Kaip neapsirikti perkant nenaują automobilį?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • fi_

Vienas pagrindinių dalykų, į kurį kreipiamas didelis dėmesys, – automobilio rida. Nereikėtų pasitikėti vien tuo, ką rodo kilometrų skaitiklis. Buvęs automobilio savininkas rankiniu grąžtu galėjo pakeisti jo rodmenis. Vertinant automobilio būklę, nereikėtų spręsti vien pagal tai, kiek nuvažiuota kilometrų. Dėmesį reikėtų kreipti į daugelį kitų dalykų:

Kėbulas – pati brangiausia automobilio dalis. Keletas požymių gali rodyti, ar automobilis buvo remontuotas: nevienodi tarpai tarp kėbulo detalių (pasitaiko ir naujuose rusiškuose automobiliuose), nesutampančios kėbulo dalių plokštumos, dažų žymės ant nedažomų detalių (stiklų ir durų guminių tarpinių, buferio, padangų ir ratlankių). Visa tai byloja apie avariją, kurioje galbūt buvo automobilis. Taip pat reikėtų apžiūrėti durų, kapoto ir bagažinės dangčio vyrius, juos laikančius varžtus. Pastebėjus įbrėžimų, galima įtarti, kad jie buvo ardyti. Specialia įranga ir pagal rūdžių kiekį ir poveikį galima nustatyti automobilio amžių. Pasak žinovų, per metus necinkuotas kėbulas dėl rūdžių poveikio suplonėja 0,1 mm. Važinėjant automobiliu žiemą ir laikant jį šiltame garaže, korozija aktyvesnė. Prastesnės kokybės automobiliuose, kurie neturi geros antikorozinės dangos, rūdžių dėmes galime pastebėti po kelerių metų. Beje, pagal rūdžių dėmes galima rasti perdažytą kėbulo vietą. Ten rūdžių atsiranda pirmiausia.

Automobilio langų stiklai. Pagal juos galima spręsti apie įvykusią avariją. Stiklo žymoje visuomet nurodoma pagaminimo data. Ją galima palyginti su automobilio pagaminimo data. Nevienodos datos ant šoninių ir užpakalinio automobilio stiklų turėtų kelti įtarimą, kad automobilis buvo avarijoje. Mažiau dėmesio reikėtų skirti priekinio stiklo pagaminimo datai. Juos dažnai suskaldo iš po priekyje važiuojančio automobilio ratų išlėkę akmenys. Priekiniai stiklai dažnai keičiami dėl įbrėžimų ar įtrūkimų.

Variklis – kita labai brangi automobilio dalis. Kompresija (degimo kameros suspaudimo laipsnis) – vienas svarbiausių variklio kokybės parametrų. Senesnės gamybos automobiliuose, ypač pagamintuose Rusijoje, kompresijos sumažėjimas 1–1,5 kg/cm reiškia, kad automobilio rida galėtų būti nuo 80 tūkst. iki 100 tūkst. kilometrų. Sklinda melsvas dūmas iš išmetimo vamzdžio – automobilio rida bus didesnė negu 80 tūkst. kilometrų. Patekęs į oro filtrą tepalas ar retkarčiais iš karterio žarnos sklindantys dūmai rodo, kad automobilio rida viršija 100 tūkst. kilometrų. Jei, išjungus karterio aušinimą, kai variklio apsukų dažnis minimalus, CO kiekis išmetamosiose dujose kinta, taip pat galima teigti, kad automobilis nuvažiavęs per 100 tūkst. kilometrų. Jei triukšmingai dirba vandens siurblys ar generatoriaus guoliai skleidžia triukšmą, taip pat vertėtų pagalvoti apie jų nusidėvėjimą. Gan tikslus variklio amžiaus rodmuo – stūmoklių ir variklio vožtuvų būklė. Juos įvertinti galėsite išardę variklį. Vienas būdų - pasinaudoti endoskopu.

Būtina atkreipti dėmesį į tai, kaip veikia pavarų dėžė. Jei triukšmingai dirba guoliai, blogai veikia sinchronizatorius, – automobilis bus nuvažiavęs daugiau negu 80 tūkst. kilometrų. Pakabos ir vairo mechanizmo dalys lyginant su kitomis yra nebrangios, nusidėvėjusias galima lengvai pakeisti. Nusidėvėjimą ypač didina guminių šarnyrų apsaugų įtrūkimai, nes ant šarnyro patenka purvo. Pagal tai, kokios ir kiek dalių yra pakeista, galima spėti automobilio amžių. Vairo kryžmės keičiamos kas 30–40 tūkst. kilometrų, visa vairo mechaninė dalis keičiama kas 100–120 tūkst. kilometrų.

Būtina įvertinti stabdžių sistemos nusidėvėjimą. Rusiškuose ar senesnės gamybos automobiliuose stabdžių diskus reikia keisti nuvažiavus 70–80 tūkst. kilometrų. Užpakalinės trinkelės nusidėvi nuvažiavus 60–80 tūkst. kilometrų. Kaip veikia stabdžiai, galima įsitikinti patikrinus rankinį stabdį. Jei jo nepavyksta sureguliuoti taip, kad, pastačius automobilį nuokalnėje ir užtraukus rankinį stabdį, jis neriedėtų, galima įtarti, kad trinkelės yra gerokai nusitrynusios.

 

Nuotrauka V. Misevičiaus

Ne visi išvardyti automobilio įvertinimai gali būti tikslūs. Tikėtina, kad nuvažiuoti kilometrai gali būti įvertinti netiksliai (paklaida gali svyruoti 10–20 tūkst. kilometrų), tačiau šie pastebėjimai gali padėti apsispręsti ir nesuklysti perkant nenaują automobilį.

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Ko nepamiršti įsigyjant automobilį

Naudingi patarimai, kokių svarbių dalykų nepamiršti prieš ir po įsigijus transporto priemonę ir norint ją įregistruoti savo vardu.

Patikrinimas: kas devintas į šalį įvežamas automobilis turės būti sunaikintas

Netinkami eksploatuoti automobiliai yra atlieka, todėl nereikia apgaudinėti pirkėjų, kad prikeltas „skenduolis" ar „frankenšteinas" yra patikimas automobilis

Naudoto automobilio pirkimas: ką reikėtų žinoti?

Praktiniai patarimai iš teisinės pusės

Automobilių pirkėjai apgaudinėjami nauju būdu

Tie, kas gudrauja veldamiesi į abejotinus sandorius ir ketina apgauti valstybę, dažniausiai apgauna patys save

10 brangiausių automobilių Pasaulyje

1963 m. „Ferrari 250 GTO" tapo brangiausiu automobiliu Pasaulyje...

Dubajuje likimo valiai paliekam super automobiliai

Vienuose miestuose veriasi smegduobės, kituose gatves nukloja šiukšlės...

Mažiausiai pirkėjų dėmesio sulaukusių automobilių penketukas

Modeliai, kuriais nusivylė ir gamintojas, ir pirkėjai...

„Nissan Micra ELLE“ – pažangiausia moters draugė

Stilinga, žavi ir mylinti didmiestį...

„Hyundai ix35“ – pažindinamės iš naujo

Labai pravartu po pertraukos vėl sėsti prie...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: