Vairuokime atsargiai yra ir pėsčiųjų
Atnaujinta: 2020-03-09
  • pestieji__2_
  • pestieji__1_
  • raimond_laptik
  • pestieji__3_
  • pestieji__4_
  • pestieji__5_
  • pestieji

Autoreviu.lt, prisidėdamas prie situacijos Lietuvos keliuose gerinimo, kartu su Vilniaus aps. vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdyba toliau tęsia bendrą projektą. Jo tikslas - informuoti tinklalapio skaitytojus apie sudėtingiausias keliuose pasitaikančias problemas ir pateikti rekomendacijas, kaip jų išvengti. Šį kartą kalbėsime apie visai Lietuvai aktualią problemą - eismo įvykius, kuriuose nukenčia pėstieji.

Kasmet rudenį padaugėja eismo įvykių, kuriuose nukenčia pėstieji, einantys keliu tamsiuoju paros metu, nes anksčiau temsta, dažnai lyja lietūs ar rytais tvyro rūkas (važiavimas rūke, važiavimas naktį). Visa tai apsunkina vairavimą. Prie eismo įvykių, kuriuose nukenčia pėstieji, prisideda tiek vairuotojų, tiek ir pačių pėsčiųjų neatsakingumas. Kalbant apie dabartinį laikotarpį, prisideda ir valdžios vykdoma taupymo politika - per vėlai įjungiamas ir per anksti išjungiamas gatvių apšvietimas, neskiriama lėšų įrengti gatvių apšvietimą ten, kur jis būtinas.

"Gatvių apšvietimas"

Vilniuje 2008 m. įvyko 288 eismo įvykiai, kurių metu automobiliai kliudė (užvažiavo) ant pėsčiųjų dienos metu ir 106 kartus tamsiuoju paros laiku. 2007 m. iš viso žuvo 30 pėsčiųjų.

Per pirmuosius 2009 m. 10 mėnesių įvyko 207 eismo įvykiai, kurių metu automobiliai kliudė (užvažiavo) ant pėsčiųjų dienos metu ir 65 kartus tamsiuoju paros laiku.

Dienos metu eismo įvykiai, dažniausiai, įvyksta dėl vairuotojų kaltės. Vairuotojai dažnai net miestuose viršija leidžiamą greitį, nepaiso draudžiamų šviesoforų signalų, todėl pėstieji nukenčia net perėjose. Dar kartą primename - kelio ženklai ir šviesoforo signalai yra ne rekomendacinio, o privalomojo pobūdžio.

Tamsiuoju paros metu eismo įvykiai dažnai įvyksta ir dėl pėsčiųjų kaltės. Apie atšvaitus kalbėta ne kartą, tačiau vis dar apstu pėsčiųjų, ypač vyresnio amžiaus, kurie ignoruoja reikalavimus tamsiu paros metu segėti atšvaitą.

„PĖSČIŲJŲ PAREIGOS

(KET 48) Pėstieji, eidami neapšviestu kelkraščiu arba važiuojamosios dalies kraštu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, privalo neštis šviečiantį žibintą arba vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti prie drabužių prisisegę kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje atšvaitą. Traukiamas (stumiamas) platesnis kaip 1 m vežimėlis turi būti su atšvaitais: kairėje vežimėlio pusėje iš priekio - baltu, o iš galo - raudonu."

Dažnas vyresnio amžiaus pėstysis atšvaito neturi

Prie šios problemos prisideda ir prastas gatvių apšvietimas arba jo nebuvimas. Pastaraisiais metais nemaža dalis miesto gyventojų persikėlė gyventi į sodų bendrijas ar į naujus rajonus. Deja, gatvių apšvietimas sodų bendrijose ir naujų namų rajonuose - tolima perspektyva. Šiuo atveju ,,saugesni" gali jaustis tų sodų bendrijų ar naujų kvartalų gyventojai, kuriuose keliai prasti ar neprižiūrimi - ten vairuotojai, nori nenori, važiuoja lėčiau, bet ir tokiu atveju, jei pėsčiasis bus be atšvaito, gali įvykti eismo nelaimė.

Tipiškas sodo bendrijos kelias

Vairuotojai, jei tamsiu paros metu važiuojate nepašviestu keliu, stenkitės laikytis kelio vidurio, stebėkite kelkraštį ir važiuokite tokiu greičiu, kad suspėtumėte sustabdyti transporto priemonę - taip sumažės tikimybė užvažiuoti ant pėsčiojo.

Savo saugumą kelyje pervertina vyresnio amžiaus žmonės. Pastebėta, kad vyresnio amžiaus žmogaus reakcija lėtesnė negu jauno. Jam sudėtingiau prisitaikyti intensyviu eismu pasižyminčioje aplinkoje, įvertinti atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį. Todėl įsitikinimas, kad yra saugu, gali būti apgaulingas. Tamsiuoju paros metu vyresnio amžiaus žmogui sunkiau. Klaidingai įvertinta situacija kelyje, galimybių pervertinimas, Kelių eismo taisyklių nesilaikymas sukelia eismo nelaimes. Dažnai vyresnio amžiaus pėstieji tamsiuoju paros metu nesegi atšvaitų. Kaip pavyzdį galima imti Vilniuje esančią Stepono Batoro gatvę, jungiančią Vilnių ir Naująją Vilnią. Šioje gatvėje 2008 m. mirčių pavyko išvengti, bet 4 pėstieji buvo sužeisti. Per pirmuosius 2009 m. 10 mėnesių sužeisti buvo taip pat 4 žmonės, bet du žmonės žuvo. Spalio 22 d. apie 18.36 val. S. Batoro g. žuvo vyresnio amžiaus pėsčiasis.

Greitis leidžiamas didelis

Ši gatvė plati, joje leidžiamas didesnis negu mieste greitis, kuris dažnai viršijamas. Kadangi šia gatve važiuoja ir visuomeninis transportas, joje negalima įrengti greitį ribojančių kalnelių. Problemą išspręstų papildomas gatvės apšvietimas, ypač aktualus šalia pėsčiųjų perėjų, ir stacionarūs greičio matavimo prietaisai. Deja, šito S. Batoro gatvėje nėra. Būtent todėl Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdyba raštu kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybės administraciją informuodama, kad per du rudens mėnesius S. Batoro gatvėje žuvo du pėstieji. Abi eismo nelaimės įvyko tamsiu paros metu. Nagrinėjant šiuos eismo įvykius nustatyta, kad S. Batoro gatvėje ties pėsčiųjų perėjomis leistinas važiavimo greitis yra 80 km/val., tačiau kelio ruožai nepašviesti ir prie viešojo transporto stotelių matomumas ribotas. Policininkai ragina savivaldybę prie pėsčiųjų perėjų įrengti greičio ribojimo ženklus ir apšviesti gatvės ruožus, kur yra pėsčiųjų stotelės. Atsakymas iš savivaldybės kol kas negautas.

Gatvių apšvietimo nėra net prie stotelių

Taigi, dar kartą primename ir vairuotojams, ir pėstiesiems - jei norime jaustis kelyje saugūs, turime gerbti vieni kitus. Vairuotojai turėtų atsiminti, kad naktį mažai apšviestuose keliuose netikėtai gali pasitaikyti ypač vyresnio amžiaus pėsčiasis, o pėstieji turėtų įprasti nešioti atšvaitus. Tai tikrai padėtų sumažinti skaudžių eismo įvykių keliuose.

V. Misevičius

Nuotraukos Raimond Laptik, V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Ko nesuprantame vieni apie kitus kelyje?

Saugaus vairavimo tema nuolat linksniuojama ir ...

Nacionalinis kelių eismo taisyklių egzaminas

Prabėgusį penktadienį visoje Lietuvoje vyko ....

Apie pasikeitimus, suteikiant teisę vairuoti motociklus ir triračius

Žiema - laikotarpis, kai Lietuvos moto gyvenimas apmiršta...(papildyta)

„Geriausiojo vairuotojo“ titulo pernykštis nugalėtojas nebegins

Taigi, paskutinį rugsėjo sekmadienį sveikinsime

Geriausi vairuotojai sieks pakartoti pergales

Pernai geriausio Lietuvos vairuotojo titulą...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: