Buvo laikai, kai automobilius skirstėme į miesto ir užmiesčio transporto priemones. Laikai keitėsi ir šiandien turime nemažą universalių automobilių, puikiai tinkančių tiek kasdienėms kelionėms į darbą, tiek išvykoms su draugais į gamtą. Tiksliau, gamintojai, nenorėdami prarasti klientų, buvo priversti plėsti savo siūlomų modelių asortimentą. Švedų automobilių gamintojas „Volvo" ne išimtis.
Buvo laikas, kai „Volvo" gamino tik didelius sedanus. Vėliau rinkoje pasirodė mažesni modeliai, o prieš dešimt metų į gatves išriedėjo pirmasis didelis miesto visureigis „XC 90" ir mažesnis „XC 70". Rinkoje pasirodžius sėkmingam „Nissan Qasqhai" modeliui, „Volvo" nusprendė neatsilikti ir prieš keletą metų pirkėjams buvo pasiūlytas visureigis „XC 60". Tiesa, už „Nissan" modelį švedų automobilis yra kiek didesnis ir, priklausydamas prestižinių automobilių segmentui, kainuoja gerokai daugiau.
Švedai rinkai siūlo nemažai modelių, bet jie - ganėtinai konservatyvūs, tad „XC 60", nors ir priklauso prestižinių vidutinių visureigių kategorijai, išoriškai labiau primena aukštą universalą, o ne visureigį. Ilgas ir nuožulnus priekis, dailiai lenktos stogo linijos, o pats automobilis, nepaisant to, kad turi aukštą prošvaisą, atrodo kresnas. Dėl užpakalyje sumontuotų šviesos diodų žibintų naktį automobilis atrodo dar iškalbingiau.
Bet kokiu atveju automobilio išvaizda nuteikia maloniai. Šiais laikais, kai daugelis modelių supanašėja ir atpažinti juos galima tik matant ženkliuką, „Volvo" išsiskiria tuo, kad atpažįstamas žiūrint iš bet kurio kampo. Žinoma, kaip jau teko įsitikinti, išvaizdos vertinimas - subjektyvus dalykas, tačiau kiekvienas parduotas modelis leidžia spėti, kad pirkėjams išvaizda patinka.
Įlipęs į automobilį iškart supranti, kad sėdi prestižiniame modelyje. Skirtingos faktūros ir spalvų odinės sėdynės, puikios kokybės apdailos plastikas, viena prie kitos puikiai tinkančios detalės. Bandytas modelis buvo specialios „R design" versijos, tad tokios detalės kaip sėdynių spalva ir apdaila ar vairas skyrėsi nuo standartinių, tačiau nesvarbu, kokioje „XC60" modifikacijoje teks važiuoti. Viskas atrodys solidžiai ir prabangiai, nerasit nereikalingų detalių.
Vairuotojo vieta patogi, reguliuojamas ne tik sėdynės aukštis, bet ir nugarėlės išlinkimas. Ilgai važiuojant ši funkcija labai praverčia, bet šoninis palaikymas galėtų būti geresnis arba irgi reguliuojamas.
Visi reikiami mygtukai - po ranka. Netgi bagažinės ar kuro bako atidarymas sumontuoti aukštai, gerai matomi, tad norint kažkurį jų atidaryti nereikia ilgai ir nuobodžiai ieškoti reikiamo mygtuko. Tiek spidometro, tiek tachometro centre sumontuoti du nedideli ekranėliai, kuriuose pateikiama visa reikiama informacija - rida, kuro sąnaudos, temperatūra ir t. t. Įspėjamųjų signalų lemputės išdėstytos spidometro kraštuose.
Vairuotojas sėdi aukštai, gerą matomumą užtikrina dideli veidrodžiai, vairuotojui padeda ir davikliai, tad į kažką atsiremti automobilį statant galima nebent tyčia. Centrinis panelis su gausybe mygtukų, pasuktas į vairuotojo pusę. Patogu, tačiau dėl informacijos gausos išstudijuoti mygtukų atliekamas funkcijas vertėtų dar prieš leidžiantis į kelią. Jeigu su apipūtimu viskas aišku iš pirmo žvilgsnio - dideli mygtukai centre aiškiai rodo, kas už ką atsakingas, tai su telefonu kiek sudėtingiau. Jis kaskart buvo prijungiamas automatiškai, atsiliepti tekdavo nuspaudus arčiau keleivio vietos esantį mygtuką „OK". Ant vairo, kaip daugumoje kitų modelių, telefono mygtuko nebuvo. Taip pat tarp gausybės kalbų nebuvo lietuvių. Keista, nes automobilis gali „bendrauti" čekiškai ar net vengriškai.
Derinant bendrą dizainą centrinis ranktūris-daiktadėžė išėjo trumpoka, tad ant jos ranką pasidėti patogu tik paleidus vairą. Gal buvo tikslingiau puodukų laikiklius iškelti kad ir į dureles, o tarpe tarp vairuotojo ir keleivio sėdynių sumontuoti patogų ranktūrį? Kituose bandytuose prestižinio segmento modeliuose būtent taip ir padaryta.
Daugumas aktyvių saugos sistemų įjungiamos pagal nutylėjimą, tačiau norint galima pasivaikščioti po automobilio nustatymus ir jas visas atjungti.
„XC 60" inžinieriai nepamiršo ir užpakalinių sėdynių keleivių. Durelės atsidaro plačiai, tad įlipti ir išlipti nesunku. Keleiviams ne tik išvesti ortakiai, bet ir užpakalinių sėdynių šildymas. Kai sėdynės - odinės, ši funkcija šaltuoju metų laiku labai pageidaujama. Jei sėdi tik vienas ar du keleiviai, jie gali atlenkti centrinę sėdynės nugarėlę ir turės patogų ranktūrį - puodukų laikiklį.
Automobilis didelis, tad ir bagažinė didelė. Sulanksčius užpakalinių sėdynių eilę gaunamas dar didesnis, lygų dugną turintis, krovinių skyrius. Reikia pervežti didesnius krovinius? Su „XC60" tai padaryt nebus sunku.
Ilgokai „Volvo" vadinti saugiausiais automobiliais. Vėliau dėl to kilo įvairių diskusijų, bet teigti, kad dėl to „Volvo" tapo nesaugūs, negalima. Kiekvienas „Volvo XC 60" modelis jau standartinėje sąrangoje turi unikalią „City Safe" sistemą, apsaugančią vairuotoją ir kitus eismo dalyvius nuo žioplų klaidų.
„Volvo" atliko tyrimus ir nustatė, kad 75 proc. susidūrimų įvyksta esant mažesniam kaip 30 km/val. greičiui. Maždaug pusė įvyksta todėl, kad vairuotojai nė nebando stabdyti. Tokiais atvejais turėtų pagelbėti „City Safe" sistema. Specialus daviklis stebi per 10 m nuo priekinio bamperio esančius objektus. Taip pat kompiuteris nustato, ar priešais esantis automobilis juda, ar stovi. Tada 50 kartų per sekundę perskaičiuojama, kokios stabdymo jėgos reikės siekiant išvengti susidūrimo. Jeigu atstumas pavojingai mažėja, o vairuotojas nieko nedaro, sistema pati pradeda stabdyti automobilį. Sistema turėtų sureaguoti į bet kokį priešais esantį automobilį, tačiau gali nesureaguoti į, tarkim, betoninę sieną, nes pastaroji neatspindės daviklio siunčiamo signalo, tad kilus norui eksperimentuoti, darykite tai tik gatvėse arba automobilių aikštelėse, bet ne namo kieme.
Bandytas modelis turėjo 2,4 l 215 AG dyzelinį variklį ir 6 pavarų automatinę PD. Pavarų dėžė labai greitai pripranta prie vairuotojo važiavimo stiliaus. Užtenka kelis kartus staigiau spustelti akceleratorių ir elektronika pati pavarų perjungimą sudėlioja taip, kad vairuotojui belieka tik mėgautis važiavimu. Pavarų persijungimą galima atskirti nebent pagal tachometro rodmenų pasikeitimą.
Su pavarų dėžės veikimu puikiai suderinti ir kiti automobilio mazgai. Pakaba nėra per daug minkšta, tačiau puikiai tinka ne tik asfaltuotiems keliams, bet ir pamaltiems kaimo žvyrkeliams. Posūkius automobilis taip pat įveikia ramiai ir užtikrinti, kėbulo pasvyrimai beveik nejaučiami.
Gal kiek informatyvesnis galėtų būti vairas, tačiau tai - daugiau pripratimo reikalas. Be to, „Volvo XC 60" gauna vairo sistemą, kuri keičia vairavimo rodiklius priklausomai nuo automobilio greičio. Pagal nutylėjimą sistema tai daro automatiškai, tačiau norint galima nusistatyti norimas charakteristikas.
Stabilumo automobiliui suteikia ir visų keturių varančių ratų sistema. Jos pagrindą sudaro elektroninė mova „Haldex" ir „Instant Traction" technologija. Sistema pati, priklausomai nuo situacijos kelyje, paskirsto sukimo momentą tarp priekinių ir užpakalinių ratų.
Taip pat standartinėje įrangoje yra dinaminė stabilumo ir sukibimo kontrolės sistema DSTC, kuri, nepaisant automobilio dinamiškumo, užtikrina saugų važiavimą. Azartiškiems ar jauniems vairuotojams ji ypač pravers.
Dar vienas naudingas dalykas - budintis autopiloto režimas. Važiuojant jį įjungus ir spustelėjus stabdžių paminą, nustatytas greitis įrėminamas skliausteliais, tačiau neišsijungia. Pravažiavus kliūtį ar greičio ribojimo ruožą, spūstelėjus ant vairo esantį valdymo mygtuką, skliausteliai dingsta ir automobilis vėl pasiekia anksčiau nustatytą greitį.
Nors automobilis - didelis ir galingas, tilpti į gamintojo deklaruojamas kuro sąnaudas mišriu režimu - 6,8l/ 100 km., pavyko. Gal tik norėtųsi, kad dyzelinio variklio salone nesigirdėtų, nes dabar, ypač greitėjant, jis buvo girdimas, tačiau to tikrai negalima vadinti trūkumu. Čia greičiau kabinėjimasis dėl kabinėjimosi, nes praleidus prie automobilio vairo tris dienas ir nuvažiavus ne vieną šimtą kilometrų, pretenzijų jam nėra. Patogus, manevringas, galingas, aukštas, lengvai valdomas: viskas, ko reikia universaliam automobiliui, su kuriuo norėtųsi ir važinėti į darbą, ir laisvalaikiu su draugais ištrūkti į gamtą.
Techninės charakteristikos
|
D5 (215 AG) |
D5 AWD (215 AG) |
VARIKLIS |
||
VARIKLIO PAVADINIMAS |
D5244T11 |
D5244T15 |
VARIKLIO TIPO APRAŠYMAS |
5 cilindrų dyzelinis variklis su turbokompresoriumi |
5 cilindrų dyzelinis variklis su turbokompresoriumi |
TRANSMISIJA |
Priekiniai varantieji ratai |
Visi varantieji ratai |
CILINDRŲ SKAIČIUS |
5 |
5 |
VARIKLIO DARBINIS TŪRIS |
2400 cc |
2400 cc |
VARIKLIO CILINDRŲ SKERSMUO |
81 mm |
81 mm |
VARIKLIO TAKTAS |
93,15 mm |
93,15 mm |
MAKSIMALI VARIKLIO GALIA (KW) |
158 kW |
158 kW |
ARKLIO GALIOS (HP) |
215 hp |
215 hp |
ARKLIO GALIOS, APS. |
4000 rpm |
4000 rpm |
SUKIMO MOMENTAS |
420 Nm |
440 Nm |
SUKIMO MOMENTAS, APS. |
1500,0 - 3250,0 rpm |
1500,0-3000,0 rpm |
DEGALŲ TIPAS |
Dyzelis |
Dyzelis |
TECHNINĖS CHARAKTERISTIKOS |
||
DEGALŲ SĄNAUDOS (MIŠRUS) |
||
Šešių pavarų automatinė transmisija „Geartronic" |
6,8 l/100km |
|
Šešių pavarų mechaninė pavarų dėžė |
5,7 l/100km |
|
DEGALŲ SĄNAUDOS (MIESTE) |
||
Šešių pavarų automatinė transmisija „Geartronic" |
8,9 l/100km |
|
Šešių pavarų mechaninė pavarų dėžė |
6,5 l/100km |
|
DEGALŲ SĄNAUDOS (GREITKELYJE) |
||
Šešių pavarų automatinė transmisija „Geartronic" |
5,6 l/100km |
|
Šešių pavarų mechaninė pavarų dėžė |
5,1 l/100km |
|
GREITĖJIMAS (0-100) |
||
Šešių pavarų automatinė transmisija „Geartronic" |
8,3 s |
|
Šešių pavarų mechaninė pavarų dėžė |
8,1 s |
|
CO2 IŠMETIMAS |
||
Šešių pavarų automatinė transmisija „Geartronic" |
|
179 g/km |
Šešių pavarų mechaninė pavarų dėžė |
149 g/km |
|
GALINGUMA |
|
|
DEGALŲ BAKO TALPA |
70 l |
70 l |
KROVIMO TALPA |
495 l |
495 l |
VILKIMO GALIA |
1800 kg |
2000 kg |
SVERIA |
|
|
EKSPLOATAVIMO SVORIS |
1794 kg |
1805 kg |
BENDRASIS SVORIS |
2505 kg |
2505 kg |
MAKSIMALI STOGO APKROVA |
100 kg |
100 kg |
IŠORĖS IŠMATAVIMAI |
|
|
AUKŠTIS |
1713 mm |
1713 mm |
ILGIS |
4627 mm |
4627 mm |
PLOTIS |
1891 mm |
1891 mm |
PLOTIS ĮSKAITANT VEIDRODĖLIUS |
2120 mm |
2120 mm |
RATŲ BAZĖ |
2774 mm |
2774 mm |
PRIEKINIS TARPURATIS |
1632 mm |
1632 mm |
GALINIS TARPURATIS |
1586 mm |
1586 mm |
POSŪKIO SKERSMUO |
11,7 m |
11,7 m |
VIDAUS IŠMATAVIMAI |
|
|
VIETA GALVAI PRIEKYJE |
990 mm |
990 mm |
VIETA GALVAI GALE |
1003 mm |
1003 mm |
VIETA PEČIAMS PRIEKYJE |
1439 mm |
1439 mm |
VIETA PEČIAMS GALE |
1403 mm |
1403 mm |
VIETA KOJOMS PRIEKYJE |
1047 mm |
1047 mm |
VIETA KOJOMS GALE |
924 mm |
924 mm |
VIETA ŠLAUNIMS PRIEKYJE |
1377 mm |
1377 mm |
VIETA ŠLAUNIMS GALE |
1367 mm |
1367 mm |
KITA |
|
|
KLASIFIKACIJA PAGAL APLINKOSAUGOS REIKALAVIMUS |
Euro 5 (2011) |
Euro 5 (2011) |
Lentelė volvocars.com
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"