Mitas, kad vasarą važinėjant žieminėmis padangomis galima sutaupyti, yra neteisingas, tvirtina padangų specialistai. Priešingai - toks sprendimas yra nuostolingas, nes naudojant žiemines padangas vasarą suvartojama daugiau kuro, ilgėja stabdymo kelias, o važiavimas tampa ne toks saugus.
„Žieminės ir vasarinės padangos yra visiškai skirtingi produktai. Skiriasi tiek padangų protektorius, tiek gumos mišinys, tiek pati konstrukcija, - sakė „Goodyear" produktų specialistas Baltijos ir Šiaurės šalims Ernestas Čejauskas. - Žieminės padangos pritaikytos važinėti žemoje temperatūroje, ant sniego ir ledo, jas gaminant labai svarbus stabdymo kelias žiemos sąlygomis. Vasarinėms padangoms, savo ruožtu, svarbiausias sukibimas ir stabdymas ant šlapio ir sauso kelio, esant aukštesnei temperatūrai."
Pasak padangų specialisto, žieminės padangos vasarą plonina kišenę todėl, kad naudoja daugiau kuro: „Vasarinės padangos sukurtos taip, kad pasipriešinimas riedėjimui būtų kuo mažesnis. Dėl to jos suvartoja kur kas mažiau kuro nei žieminės."
Vasaros sezonu važiuojant žieminėmis padangomis automobilio stabdymo kelias gali pailgėti nuo kelių iki keliolikos metrų. Padangų specialistai nurodo, kad pasirinkus vasaros sezonui tinkančias vasarines padangas stabdymo kelias atitinka aukščiausią saugumo vertinimo kriterijų A, tačiau vasaros metu renkantis žiemines ar universalias padangas šis kriterijus nepakyla aukščiau C įvertinimo.
TV laida „Ne vienas kelyje" palygino vasarinių ir žieminių padangų stabdymo kelią. Teste buvo naudojamos žinomo padangų gamintojo vasarinės ir žieminės padangos. Važiuojant mieste leidžiamu greičiu (50 km/h) ant sausos kelio dangos vasarą žieminių padangų stabdymo kelias buvo apie 2,7 m. ilgesnis nei vasarinių, o ant šlapios dangos skirtumas siekė 3,5 m.
Važiuojant standartiniu užmiesčio greičiu (90 km/h), stabdymo kelias pailgėja net keliolika metrų. Ant sausos kelio dangos žieminių padangų stabdymo kelias buvo 13 m. ilgesnis nei vasarinių, o ant šlapios - 13,5 m. ilgesnis.
Specialus pasiūlymas
Nauji traktoriai
Naujo traktoriaus charakteristikos. Kaip išsirinkti naują traktorių, kokios inovacijos pagerino šiuolaikinių traktorių eksploatavimą
Išsamus žieminių padangų pirkimo gidas
Ne tik oro sąlygos, bet ir padangų raštas bei jų mišinys turi įtakos, ar spėsite laiku sustoti ir išvengti nelaimės.
Svarbiausi žingsniai ruošiant automobilį žiemai: vien apie padangas galvoti nepakanka
10 žingsnių, kaip tinkamai paruošti automobilį žiemai.
Autoreviu.lt baigė ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą
Priminsime, kad pavasarį mūsų automobiliukas buvo apmautas
Naujoji padanga „MICHELIN X-ICE North 3“
Sutrumpėjo „MICHELIN X-ICE North 3" stabdymo kelias ant ledo
Ratlankių lyginimas
Kaip jau esame rašę, laikai keičiasi ir dažnas automobilis „apmaunamas" dideliais...
Autoreviu.lt pradėjo ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą
Jeigu automobilis senesnis, geros padangos yra tiesiog būtinos...
Nauja „Michelin“ A ir B klasės sunkvežimių padangų serija leis sutaupyti iki 515 l degalų
Vasario mėn. antrinėje padangų rinkoje pristatytos sunkvežimių padangos „Michelin X® Line
Žiema, lijundra, plikledis ir kiti pavojai
Kaip elgtis, kad žiemos keliai nekeltų pavojaus
Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį
Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas