"Volvo V40 Cross Country" ir "Autovikingai"
Atnaujinta: 2020-03-09
  • volvo_4
  • volvo_cros_country_40
  • volvo
  • cros_country_40
  • cros_country
  • IMG_7604
  • IMG_7605
  • IMG_7645
  • IMG_7653
  • IMG_7716
  • IMG_7740
  • IMG_7745

Autoreviu.lt skaitytojai jau spėjo susipažinti su aktyviai veikiančiu švediškų automobilių gerbėjų klubu "Autovikingai". Praėjusių metų pabaigoje mūsų bičiuliai dalinosi įspūdžiais iš "Volvo V40" pristatymo, o dabar  sulaukėme jų straipsnio apie naująjį "Volvo V40 Cross Country". Taigi:

Taip jau nutiko, kad vos tik Lietuvoje pasirodė naujasis Volvo V40 Cross Country, gavome progą iš arti susipažinti su šiuo automobiliu. Net nežinančiam nieko, vos prieš akis išvydus šį paaukštintą, papildomomis plastmasėmis „kaustytą" V40, iškart pasidaro aišku, kad jam priklauso garsusis prierašas „Cross Country". Tad kuo jis pranašesnis už įprastą V40?

Pirmiausia į akis krinta akivaizdūs išvaizdos skirtumai: 4cm aukštesnė bazė, jau minėtas arkų, slenksčių „apkaustymas", gerokai didesni ratai (taip pat ir aukštesnio profilio padangos). Priekinis buferis taip pat atrodo gerokai agresyviau. Šis Volvo tiesiog rėkte rėkia, kad jis yra varomas visais 4 ratais. Deja, šis malonumas kol kas galimas tik su T5 benzininiu varikliu. Sklinda kalbos, kad kiek vėliau Volvo pristatys visus varomus ratus ir naujai pasirodžiusiems varikliams, tarp jų ir dyzelinu varomiems.

Viduje akivaizdžiausias ženklas - dviejų spalvų odinės sėdynės, sutinkamos XC klasės mašinose, tuo tarpu skydelis, centrinė konsolė jau matyti įprastame V40.

Visa tai, be abejo, malonu akiai, bet vairuojant gerokai svarbiau yra kiti pojūčiai. Vienas iš jų - saugumas. Šis Cross Country tiesiogine žodžio prasme „prifarširuotas" saugumo įrangos, pradedant SIPS, baigiant BLIS. Aprašyti visas aktyvias ir pasyvias sistemas, egzistuojančias šiame automobilyje užtruktų begalę laiko, tad paliesime akivaizdžiausias ir dažniausiai pasitarnaujančias.

BLIS įspėja apie kliūtis, esančias aklosiose veidrodėlių zonose. Mirksinti ar nuolat deganti lemputė Jus perspėja, kad persirikiuoti būtų pavojinga. Kadangi įspėjančios lemputės įtaisytos veidrodėlių gaubtuose, jų nepastebėti tiesiog neįmanoma (su kiekvienu žvilgtelėjimu į šoninius veidrodžius, į akis krinta ir šios lemputės). Pabrėžtina, kad sistema fiksuoja automobilius, esančius net už 70 metrų, kad galėtų įspėti jus ir apie milžinišku greičiu atlekiančius vairuotojus.

Aktyvus greičio palaikymas bus tikra atgaiva didelius atstumus užmiestyje įveikiantiems vairuotojams. Negana to, kad sistema veikia ir kaip visiems įprastas greičio palaikymas, ji, esant būtinybei, priverstinai sumažins automobilio greitį pagal priešais važiuojančią transporto priemonę ir jį palaikys. Atstumas iki sekančio automobilio, jautrumas - visa tai vairuotojas gali reguliuoti pagal savo poreikius ir nuotaiką, tad automobilis visada važiuos būtent taip, kaip jūs to pageidaujate.

Kad ir kokios gudrios atrodytų šios sistemos, tačiau iki šio automobilio aukščiausio kozirio joms dar toli. Sekanti sistema - eismo juostos laikymosi pagalba. Pabandžius švelniai kirsti skiriamąją juostą atrodo, kad automobilis pats bando švelniai tau padėti grįžti į savo juostą, o ją kertant šiek tiek staigiau - švelniai papurto vairą, kad šiek tiek prabudinti vairuotoją. Tai tiesiogiai susiję ir su apsauga nuo užmigimo esant už vairo: šis V40 Cross Country fiksuoja vairuotojo kreives, daromas kelyje, ir, joms sutapus su užprogramuotais algoritmais, pasiūlo vairuotojui sustoti, prasiblaškyti, išgerti kavos puodelį.

Sekanti naujovė Volvo asortimente - lygiagretaus parkavimosi pagalba. Inscenizuotoje aikštelėje paprašėme automobilio prisiparkuoti lygiagrečiai. Pasitaikius tinkamam tarpui, Volvo perėmė praktiškai visą kontrolę (vairuotojui liko tik stabdžių pedalas ir pavarų perjungimas tarp R ir D pozicijų). Jausmas, kai automobilis pats sukinėja vairą už tave, reikalaujantis pripratimo, tačiau jam užteko vos 1,2 korpuso ilgio tarpo, kad sėkmingai ten atsidurtų. Įspūdinga!

Dar vieno koncerno pasididžiavimo - City Safety - deja (o gal tiksliau ačiū dievui!), negavome progos išbandyti... Sistema fiksuoja pėsčiuosius, kitus eismo dalyvius ir, esant reikalui, jus įspėja apie artėjančią kliūtį, o kritiniu atveju ir bando sustabdyti automobilį. Pagal draudimo bendrovių atliktus tyrimus Volvo saugumo sistemos sumažina jų vairuotojų tikimybę pakliūti į tokias avarijas ar bent sušvelninti padarinius nuo 20 iki 41%, o tai jau gali lemti ir ne vieną išgelbėtą gyvybę.

Toliau norėtųsi pakalbėti apie mechaninę šio automobilio dalį. Mūsų bandytas D4 variklis, turėjęs 177 AG ir 400Nm sukimo momentą nė iš tolo neprilygsta galingiausiai T5 versijai (254AG ir visi varomi ratai), tačiau lėtu jo tikrai nepavadinsi. Automobilis pakankamai greitai reaguoja į akceleratoriaus pedalo paspaudimus, bėgėjasi, atrodo, kad visiškai be jokių pastangų, lengvai ir užtikrintai. Garso izoliacija tiek nuo išorės triukšmo, tiek nuo variklio gaudimo yra pagirtina, jokių erzinančių triukšmų, nė karto neaplankė jausmas, lyg važiuotum su atviru langu. Tik staigiau spustelėjus akceleratorių pasigirsta malonus urzgimas iš galinės automobilio dalies.

Važiuoklė taip pat paliko gerą įspūdį. Nors kelią laikė užtikrintai, Kauno duobėms ir kelio nelygumams buvo itin atlaidi, neprivertė sukąsti dantų su kiekvienu grumsteliu.

Priartėjome prie didžiausio šio automobilio minuso. Nesijaudinkite, tai ne ergonomika, prietaisų išdėstymas ar garso aparatūra (visa tai pavyzdinio lygio). Tiesiog automobilis nėra skirtas aukštaūgiams. 192cm ūgio žmogui priekyje tenka atsitraukti sėdynę iki galo bei ganėtinai gulsčiai atsireguliuoti atlošą, o gale tiesiog fiziškai nėra tiek vietos: tiktai dėl stoglangio atsiradusios papildomos erdvės lubose dėka neteko išmatuoti kiekvienos duobės gylio savo galva. Saugos diržų tvirtinimas tokio ūgio žmogui taip pat yra per žemai ir ilgesnėje kelionėje taptų erzinančiu dalyku. Tai nėra automobilio inžineriniai trūkumai ar opios problemos, tiesiog didesnių gabaritų žmonėms reikėtų pasirinkti kažką iš didesniųjų Volvo V40 Cross Country brolių - tam puikiai tiktų bet kuris iš XC70, XC60 ar XC90.

Reziume, Volvo sukūrė tikrai daug žadantį cross-over'į, kuris pasižymi pagirtina dinamika, puikia medžiagų kokybe, pavydėtinu saugumu, ir turėtų kovoti su BMW X1 bei kitais šio segmento atstovais. Itin konkurencinga ir jo kaina - mūsų bandytos Summum komplektacijos - 125000Lt.

Nuotraukos gamintojo ©, Autovikingai.lt

"Autovikingai" inf.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...