Važiavimas naktį
Atnaujinta: 2020-03-09
  • matomumas_naktis
  • Aidas-Logo-11

Dažniausiai būtent tamsa apsunkina važiavimą automobiliu.
Žinoma, neturime katės akių, bet turime su savimi šviesą.
Šiuolaikinių automobilių žibintai tokie tobuli, kad tamsoje galima aiškiai išskirti toli esančius daiktus.

Važiuojant naktį, labai svarbu geras regėjimas ir geri žibintai. Jei regėjimas arba žibintų reflektoriai su trūkumais, tai turės įtakos vairavimo stiliui. Per daug įtempiant regėjimą arba greitai važiuojant su prastai šviečiančiais žibintais - tas pats, kas važiuoti spėliojant. Tai, ką jūs vis tik matote tiesiai prieš pat automobilį, neturi reikšmės. Pavyzdžiui, jeigu jūs važiuojate 90 km/h greičiu ir matote tik 60 metrų priešais save, tai jūs praktiškai nieko nematote - geriausiu atveju sustosite likus 17 metrų iki nenumatytos kliūties!

Savo regėjimo jūs pagerinti negalite. Padėti sau galima tik akiniais. Atsargūs vairuotojai mašinoje dažnai turi atsarginę jų porą. Jei akiniai bus sudaužyti, vairuotojas nebus pasmerktas važiuoti aklomis (netgi dieną). Dabar parduodami taip vadinami „anti-žibintų akiniai", atspindintys priešais atvažiuojančių automobilių šviesą, o tai irgi palengvina važiavimą.

Galima pagerinti žibintų šviesą.
Dauguma vairuotojų lempas keičia tik tada, kai jos perdega arba nustoja šviesti. Tai neteisinga. Nuo ilgo naudojimo lempos praranda savo savybes. Šviesos intensyvumas krenta lėtai, jūs to net nepastebite. Bet važiuojant naktį, tai labai svarbu. Todėl įpraskite keisti lempas kas 10-15 tūkstančių kilometrų ridos. Senas lempas galima naudoti kaip rezervą.

Reflektorius - viena svarbiausių žibinto dalių. Jis šviesos spindulius koncentruoja ir atspindi juos reikiama kryptimi. Jo paviršiaus kokybė turi didžiulę reikšmę šviesos intensyvumui. Reflektoriaus stiklas neturi būti įtrūkęs, kitaip veidrodis greitai susipurvins. Reguliariai valykite stiklus, ypač kai važiuojate prastomis sąlygomis. Dulkių, purvo, sniego sluoksnis, prilipę prie stiklo vabzdžiai, žinoma, nepagerina matomumo.

Bet ir geriausi reflektoriai nepadės, jei jie neapšvies kelio tiesiai prieš automobilį. Todėl labai svarbu juos teisingai nustatyti. Geriausia žibintų šviesą reguliuoti esant pilnai prikrautam automobiliui. Jei nukreipsite žibintus į šviesią sieną, esančią 10 m. atstumu nuo jų stiklų, šviesos srautų centrai turi būti 10 cm. žemiau už reflektorių atstumą nuo žemės. Reguliuojant, be aukščio, atsižvelgiama ir į tai, kad reflektorių šviesos pluoštai turi šiek tiek išsiskirti. Išoriniai reflektorių kraštai turi būti paslinkti 2-3 mm. atgal, kad ant sienos tarp abiejų šviesos pluoštų centrų atstumas būtų didesnis.

Teisingai sureguliuoti reflektoriai neapakins priešais atvažiuojančio vairuotojo, o tolimosios šviesos apšvies visą kelią ir aplinką.

Naktiniams pasivažinėjimams taip pat pasirūpinkite priekinio stiklo švara ir skaidrumu. Purvino stiklo keliamą pavojų ypač gerai pajusite tada, kai jį apšvies priešais atvažiuojančių automobilių žibintai, lauko žibintai ir reklamos. Smulkūs purvo purslai išsklaido šviesos spindulius ir riboja matomumą. Nė vienas stiklas nėra nepriekaištingas. Nedidinkite jo trūkumų, leisdami šviesos spinduliams atsispindėti nuo purvo ir lašų ant stiklo.
Nemalonų pojūtį sukelia ir prietaisų atspindžiai ant stiklo prieš vairuotoją.

Blogiausia važiuoti prietemoje, kai tik pradeda švisti arba temti.

Važiuojant naktį įtampa didesnė, nei važiuojant dieną. Kelyje sutiksite daug eismo taisyklių pažeidėjų, rizikuojančių savo ir kitų saugumu: neapšviesti vežimai, dviratininkai, vairuotojai, važiuojantys su vienu sugedusiu žibintu arba sugedusiomis galinėmis lempomis, su tamsa susiliejantys pėstieji.

Tuo metu, kai priešais atvažiuojančios mašinos priartėja viena prie kitos tiek, kad jų žibintų šviesa apakina abu vairuotojus, jie išjungia tolimąsias šviesas. Rezultate tarp automobilių lieka neapšviestas plotas. Jame staiga gali atsirasti kliūtis, kurią vairuotojai pamatys paskutiniu momentu. Jei abu vairuotojai važiuoja kelio kraštais, pavojus išauga, nes rizika užvažiuoti ant neapšviesto daikto arba pėsčiojo didėja.

Pirma saugaus vairavimo sąlyga - greičio sumažinimas. Tokia priemonė suprantama (stabdymo kelias!), ir dauguma vairuotojų naudojasi ja automatiškai, perkeldami koją ant stabdžio pedalo ir pasiruošdami stabdyti.

Kadangi priešais atvažiuojantis automobilis dar toli, geriausia važiuoti arčiau kelio centro. Taip jūs išvengsite pavojų, tykančių jūsų iš kraštų. Kliūtis, esančias neapšviestame plote, jūs pamatysite atvažiuojančio automobilio fone kaip tamsų siluetą. Tik tuo momentu, kai automobiliai bus pakankamai arti vienas kito, jūs pasuksite dešiniau, tiksliai žinodami, kad nei tarp automobilių, nei kelio pakraščiuose nėra jokio pavojaus.

Kostas Baranauskas

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Ko nesuprantame vieni apie kitus kelyje?

Saugaus vairavimo tema nuolat linksniuojama ir ...

Nacionalinis kelių eismo taisyklių egzaminas

Prabėgusį penktadienį visoje Lietuvoje vyko ....

Apie pasikeitimus, suteikiant teisę vairuoti motociklus ir triračius

Žiema - laikotarpis, kai Lietuvos moto gyvenimas apmiršta...(papildyta)

„Geriausiojo vairuotojo“ titulo pernykštis nugalėtojas nebegins

Taigi, paskutinį rugsėjo sekmadienį sveikinsime

Geriausi vairuotojai sieks pakartoti pergales

Pernai geriausio Lietuvos vairuotojo titulą...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: