Dar kartą primename – rūkas gali būti pavojingas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP3140__Large_

Pavasaris atėjo, sniegas pamažu tirpsta ir gatvėse tuoj padaugės automobilių ir kitų transporto priemonių. Deja, šylantis oras gali pateikti ir nemalonių staigmenų. Viena jų - rūkas. Jeigu rūkas dar sutaps su lietumi ar paskutiniu sniegu, vairavimas pasunkės. Džiuginti galėtų nebent tai, kad dabar dienos ilgėja, tačiau tai jokiu būdu nereiškia, kad vairuotojai gali atsipalaiduoti. Sniego dar pasitaiko, ne visi keliai nuvalyti, tad važiuojant vakare ar esant rūkui reiktų sutelkti visą dėmesį. Be to, reikia nepamiršti dažnai atšvaitų neturinčių pėsčiųjų ir prastai apšviestų regioninių ar sodų ir kaimų keliukų.

Norint išvengti nemalonių staigmenų, reiktų iš anksto tiksliai žinoti, kaip elgtis vienu ar kitu atveju. Apie važiavimą naktį ir rūke esame rašę, bet tai yra temos, prie kurių dar ne kartą teks grįžti. Taigi, dar kartą apie važiavimą rūke.

Nuotraukose ar stebint iš tolo rūkas atrodo labai gražiai. Toks keistas, paslaptingas, užburiantis. Deja, situacija pasikeičia, kai tenka važiuoti per šį gamtos darinį. Tokiu atveju net labiausiai patyręs vairuotojas gali pridaryti skaudžių klaidų. Važiuojant rūke reikia nepamiršti apie atsakomybę kitiems eismo dalyviams, susitvardymą ir atsargumą. Žinoma, kelyje ne viskas priklauso tik nuo Jūsų, bet, jei laikysitės pateikiamų rekomendacijų, būsite padarę viską, kas nuo jūsų priklauso, kad kelionė sunkiomis sąlygomis būtų ypač saugi.

1. Jeigu jau seniai važiuojate ir netikėtai panyrate į rūką, supraskite, kad skubėti nebėra kur - numatytą tikslą pasieksite pavėlavęs. Jokiu būdų neskubėkite maigyti akceleratoriaus paminos - judėjimui rūke reikia gero regėjimo ir stiprių nervų bei staigios reakcijos.

2. Pagalvokite apie automobilio apšvietimą. Jeigu buvo įjungtos tolimosios šviesos, perjunkite jas į artimąsias, įjunkite gabaritinius automobilių žibintus ir būtinai įjunkite rūko žibintus. Tiesa, tikrai naudingi jie bus tik tokiu atveju, jei yra teisingai sumontuoti ir sureguliuoti.

3. Tie, kurie esant rūkui lekia kaip akis išdegę, rodo ne vyriškumą ar neeilinius vairavimo gebėjimus, o kvailumą. Žinoma, visada galima pasielgti dar kvailiau ir mėginti pasivyti Jus rūke aplenkusi automobilį... Jei pagalvojote, kad jis - „erelis" ir todėl taip laksto, galvokite iš naujo. Tikras vairuotojas profesionalas per rūką važiuos ramiai, saugiu greičiu.

4. Esant galimybei reiktų atsisakyti visokių staigių manevrų - persirikiavimo, lenkimo, sukiojimosi. Jeigu toks poreikis atsirado ir manevro išvengti nepavyks, pasistenkite apie savo manevravimą informuoti tiek priekyje, tiek ir paskui jus važiuojančius vairuotojus. Taip pat reiktų vengti staigaus ir netikėto stabdymo. Jeigu sustoti reikia, stabdyti reiktų pamažu, tolygiai, o sustojus būtinai įjungti avarinio sustojimo signalą. Galima net pagarsinti muziką. Šiaip ar taip, tai bus papildomas signalas kitiems vairuotojams.

5. Nepamirškite, kad rūke atstumai išsikraipo ir galima optinė apgaulė. Vairuotojams dažnai atrodo, kad atstumas iki priešais važiuojančio automobilio yra didesnis negu iš tikro. Jeigu patekote į rūką, sumažinkite greitį ir padidinkite atstumą iki priešais važiuojančios transporto priemonės. Atsarga gėdos nedaro. Be to, taip turėsite daugiau erdvės nenumatytiems manevrams.

6. „Auksinė" važiavimo rūke taisyklė: automobilio (ar kitos transporto priemonės) greitis turi atitikti pusę matomo atstumo. Kitaip sakant, jei per rūką matyti ne daugiau negu 30 m, tai automobilis turėtų judėti maždaug 15 km/val. greičiu. Tiems, kuriems atrodo, kad tai - per daug lėtai, primename - verčiau pasiekti kelionės tikslą vėliau, negu nepasiekti jo apskritai.

7. Jeigu nėra per daug šalta arba automobilio šildymo sistema veikia be priekaištų, automobilio langus laikykite atidarytus. Taip geriau girdėsis nuo kelio sklindantys garsai.

8. Atminkite, kad esant blogoms važiavimo sąlygoms (nebūtinai tik rūkui), vairuotojas ilgą laiką būna įsitempęs, todėl jis pavargsta žymiai greičiau negu paprastai. Šito neturėtų pamiršti ir kartu važiuojantys keleiviai. Vairuotojau, jeigu pajautėte, kad dėl įtampos skauda galvą arba iš nuovargio limpa akys, verčiau sustokite ir keletą minučių pailsėkite, o jau tada tęskite kelionę toliau.

9. Esant rūkui neturėtų atsipalaiduoti ir pėstieji. Tiek naktį, tiek ir esant rūkui pėstieji privalo segėti atšvaitus arba turėti rankose kokį šviesos šaltinį. Tik taip vairuotojas juos laiku pastebės ir neįvyks nelaimė. Pėstieji, atminkite, kad jei mėgstate rengtis tamsiai ir ignoruojate raginimus nešioti atšvaitus, vairuotojai jūsų tiesiog gali nepastebėti.

Tikimės, kad šie paprastai ir lengvai įgyvendinami patarimai padarys Jūsų keliones saugesnes.

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

5 dažniausiai užduodami klausimai apie vairuotojo pažymėjimus

Vairuotojo pažymėjimo galiojimas, keitimas internetu ir kiti svarbūs dalykai, kuriuos būtina žinoti kiekvienam vairuotojui.

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Kaip užvesti dyzelinį automobilį šaltyje

Neįprastas būdas kaip neleisti sušalti dyzelinui net ir dideliame šaltyje

7 įdomūs faktai apie vairavimo egzaminus kitose šalyse

Kai kurie faktai priverčia nustebti, o kartais tiesiog nusišypsoti.

Automobilio įtaisų valdymas

Regitra pristato: nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme

Atsisakoma pratimų aikštelėje, o būsimųjų vairuotojų įgūdžiai bus tikrinami realiame eisme. \ \

Psichologai: rizikingas vairavimas – gyvenimo būdo atspindys

Dažniausiai įvairios asmenybės charakteristikos lemia dažnesnes vairavimo klaidas arba įvairios asmenybės savybės lemia dažnesnius tyčinius kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Kaip vairuoti esant permainingiems orams

Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi

Vairavimas žiemą

Lenktynininko patarimai: žiemos kelią reikia „jaukintis“

Kaip vairuoti naktį

Vairuoti užmiesčio keliais naktį visada būna gerokai sunkiau nei dieną

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: