Netinkamai pasirinktos padangos
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP3859__Large_

Vėl grįžtame prie saugaus eismo temos mūsų gatvėse ir keliuose. Kol problemų Lietuvos keliuose bus, tol apie jas reiks rašyti ir bandyti keisti esamą situaciją šviečiant visuomenę, įspėjant apie gresiančius pavojus ir patariant, kaip jų išvengti. Būtent todėl autoreviu.lt ir Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdyba tęsia bendrą projektą - „Pavojingiausios sankryžos".

Iš Vilniaus aps. VPK Kelių policijos valdybos pateiktos statistinės informacijos matyti, kad kasmet spalį-lapkritį, lyginant su rugpjūčio-rugsėjo mėn., eismo įvykių padaugėja.

Metai

2006

2007

2008*

2009*

Eismo įvykiai

Įsk.

Iš viso

Įsk.

Iš viso

Įsk.

Iš viso

Įsk.

Iš viso

Rugpjūtis

83

2429

74

2603

42

790

22

534

Rugsėjis

102

2911

77

2977

63

993

44

646

Spalis

94

3070

112

3520

61

1041

50

742

Lapkritis

103

2972

83

3003

46

934

67

704

*nuo 2008 m. techniniai eismo įvykiai, kai vairuotojai kviečia tik draudimo bendrovių atstovus, policijos suvestinėse nefiksuojami; įskaitinis eismo įvykis - eismo įvykis, kurio metu žuvo ar buvo sužaloti žmonės

Eismo įvykių skaičiaus augimo priežasčių yra keletas: rudens laikotarpiu pablogėjusios oro sąlygos, trumpesnis šviesusis paros metas, nesutvarkyta miestų apšvietimo sistema (Pavojingiausios Vilniaus sankryžos (12) - užvažiavimas ant pėsčiojo), mūsų tautiečių nenoras prisisegti prie drabužių šviesą atspindinčius atšvaitus (Pavojingiausios Vilniaus sankryžos (16) - Atšvaitai) ir, žinoma, viena eismo įvykius lemiančių priežasčių - padangos. Šiandien aptarsime netinkamą padangų naudojimą ir jo pasekmes.

Daugelis vairuotojų žino, kad nuo lapkričio 10 d. iki kitų metų kovo 31 d. automobiliai gali dalyvauti eisme su žieminėmis arba visiems sezonams tinkančiomis padangomis. Deja, praktika rodo, kad šio reikalavimo laikosi ne visi. Vasarinės arba smarkiai nusidėvėjusios padangos dažnai tampa nelaimių ir eismo įvykių priežastimi.

Tenka pripažinti, kad dabartinė teisinė bazė (LR ATPK) nenumato griežtos, kaip derėtų, atsakomybės vairuotojams, nesilaikantiems reikalavimo važinėti šaltuoju metų laiku tam skirtomis padangomis. „Jeigu vairuotojas po lapkričio 10-osios važinėja automobiliu su vasarinėmis padangomis, jam gresia bauda nuo 20 iki 40 litų arba įspėjimas."

Autoreviu.lt konsultavę draudimo bendrovės „BTA draudimas" specialistai taip pat nepradžiugino. Pasak jų: „Jei eismo įvykio kaltininko automobilis buvo su vasarinėmis padangomis, kurių negalima eksploatuoti žiemą, išmoka nukentėjusiajam išmokama (bet kokiu atveju nukentėjusiam asmeniui išmoka išmokama, nes tam ir yra skirtas Privalomasis transporto priemonių valdytojų (vairuotojų) civilinės atsakomybės draudimas). Po to kiekviena situacija (ar žalą regreso tvarka turi kompensuoti eismo įvykio kaltininkas vairuotojas) nagrinėjama individualiai ir žiūrima, ar vasarinės padangos turėjo įtakos įvykiui. Jei padangos, nors ir buvo vasarinės, įtakos eismo įvykio kilimui neturėjo, regresas netaikomas (pvz., sausoje aikštelėje nepastebėjo kito automobilio ir jį apgadino). Regresas taikomas (žalą turi kompensuoti eismo įvykio kaltininkas, nepaisant to, kad buvo apsidraudęs privalomuoju transporto priemonių valdytojų (vairuotojų) civilinės atsakomybės draudimu).

Kitaip į netinkamų padangų naudojimą žiūrima technines apžiūras atliekančioje UAB „Tuvlita". Pasak šios įmonės specialistų, žiemą į techninę apžiūrą atvykus su vasarinėmis arba nudėvėtomis padangomis, automobilis techninės apžiūros nepereis. Net žieminėms padangoms keliami nemaži reikalavimai:

„Protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis negu:

1.   motorinių transporto priemonių:

 

1.1.      Mi klasės

- 1,6 mm (nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. - 3,0 mm);

1.2.      M2 klasės

- 2,0 mm (nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. - 3,0 mm);

1.3.      M3 klasės

- 2,0 mm;

1.4.      Ni klasės

- 1,6 mm (nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. - 3,0 mm);

1.5.      N2, N3 klasių

- 1,0 mm;

1.6.      L kategorijos

- 0,8 mm;

2.         priekabų:

 

2.1.      Oi, O2 klasių

-1,6 mm;

2.2.      O3, O4 klasių

- 1,0 mm.

Kontrolė atliekama apžiūrint ir matuojant*."

Taip pat:

„1. Turi būti naudojamos transporto priemonės gamintojo numatytos padangos.

2. Transporto priemonės vienos ašies ir sudvejinto tilto padangos turi būti vienodos:

2.1. to paties gamintojo;

2.2. vienodo konstrukcinio tipo;

2.3. vienodų matmenų;

2.4. vienodos paskirties;

2.5. tos pačios keliamosios galios;

2.6. vienodo leistino greičio.

2.7.vienodo protektoriaus rašto.

3. Mi, M2 ir Ni klasių transporto priemonėse, jei galinės ašies ratai nesuporinti, draudžiama kartu naudoti ant priekinės ašies radialines, o ant galinės ašies įstrižų juostų padangas.

4. Transporto priemonėse ir jų priekabose (jei priekabose įrengti stabdžiai), kurių bendroji masė ne didesnė negu 3,5 t, nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. turi būti naudojamos padangos, skirtos važiuoti žiemą (žymimos ženklais „M+S", „*" arba užrašu ,,All seasons")."

Žinotina - nuo šių metų lapkričio 1 d. įsigalioja bendros padangų žymėjimo taisyklės. Ant kiekvienos parduodamos padangos bus klijuojami lipdukai, informuojantys apie jos ekonomiškumą, stabdymo šlapiame kelyje efektyvumą ir keliamą triukšmą. Naujų padngų pirkėjams reiktų neapsigauti. Šie rodikliai, tikėtina, yra svarbus tiems kraštams, kur žiemos šiltesnės arba renkantis vasarines padangas. Lietuvoje, kur žiemą yra sniego, pasitaiko ledo ar plikledžio, padangas vertėtų rinktis ne pagal jų tylumą ar stabdymą ant šlapios dangos, o pagal saugumą važiuojant sniegu ir ledu.

Savo skaitytojams norėtume priminti, kad „taupymas" ir važinėjimas žiemą netinkamos padangomis gali baigtis liūdnai. Vasarinių padangų protektorius turi daugybę sudėtinių elementų, kurie sukuria išilginius griovelius. Tokios padangos skirtos asfaltuotiems sausiems ar šlapiems keliams, ne itin tinka kaimo keliams, ypač po lietaus, visiškai netinka žiemos keliams. Taigi, jei nesilaikote taisyklių ir mėginate žiemą važinėtis vasarinėmis padangomis, rizikuojate ne tik savo, bet ir aplinkinių sveikata. Žieminės padangos minkštesnės, dėl to jos išsaugo elastingumą šaltyje, o tai lemia geresnį sukibimą su keliu. Visos žieminės padangos turi kryptingą protektoriaus piešinį, kad iš judančios padangos išsivalytų sniegas. Yra padangų su asimetriniu piešiniu. Pirmosios tinkamesnės miesto sąlygoms, antros - užmiesčio, tačiau bet kuriuo atveju žiemą padangos turi būti žieminės (arba, blogiausiu atveju, visasezoninės).

Už pagalbą rengiant straipsnį autoreviu.lt dėkoja „BTA draudimui", UAB „Tuvlitai", Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybai

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

Naujoji padanga „MICHELIN X-ICE North 3“

Sutrumpėjo „MICHELIN X-ICE North 3" stabdymo kelias ant ledo

Autoreviu.lt pradėjo ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Jeigu automobilis senesnis, geros padangos yra tiesiog būtinos...

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų

Ratlankiai puošia ir suteikia pranašumo

Žinomi automobilių gamintojai jau nuo seno savo modelius puošia akiai maloniais lengvojo lydinio ratlankiais...

Dėvėtų padangų perdirbimas išsprendžia ekologines problemas

Be šeimininkų, pakelėse ir neprižiūrimose teritorijose paliktos dėvėtos padangos vis dar nesulaukia rimto ir atsakingo visuomenės požiūrio

Vakarų Lietuvos keliais

Lietuva nėra labai didelė, tad norint ją galima apvažiuoti per dieną...

Mobili ir greita pagalba prakiurus padangai

Mobili ratų taisykla - laiką taupantis padangų montavimo ir...

Kauno autodienos 2008

Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: