„Volkswagen Amarok“ – išbandytas Lietuvos miškuose
Atnaujinta: 2020-03-09
  • amarok__1_
  • amarok__2_
  • amarok__3_
  • amarok__4_
  • amarok__5_
  • amarok__6_
  • amarok__7_
  • amarok
  • vw_amarok__Large_
  • vw_amarok__1___Large_
  • vw_amarok__2___Large_
  • vw_amarok__3___Large_
  • vw_amarok__4___Large_
  • vw_amarok__5___Large_
  • vw_amarok__6___Large_
  • vw_amarok__7___Large_
  • vw_amarok__8___Large_
  • vw_amarok__9___Large_
  • vw_amarok__10___Large_
  • vw_amarok__11___Large_
  • vw_amarok__12___Large_
  • vw_amarok__13___Large_
  • vw_amarok__14___Large_
  • vw_amarok__15___Large_
  • vw_amarok__16___Large_

„Volkswagen Amarok" - pirmas tikras „VW" koncerno pikapas ir vienas tų retų modelių, pažintį su kuriuo pradėjau ne kaip vairuotojas, o kaip keleivis. Įdomi patirtis, juolab, kad maždaug pusę pirmosios kelionės teko praleisti išlindus pro pikapo langą fotografuojant į 2011 m. sezono atidarymą susirinkusių baikerių koloną (beje, ir šių metų sezono atidarymas ne už kalnų).

Tačiau apie viską iš eilės. „VW Amarok" buvo kuriamas darbui ir, panašu, sunkiam, tad automobilis yra didelis, masyvus ir, iš pirmo žvilgsnio, atrodo piktas. Tačiau tik iš pirmo. Praleidęs porą dienų prie šio pikapo vairo supranti, kad jis draugiškas ir veržlus.

Salonas lakoniškas, patogus, funkcionalus. Ypač didelės prabangos tikėtis neverta, tačiau priekinės sėdynės labai patogios, visi reikiami mygtukai sudėlioti po ranka. Bandytas modelis turėjo elektra valdomus langus ir veidrodėlius, CD grotuvą su radiju, mechaninį oro kondicionierių ir net kelionės kontrolę.

Reikiamą darbinę informaciją buvo galima stebėti ekranėlyje spidometro centre.

Kadangi kalbame apie darbinį automobilį, sąranga labai nebloga. Be to, palikta daug vietos smulkiems, kelionėje būtiniems daiktams.

Vairuotojas sėdi labai aukštai, matomumas geras. Trūkumas tik vienas - masyvūs priekiniai statramsčiai kiek užstoja vaizdą posūkiuose, bet sukant atsargiai, problemos tai nesudaro.

Automobilis turi didžiulius šoninio vaizdo veidrodėlius. Patogiai įsitaisius vairuotojo vietoje jų galima ir nereguliuoti - beveik bet kurioje padėtyje juose matysis viskas, kas reikia.

Automobilio statymo davikliai taip pat galėtų būti bazinėje sąrangoje. Automobilis turi aukštus bortus, tad problemiška matyti tai, kas vyksta tiesiai už bagažinės skyriaus. Nepastebėjus galima sėkmingai atsiremti į kokią nors neaukštą kliūtį. Miškuose, į kuriuos, tikėtina, „Amarok" savininkai trauks dažnokai, ši funkcija bus dar reikalingesnė.

Užpakalyje erdvės irgi užtenka. Gamintojas teigia, kad jie sukūrė erdviausią pikapų klasės saloną. Jais galima patikėt, nes trys suaugę žmonės čia laisvai telpa, tačiau dėl konstrukcijos specifikos, sėdynės primena autobusą - sėdėti reikia palyginti stačiai, patogiai įsitaisyti nelabai išeina. Ilgesnėje kelionėje tai gali pradėti varginti.

Kadangi „Amarok" - pikapas, bagažinė yra lauke. Ji - didelė, erdvi, jau gamykloje padengta neslidžia, vandeniui atsparia danga, tačiau, norint joje nuolat vežiotis daiktus, reiktų pagalvoti apie užrakinamą uždangalą. Ne tie laikai, kad atvirai būtų galima palikti atsarginį ratą ar žvejybos įnagius. Beje, pikapas gali pakelti gerokai daugiau - juo galima pervežti 1,15 t krovinius arba tempti 2,8 t sveriančią priekabą.

Bandytas modelis turėjo 2,0 l 163 AG dyzelinį variklį su turbina, 6 pavarų MPD ir visų keturių ratų pajungimo „4x4" funkciją. „Amarok" gavo visiškai naują platformą, iš modelio „Toureg" pasiskolinta tik priekinė pakaba.

Automobilis skirtas vežti sunkius krovinius, todėl greitkeliu važiuoti tuščiomis nėra labai malonu. Kelyje automobilį sūpuoja, o staigiau įsukus į posūkį ir įveikiant gulintį policininką automobilį smarkiai sumėto į šalis, tad juokelis apie privalomus smėlio maišus bagažinėje šiuo atveju įgauna visai kitokią prasmę.

Situacija pasikeičia išsukus į kaimo žvyrkelį. Automobilis puikiai laikosi duobėtame kaimo keliuke, klusniai klauso vairo, tvarkingai ir tiksliai įveikia posūkius. Kelio nelygumai lengvai sugeriami, salone jų beveik nesijaučia. Tiesa, užpakalinės sėdynės keleivis pajautė didesnius nelygumus, tai buvo ne įkyrus kalimas, o labiau informacija apie ant kelio pasitaikiusius nelygumus.

Jau kaimo žvyrkelyje galima įjungti visus keturis varančius ratus. Mygtukas sumontuotas po ranka, šalia pavarų perjungimo svirties, spidometro centre užsidega atitinkama piktograma.

Kaip rašo gamintojas, prijungiama visų ratų pavara 4MOTION užtikrina patikimą ratų sukibimą su bet kokiu gruntu. Šiuo tikslu variklio galia tolygiai padalinama priekinei ir užpakalinei ašims (po 50 proc. kiekvienai). Taip užtikrinamas papildomas sukibimas su kelio danga, ypač praverčiantis sudėtingomis oro sąlygomis. Važiuojant stačia įkalne arba sunkiai pravažiuojamose vietose yra galimybė įjungti lėtinančiąją pavarą. Elektroninė stabilizavimo programa veikia ir esant įjungtai visų ratų pavarai.

MPD puikiai suderinta su varikliu, tačiau automobilio kompiuteris, kuriam užprogramuotas kuro taupymas ir kenksmingų, į atmosferą išmetamų medžiagų, kiekio mažinimas, dažnokai reikalauja perjunginėti pavaras. Važiuojant nenuspėjamais kaimo keliukais verčiau pasikliauti savo, o ne kompiuterio patirtimi.

Išbandžius „Amarok" kaimo keliukuose nelabai norisi grįžti ant asfalto. Automobilis važiuoja patikimai, minkštai, diskomforto nejaučia ne tik vairuotojas, bet ir salone sėdintys keleiviai. Garso izoliacija, kaip ir kituose, anksčiau bandytuose „Volskwagen" modeliuose, aukščiausio lygio.

Koks „VW Amarok" bekėlėje? Ir čia pikapas pasirodė puikiai. Miškovežių išmaltas miško keliukas, užlieta pieva, kemsynas - visas kliūtis pikapas įveikė. Keturi varantys ratai padarė savo, tačiau pažeminta pavara šiam modeliui tikrai praverstų. Be to, bekelių ir ekstremalių pojūčių mėgėjams reiktų pagalvoti ir apie automobilio priekyje montuojamą gervę. Pamačius, ką gali „Amarok", kils noras pabandyti rasti tokį kelią, kurio jis neįveiktų. Tada gervė labai pravers.

Ir dar, ruošiantis į bekelę, galvoti reikia ne tik apie visus keturis varančius ratus, bet ir pasirinkti tinkamas padangas. Bandytas modelis buvo „apmautas" labiau plentui tinkančiomis padangomis, tad išmaltuose miško keliukuose dažnai slydinėjo ir vis stengėsi nukrypti nuo reikiamos trajektorijos. Tikėtina, kad kitomis padangomis apmautas pikapas būtų paklusnesnis.

Maloniai nustebino ganėtinai ilgo ir plataus automobilio manevringumas. Siaurame miško keliuke, kuriame būtų sunkoka apsigręžti ir su lengvuoju automobiliu, pikapas palyginti nesunkiai apsigręžė.

Tiesa, reikia nusiteikti, kad važiuojant į bekelę kuro sąnaudos augs. Po 200 km mišriais keliais kuro sąnaudos siekė 8l/100 km, o pasimalus gerą pusvalandį po bekelę, jos išaugo iki 10 l/ 100 km. Už malonumą važiuoti ten, kur nevažiuoja kiti, teko sumokėti, bet patirti įspūdžiai to verti.

Važiuojant taupiai ir renkantis kelius, pripylus pilną 80 l kuro baką, galima nuvažiuoti apie 1 000 km. Turint omenyje, kiek šis automobilis gali pervežti, rezultatas labai neblogas. Va, jeigu kainuotų mažiau, tikėtina, taptų vienu mėgstamiausių pikapų Lietuvoje. Gal, gyvenimui pagerėjus, taip ir atsitiks...

 

Volkswagen Amarok 2.0D MT Basis

Vairo stiprintuvas

Elektromagnetinis

Prietaisų skydelis

Analoginis

Tachometras

Yra

Vairo kolonėlės reguliavimas

Pagal aukštį

Salono apdaila

Plastikas

Sėdynių apdaila

Audinys

ABS

Yra

ASR

Yra

Fiksatorius

Yra

MATMENYS

Ilgis

5181 mm

Plotis

1944 mm

Aukštis

1834 mm

Ratų bazė

3095 mm

Priekinė provėža

1644 mm

Užpakalinė provėža

1647 mm

Prošvaisa

249 mm

Automobilio masė

1990 kg

Leidžiama masė

2800 kg

Kuro bako talpa

80 l

Apsisukimo spindulys

13 m

KĖBULAS

Kėbulo tipas

Pikapas

Kėbulo konstrukcija

Rėminė

Klasė

Pikapas

Vietų skaičius

5

Durų skaičius

4

VARIKLIS

Variklio tipas

Vidaus degimo

Cilindrų skaičius

4

Vožtuvų cilindrui skaičius

4

Variklio tūris

1968 cm3

Maksimali galia

163/4000 AG esant aps./min.

Maksimalus sukimo momentas

400/1500-2000 Nm esant aps./min.

Įpūtimas

Yra

Variklio padėtis

Priekyje, skersai

Maitinimo sistema

Nepertraukiamas įpurškimas

Ekologiškumas

Euro 5

Kuro tipas

Dyzelinas

Kuro sąnaudos mieste l/100 km

9,5 l

Kuro sąnaudos užmiestyje l/100 km

6,9 l

Mišrus ciklas

7,9 l

DINAMIKA

100 km/val. pasiekia per

11 s

Maksimalus greitis

181 km/val.

TRANSMISIJA

Varantys ratai

Įjungiami visi keturi

Pavarų dėžė

MPD

Pavarų skaičius

6

PAKABA

Priekiniai stabdžiai

Vėdinami diskiniai

Užpakaliniai stabdžiai

Būgniniai

Priekinė pakaba

Nepriklausoma

Užpakalinė pakaba

Priklausoma, su lingėmis

Priekiniai ratai

R16

Užpakaliniai ratai

R16

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...