albant apie vienatūrius, dažniausia prisimenami tokie modeliai kaip „VW Sharan" ar „Ford C-Max", tačiau nepelnyti pamirštami didesni automobiliai. Vienas tokių - „Mercedes Benz Viano". Tai įdomus ir ganėtinai universalus automobilis, puikiai tinkantis gausias šeimas turintiems žmonėms ar keliauti mėgstančiai draugų kompanijai. Beje, iš pirmo žvilgsnio jis primena „Mercedes Benz Vito", tačiau tai du skirtingi modeliai.
Taigi, naujasis „Viano". Automobilio išvaizdai pretenzijų nėra: jis gražus, mersedesiškai solidus ir elegantiškas. Ir visiškai nesvarbu, kad tai - vienatūris. Gamintojai pasistengė, todėl savo išvaizda jis lenkia ne vieną sedaną.
Bandytas modelis buvo antras pagal ilgumą „Viano" serijoje - 5 008 mm, tad vietos buvo apstu ne tik salone, bet ir bagažinėje. Trumpiausioje versijoje, kuri yra 4 763 mm, erdviai įsikūrus salone, bagažinėje vietos gerokai sumažėja, tad prieš renkantis modelį sau, tai reiktų įvertinti.
Bagažinės durelės atidaromos mechaniškai, tačiau automobilis turi krovimo darbus palengvinančią funkciją: kraunant daiktus jo užpakalinę dalį galima maždaug 10 cm pakelti arba nuleisti. Tiesa, ši funkcija veiks tik krovimo metu, o pajudėjęs automobilis vėl grįš į įprastą aukštį.
Keleivių patogumui atsidaro abi šoninės automobilio durelės. Ir abi jos - elektrinės. Vairuotojas iš savo vietos jas gali atidaryti mygtukais, keleiviai mygtuko paspaudimu jas gali uždaryti. Tai labai patiko dukrai, kuri kelionėje savanoriškai prisiėmė durininkės vaidmenį.
Beje, durelės galėtų turėti jautresnius daviklius. Joms užsiveriant perspėjimai mirksi uždarymo mygtukas ir girdimas garso signalas, bet atgal pajuda ne pasiekusios kliūtį, o tik rimčiau į ją atsirėmusios. Užgauti toks stumtelėjimas neturėtų, tačiau jos yra ganėtinai sunkios, tad, tarkim, užsižaidusį vaiką galėtų išgąsdinti. Taip pat reiktų nepamiršti pavasarį, kai nelieka sniego ir šlapio purvo, nuvalyti durelių kontaktus - profilaktika dar niekam nepakenkė.
Vidus, kaip ir reikia tikėtis iš tokio automobilio, taip pat džiugina: patogios, įvairiai reguliuojamos sėdynės, gausybė apšvietimo, atskira klimato kontrolė priekiniams ir salono keleiviams, gausybė stalčiukų, lentynėlių, rozečių ir kt.
Bandytas modelis turėjo į salono vidurį išsitraukiantį sulankstomą stalą. Tiesa, tai - papildoma įranga, tačiau ilgoje kelionėje ar išvykus į gamtą jis tikrai praverčia. Beje, išvykų mėgėjams sukurta speciali „Viano" versija - „Marco Polo". Šis modelis turi virtuvėlę ir kitas gamtoje praverčiančias opcijas.
Automobilio saloną galima susikomplektuoti pagal savo poreikius: gamintojas numatęs įvairiausius sėdynių kiekius. Bandytame modelyje salono keleiviams buvo numatytos 5 vietos ir, kaip jau minėjau, staliukas. Esant kitokiems poreikiams galima išimti vieną arba abi sėdynių eiles ir turėsime labai talpų krovininį automobilį, kurio salone iškart numatyti tvirtinimai krovinius dengiančiam tinkleliui.
Vairuotojo vietai priekaištų nėra - čia erdvu, tad gerai jausis bet kokio sudėjimo žmogus, reguliuojama vairo kolonėlė leis išsirinkti patogiausią padėti, visi svarbiausi mygtukai pasiekiami ranka.
Man patiko ir neperkrautas klasikinės išvaizdos spidometras - spidometras, tachometras ir kuro kiekio rodyklė. Visa papildoma informacija, jeigu jos reikėjo, atsirasdavo kompiuterio ekranėlyje, bet neblaškė dėmesio. Deja, kaip ir kitose, mūsų rinkai tiekiamuose automobiliuose, informacija buvo pateikiama anglų kalba. Na, belieka tikėtis, kad vieną dieną tai pasikeis.
Aukštai sėdint matomumas į priekį geras, tačiau šoninio vaizdo veidrodėliai galėtų būti ir platesni. Automobilio statymą ir manevravimą palengvina priekiniai ir užpakaliniai jutikliai. Pastarieji labai reikalingi, nes automobilis ilgas ir aukštas.
Visgi, prieš leidžiantis į tolimesnę kelionę reiktų pastudijuoti automobilio instrukciją ir laikyti ją po ranka. Reikalas tas, kad šiame automobilyje tiek posūkiai, tiek valytuvai, tiek šviesų perjungimas sudėti į vieną svirtelę.
Be to, centriniame prietaisų skydelyje mygtukų labai daug, dalis jų - programuojami, tad iš pirmo karto gali ir nepavykti atsiminti, kuris už kokią funkciją atsakingas. Daugokai mygtukų turi ir radijo imtuvas. Per tris dienas prie kai kurių nė neprisiliečiau.
Automobilis turėjo 5 pavarų APD ir 3 l 224 AG variklį. Tiesa, pavarų skaičių sužinojau pažiūrėjęs į lankstinuką, nes jų persijungimo kelionės metu beveik nesijautė. Buvo galima nebent sekti apsukų kitimą, tačiau pakeliui buvo ir įdomesnių užsiėmimų. Nežinau, kaip būtų su mažesniu varikliu, tačiau 3 l buvo labai smagus. „Viano" - didelis vienatūris, bet trasoje jis gali drąsiai lenktyniauti su daugelių mažesnių automobilių: maksimalus automobilio greitis siekia 200 km/val. Nustebino ir pradžiugino degalų sąnaudos - važiuojant mišriu režimu jos sukosi tarp 7,5-8 l. Mieste būtų didesnės, tačiau, jeigu vertintume automobilį kaip kelioninį, tai, esant dabartinėms kuro kainoms, 7,5 l - labai gerai. Juo labiau, kad automobilio gali keliauti 7 žmonės. Gal norėtųsi kiek geresnės garso izoliacijos, bet čia jau savo daro automobilio gabaritai - didelis kėbulas yra puikus rezonatorius. Trūkumu to pavadinti negalima, nes keleiviai kelio perduodamų vibracijų beveik nejuto.
Automobilis turi elektroninę stabilumo programą (ESP), įskaitant stabdžių antiblokavimo sistemą (ABS), praslydimo reguliavimo sistemą (ASR), pagalbinę stabdymo sistemą (BAS). Ramiai važiuojant ir esant geroms oro sąlygoms šių sistemų veikimą pajusti sunkoka, tačiau aiškiai jaučiasi, kad stabdžiai geri ir labai efektyvūs. Tik nereiktų pamiršti, kad „Viano" ne mažas miesto automobiliukas, o didelis ir sunkus vienatūris. Tiesa, kelyje automobilis elgėsi labai gražiai - vairą buvo galima sukioti viena ranka, o dinamikos, kaip minėjau, šiam modeliui tikrai netrūksta.
Apibendrinant galima pasakyt, kad, priklausomai nuo sąrangos, tai gali būti tiek prestižiškas „keliaujantis biuras", tiek „laisvalaikio automobiliukas". Tiek vienu tiek kitu atveju keliauti juo bus malonu, o vairuoti nesunku. Tad, jei tik turite galimybių (automobilis ne iš pigiųjų), „Viano" - labai neblogas pasirinkimas.
„Mercedes Benz Viano" CDI 3,0 V6 techninės charakteristikos
KĖBULAS |
|
Kėbulo tipas |
Vienatūris |
Durų skaičius |
5 |
Vietų skaičius |
6 |
Ilgis |
5008 mm |
Plotis |
1901 mm |
Aukštis |
1872 mm |
Ratų bazė |
3 200 mm |
Bagažinės talpa |
0.73 m3 |
VARIKLIS |
|
Darbinis tūris |
2 987 cm3 |
Galia |
224AG |
Esant apsukoms |
3 800 |
Sukimo momentas |
440/2 800 Nm |
Maitinimo sistema |
Išskirstytas įpurškimas |
Kuras |
Dyzelinas |
TRANSMISIJA |
|
Varantys ratai |
Užpakaliniai |
Pavarų skaičius, APD |
5 |
PAKABA |
|
Priekinė pakaba |
Mcpherson ašis su stabilizatoriumi, sraigtinės spyruoklės ir amortizatoriai |
Užpakalinė pakaba |
Nepriklausoma, orinė pakaba su stabilizatoriumi |
VAIRAS |
|
Vairo sistema |
Krumpliastiebis ir dantratis |
Vairo stiprintuvas |
Hidraulinis |
Apsisukimo spindulys |
12,5 m |
STABDŽIŲ SISTEMA |
|
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai vėdinami |
Užpakaliniai stabdžiai |
Diskiniai |
ABS |
Yra |
Brake Assist |
Yra |
EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI |
|
Kuro bako talpa |
75 l |
100 km/val. pasiekia per |
9,1 s |
Maksimalus greitis |
201 km/val. |
Kuro sąnaudos užmiestyje |
7,2 l/100 km |
Kuro sąnaudos mieste |
10,9 l/100 km |
Mišrus ciklas |
8,6 |
Automobilio masė |
2 180 kg |
Leidžiama automobilio masė |
3 050kg |
Padangų dydis |
225/55 R 17 |
Lentelės - Silberauto.lt
V. Misevičius
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"