„Volkswagen Golf“ – jau septintoji karta
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP0359
  • IMGP0361
  • IMGP0370
  • IMGP0375
  • IMGP0380
  • IMGP0381
  • IMGP0382
  • vw_golf__1_
  • vw_golf__2_
  • vw_golf__3_
  • vw_golf__4_
  • vw_golf__5_
  • vw_golf__6_
  • vw_golf__7_
  • vw_golf__8_
  • vw_golf__9_
  • vw_golf__10_
  • vw_golf

Vieni automobilių gamintojai (dažniausiai tai būna rytiečiai), bando pirkėjus pritraukti intonacijomis ir naujovėmis, kiti (Vakarų šalių atstovai) - konservatyviu stiliumi ir laiko patikrintomis vertybėmis. „Volkswagen" reiktų priskirti būtent prie pastarųjų, nes metai iš metų jie rinkai siūlo konservatyvaus stiliaus modelius. Aišku, palyginus, tarkim pirmąjį „Volkswagen Golf" ir 7 kartos atstovą, rasime daug skirtumų, tačiau jei nuosekliai pažvelgsime į „Golf" modelio istoriją, pamatysime, kad modelis keitėsi labai pamažu, be staigių, radikalių dizaino ar technologijų šuolių. Kita vertus, „Volkswagen" visada žengė koja kojon su laiku ir pagrindinės naujovės atsirasdavo konkrečios kartos modeliuose.

Ne išimtis ir septintos kartos „Volkswagen Golf". Jis išsaugojo atpažįstamą, klasikinę išvaizdą. Nuo ankstesnės kartos jis skiriasi keliomis naujomis linijomis ant kėbulo šonų, smailesne „nosimi" ir nuožulnesniu priekiniu stiklu. Praeivių dėmesį automobilis labiausiai traukė dėl didžiulių užrašų ant durelių, informuojančių, kad prieš juos - naujasis „VW Golf" modelis, nes iš esmės automobilio išvaizda liko tokia pat santūri ir rami.

Tiesa, automobilyje yra visos modernios technologijos - lietimui jautrus sensorinis ekranėlis, „start/stop" sistema, elektroninis stovėjimo stabdis ir t.t.

Atsisėdus į automobilį maloniai nustebina erdvė. Patogiai įsikūrus prie vairo, supranti, kad vietos užtenka ne tik tau, bet ir šalimais ar gale sėdintiems keleiviams. Tokia erdve, kai laisvai telpa ne tik vairuotojas, bet ir užpakalinių sėdynių keleiviai, gali pasigirti toli gražu ne visi „C" segmento automobiliai.

„VW Golf" turi ir ganėtinai erdvią, „dviejų aukštų" bagažinę. Visgi, prieš kraunat sunkius ar didelius daiktus, vertėtų dugną pakelti į „antrą" aukštą, nes priešingu atveju daiktų pakrovimui ir iškrovimui trukdys ganėtinai aukštas slenkstis, o nulenkus užpakalinę sėdynių eilę nebus vientiso, lygaus paviršiaus.

Septintojo „VW Golf" salonas konservatyvaus stiliaus, tačiau be papildomos instrukcijos aišku kur kas yra. Tiksliau, beveik aišku. Tarkim man teko kiek pažaisti ir pasipratinti su borto kompiuterio, kurio ekranėlis įsikūręs tarp spidometro ir tachometro, valdymu. Reikalas tas, kad informacija valdoma dviem mygtukais - vienas sumontuotas valytuvų svirtelės gale, kitas - apatinėje dalyje. Šone esantį mygtuką spaudyti lengva, tačiau norint paspausti esantį apačioje ir neįjungti valytuvų, reikėdavo ranka prilaikyti visą svirtelę.

Ne pats patogiausias valdymas. Be to, bandytame modelyje vairas buvo „tuščias" - ir be kompiuterio, ir be muzikos valdymo. Pažiūrėjus į konkurentus, daugelis automobilių šias funkcijas turi jau bazinėje sąrangoje.

Lietimui jautrus centriniame panelyje esantis ekranėlis, bent jau man, pasirodė, mažokas ir neišraiškingas. Šiai dienai ekranėlio norėtųsi gerokai didesnio.

Kita vertus, bazinėje sąrangoje visi modeliai turi „Start/Stop" sistemą, veikiančia beveik akimirksniu. Sustojus prie šviesoforo varikliukas tyliai, ramiai persijungdavo į budintį režimą. Spustelėjus sankabą jis atgydavo ir automobiliukas linksmai riedėjo toliau. Laimei, palikta galimybė „Start/Stop" sistemą išjungti, nes stoviniuojant rytinėse Vilniaus spūstyse tokie išsijungimai gali pradėti erzinti.

Tiesa, teko girdėti abejonių dėl šios sistemos kaip tokios efektyvumo, tačiau tikrai galima teigti, kad ji netrukdo. Be to, kai ilgiau tenka pastovėti prie šviesoforo, neveikiant varikliui ne tik taupomas kuras, bet ir mažiau teršiama mus supanti aplinka.

Dar viena naudinga sistema, kurią turi septintos kartos „VW Golf" - elektroninis stabdžių laikiklis, prilaikantis automobilį šiam sustojus. Pavargus miesto spūstyse labai malonu nuimti koją nuo stabdžių paminos ir bent porą minučių leisti sau atsipalaiduoti. Be to, ši sistema labai padeda, kai reikia pajudėti į kalniuką.

Pagirti galima ir patį elektroninį stovėjimo stabdį - jis išsijungia labai greitai ir tvarkingai, bet tik po to, kai vairuotojas prisisega saugos diržą. Priešingu atveju stabdis neišsijungia.

Patogiai įsikūrus automobilyje buvo proga pasidairyti aplink. Maloniai nudžiugino didelis priekinis stiklas, per kurį atsiveria „gražus vaizdas" - viskas aplink automobilį puikiai matomą. Gerą matomumą užtikrina ir platūs šoniniai langai. Visgi „VW Golf", kaip ir daugeliui naujų modelių, jau bazinėje sąrangoje labai praverstų bent jau užpakaliniai parkavimosi davikliai. Deja, bandytas automobilis jų neturėjo. Šiuo atveju paliekama galimybė arba įsigyti daviklius atskirai, arba rinktis aukštesnę sąrangą.

Bandytas modelis turėjo 1,6 l 105 AG dyzelinį variklį ir 5 pavarų MPD. Šis duetas veikė patikimai, nuspėjamai ir užtikrintai. Ilgos pirmos pavaros užtikrino vienodą greitėjimą, be trūkčiojimų. Sankaba minkšta, pavaros įsijungia tiksliai. Jauniems ir nepratusiems vairuotojams borto kompiuteris draugiškai „pataria" kada reiktų įjungti aukštesnę arba žemesnę pavarą. Tik galėtų tie skaičiukai būti kiek didesni ir geriau matomi, nes dabar jų, užsislėpusių kairiame viršutiniame ekranėlio kampe dar teko paieškoti.

Vidutinės kuro sąnaudos mieste siekė 5,1 l, užmiestyje nukrito iki 4,4 l/100 km.

Pretenzijų nebuvo nei vairo sistemai, nei stabdžiams. Viskas veikė vokiškai - tiksliai, patikimai ir nuspėjamai. Per porą bandymo dienų automobilis paliko teigiamą įspūdį. Palyginti nedideli išmatavimai leidžia greitai rasti vietą parkavimo aikštelėje, geras matomumas iš vairuotojo vietos palengvina vairavimą. Tam dirba ir kitos automobilio sistemos.

Erdvus salonas puikiai tiks tiek daiktų pervežimai, tiek ir gausios šeimos kelionei į pajūrį. Beje, keliones, bent jau kol neišbandyta, kaip greitai salonas sušyla šaltuoju metų laiku, kuris nenumaldomai artėja, verčiau planuoti vasarai.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...