Viešumas ir pažeidimų prevencija – esminės veiklos kryptys
Atnaujinta: 2020-03-09
  • vkti

Akylas žvilgsnis į vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo apskaitą, transporto priemonės pasvėrimas ir gabaritų išmatavimas kelyje ar kontrolės pareigūnų apsilankymas vairavimo mokykloje - ne kontroliuojančios institucijos „rykštė" verslo subjektams, o siekis, kuo mažiau trikdant verslo subjektų veiklą, užtikrinti vienodas ir palankias kelių transporto verslo sąlygas, sąžiningą konkurenciją, stiprinti saugą keliuose ir gerinti vairuotojų socialines sąlygas.

Įgyvendindama prevencines priemones, Inspekcija vadovaujasi viešumo principu. Visuomenė nuolat informuojama apie Inspekcijos vykdomus patikrinimų rezultatus bei prevencines priemones, kurių imamasi, siekiant užkirsti kelią pažeidimams. Inspekcijos interneto svetainėje nuolat skelbiama apie patikrinimų rezultatus, įmones, kurioms už padarytus pažeidimus taikomos sankcijos.

Inspekcija vykdo daug funkcijų: kontroliuoja krovinines ir keleivines transporto priemones, keleivių ir krovinių vežimo veiklą vykdančias įmones, kelių transporto priemonių vairuotojus rengiančias įmones, techninių apžiūrų įmones, kelių transporto techninių ekspertizių įmones bei tachografų dirbtuves.

Kaip tikrinamos įmonės?

Įmonės tikrinti atrenkamos vadovaujantis Inspekcijos viršininko patvirtintomis Verslo subjektų veiklos priežiūros atrankos taisyklėmis. Planiniam tikrinimui atrenkami netikrinti arba daugiau kaip prieš vienerius metus tikrinti verslo subjektai. Atrinktų verslo subjektų sąrašas kiekvienais metais patvirtinamas sausio mėn., o patvirtintas - skelbiamas Inspekcijos interneto svetainėje. Apie ketinamą atlikti planinį patikrinimą likus ne mažiau nei 10 dienų iki patikrinimo pradžios įmonės informuojamos raštu, kuriame nurodoma, kokius dokumentus būtina parengti tikrinimui. Taip siekiama kuo mažiau trikdyti verslo subjektų veiklą, be to, tikrinimą stengiamasi atlikti per kuo trumpesnį laiką.

Daug dėmesio skiriama prevencinei krovinių ar keleivių vežimo veiklą vykdančių įmonių, vairavimo mokyklų, tachografų dirbtuvių, techninių apžiūrų įmonių kontrolei. Atliekant krovinių ir keleivių vežimo veiklą vykdančių įmonių kontrolę, ypatingas dėmesys skiriamas vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo apskaitos kontrolei. Taip pat tikrinama, kaip įmonėje laikomasi Kelių transporto veiklos licencijavimo taisyklių ar įmonėje vairuotojais dirba ne Europos Sąjungos piliečių, ar kontroliuojamas transporto priemonių techninių apžiūrų atlikimo periodiškumas, ar kontroliuojamas tachografų metrologinių patikrų atlikimo periodiškumas ir kitų teisės aktų reikalavimų laikymasis. Atliekant pavojingus krovinius vežančių įmonių kontrolę, Inspekcijos pareigūnai tikrina, ar įmonės veikla atitinka teisės aktų, reglamentuojančių pavojingų krovinių vežimą atskiromis transporto rūšimis, reikalavimus, ar yra paskirti saugos specialistai.

Vairavimo mokymo kontrolė vykdoma siekiant užtikrinti saugą keliuose. Tik tinkamai mokant vairuoti galima tikėtis avaringumo mažėjimo. Todėl, jei vairavimo mokymas vykdomas laikantis teisės aktų reikalavimų, tik tada įmanomas tinkamas vairuotojų parengimas ir saugos keliuose užtikrinimas.

Kaip tikrinamos transporto priemonės?

Vykdydami kelių transporto priemonių kontrolę, Inspekcijos pareigūnai tikrina keleivines ir krovinines transporto priemones Lietuvos Respublikos keliuose ir pasienio postuose. Patikrinimai keliuose organizuojami ir dieną, ir naktį vietose, išdėstytose pakankamai didelėje kelių tinklo dalyje, kad kontrolės išvengti būtų sunku. Tikrinimai rengiami pagal patvirtintus tikrinimo grafikus, nediskriminuojant vežėjų pagal valstybę, kurioje registruota kelių transporto priemonė, gyvena vairuotojas ar yra įsteigta įmonė.

Atliekant krovinius ir keleivius vežančių transporto priemonių patikrinimus, keliuose ir pasienio postuose tikrinama: transporto priemonių ekipažų vairavimo ir poilsio režimo laikymasis, įrašymo įrangos (tachografo) veikimas, ar tachografui atlikta metrologinė patikra, transporto priemonės greičio ribojamojo prietaiso veikimas, sunkiasvorių ir didžiagabaričių, pavojingų, greitai gendančių krovinių vežimo reikalavimų laikymasis, transporto priemonių techninė būklė bei Lietuvos Respublikos ir kitų valstybių kompetentingų institucijų išduotų dokumentų keleiviams ir kroviniams vežti turėjimas.

Inspekcija, kaip ir kitos ES valstybių kontroliuojančios institucijos, ypatingą dėmesį skiria vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo kontrolei. Didelis dėmesys šiai kontrolei yra skiriamas dėl to, kad vairuotojai, vairuodami be poilsio ilgiau nei nustatyta, pavargsta, todėl kyla grėsmė eismo saugumui. Bene didžiausią įtaką Inspekcijos veiklos pokyčiams teisinio reglamentavimo srityje turi Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2006/22/EB. Ji numato, kad kiekviena valstybė narė patikrinimus organizuoja taip, kad nuo 2008 m. būtų patikrinama ne mažiau kaip 2 proc., nuo 2010 m. - ne mažiau kaip 3 proc., o po 2012 m. - mažiausiai 4 proc. vairuotojų dirbtų dienų, taip pat keičiamos reikalaujamų patikrinti dienų keliuose ir įmonėse proporcijos.

Siekiant gerinti saugą keliuose, atliekama transporto priemonių techninės būklės kontrolė. Mobiliuoju stabdžių stendu tikrinama stabdžių sistema ir jos komponentai, dujų ir dūmų analizatoriais - variklio išmetamų dujų kiekis, dūmingumas, taip pat tikrinama vairavimo sistema, apšvietimo ir signalizacijos prietaisai, ratai ir padangos, pakaba, važiuoklė, tachografas, greičio ribojamasis prietaisas, degalų, alyvų ar kitų skysčių prasisunkimas.

Be to, Inspekcijos pareigūnai vykdo leidimų, suteikiančių teisę vežti sunkiasvorius ir (ar) didžiagabaričius krovinius, kontrolę. Dėl to šalies keliuose specialiai įrengtose svėrimo aikštelėse tikrinama, ar neviršijama ašių apkrova bei transporto priemonės leidžiama bendroji masė. Tikrinimai taip pat atliekami ir kelių ruožuose (ne aikštelėse), kuriuose galima panaudoti mobiliąsias automobilines ašinio svėrimo svarstykles.

Pažeidimų prevencija

Vykdant pažeidimų prevenciją, įmonių, kuriose nustatyta daug vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo apskaitos tvarkymo, vairuotojų rengimo ar tachografų priežiūros tvarkos pažeidimų, veiklą nagrinėja Pažeidimų prevencijos komisija. Šios komisijos siūlymu, vežėjams už vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo apskaitos tvarkymo pažeidimus, atsižvelgus į įmonėje registruotų transporto priemonių ir nustatytų pažeidimų skaičių, taikomos prevencinės priemonės - Bendrijos leidimo kopijų, Bendrijos licencijos kortelių galiojimo sustabdymas. Jei vairavimo mokykla nevykdo vairuotojų pirminio mokymo reikalavimų ir sąlygų, sustabdoma teisė vykdyti transporto priemonių vairuotojų pirminį mokymą. Teisė vykdyti tachografų techninę priežiūrą sustabdoma nustačius, kad tachografų dirbtuvės nesilaiko jų veiklai nustatytų reikalavimų, o ši teisė atnaujinama per nustatytą terminą pašalinus trūkumus, dėl kurių veikla buvo sustabdyta.

Visomis šiomis prevencinėmis priemonėmis siekiama vienodos ir konkurencingos verslo aplinkos krovininio ir keleivinio transporto vežėjams sukūrimo bei saugos keliuose užtikrinimo.

VKTI informacija

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Krovinių gabenimas automobiliais – privalumai ir transporto tipai

Kalbant apie populiariausius ir plačiausiai naudojamos ...

Sekimo funkcija transporto biržos TimoCom elektroniniame žemėlapyje TC eMap®

Transporto logistikos parodoje Miunchene, TimoCom ...

Vilkiko vairuotojo darbo vietos organizavimas

Krovinių transportavimo proceso efektyvumui nemažai įtakos turi ...

„Mercedes Benz Citan“ karavanas Vilniuje

Europoje „Citan" pristatymas įvyko 2012 m. pabaigoje...

Naujoji „Ford Fiesta Van“ – taupus ir išmanus verslo pagalbininkas

Mažasis komercinis automobilis 100 kilometrų kelio sunaudos vos 3,3 litro degalų

Ekonomiškas vilkikų vairavimas

Iniciatyvą parėmė vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatinanti nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija

Ar krovininiai automobiliai gali važiuoti taupiai?

Vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatina nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija...

Paroda „Kauno automobilių dienos 2012“

Parodoje lankytojai galėjo ...

Darbdaviai atranda naujų įdarbinimo būdų

Nedarbo lygiui šalyje siekiant per 13 proc...

„Renault Master“ – susipažįstame su komerciniu transportu

Komerciniai automobiliai - specifinė ir labai įdomi...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: