Tradiciškai automobiliai skirstomi į mažus, vidutinius, vienatūrius, visureigius ir pan. Manau, tikslinga būtų pridėti dar vieną kategoriją - jaunatviški arba stilingi automobiliai. Neseniai mūsų rinkoje debiutavusį ir į "Metų automobilio" karūną pretenduojantį „Nissan Juke" būtų galima priskirti prie tokių.
Pirkėjai galės rinktis modelį su 1,5 l dCi dyzeliniu 110 AG arba vienu iš dviejų benzininių 1,6 l 190 AG (su turbina) ir 1,6 l 170 AG. Priklausomai nuo variklio, automobilis gali turėti tiek 5 arba 6 pavarų MPD, tiek APD.
Naujasis Juke
Dizaineriai pasistengė, tad automobilis gali pasigirti išskirtine išvaizda, kuri dar labiau pabrėžia jo nepriklausomą, veržlų charakterį. Iš priekio „Juke" primena visureigį su įžūliai ant sparnų iškilusiais posūkių žibintais, iš užpakalio - sportinį automobilį. Jis nėra nei viena, nei kita, nei šeimyninis automobilis, kuriems būtų galima priskirti jo „pusbrolį" „Qashqai". Sportiniam automobiliui jis per aukštas, tikram visureigiui - trūksta kai kurių techninių charakteristikų. Keturių durų (užpakalinių durų rankenėlės dailiai įleistos į dureles, tad gali pasirodyti, kad modelis dviduris), į šeimyninius automobilius jis taip pat negali pretenduoti, nes jame mažoka erdvės.
Rankenėlės įleistos į dureles
Vairuotojas ir priekinis keleivis sėdi labai patogiai. Vairuotojui apžvalgos lauką dar labiau išplečia dideli šoniniai veidrodėliai, tačiau parkavimo sistema (bent jau užpakalinė) šiam modeliui tikrai neprošal.
Vairuotojo vieta patogi
Deja, ant užpakalinių sėdynių erdvės mažoka, o vidutinio ūgio žmogus beveik liečia galva žemėjantį stogą. Panašu, kad ir patys gamintojai jį kūrė važiavimui vienam arba dviem, todėl virš užpakalinių sėdynių apšvietimo lemputės nėra.
Bagažinė taip pat ne pati didžiausia. Be to, ji aukštai, tad į ją tikrai nebus patogu kilnoti sunkius lagaminus.
Bagažinė nėra pati didžiausia
Taip pat reiktų žinoti, kad „Juke" bagažinės uždangalas pritvirtintas prie penktųjų durelių, tad įkrovus aukštesnį krovinį uždangalą teks nusukti. Čia tikrai užteks vietos porai sportinių krepšių ar smulkiam sportiniam inventoriui.
Uždangalas pritvirtintas prie bagažinės durelių
Kita vertus, palyginus su kitais „jaunatviškais automobiliais", jis yra ganėtinai aukštas, kad nesunkiai įveiktų miestuose susidarančias balas, o parkuojant bamperis nesitrintų į šaligatvį. Į jį patogu įsėsti, patogu išlipti, nereikia žemai lankstytis dedant daiktus ant užpakalinės sėdynės.
Kaip minėjau, vairuotojas sėdi aukštai, patogiai, bet kai kurie perjungimo mygtukai galėjo būti išdėstyti patogiau.
Borto kompiutreio mygtuką patogu spausti tik automobiliui stovint
Tarkim, borto kompiuterio perjungimo mygtukas sumontuotas prietaisų skydelio viduryje, tad jį spausti rekomenduotina tik automobiliui stovint. Veidrodėlių ir žibintų padėties reguliavimo mygtukai sumontuoti per žemai, atsisėdus jie „pasislepia" už kairės kojos, tad juos perjunginėti taip pat patogiausia stovinčiame automobilyje.
Šitie mygtukai galėjo būti sumontuoti aukščiau arba durelėse
Keistas sprendimas, nes vietos priekiniame panelyje tikrai užtenka. Beje, pats panelis galėjo būti iš kokybiškesnių medžiagų.
Tikra naujovė spalvotas monitorius centrinėje konsolėje, kuriame rodomos pasirinkto važiavimo stiliaus charakteristikos. Variantai yra trys: normalus, sportinis ir ekonominis.
Įjungtas sportinis režimas
Įdomu tai, kad priklausomai nuo pasirinkto stiliaus, skirtingai veikia ne tik variklis, bet ir kondicionierius. Visa informacija pateikiama vizualiai. Žinoma, prieš spaudant mygtukus reiktų pasiskaityti instrukciją - tada viskas tikrai veiks taip, kaip priklauso ir norimą režimą verčia nusistatyti prieš pajudant, nes kelionės metu spalvotas ekranas ir besikeičiančios spalvos gali pradėti blaškyti.
Rodoma informacija apie ekonominį režimą
Kadangi automobilio variklis su turbina, pasirinkus sportinį režimą nesunkiai galima aplenkti daugelį pakeliui sutinkamų automobilių. Tik reiktų nepamiršti, kad kuro sąnaudos tokiu atveju taip pat išauga. Važiuojant ramiai jos laikėsi apie 6 l.
Džiugu, kad gamintojai nepagailėjo garso izoliacijos - važiuojant nesigirdi nei kelio, nei variklio. Automobilis labai tylus ir kietokas. Lygiame, gerame kelyje tai nesijaučia, bet išsukus į žvyrkeli galima nesunkiai suskaičiuoti visas duobes. Galima spėti, kad potencialūs jo pirkėjai dažniausiai važinės būtent gerais keliais - rytais į darbą arba savaitgaliais į madingus klubus.
Įjungtas normalus režimas
Taigi, apibendrinant: „Nissan Juke" - ryškus, naujoviškas automobilis, kurio savininkas nebijos išsiskirti ir norės būti pastebėtas. Jis ganėtinai aukštas ir kompaktiškas, tad puikiai tiks kasdienėms kelionėms po miestą. Automobilis tylus, puikiai valdomas ir jame tikrai patogiai jaučiasi du žmonės. Bagažinė mažoka, bet po ja yra papildomas skyrius, kur puikiai tilps smulkesni daiktai. Bazinė sąranga galėtų būti turtingesnė - joje tikrai galėtų būti pastovaus greičio palaikymo sistema ir parkavimo jutikliai, bet matyt, gamintojai nusprendė, kad tie, kurie pirks „Juke", rinksis ne bazinį modelį.
Parkavimą palengvinanti kamera iškart montuojama tik prabagiausioje versijoje
Galbūt jie ir teisūs, nes žavesio „Juke" turi ir tikrai traukia praeivių dėmesį. Kaip jam seksis Lietuvos rinkoje, šiemet sulaukusioje nemažai kitų naujų modelių, šiandien verčiau nespėlioti. Pamatysime tai po kelių mėnesių.
„Nissan Juke" techninės charakteristikos
Kėbulo tipas |
5 durų universalas |
Vietų skaičius |
5 |
Ilgis |
4135 mm |
Plotis |
1765 mm |
Aukštis |
1570 mm |
Ratų bazė |
2530 mm |
Bagažinės talpa min/maks |
251/830* |
Automobilio masė |
1286 |
Leidžiama automobilio masė |
1735 |
Variklis |
1.6 Turbo, benzininis, su turbina ir tiesioginiu įpurškimu |
Darbinis tūris, cm3 |
1618 |
Maksimali galia, AG/aps.min |
190/5600 |
Maksimalus sukimo momentas, Nm/aps.min |
240/2000-5200 |
Pavarų dėžė |
Mechaninė, 6 pavarų |
Varantys ratai |
Priekiniai |
Priekinė pakaba |
rtcPherson |
Užpakalinė pakaba |
Pusiau priklausoma, spyruoklinė |
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai vėdinami |
Užpakaliniai stabdžiai |
Diskiniai |
Padangos |
215/55 R17 |
Maksimalus greitis, km/val. |
215 |
100 km/val. greitį pasiekia |
8,0 s |
Kuro sąnaudos, mišrus ciklas |
6,9 l |
Kuro bako talpa |
46 l |
Kuras |
Benzinas А-95 |
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"