„Volvo V 40“ – netikėtas susitikimas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP9560
  • volvo_v40__8_
  • volvo_v40__11_
  • volvo_v40__15_
  • volvo_v40__17_
  • volvo_v40__18_
  • volvo_v40__19_
  • volvo_v40
  • volvo_v40__1_
  • volvo_v40__2_
  • volvo_v40__3_
  • volvo_v40__4_
  • volvo_v40__5_
  • volvo_v40__6_
  • volvo_v40__7_
  • volvo_v40__9_
  • volvo_v40__10_
  • volvo_v40__12_
  • volvo_v40__13_
  • volvo_v40__14_
  • volvo_v40__16_
  • volvo_v40__20_
  • volvo_v40__21_

Kai Lietuvoje prasideda „Metų automobilio" rinkimai, gauti išbandyti ką nors iš karščiausių naujienų - sudėtinga. Kartais gyvenimas nustebina ir pasitaiko proga sėsti prie tokio automobilio vairo. Šį kartą susikirto mano ir „Volvo V40" keliai.

Laikai, kai „Volvo" išsiskyrė kampuota forma, negrįžtamai praėjo. Visi naujausi modeliai pasižymi apvalesne forma. Tarkim, tas pats „Volvo V40", kurį galima pavadinti „sportinio tipo universalu", yra priskirtas netipinių modelių kategorijai.

Švedų dizaineriai pasistengė ir sukūrė kažką tikrai naujo. Ypač gerai automobilis atrodo žiūrint į jį iš šono ir užpakalio - neįprasta kėbulo forma, išraiškingi žibintai, galingi „pečiai", dureles puošiantis specialus įlinkis.

Anksčiau kiekvienas gamintojas stengėsi turėti bent po vieną modelį kiekviename rinkos segmente, o dabar, panašu, stengiamasi plačioje modelių gamoje turėti bent po vieną išsiskiriantį automobilį. „Volvo" atveju, šis „darbas" atiteko „V40".

Teigiamai nuteikia ir automobilio salonas. Visos medžiagos - kokybiškos, puikiai derančios viena su kita. Nudžiugino, kad minkšta buvo ne tik oda, bet ir apdailai panaudotas plastikas. Vairuotojo vieta - labai patogi. Apie savo vietose ir lengvai pasiekiamus visus reikalingus mygtukus galima ir nekalbėti, tačiau patogi ir pati sėdynė.

Be to, skirtingai, tarkim nei „XC60", centrinio ranktūrio daiktadėžės viršus slankioja, tad kelionėje patogiai galima pasidėti abi rankas.

Užvedus variklį ir pamačius šviečiantį prietaisų skydelį taip ir norėjosi sušukti: „Pagaliau". „Volvo V40" centriniame ekranėlyje švietė lietuviški užrašai: „Diržai ir durelės", „Temos" ir kt.

Darbinė informacija apie automobilį, keliones ar bluetooth vis dar liko angliška, tačiau dabar, kai bent dalis sistemų bendrauja su vairuotoju gimtąja kalba, galima spėti, kad artimiausiu metu prabils ir kitos. Taip pat tikėtina, kad „Volvo" pavyzdžiu paseks ir kiti automobilių gamintojai.

Pagal paskutines mados tendencijas, galima keisti prietaisų skydelio spalvas. Pradžioje ši spalvų įvairovė gali gąsdinti, bet priprasti galima palyginti gretai, juolab, kad svarbiausia darbinė informacija, nepaisant prietaisų skydelio modernizacijos, liko įprastose vietose. Vairuotojas gali pasirinkti vieną iš trijų spidometro apipavidalinimo temų: „Elegance", „Eco" ir „Performance".

Deja, šiuo atveju pasikeičia tik prietaisų skydelio spalvos, bet automobilio variklio ar amortizatorių darbui tai įtakos neturi. Prisiminus modelius, kur pasikeitusi spalva reikšdavo, kad važiavimo režimas tuoj gerokai pasikeis, variklis pradės dirbti juntamai galingiau ar pakaba taps kietesnė, tai kiek nuvilia.

Šiuo atveju galima tik stebėti savo vairavimo ekonomiškumą („Eco" režimas) arba neišnaudotą galios likutį („Performance" režimas).

Beje, panašu, kad šviesų gausa gali tapti „V40" vizitine kortele. Sutemus maloniai nuteikia lengva balta šviesa šviečianti pavarų perjungimo svirtis ir aiškiai matomas žalias indikatorius prie įjungtos pavaros, o sustojus ir atidarius dureles apačioje sumontuota lemputė apšviečia plotą, į kurį bus išlipama.

Priekyje vietos daugiau, o štai ant užpakalinių sėdynių stambesni ir aukštesni keleiviai gali jaustis nelabai patogiai. Ypač jei tenka sėdėti už aukšto vairuotojo nugaros.

Bagažinė taip pat nėra pati didžiausia ir neperėjo „Autovikingų" „šeimyninio" testo, tačiau ji ganėtinai gili ir vietos susidėti daiktams čia užtenka. Visgi manau, kad ankstesnės kartos modeliuose ji buvo patogesnė, nes atidarius dureles likdavo lygus paviršius, o naujajame „V40" daiktus tenka įkelti / iškelti per ganėtinai aukštą slenkstį. Jis gali gerokai trukdyti bandant iš bagažinės iškelti sunkesnius daiktus.

Reikia paminėti „Volvo V40" saugumą. Šis automobilis rūpinasi ne tik vairuotoju, bet ir pėsčiaisiais. Visi modeliai, pradedant bazininiais, turi „ Volvo Car Corporation" pėsčiųjų nustatymo sistemą su visiškai automatinio stabdymo funkcija, pirmą kartą serijinėje gamyboje pritaikytą pėsčiųjų saugos oro pagalvę, aštuonias salono saugos pagalves, įskaitant pagalvę keliams, sustumiamą vairo kolonėlę ir daugybę kitų naujausių saugumo sistemų.

Gerai, kad gamintojas taip rūpinasi keleivių ir pėsčiųjų saugumu, tačiau nusiteikite, kad gali tekti keisti kai kuriuos įpročius. Sėdynėse sumontuoti davikliai siunčia kompiuteriui informaciją apie jose sėdinčius keleivius. Jei keleivis sėdi, jis turi prisisegti, tačiau būtų įdomu sužinoti, kaip „Volvo" inžinieriai nustatė daviklių jautrumą, nes padėjus ant sėdynės apie 3,5 kg sveriantį fotoaparato krepšį, sistema sureagavo į šį „keleivį", ekranėlyje pasirodžiusioje salono projekcijoje užsidegė raudonas indikatorius, o pajudėjus automobilis pradėjo „pykti". Teko „neprisisegusį keleivį" nukelti ant grindų...

Bandytas modelis turėjo 2,0 l 150 AG dyzelinį variklį ir automatinę pavarų dėžę. Tai - galingiausias iš mūsų rinkai siūlomų variklių, leidžiantis pajusti visą šio beveik universalo sportiškumą. Automobilis, tik spustelėjus akceleratoriaus paminą, smagiai šauna iš vietos, užpakalyje palikdamas kitus automobilius, pavaros persijungia greitai, tiksliai ir nejuntamai. Tiesa, smagiau paspaudus atitinkamai auga ir kuro sąnaudos, bet 7,1 l/100 km miesto režimu (keik daugiau, negu deklaruoja gamintojas) - nėra blogas rezultatas.

Variklis ir pavarų dėžė sudaro puikų duetą, tačiau jį šiek tiek gadina kieta pakaba. Gulintys policininkai, nelygumai, kanalizacijos dangčiai - visos šios kliūtys aiškiai juntamos, stuktelėjimai persiduoda ir kėbului, ir sėdynei. Važiuojant mieste tai nėra labai nepatogu, bet priverčia atkreipti dėmesį, tačiau situacija gerokai pasikeičia išsukus į žvyrkelį. Šiuo atveju jau nesvarbu, ar žvyrkelis nusėtas duobutėmis, ar per jį ką tik važiavo greideris - iki tol beveik be garso skriejusiame automobilyje pradedami aiškiai justi smūgiai ir triukšmai. Taigi, jei žinote, kad dažnai teks važinėtis neasfaltuotais keliukais, rinkitės bent jau aukštesnio profilio padangas. Tikėtina, kad tada važiavimas bus malonesnis.

Jeigu planuose - tik geri, asfaltuoti keliai, šių nemalonumų nepatirsite. Gerame kelyje automobilis laikosi puikiai, stabilus lieka posūkiuose. Tai lemia ne tik kieta pakaba, bet ir išmanios automobilio sistemos, saugančios vairuotoją nuo netikėtų situacijų ir jo paties klaidų. Jeigu elektronika pajus, kad kilo galimas šoninio slydimo pavojus ar panaši ekstremali situacija, ji perims vadovavimą, sumažins greitį ir tinkamai paskirstys galią ratams. Kaip ir „Volvo XC60", sistema budi, tačiau vairuoti netrukdo. Kol nėra galimo pavojaus, jos nė nepastebėsi, tačiau pabandžius staigiau pasisukioti pajunti, kad elektronika atitinkamai pristabdo reikiamus ratus arba, jeigu greitis didesnis ir kyla šoninio slydimo pavojus, švelniai, bet griežtai grąžina automobilį „į vietą". Tikėtina, kai tokios sistemos bus visuose serijiniuose mūsų rinkoje parduodamuose automobiliuose, eismo įvykių, ypač sukeliamų „žalių" vairuotojų, skaičius gerokai sumažės.

Taigi, norite modernaus, saugaus automobilio, planuojate važinėti tik gerais keliais, o vaikų žaislams ar didesniems kroviniams vežioti turite kitą transporto priemonę? Nebijote išsiskirti iš minios ar tiesiog norite būti pastebėti? „Volvo V40" - vienas tinkamų modelių. Šis automobilis, ypač su automatine pavarų dėže ir galingiausiu varikliu, tikrai pateisins visus jūsų lūkesčius.

Techninės charakteristikos

Variklis

Variklio pavadinimas

D4162T

D4162T

D5204T6

Variklio tipo aprašymas

4 cilindrų dyzelinis variklis su turbokompresoriumi

4 cilindrų dyzelinis variklis su turbokompresoriumi

5 cilindrų dyzelinis variklis su turbokompresoriumi

Transmisija

Priekiniai varantieji ratai

Priekiniai varantieji ratai

Priekiniai varantieji ratai

Cilindrų skaičius

4

4

5

Variklio darbinis tūris

1560 cc

1560 cc

1984 cc

Variklio cilindrų skersmuo

75 mm

75 mm

81 mm

Variklio taktas

88,3 mm

88,3 mm

77 mm

Maksimali variklio galia (kw)

84 kW

84 kW

110 kW

Arklio galios (hp)

115 hp

115 hp

150 hp

Arklio galios, aps.

3600 rpm

3600 rpm

3500 rpm

Sukimo momentas

270 Nm

270 Nm

350 Nm

Sukimo momentas, aps.

1750,0 - 2500,0 rpm

1750,0 - 2500,0 rpm

1500,0 - 2750,0 rpm

Degalų tipas

Dyzelis

Dyzelis

Dyzelis

Techninės charakteristikos

Degalų sąnaudos (mišrus)

Šešių pavarų mechaninė pavarų dėžė

3,6 l/100km

3,8 l/100km

4,3 l/100km

Šešių pavarų automatinė transmisija „geartronic"

5,2 l/100km

Degalų sąnaudos (mieste)

Šešių pavarų mechaninė pavarų dėžė

4 l/100km

4,2 l/100km

5,3 l/100km

Šešių pavarų automatinė transmisija „geartronic"

6,9 l/100km

Degalų sąnaudos (greitkelyje)

šešių pavarų mechaninė pavarų dėžė

3,4 l/100km

3,6 l/100km

3,8 l/100km

Šešių pavarų automatinė transmisija „geartronic"

4,3 l/100km

Greitėjimas (0-100)

Šešių pavarų mechaninė pavarų dėžė

12,3 s

12,3 s

9,6 s

Šešių pavarų automatinė transmisija „geartronic"

9,3 s

Co2 išmetimas

Šešių pavarų mechaninė pavarų dėžė

94 g/km

99 g/km

114 g/km

Šešių pavarų automatinė transmisija „geartronic"

136 g/km

Galingumas

Degalų bako talpa

52 l

52 l

60 l

Krovimo talpa

335 l

335 l

335 l

Vilkimo galia

1300 kg

1300 kg

1500 kg

Sveria

Eksploatavimo svoris

1476 kg

1476 kg

1597 kg

Bendrasis svoris

1890 kg

1890 kg

2040 kg

Maksimali stogo apkrova

75 kg

75 kg

75 kg

Išorės išmatavimai

Aukštis

1445 mm

1445 mm

1445 mm

Ilgis

4369 mm

4369 mm

4369 mm

Plotis

1802 mm

1802 mm

1802 mm

Plotis įskaitant veidrodėlius

2041 mm

2041 mm

2041 mm

Ratų bazė

2647 mm

2647 mm

2647 mm

Priekinis tarpuratis

1559 mm

1559 mm

1559 mm

Galinis tarpuratis

1546 mm

1546 mm

1546 mm

Posūkio skersmuo

10,8 m

10,8 m

10,8 m

Vidaus išmatavimai

Vieta galvai priekyje

953 mm

953 mm

953 mm

Vieta galvai gale

932 mm

932 mm

932 mm

Vieta pečiams priekyje

1396 mm

1396 mm

1396 mm

Vieta pečiams gale

1349 mm

1349 mm

1349 mm

Vieta kojoms priekyje

1073 mm

1073 mm

1073 mm

Vieta kojoms gale

847 mm

847 mm

847 mm

Vieta šlaunims priekyje

1374 mm

1374 mm

1374 mm

Vieta šlaunims gale

1352 mm

1352 mm

1352 mm

Kita

Klasifikacija pagal aplinkosaugos reikalavimus

Euro 5 (2011)

Euro 5 (2011)

Euro 5 (2011)

 

Lentelė - volvo.lt

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: