Posūkiai, šviesų perjungimas ir langų apipurškimo mygtukas tradiciškai sumontuoti vienoje svirtelėje, kairėje pusėje. Šoniniai veidrodėliai dideli, juose puikiai matoma, kas vyksta šalia automobilio, o galinio vaizdo gal ir galėtų būti kiek didesnis.

Kompiuterio ir muzikos sistemos valdymo mygtukai patogiai išdėstytas ant vairo, beveik visi kiti mygtukai ir rankenėlės irgi lengvai pasiekiami. Patogiai susireguliavus sėdynę ir vairą papildomai lenktis teko tik prie ventiliatoriaus pūtimo reguliavimo rankenėlės. Taip pat reikėjo įsiminti, kad šviesos bandomame modelyje pačios neįsijungia - jas reikia įjungti vairuotojui.

Kiek nuvylė bazinė garso sistema - kaip tokiam automobiliui ji buvo kiek silpnoka. Kita vertus, jei galvojama apie „automobilį sau", galima rinktis vieną iš kitų 6 audio sistemų su integruota navigacija ir kitais privalumais. Dar norėtųsi, kad tokiuose modeliuose jau bazinėje sąrangoje būtų parkavimosi davikliai. Deja, čia juos taip pat teks užsisakinėti papildomai. Nuolat krovinius vežiojantiems vairuotojams jie gal ir nėra būtini, tačiau į prekybos centrus apsipirkti užsukančiam tautiečiui tikrai pravers. Jei finansinės galimybės leidžia, galima užsisakyti elektra valdomas užpakalines dureles, klimato kontrolės sistemą (bandytame modelyje buvo mechaninis kondicionierius) ir pramoginę sistemą. Tada užpakalinių sėdynių keleiviai sėdės ne tik patogiai, bet ir linksmai. Jų patogumui link galinių sėdynių išvesta ventiliacijos-šildymo anga, o pačios sėdynės gali atsilenkti labai dideliu kampu, tad nesunku patogiai įsitaisyti ir ilgesnės kelionės metu. Jeigu dar baziniame variante bent kiek atsidarytų šoninių durelių langas... Bazinėje sąrangoje šios funkcijos nėra, bet ją, jei dažnai vežiosite keleivius, taip pat vertėtų užsisakyti.

Bandytas modelis turėjo 2,2 l 136 AG dyzelinį variklį ir 6 pavarų MPD. Variklis ne pats galingiausias, bet ir ne pats silpniausias. Be to, ganėtinai ekonomiškas ir palyginti tyliai dirba, garsas salone vos girdimas, vibracija nejuntama.

Važinėti po miestą ir manevruoti tarp kartais nenuspėjamų „sodininkų" dinamikos užtenka, o tiems, kam užmiestyje norėtųsi galingesnio agregato, galima rinktis analogišką, tik 163 AG turintį variklį. Kuro sąnaudos, kaip tokio dydžio automobiliui, pradžiugino - per tris dienas mišriu režimu įveikus apie 500 km jos neviršijo 7 l/100 km.

Pavarų dėžė veikė tiksliai ir patikimai. Pirmoji pavara ganėtinai trumpa, tad automobilis gali važiuoti labai lėtai, šeštoji - pakankamai ilga, tad ją įjungus gerokai sumažėja apsukos. Taip ne tik taupomas kuras, bet ir saugoma aplinka.

Perdaryta ir patobulinta automobilio pakaba garantavo patikimą sukibimą su keliu. Automobilis palyginti aukštas, tad nekils problemų nei parkuojantis mieste, kur dažnokai bamperiu galima atsiremti į aukštokus mūsų šaligatvius, nei įveikiant didesnius ar mažesnius kelių nelygumus. „Vito" buvo lengvai valdomas, beveik taip pat, kaip ir bet kuris lengvasis automobilis, stabilus posūkiuose. Jame gerai jautėsi ne tik priekinių, bet ir užpakalinių sėdynių keleiviai. Tai - pliusas, nes dažnai komerciniuose automobiliuose važiavimo patogumas paaukojamas siekiant padidinti jų krovinių pervežimo galimybes. „Vito" tiek priekinių, tiek užpakalinių sėdynių keleiviai galėjo patogiai įsitaisyti ir mėgautis važiavimu, nes automobilis lengvai sugerdavo kelio nelygumus, triukšmai salone, panašiai kaip ir „Viano", buvo jaučiami, bet jie nebuvo įkyrūs.

Galvojant apie modernų, erdvų, ekonomišką ir patogų šeimos ar smulkiam verslui tinkantį automobilį, „Vito Mixto" - geras pasirinkimas. Abejoti verstų nebent dabartiniai šalies politikų siekiai papildomai apmokestinti komercinį transportą, kuriam ir priskiriama „Vito" šeimyna. Gražios kalbos apie pagalbą gyventojams krizės metu ir smulkaus verslo skatinimą taip ir lieka kalbomis, o realybėje, kai žinai, kad pirkdamas naują automobilį, dar turėsi papildomai sumokėti gerokai išaugusį kelių mokestį, patrauklesniu variantu gali tapti papildomais mokesčiais neapkraunami lengvieji automobiliai.

 

Mercedes-Benz Vito 113 CDI:

Modelis:

Vito 113 CDI

Serija

Vito

Šalis

Vokietija

Pradėtas gaminti

1999

KĖBULAS

Kėbulo tipas

Vienatūris

Ilgis, mm

5008

Plotis, mm

1880

Aukštis, mm

1890

Ratų bazė, mm

3000

Priekinių/ užpakalinių ratų prošvaisos, mm

1620 / 1630

Apsisukimo spindulys, m

11

Automobilio masė, kg

1920

Leidžiama masė, kg

3050

Durų skaičius

4

Vietų skaičius

5

Padangos

195/70 R15

VARIKLIS

Tipas

L4

Variklio tūris, cm3

2151

Kuro paskirstymo mechanizmas

Dyzelinas

Turbininis įpūtimas

Yra

Galia, AG/aps. min.

136/ 3800

Sukimo momentas, Nm/aps. min.

310/ 1600

TRANSMISIJA

Varantys ratai

Galiniai

Pavarų skaičius, MPD

6

PAKABA

Priekinė pakaba

Nepriklausoma

Užpakalinė pakaba

Nepriklausoma

STABDŽIAI

 

Priekiniai

Diskiniai

Užpakaliniai

Diskiniai

GREITIS

100 km/val. pasiekia per, s

20,6

Maksimalus greitis, km/val.

155

Kuro sąnaudos

Kuras

Dyzelinas

Kuro bako talpa, l

78

Mieste l/100 km

9,5

Mišrus ciklas l/100 km

7,5

Užmiestyje l/100 km.

6,5

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: