„Volvo V40 Cross Country“ – automobilis bet kokiam orui
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP0907
  • IMGP0909
  • IMGP0912
  • IMGP0913
  • IMGP0914
  • IMGP0915
  • IMGP0916
  • IMGP0917
  • IMGP0918
  • IMGP0942
  • Volvo_V40_Cross_Country__1_
  • Volvo_V40_Cross_Country__2_
  • Volvo_V40_Cross_Country__3_
  • Volvo_V40_Cross_Country__4_
  • Volvo_V40_Cross_Country__5_
  • Volvo_V40_Cross_Country__6_
  • Volvo_V40_Cross_Country__7_
  • Volvo_V40_Cross_Country__8_
  • Volvo_V40_Cross_Country__9_
  • Volvo_V40_Cross_Country__10_
  • Volvo_V40_Cross_Country

Pasaulis keičiasi, visa aplinka, išskyrus žmones, tampa išmanesnė ir funkcionalesnė. Mes kuo toliau, tuo dažniau visus savo rūpesčius patikime technikai, o inžinieriai gaišta gausybe laiko, mėgindami sukurti dar gudresnius ir universalesnius mechanizmus. Šios tendencijos aiškiai matomos ir automobilių pasaulyje - nauji modeliai tampa vis išmanesni, turi vis daugiau funkcijų ir privalumų. Vienas tokių naujovių pritaikymo praktikoje pavyzdžių - naujasis krosouveris „Volvo V40 Cross Country".

Tik pažvelgus, iškart į akis krenta daugybė originalių ir gražių modelio detalių. Tiek viduje, tiek ir išorėje. Nors „Volvo" ir taip jau nebevadinami „pensininkų automobiliais", dizaineriai nusprendė galutinai ištrinti bet kokias su tuo susijusias asociacijas, tada „Volvo V40 Cross Country" gavo dvigubą išmetimo vamzdį, veržlias šoninių reljefų linijas, agresyvų spoilerį ir chromuotus reilingus.

Naujovių užtenka ir viduje - centrinis panelis tarsi sklando ore, interjeras apšviečiamas iš visų pusių, salono apšvietimo spalvos gali keistis, o prietaisų skydelis primena išmanųjį telefoną.

Vis gi, kaip ir dažname moderniame modelyje, yra ir tam tikrų smulkių trūkumų. Tarkim priekinės sėdynės sumontuotos ganėtinai aukštai ir net maksimaliai jas nuleidus vidutinio ūgio vairuotojui virš galvos lieka ne taip jau daug vietos. Dalinai problema sprendžiama atsisakius permatomo panoraminio stogo, kokį turėjo mano bandytas modelis. Tokiu atveju erdvės virš galvos bus daugiau, tačiau keliaujant su vaikais šiems kelionė praras dalį žavesio. Patikrinta praktiškai.

Kai kurie trūkumai išlenda ir atidžiau pažvelgus į antrą sėdynių eilę. Nieko negalima prikišti pačioms sėdynėms - jos šildomos, minkštos, patogios, gale važiuojant dviem keleiviams, centrinę dalį galima atlenkti ir naudoti kaip papildomą ranktūrį, yra numatytos atskiros vietos puodukams. Deja, norint tuo mėgautis, tenka pavargti braunantis ant galinės sėdynių eilės: užpakalinių durų ertmė, nors jos ir atsidaro plačiai, ganėtinai siaura. Suaugusiems mažoka vietos ir ant pačių sėdynių, tačiau jos visiškai užteko kartu keliavusiems vaikams. Be to, jie ten jautėsi saugūs. „Volvo" inžinieriai pasistengė ir sukūrė tikrai saugų automobilį:

„Volvo V40 Cross Country" pasižymi pirmaujančiu klasėje saugos lygiu, kadangi automobilyje panaudota daug įvairių novatoriškų technologijų, įskaitant prisitaikančią pastovaus greičio palaikymo sistemą, pėsčiųjų saugos oro pagalvę, pėsčiųjų aptikimo funkciją su visiškai automatiniu stabdžiu ir „City Safety", kuri automatiškai sustabdo automobilį, kilus avarijos pavojui, kai važiuojama iki 50 km/h greičiu. Visa tai yra dalis mūsų visapusiško požiūrio į automobilių saugą pavadinimu „IntelliSafe".

Belieka patogiai įsikurti į galima leistis į kelią. Tiesa, tam reiktų paskirti šiek tiek laiko, nes „Volvo V40 CC" pasižymi funkcijų gausa, tad norint jas visas perprasti reiktų ramiai paskaityti instrukciją arba išklausyti pardavėjo paskaitos. „Volvo" - pirmieji automobiliai mūsų rinkoje, gavę lietuvių kalbą, bet kol kas lietuviškai pateikiama tik spidometro centre esančiame ekranėlyje pasirodanti informacija.

Čia jūs sužinote, kad galite ne tik keisti prietaisų skydelio apšvietimo intensyvumą ar spalvinę gamą, bet ir nustatyti tokią funkciją kaip išankstinis automobilio pašildymas. Jei tik akumuliatorius bus užtektinai įkrautas, o bake netruks kuro, jūs ne tik paliksite savo „V40 Cross Country" šiltą, bet ir šiltą rasite. Žiemą tai labai didelis pliusas. Taip pat šiame ekranėlyje jūs galite stebėti savo automobilio trajektoriją tarp kelio juostų. Užvažiavus ant juostos, ekranėlyje jį paraudonuoja, o vairas ima virpėti, žadindamas galimai užmigusį vairuotoją. Be autopiloto, automobilis turi ir prisitaikančią pastovaus greičio palaikymo sistemą, stebinčią kitas kelyje sutinkamas transporto priemones, užfiksuojančias jas gerokai anksčiau negu tai padaro vairuotojas ir laiku sumažinančią greitį. Tai labai pravertė važiuojant rūke skendinčioje magistralėje.

Tiesa, tokiu atveju tarp jūsų automobilio ir važiuojančios priešais transporto priemonės atsiranda ganėtinai didelis tarpas, tad nenustebkite, jei į jį netikėtai įsuks koks nors skubantis tautietis. Tokiu atveju sistema dar labiau sumažins greitį, tam, kad išlaikytų saugų atstumą iki netikėtai jos veikimo zonoje atsiradusio automobilio.

Bandytas modelis turėjo ir kitas modernias saugumo sistemas - aklųjų zonų stebėjimo sistemą, kelio ženklus stebinčią kamerą, parkavimos pagalbininką, prisitaikančias tolimąsias šviesas ir t.t. Laimei, vairuotojui palikta galimybė, esant reikalui, beveik visas šias sistemas išjungti.

Visų šių sistemų nustatymus ir galimybes reiktų išsiaiškinti leidžiantis į kelią. Taip pat dar prieš kelionę reiktų pasigilinti į borto kompiuterio galimybes, tarp kurių, ne tik saugumo funkcijų įjungimas/išjungimas, bet ir salono apšvietimo intensyvumo ir spalvų reguliavimas. Ilgesnėje kelionėje maloniai besikeičiančios salono apšvietimo spalvos blaško nuobodulį ir suteikia važiavimui papildomo žavesio.

Turint atliekamų pinigų, galima užsisakyti ir nuotolinį klimato ir garso sistemų valdymo pultelį.

Bandytas modelis turėjo dyzelinį 2,0 l 130 kW variklį ir automatinę 6 pavarų PD, su galimybe pavaras perjungti pačiam. Būna automobilių, kurie turi didelius variklius, tačiau jiems trūksta galios. Būna modelių, kurių APD kiek pavėluotai reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą. Būna, bet tik ne „V40 Cross Country". Šiame automobilyje tiek variklis, tiek ir APD veikė puikiai, be priekaištų. Automobilis smagiai šaudavo iš priekio, dinamikos užteko tiek manevruojant miesto sraute, tiek ir skriejant autostrada. Gaila, kad artėja žiema ir leistinas greitis autostradoje sumažintas...

Kol kelias tiesus, klausimų nekyla. Situacija kiek pasikeičia posūkiuose. Nors „V40 Cross Country" turi ganėtinai tvirtą ir jautrų vairą, posūkiuose jis tarsi pasikeičia - juntamai susilpnėja vairuotojo ir vairuojamų ratų ryšys. Tai kiek nuvilia, nes pats automobilis ne tik puikiai įsibėgėja ar stabdo, bet ir turi neblogai sureguliuotą pakabą, užtikrinančią aiškų ir nuspėjamą valdymą bei ganėtinai nedidelius posvyrius sukant.

Pasivažinėjus prastesniais keliais kelias pastabas galima išsakyti ir pakabai. Kadangi automobilis buvo kuriamas kaip nedidelis visureigis, bendra pakabos ergonomika galėtų būti kiek vienodesnė. Tarkim, jeigu priekinė pakaba gulinčius policininkus įveikia ganėtinai lengvai, tai užpakalinė nustebina stiproku smūgiu ir aiškiai juntamais pamažėl gęstančiais svyravimais. Užpakalinė pakaba sureguliuota kietokai, tad tokias kliūtis kaip gulintys policininkai teks mokytis įveikti atsargiai.

Aišku, po tokių bandymų ir žinant, kad automobilio prošvaisa tik 145 mm, sukti į prastus kaimo keliukus nelabai norisi, tačiau verta „V40 Cross Country" išbandyti ir čia. Reikalas tas, kad „V40 Cross Country" turi penktos kartos visų keturių varančių ratų sistemą „Haldex" ir pasižymi puikia užpakalinės dalies geometrija. Nedidelė bekelė ar pievos, į kurias tikrai nesuktumėt su „Volvo V40" modeliu, „V40 Cross Country" - ne kliūtis. Tik reikia tiksliai išstudijuoti instrukcijas ir žinoti kaip įjungti vieną ar kitą automobilio funkciją. Ir nereikia persistengti. Visgi „V40 Cross Country" - krosouveris, o ne tikras visureigis.

Pirmą dieną, pasimalus po miestą ir matant, kad vidutinės kuro sąnaudos siekia beveik 10 l/ 100 km, kilo tam tikrų abejonių dėl gamintojų pateikiamų skaičių, tačiau kai grąžinant automobilį po kelių šimtų kilometrų vidutinės kuro sąnaudos buvo 6 l/ 100 km (gamintojo deklaruotos 5,2 l/ 100 km), supratau, kad švedai nemelavo. Važinėjant ramiai, nebandant automobilio galimybių ribų, galima lengvai pasiekti gamintojų deklaruotus skaičius.

Jei jums reikia stilingo automobilio su galingu varikliu ir modernia keturių ratų varančia sistema, „V40 Cross Country" - vienas geresnių pasirinkimų. Taip pat jis puikiai tiks tiems, kurie gyvent negali be modernių, inovatyvių technologijų. Kur jau kur, o šiame modelyje jų tikrai netrūksta. Dar galima pridėti, kad automobilis puikiai atrodo ir yra lengvai valdomas. Minusai? Prie jų būtų galima priskirti kiek ribotą vidinę erdvę ir kietoką užpakalinę pakabą. Daugiau akivaizdžių minusų „V40 Cross Country" kaip ir neturi.

Techninės charakteristikos

D2 (115 hp) 108g, aut

D3 (150 hp) 117g, man

D4 (177 hp) 137g, aut

Variklis

 

 

 

Variklio pavadinimas

D4162T

D5204T6

D5204T4

Variklio tipo aprašymas

Four-cylinder turbodiesel with start/stop technology (108g, aut)

Five-cylinder turbodiesel with start/stop technology (117g, man)

Five-cylinder turbodiesel with start/stop technology (137g, aut)

Transmisija

Priekiniai varantieji ratai

Priekiniai varantieji ratai

Priekiniai varantieji ratai

Cilindrų skaičius

4

5

5

Variklio darbinis tūris

1560 cc

1984 cc

1984 cc

Variklio cilindrų skersmuo

75 mm

81 mm

81 mm

Variklio taktas

88,3 mm

77 mm

77 mm

Maksimali variklio galia (kW)

84 kW

110 kW

130 kW

Arklio galios (Hp)

115 hp

150 hp

177 hp

Arklio galios, aps.

3600 rpm

3500 rpm

3500 rpm

Sukimo momentas

270 Nm

350 Nm

400 Nm

Sukimo momentas, aps.

1750,0 - 2500,0 rpm

1500,0 - 2750,0 rpm

1750,0 - 2750,0 rpm

Degalų tipas

Dyzelis

Dyzelis

Dyzelis

Techninės charakteristikos

Degalų sąnaudos (mišrus)

     

Six-speed manual gearbox

 

4,4 l/100km

 

Six-speed Geartronic automatic transmission

   

5,2 l/100km

Six-speed Powershift transmission

4,1 l/100km

   

Degalų sąnaudos (mieste)

     

Six-speed manual gearbox

 

5,3 l/100km

 

Six-speed Geartronic automatic transmission

   

6,8 l/100km

Six-speed Powershift transmission

4,5 l/100km

   

Degalų sąnaudos (greitkelyje)

     

Six-speed manual gearbox

 

3,9 l/100km

 

Six-speed Geartronic automatic transmission

   

4,3 l/100km

Six-speed Powershift transmission

3,9 l/100km

   

Greitėjimas (0-100)

     

Six-speed manual gearbox

 

9,6 s

 

Six-speed Geartronic automatic transmission

   

8,3 s

Six-speed Powershift transmission

12,1 s

   

CO2 išmetimas

     

Six-speed manual gearbox

 

117 g/km

 

Six-speed Geartronic automatic transmission

   

137 g/km

Six-speed Powershift transmission

108 g/km

   

Galingumas

Degalų bako talpa

52 l

60 l

60 l

Krovimo talpa

324 l

324 l

324 l

Vilkimo galia

1300 kg

1500 kg

1500 kg

Sveria

Eksploatavimo svoris

1491 kg

1587 kg

1611 kg

Bendrasis svoris

1920 kg

2010 kg

2040 kg

Maksimali stogo apkrova

75 kg

75 kg

75 kg

Išorės išmatavimai

Aukštis

1470 mm

1470 mm

1470 mm

Ilgis

4370 mm

4370 mm

4370 mm

Plotis

1783 mm

1783 mm

1783 mm

Plotis įskaitant veidrodėlius

2041 mm

2041 mm

2041 mm

Ratų bazė

2646 mm

2646 mm

2646 mm

Priekinis tarpuratis

1552 mm

1552 mm

1552 mm

Galinis tarpuratis

1540 mm

1540 mm

1540 mm

Posūkio skersmuo

10,9 m

10,9 m

10,9 m

Vidaus išmatavimai

Vieta galvai priekyje

984 mm

984 mm

984 mm

Vieta galvai gale

932 mm

932 mm

932 mm

Vieta pečiams priekyje

1396 mm

1396 mm

1396 mm

Vieta pečiams gale

1349 mm

1349 mm

1349 mm

Vieta kojoms priekyje

1073 mm

1073 mm

1073 mm

Vieta kojoms gale

847 mm

847 mm

847 mm

Vieta šlaunims priekyje

1374 mm

1374 mm

1374 mm

Vieta šlaunims gale

1352 mm

1352 mm

1352 mm

Kita

Klasifikacija pagal aplinkosaugos reikalavimus

Euro 5 (2011)

Euro 5 (2011)

Euro 5 (2011)

 

Lentelė volvo.lt

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...