Apklausus 40 milijonų žmonių paaiškėjo, kokie bus ateities automobiliai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP3229__Small_

Potencialūs automobilių pirkėjai nuolat kankinami klausimais ir anketomis apie tai, kokie automobiliai jiems patinka, kokius prekių ženklus vertina ir į kokias technologines naujoves žiūri palankiai. Dažniausia apklausose dalyvauja vos keli tūkstančiai respondentų, tačiau agentūros „J.D. Power“ atliktas tyrimas gerokai didesnis. Be to, nuo kitų jis skyrėsi tuo, kad prie automobilininkų niekas nesikabinėjo su klausimais. Jie patys internete rašė, ką galvoją apie vieną ar kitą automobilių prekių ženklą.

Norėdami nustatyti pirmaujančius ir technologiškai pažangiausius automobilių gamintojus, bendrovės analitikai išnagrinėjo skaitytojų atsiliepimus apie automobilių prekių ženklų pasiekimus. Įdomu tai, kad didelį techninį potencialią turintys automobilių gamintojai pastaruoju metu daugiau dėmesio skiria ekologijos klausimų sprendimui. Jie lenktyniauja, kuris pagamins daugiau ar geresnių hibridinių automobilių, sumažins benzininių ir dyzelinių variklių į atmosferą išmetamo CO2 kiekį, stengiasi pritraukti ekologija besirūpinančius žmones.

Per šešis mėnesius ištyrus 40 mln. pranešimų bloguose, nustatyta, kad „Toyota“, „General Motors“ ir „Honda“ internete sulaukia daugiausia dėmesio. Interneto vartotojai dažniausia kalbėjo būtent apie šiuos prekių ženklus. Teigiamų atsiliepimų apie juos buvo daugiau negu vidutiniškai apie visus kitus prekių ženklus.

Apdoroti visi diskusijų tinklalapiai anglų kalba, susiję su automobiliais ir aplinkos apsauga, nagrinėjantys vartotojų poreikius, globalaus atšilimo ir demografijos problemas.

Tyrimai gali suteikti bendrovėms gamintojoms daug naudingos informacijos apie vartotojų poreikius ir lūkesčius. Galima sužinoti, kaip jie vertina naujausius moderniųjų technologijų srities išradimus, kiek ši tema turi įtakos automobilio įsigijimui, potencialių klientų įpročius ir pageidavimus.

Pagal tam arba kitam prekių ženklui skirtų pranešimų skaičių (buvo skaičiuojamas vidutinis paminėjimų per savaitę skaičius), apskaičiavus teigiamų atsiliepimų procentą, pavyko klasifikuoti automobilių gamintojus pagal kelias kategorijas. Interneto vartotojų aptartus automobilių prekių ženklus tyrinėtojai padalino į keturias grupes: 1) lyderiai, atsiliepimai ir paminėjimai internete apie juos teigiami didesni už bendrąjį vidurkį; 2) pretendentai, teigiami atsiliepimai apie juos didesni už bendrąjį vidurkį, tačiau jie mažiau minimi; 3) aptariamieji, internete minimi dažnai, tačiau teigiamų atsiliepimų mažiau negu bendrasis vidurkis ir 4) nevykėliai, internete minimi retai ir teigiamų atsiliepimų mažiau negu bendrasis vidurkis.

Prekių ženklai, gavę mažiau negu 1 proc. paminėjimų nuo bendrojo tirtų pranešimų skaičiaus, buvo įvertinti kaip neaktyvūs ir tyrime nedalyvavo.

„General Motors“, „Honda“ ir „Toyota“ tapo tyrimo lyderiais, nes buvo minimi daugiausia ir sulaukė daugiausia teigiamų atsiliepimų. „Toyota“ pagal aptarimų internete skaičių net aplenkė „General Motors“. Jai teko 14 proc. visų pranešimų. Kita vertus, tai neturėtų stebinti, nes „Toyota“ – pirmoji bendrovė, kuriai pavyko sukurti masinį ir visiems prieinamą hibridinį automobilį. „Toyota Prius“ – vienas internetinių diskusijų lyderių, seniai parduodamas ne tik JAV, jų galima įsigyti ir Europoje, ir Japonijoje.

„General Motors“ internete yra antrasis pagal populiarumą – 11 proc. visų pranešimų. Įdomu tai, kad mažiau minimas GM sulaukė 49 proc. teigiamų atsiliepimų, o „Toyota“ – 46 proc. Pastaruoju metu, norėdamas pritraukti pirkėjų, GM daugiau dėmesio skiria perspektyvių ir ekologiškai švarių automobilių kūrimui. „General Motors“ populiarumas auga, nes bendrovė paspartino automobiliu su elektriniu prievadu kūrimą. Artimiausiu metu turėtų būti pradėtas gaminti „Chevrolet Volt“ modelis. Pagal teigiamų atsiliepimų skaičių pirmauja „Honda“ – 53 proc., tačiau ji minima tik 7 proc. pranešimų.

Tyrimo metu padarytos išvados apima ir šiuos duomenis:

– daugumas pranešimų automobilių ir ekologijos tema yra arba teigiami, arba neutralūs; neigiamų atsiliepimų palyginti mažai;

– 2008 m. pirmojoje pusėje internete užfiksuota daugiau kaip 320 000 spontaniškų diskusijų anglų kalba apie ekologiją, visuotinį atšilimą ir automobilius;

– per pastaruosius 18 mėn. gerokai padaugėjo pokalbių apie ekologiją ir automobilius. Per pirmąjį 2008 m. pusmetį tokių pranešimų padaugėjo 250 proc.

Taigi, lyderiais pripažinti „Toyota“, „Honda“ ir „General Motors“; pretendentais: „Volskwagen“, „Nissan“ ir „Mercedes-Benz“; aptariamaisiais – „ Ford“; nevykėliais: „BMW“, „Hummer“, „Dodge“, „Chevrolet“ ir „Chryler“.

Išvadas kiekvienas tegu daro pats.

 

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Nuotrauka V. Misevičiaus

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kaip išsirinkti pirmą automobilį?

Kaip jaunam vairuotojui išsirinkti automobilį, kuris vėliau netaptų galvos skausmu.

Sėkminga byla suformavo precedentą: dabar automobilių pardavėjams reikia būti atidesniems

Išskirtinė byla, kai klaipėdietė iš automobilio pardavėjo prisiteisė pinigus už ką tik įsigytą ir pakeliui sugedusią transporto priemonę privertė suklusti jų pardavėjus

Ko nepamiršti pardavus automobilį

Pasitaiko atvejų, kai įsigiję automobilį naujieji jų savininkai neskuba įregistruoti jo savo vardu, o kartais net ir visai pradingsta.

Į ką atkreipti dėmesį renkantis naudotą automobilį?

Ekspertai išskiria pagrindinius aspektus, į kuriuos pataria atsižvelgti renkantis pirkti naudotą automobilį.

Automobilių pirkėjai apgaudinėjami nauju būdu

Tie, kas gudrauja veldamiesi į abejotinus sandorius ir ketina apgauti valstybę, dažniausiai apgauna patys save

Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose

Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...

10 brangiausių automobilių Pasaulyje

1963 m. „Ferrari 250 GTO" tapo brangiausiu automobiliu Pasaulyje...

„RAF“ automobilių gamykla, Jelgava

Šiandien žodis „Latvija", daugeliui asocijuojasi su ...

Patys keisčiausi projektiniai modeliai

Projektiniai modeliai naudojami jau labai seniai...

Dubajuje likimo valiai paliekam super automobiliai

Vienuose miestuose veriasi smegduobės, kituose gatves nukloja šiukšlės...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: