Oficialiai mūsų krašte šie automobiliai neparduodami, bet, kadangi sulaukėme kiniškų sunkvežimiukų ir indiškų visureigių, aišku, kad artimiausiu metu pasirodys ir Kinijos gamybos lengvieji automobiliai. Ko iš jų galima tikėtis?
Skolinta išvaizda
XXI a. pradžioje valstybinė Kinijos įmonė „Chery" iš ispanų automobilių gamintojo „SEAT" išsipirko 1991 metų pavyzdžio modelio „Toledo" gamybos licenciją. Tiesa, variklio pardavimo ši licencija nenumatė, tad Kinijos inžinieriams teko kurti patiems. Pagrindu panaudotas 4 cilindrų „Mitsubishi -4G92". Mechaninę pavarų dėžę kinai kūrė patys. „Amulet" (Kinijos vidaus rinkoje žymimas A15) rinkoje pasirodė 2003 m., o po poros metų prasidėjo eksportas. Šiuo automobiliu labai susidomėjo mūsų kaimynai rusai, tad Rusijoje parduota ne vienas tūkstantis.
Automobilis pirkėjus traukė ne tik erdviu salonu, talpia bagažine ir europietiška, tiesa, šiek tiek senstelėjusia, išvaizda. Praktika parodė, kad „Chery" tinka nemažai „SEAT" ir „Volkswagen" dalių, nes „Toledo" modelis buvo sukurtas panaudojus „VW Jetta" bazę.
Žinoma, pirkėjus traukė ir automobilio kaina. Naujas automobilis su kondicionieriumi, vairuotojo saugos pagalve, magnetola ir elektros paketu kainavo apie 10 000 JAV dolerių.
Kas toliau?
Deja, pradinis automobilio blizgesys greitai nusitrynė. Maždaug po metų tie vairuotojai, kurie lankėsi automatinėse plovyklose, pastebėjo, kad nusiplovė dalis bamperio dažų. Kinai dažus purkšdavo ant plastmasės, beveik arba visiškai nedėdami grunto. Dėl tos pačios priežasties ir dėl nekokybiško plieno dažnas automobilis per metus pasipuošdavo nuoskėlomis. Vairuotojai pasakoja, kad pardavėjai bamperius dar kartais sutikdavo perdažyti pagal garantiją (dveji metai arba 60 000 km rida), tačiau kategoriškai atsisakydavo remontuoti kėbulus. Esą defektas atsirado dėl mechaninių automobilio pažeidimų.
Dar viena akivaizdi „Amulet" problema - stiklai. Priekinis praleidžia vandenį. Galima klijuoti iš naujo, tačiau šis sprendimas ne visada padeda. Penktų durelių stiklas gali savaime suskilti ar net sprogti, nes jų metalas nepasižymi standumu. Perkant tokį automobilį būtina apžiūrėti, ar šoninių dūrelių viršuje dažai nesuskeldėję. Reikalas tas, kad durelės turi tik vieną sandarinimo juostelę, tad vandens pratekėjimą mechanikai „gydydavo" įlenkdami durelių rėmą. Kartais padėdavo, bet dažniausiai drėgmė vis tiek sunkdavosi į saloną. Ar taip buvo - išduos salono specifinis kvapas.
Būtina patikrinti, kaip veikia stiklo valytuvai. Jie strigdavo net naujuose automobiliuose. Kartais sunku atidaryti dureles. Spynelių armatūroje naudotos trapios, greitai lūžtančios plastikinės detalės, o naujų gauti buvo ne taip jau paprasta. Kartais problema buvo sprendžiama pakeičiant sulūžusią detalę panašia kito automobilio detale arba naudotos „parankinės priemonės". Beje, kalbame apie palyginti naujų automobilių problemas.
Laimė, elektros instaliacija patikimesnė. Stiklų kėlikliai veikia patikimai. Dažniau gali perdegti prietaisų skydelio apšvietimo lemputės. Norint jas pakeisti, teks nuimti visą prietaisų skydelį. Prastai prie užpakalinių durelių pritvirtintas papildomas STOP signalas: jei jo neprivirtinsite pats iš naujo, vieną dieną jis gali tiesiog nukrisit. Tiesa, nereikia galvoti, kad tai - išskirtinai „Amulet" problemos. Tokiomis „ligomis" serga dauguma kiniškų automobilių.
Pavarų dėžė ir kiti mazgai
Dažniausiai antrinėje rinkoje sutinkamas „Amulet" su 5 pavarų MPD. Deja, dėl prasto metalo ir nekokybiško surinkimo pavarų dėžė nedžiugina automobilio savininko. Po 2006 m. pasirodžiusiuose modeliuose pavarų dėžės patikimesnės, tačiau pirmųjų gamybos metų automobilių pavarų dėžese dažnai byrėdavo guoliai ir nusimušdavo dantračių danteliai. Tokias pavarų dėžes remontuodavo. Kai gaudavo detalių... Taip pat reiktų žinoti, kad „Amulet" PD gali tekti reguliuoti patį pavarų perjungimo mechanizmą. Dažnai net ir naujuose automobiliuose pradėdavo kaukti nekokybiškai arba prastai pritvirtinti stebulių guoliai. Patikimiausias visos transmisijos mazgas - sankaba. Jei automobilis bus tausojamas, sankaba gali ištarnauti ir 40 000 km.
Stūmoklių grupės detalės, aušinimo sistemos ir tepimo sistemos siurbliai veikia daugmaž patikimai. Paprastai, privalomą 20 000 km ribą pasiekia ir žvakės. Mechanikams neteko susidurti su nutrūkusiais KPM diržais. Kita vertus, tai neturėtų stebinti, nes diržus ir skriemulius privaloma keisti kas 40 000 km. Rida nedidelė, tačiau rizikuoti važinėti ilgiau neverta. Jeigu diržas nutrūks, variklio laukia kapitalinis remontas arba keitimas.
Kitos sistemų detalės ilgaamžiškumu nepasižymi. Gali neperspėjęs sugesti deguonies daviklis. Jei taip atsitiks, tuščia eiga variklis dirbs netolygiai, su trūkčiojimais. Dažnai perdega duslintuvo gofras, o po pirmos žiemos radiatorius gali pradėti leisti skysčius.
Apie surinkimo kokybę verčiau patylėti. Tik išvažiavęs iš salono, „Amulet" vairuotojas, greitėdamas ir lėtėdamas, gali išgirsti duslų beldimą automobilio priekyje. Priežastis - nepritvirtinta variklio pagalvė. Jeigu defektas skubiai nepašalinamas, pagalvę gali tekti keisti.
Nepamirškime pakabos
Kiek geriau eksploatacijai pritaikyta „Amulet" pakaba. Savininkai kalba, kad automobilį vairuoti labai įdomu. Matyt, kinai iš ispanų įsigijo ne vien kėbulą.
Deja, originalūs kiniški amortizatoriai gali neatlaikyti ir 10 000 km. Vieni vairuotojai ieškodavo originalių dalių, kiti pirkdavo žinomų gamintojų produkciją ir apie šią problemą ilgam pamiršdavo.
Priekinės stabdžių trinkelės turėtų tarnauti apie 20 000 km, diskai - dvigubai ilgiau. Stabilizatoriaus įvorės kartais atlaiko ir 70 000 km. Svirtis su užspaustomis rutulinėmis atramomis mechanikai keičia kas 100 000 km. Būgnines užpakalinių stabdžių trinkeles teks keisti maždaug po 80 000 km.
Vairas retokai prateka. Jeigu naujuose automobiliuose pradėdavo gausti stiprintuvo siurblys, paprastai užtekdavo pakeisti skystį kokybiškesniu. Vairo traukės turėtų tarnauti apie 40 000 km, bet tai lemia kiekvieno vairuotojo vairavimo stilius.
Perkame? Neperkame?
Tipiškam „Amulet" savininkui galėjo tekti perrinkti vos ne visą automobilį. Tad nenuostabu, kad tose šalyse, kur jis parduodamas oficialiai, net garantiniai automobiliai buvo parduodami labai pigiai. Ar verta pirkti tokį automobilį, tegu ir pigiai? Turbūt ne. Tarkim, dauguma tipiškų problemų buvo išspręsta pagal galiojančią garantiją, tačiau geležies kokybės jokia garantija nepagerins. Taip pat reikia nepamiršti, kad su kiniškomis dalimis bus rimtų problemų. Žinoma, renkatės Jūs.
„Chery Amulet 1.6 MT Luxury" techninės charakteristikos
KĖBULAS |
|
Durų skaičius |
4 |
Kėbulo tipas |
sedanas |
Vietų skaičius |
5 |
VARIKLIS |
|
Variklio tūris, cm3 |
1596 |
Cilindrų skaičius |
4 |
Galia, AG esant aps./min. |
93 80/5 500 |
Sukimo momentas Nm, esant aps./min. |
132/3500 |
Maitinimo sistema |
Paskirstytas įpurškimas |
Kuras |
Benzinas |
MATMENYS |
|
Ilgis, mm |
4393 |
Plotis, mm |
1682 |
Aukštis, mm |
1424 |
Ratų bazė, mm |
2468 |
Prošvaisa, mm |
121 |
Automobilio masė, kg |
1100 |
Leidžiama automobilio masė, kg |
1475 |
Bagažinės talpa, l |
550 |
Kuro bako tūris, l |
55 |
TRANSMISIJA |
|
Pavarų dėžė |
MPD |
Pavarų skaičius |
5 |
Varantys ratai |
Priekiniai |
VAIRO SISTEMA |
|
Stiprintuvas |
hidraulinis |
Apsisukimo spindulys, m |
11 |
STABDŽIAI |
|
Priekiniai |
Diskiniai |
Užpakaliniai |
Būgniniai |
VAŽIAVIMO CHARAKTERISTIKOS |
|
Mišrus ciklas, l/100 km. |
7,8 |
Toksiškumas |
Euro II |
Maksimalus greitis, km/val. |
160 |
Parengta pagal užsienio spaudą
Nuotrauka iš http://lt.wikipedia.org
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Ko nepamiršti įsigyjant automobilį
Naudingi patarimai, kokių svarbių dalykų nepamiršti prieš ir po įsigijus transporto priemonę ir norint ją įregistruoti savo vardu.
Patikrinimas: kas devintas į šalį įvežamas automobilis turės būti sunaikintas
Netinkami eksploatuoti automobiliai yra atlieka, todėl nereikia apgaudinėti pirkėjų, kad prikeltas „skenduolis" ar „frankenšteinas" yra patikimas automobilis
Naudoto automobilio pirkimas: ką reikėtų žinoti?
Praktiniai patarimai iš teisinės pusės
Automobilių pirkėjai apgaudinėjami nauju būdu
Tie, kas gudrauja veldamiesi į abejotinus sandorius ir ketina apgauti valstybę, dažniausiai apgauna patys save
10 brangiausių automobilių Pasaulyje
1963 m. „Ferrari 250 GTO" tapo brangiausiu automobiliu Pasaulyje...
Dubajuje likimo valiai paliekam super automobiliai
Vienuose miestuose veriasi smegduobės, kituose gatves nukloja šiukšlės...
Mažiausiai pirkėjų dėmesio sulaukusių automobilių penketukas
Modeliai, kuriais nusivylė ir gamintojas, ir pirkėjai...
„Nissan Micra ELLE“ – pažangiausia moters draugė
Stilinga, žavi ir mylinti didmiestį...
Savaitgalis su „Nissan Juke“ arba kaip aš dar labiau įsimylėjau šį žavų mažylį
Džiugu, kad autoreviu.lt bendravimas su ...
„Hyundai ix35“ – pažindinamės iš naujo
Labai pravartu po pertraukos vėl sėsti prie...