„Ford Fiesta IV“ ar „Ford Fiesta V“?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • ford_fiesta
  • ford_fiesta__2_
  • ford_fiesta__9_
  • ford_fiesta__10_
  • ford_fiesta__12_
  • ford_fiesta__15_
  • ford_fiesta__3_
  • ford_fiesta__8_

Naujoji „Ford Fiesta", kaip dažnai vadinamas naujausios kartos modelis, jau seniai ne naujiena. Lietuvos rinkoje ji debiutavo prieš gerus metus, Vakarų rinkose dar anksčiau. Taigi, atrodytų, kad kalbėti taip pat nelabai yra apie ką. Yra vienas „bet". Kadangi pats vairuoju ankstesnės kartos fiestą, buvo įdomu palyginti du skirtingų kartų automobilius. Apie naujausios kartos fiestų gedimus ar remonto subtilybes kalbėti dar ankstoka, nes modelis per daug naujas. Apie ankstesnės kartos fiestą lyg ir viskas pasakyta. Galima nebent pakartot, kad renkantis ankstesnės kartos modelį būtina ypač atidžiai apžiūrėti važiuoklę, nes po 120 000 km jai gali reikėti dėmesio. Taip pat žinotina, kad keičiant žvakes reikia pasirūpinti ne tik pačiomis žvakėmis, kurias geriausia pirkti su pavyzdžiu, bet ir specialiu ilgu raktu. Džiugu tai, kad rimtų statistinių trūkumų šie modeliai neturi, o tokie nemalonumai, kaip netikėtai lūžusi spyruoklė, gali pasitaikyti ir bet kuriam kitam automobiliui. Tačiau apie tai kitą kartą.

Ryški naujoji "Fiesta"

Taigi „Naujoji Fiesta". Pirmas dalykas, kuris krenta į akis - automobilio išvaizda. Ankstesnės kartos modelius dažnas dar painiodavo su „Ford Focus", o dabartinės nesupainiosi su niekuo. Automobilio išvaizda pasikeitė, jis įgavo „savo charakterį". Anksčiau tai buvo mažas miesto automobilis, dabar galima teigti, kad „Fiesta" - veržlus miesto automobiliukas. Būtent tai byloja jo išvaizda. Kita vertus, „Fiesta" liko nedideliu miesto automobiliu, tad jį paprasta priparkuoti perpildytame mieste. Tai, turint omenyje problemas, su kuriomis susiduria didmiesčių gyventojai, privalumas.

Pasikeitė ne tik automobilio išvaizda, bet ir vidus. Ankstesnės kartos „Fiesta" buvo ganėtinai erdvi, tačiau naujojoje erdvės dar daugiau - vairuotojas gali įsitaisyti labai patogiai, vietos lieka ir užpakalinių sėdynių keleiviui. Kaip ir ankstesniame modelyje, vairuotojas gali reguliuoti ne tik savo sėdynės padėtį, bet ir aukštį. Tai labai patogu tolimose kelionėse. Ankstesniame modelyje vairas reguliavosi tik aukštyn žemyn. Naujoje jis reguliuojasi dar ir pirmyn atgal. Tai taip pat leidžia patogiau įsitaisyti vairuotojui.

Vietos daugiau negu buvo

Salonas ergonomiškas, atsirado papildomų lentynėlių ir padėkliukų, tik bagažinė liko tokia pat maža. Kita vertus, miesto automobiliui ji kaip tik. Naujasis modelis gavo ir naują prietaisų skydelį bei visą priekinė panelė, tačiau visas valdymas liko paprastas ir aiškus. Iš prietaisų skydelio dingo temperatūros daviklis, pasiliko tik kuro kiekio daviklis. Prietaisų panelis modernesnis, radijo valdymas sumontuotas ir ant vairo. Tiesiog pastebėjimas - dažname naujame modelyje jis sumontuotas dešinėje pusėje, o „Fiestoje" - kairėje.

Futūristinė priekinė panelė

Važiuoti automobiliu smagu ir patogu - jis puikiai klauso vairo, važiuoklė patikimai sukimba su keliu, automobilyje nesupa. Tiesa, vairo ratas galėtų būti didesnis. Labai jautrūs automobilio stabdžiai. Prie jų gali tekti pratintis, tačiau tai - tik laiko klausimas.

Benzininis variklis dirba tyliai, jo negirdėti, tačiau paties automobilio garso izoliacija galėtų būti geresnė. Nors ir teigiama, kad ji geresnė, negu ankstesnės kartos modeliuose, bet didelio skirtumo nepajutau - važiuojant kelias ir jo keliamas triukšmas buvo girdimi gerai. Tas ypač pasijautė užmiesčio kelyje, padidinus greitį. Analogiška situacija ir su ankstesnės kartos „Fiesta" - kartais mieste specialiai spaudi akceleratorių norėdamas įsitikinti, kad variklis veikia, tačiau žvyrkelyje, kai į dugną pradeda caksėti akmenukai, pasvajoji apie geresnę dugno garso izoliaciją.

Bagažinė liko maža

Bandytas modelis turėjo 1,2 l 60 AG varikliuką. Mano turimos „Fiestos" 1,3 l 69 AG variklio kartais būna maža, tad 1,2 l 60 AG agregatas tokiam modeliui tikrai per silpnas. Žinoma, ramiam važinėjimui po miestą jo užtenka. Automobilis palyginti greit įsibėgėja, važiuoja irgi neblogai, tačiau pajudant iš vietos įkalnėje arba ką nors sumąsčius staigiau aplenkti, galios akivaizdžiai trūksta. Be to, norint jausti „visą važiavimo malonumą", apsukas reikia laikyti per 3 000. Daugoka, tad perkant reiktų žiūrėti į modelius su galingesniais varikliais. Juo labiau, kad kainų skirtumas tikrai nedidelis, o važiavimas bus gerokai malonesnis.

Tačiau pakeisti valytuvai

„Fiesta V" - gerokai naujesnis modelis už mano turimą, po 15 minučių važiavimo joje jaučiausi kaip savo nuosavame automobilyje - viskas įprasta, rankos ir kojos veikė „automatiniu režimu". Tai vertinti galima dvejopai. Automobilis gerokai atnaujintas tiek iš išorės, tiek ir iš vidaus, tačiau pasikeitimai nebuvo tokie radikalūs, kad jo neatpažintum. Tai nėra „kita fiesta", tai - „nauja fiesta". Kita vertus, persėdus iš ankstesnės kartos modelio į dabartinį nereiks mokytis iš naujo. Bus galima tiesiog sėst ir važiuot, nes viskas bus pažįstama ir artima.

 

Techninės „Ford Fiesta 1.6" charakteristikos

 

MATMENYS

Ilgis, mm

3950

Plotis, mm

1973

Aukštis, mm

1481

Ratų bazė, mm

2489

Kėbulo tipas

chečbekas

Durų skaičius

3

Vietų skaičius

5

Automobilio masė/ leidžiama masė, kg

1119/1500

Padangos

175/65 R14

VARIKLIS

Maitinimo sistema

Paskirstytas įpurškimas

Mechanizmas

dohc, 16V

Darbinis tūris, cm3

1596

VAŽIUOKLĖ IR EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI

Varantys ratai

Priekiniai

Maksimalus greitis, km/val.

193

Galia, AG

225

100 km/val. pasiekia per, s

9.9

Sukimo momentas, Nm/s

152 / 6000

Kuras

А-95

Kuro bako talpa, l

45

Kuro sąnaudos mieste, l/100 km

7

Kuro sąnaudos užmiestyje, l/100 km

4,7

Mišrus ciklas

6,3

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai vėdinami

Užpakaliniai stabdžiai

Diskiniai

V. Misevičius

Mažas, patogus, ekonomiškas "Fordas". Reikia tokio? Galite pasinaudoti nemokama autoreviu.lt skelbimų sistema. Tai tikrai nėra sudėtinga. Tiesiog reikia užsiregistruoti ir galite talpinti skelbimus.

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: