Kol kas dar egzotiškas „Chery Amulet“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Chery_A15

Oficialiai mūsų krašte šie automobiliai neparduodami, bet, kadangi sulaukėme kiniškų sunkvežimiukų ir indiškų visureigių, aišku, kad artimiausiu metu pasirodys ir Kinijos gamybos lengvieji automobiliai. Ko iš jų galima tikėtis?

Skolinta išvaizda

XXI a. pradžioje valstybinė Kinijos įmonė „Chery" iš ispanų automobilių gamintojo „SEAT" išsipirko 1991 metų pavyzdžio modelio „Toledo" gamybos licenciją. Tiesa, variklio pardavimo ši licencija nenumatė, tad Kinijos inžinieriams teko kurti patiems. Pagrindu panaudotas 4 cilindrų „Mitsubishi -4G92". Mechaninę pavarų dėžę kinai kūrė patys. „Amulet" (Kinijos vidaus rinkoje žymimas A15) rinkoje pasirodė 2003 m., o po poros metų prasidėjo eksportas. Šiuo automobiliu labai susidomėjo mūsų kaimynai rusai, tad Rusijoje parduota ne vienas tūkstantis.

Automobilis pirkėjus traukė ne tik erdviu salonu, talpia bagažine ir europietiška, tiesa, šiek tiek senstelėjusia, išvaizda. Praktika parodė, kad „Chery" tinka nemažai „SEAT" ir „Volkswagen" dalių, nes „Toledo" modelis buvo sukurtas panaudojus „VW Jetta" bazę.

Žinoma, pirkėjus traukė ir automobilio kaina. Naujas automobilis su kondicionieriumi, vairuotojo saugos pagalve, magnetola ir elektros paketu kainavo apie 10 000 JAV dolerių.

Kas toliau?

Deja, pradinis automobilio blizgesys greitai nusitrynė. Maždaug po metų tie vairuotojai, kurie lankėsi automatinėse plovyklose, pastebėjo, kad nusiplovė dalis bamperio dažų. Kinai dažus purkšdavo ant plastmasės, beveik arba visiškai nedėdami grunto. Dėl tos pačios priežasties ir dėl nekokybiško plieno dažnas automobilis per metus pasipuošdavo nuoskėlomis. Vairuotojai pasakoja, kad pardavėjai bamperius dar kartais sutikdavo perdažyti pagal garantiją (dveji metai arba 60 000 km rida), tačiau kategoriškai atsisakydavo remontuoti kėbulus. Esą defektas atsirado dėl mechaninių automobilio pažeidimų.

Dar viena akivaizdi „Amulet" problema - stiklai. Priekinis praleidžia vandenį. Galima klijuoti iš naujo, tačiau šis sprendimas ne visada padeda. Penktų durelių stiklas gali savaime suskilti ar net sprogti, nes jų metalas nepasižymi standumu. Perkant tokį automobilį būtina apžiūrėti, ar šoninių dūrelių viršuje dažai nesuskeldėję. Reikalas tas, kad durelės turi tik vieną sandarinimo juostelę, tad vandens pratekėjimą mechanikai „gydydavo" įlenkdami durelių rėmą. Kartais padėdavo, bet dažniausiai drėgmė vis tiek sunkdavosi į saloną. Ar taip buvo - išduos salono specifinis kvapas.

Būtina patikrinti, kaip veikia stiklo valytuvai. Jie strigdavo net naujuose automobiliuose. Kartais sunku atidaryti dureles. Spynelių armatūroje naudotos trapios, greitai lūžtančios plastikinės detalės, o naujų gauti buvo ne taip jau paprasta. Kartais problema buvo sprendžiama pakeičiant sulūžusią detalę panašia kito automobilio detale arba naudotos „parankinės priemonės". Beje, kalbame apie palyginti naujų automobilių problemas.

Laimė, elektros instaliacija patikimesnė. Stiklų kėlikliai veikia patikimai. Dažniau gali perdegti prietaisų skydelio apšvietimo lemputės. Norint jas pakeisti, teks nuimti visą prietaisų skydelį. Prastai prie užpakalinių durelių pritvirtintas papildomas STOP signalas: jei jo neprivirtinsite pats iš naujo, vieną dieną jis gali tiesiog nukrisit. Tiesa, nereikia galvoti, kad tai - išskirtinai „Amulet" problemos. Tokiomis „ligomis" serga dauguma kiniškų automobilių.

Pavarų dėžė ir kiti mazgai

Dažniausiai antrinėje rinkoje sutinkamas „Amulet" su 5 pavarų MPD. Deja, dėl prasto metalo ir nekokybiško surinkimo pavarų dėžė nedžiugina automobilio savininko. Po 2006 m. pasirodžiusiuose modeliuose pavarų dėžės patikimesnės, tačiau pirmųjų gamybos metų automobilių pavarų dėžese dažnai byrėdavo guoliai ir nusimušdavo dantračių danteliai. Tokias pavarų dėžes remontuodavo. Kai gaudavo detalių... Taip pat reiktų žinoti, kad „Amulet" PD gali tekti reguliuoti patį pavarų perjungimo mechanizmą. Dažnai net ir naujuose automobiliuose pradėdavo kaukti nekokybiškai arba prastai pritvirtinti stebulių guoliai. Patikimiausias visos transmisijos mazgas - sankaba. Jei automobilis bus tausojamas, sankaba gali ištarnauti ir 40 000 km.

Stūmoklių grupės detalės, aušinimo sistemos ir tepimo sistemos siurbliai veikia daugmaž patikimai. Paprastai, privalomą 20 000 km ribą pasiekia ir žvakės. Mechanikams neteko susidurti su nutrūkusiais KPM diržais. Kita vertus, tai neturėtų stebinti, nes diržus ir skriemulius privaloma keisti kas 40 000 km. Rida nedidelė, tačiau rizikuoti važinėti ilgiau neverta. Jeigu diržas nutrūks, variklio laukia kapitalinis remontas arba keitimas.

Kitos sistemų detalės ilgaamžiškumu nepasižymi. Gali neperspėjęs sugesti deguonies daviklis. Jei taip atsitiks, tuščia eiga variklis dirbs netolygiai, su trūkčiojimais. Dažnai perdega duslintuvo gofras, o po pirmos žiemos radiatorius gali pradėti leisti skysčius.

Apie surinkimo kokybę verčiau patylėti. Tik išvažiavęs iš salono, „Amulet" vairuotojas, greitėdamas ir lėtėdamas, gali išgirsti duslų beldimą automobilio priekyje. Priežastis - nepritvirtinta variklio pagalvė. Jeigu defektas skubiai nepašalinamas, pagalvę gali tekti keisti.

Nepamirškime pakabos

Kiek geriau eksploatacijai pritaikyta „Amulet" pakaba. Savininkai kalba, kad automobilį vairuoti labai įdomu. Matyt, kinai iš ispanų įsigijo ne vien kėbulą.

Deja, originalūs kiniški amortizatoriai gali neatlaikyti ir 10 000 km. Vieni vairuotojai ieškodavo originalių dalių, kiti pirkdavo žinomų gamintojų produkciją ir apie šią problemą ilgam pamiršdavo.

Priekinės stabdžių trinkelės turėtų tarnauti apie 20 000 km, diskai - dvigubai ilgiau. Stabilizatoriaus įvorės kartais atlaiko ir 70 000 km. Svirtis su užspaustomis rutulinėmis atramomis mechanikai keičia kas 100 000 km. Būgnines užpakalinių stabdžių trinkeles teks keisti maždaug po 80 000 km.

Vairas retokai prateka. Jeigu naujuose automobiliuose pradėdavo gausti stiprintuvo siurblys, paprastai užtekdavo pakeisti skystį kokybiškesniu. Vairo traukės turėtų tarnauti apie 40 000 km, bet tai lemia kiekvieno vairuotojo vairavimo stilius.

Perkame? Neperkame?

Tipiškam „Amulet" savininkui galėjo tekti perrinkti vos ne visą automobilį. Tad nenuostabu, kad tose šalyse, kur jis parduodamas oficialiai, net garantiniai automobiliai buvo parduodami labai pigiai. Ar verta pirkti tokį automobilį, tegu ir pigiai? Turbūt ne. Tarkim, dauguma tipiškų problemų buvo išspręsta pagal galiojančią garantiją, tačiau geležies kokybės jokia garantija nepagerins. Taip pat reikia nepamiršti, kad su kiniškomis dalimis bus rimtų problemų. Žinoma, renkatės Jūs.

 

„Chery Amulet 1.6 MT Luxury" techninės charakteristikos

KĖBULAS

 

Durų skaičius

4

Kėbulo tipas

sedanas

Vietų skaičius

5

VARIKLIS

 

Variklio tūris, cm3

1596

Cilindrų skaičius

4

Galia, AG esant aps./min.

93 80/5 500

Sukimo momentas Nm, esant aps./min.

132/3500

Maitinimo sistema

Paskirstytas įpurškimas

Kuras

Benzinas

MATMENYS

 

Ilgis, mm

4393

Plotis, mm

1682

Aukštis, mm

1424

Ratų bazė, mm

2468

Prošvaisa, mm

121

Automobilio masė, kg

1100

Leidžiama automobilio masė, kg

1475

Bagažinės talpa, l

550

Kuro bako tūris, l

55

TRANSMISIJA

 

Pavarų dėžė

MPD

Pavarų skaičius

5

Varantys ratai

Priekiniai

VAIRO SISTEMA

 

Stiprintuvas

hidraulinis

Apsisukimo spindulys, m

11

STABDŽIAI

 

Priekiniai

Diskiniai

Užpakaliniai

Būgniniai

VAŽIAVIMO CHARAKTERISTIKOS

 

Mišrus ciklas, l/100 km.

7,8

Toksiškumas

Euro II

Maksimalus greitis, km/val.

160

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotrauka iš http://lt.wikipedia.org

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Ko nepamiršti įsigyjant automobilį

Naudingi patarimai, kokių svarbių dalykų nepamiršti prieš ir po įsigijus transporto priemonę ir norint ją įregistruoti savo vardu.

Patikrinimas: kas devintas į šalį įvežamas automobilis turės būti sunaikintas

Netinkami eksploatuoti automobiliai yra atlieka, todėl nereikia apgaudinėti pirkėjų, kad prikeltas „skenduolis" ar „frankenšteinas" yra patikimas automobilis

Naudoto automobilio pirkimas: ką reikėtų žinoti?

Praktiniai patarimai iš teisinės pusės

Automobilių pirkėjai apgaudinėjami nauju būdu

Tie, kas gudrauja veldamiesi į abejotinus sandorius ir ketina apgauti valstybę, dažniausiai apgauna patys save

10 brangiausių automobilių Pasaulyje

1963 m. „Ferrari 250 GTO" tapo brangiausiu automobiliu Pasaulyje...

Dubajuje likimo valiai paliekam super automobiliai

Vienuose miestuose veriasi smegduobės, kituose gatves nukloja šiukšlės...

Mažiausiai pirkėjų dėmesio sulaukusių automobilių penketukas

Modeliai, kuriais nusivylė ir gamintojas, ir pirkėjai...

„Nissan Micra ELLE“ – pažangiausia moters draugė

Stilinga, žavi ir mylinti didmiestį...

„Hyundai ix35“ – pažindinamės iš naujo

Labai pravartu po pertraukos vėl sėsti prie...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: