Motociklo techninė apžiūra
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP4100
  • IMGP4102
  • IMGP4109
  • IMGP4112
  • IMGP4113
  • IMGP4114
  • IMGP4115
  • IMGP4116
  • IMGP4119
  • IMGP4121
  • IMGP4124
  • IMGP4126
  • IMGP4129
  • IMGP4130
  • IMGP4136
  • IMGP5204
  • IMGP5205
  • autoreviu_prenumerata

Iki oficialaus baikerių sezono uždarymo liko tik pora savaičių ir motociklų mūsų gatvėse gerokai sumažės. Kita vertus, atšalus orams turėtų kristi motociklų - vasarinės prekės - kainos, tad gali būti, kad apie tokią transporto priemonę svajojusieji pagaliau pasiryš ją įsigyti. Žinoma, įsigijus transporto priemonę, anksčiau ar vėliau teks pereiti techninę apžiūrą. Apie tai, kaip atliekama automobilių techninė apžiūra, jau esame rašę, o šiandien apžvelgsime motociklo techninę apžiūrą. Tuos, kurie su motociklu techninę apžiūrą eis pirmą kartą, skubame nuraminti - lyginant su automobilio apžiūra, ji daug paprastesnė ir trunka gerokai trumpiau.

Motociklus priima visuose stotyse

Reikalavimai visiems motociklams, ar tai būtų „britva", ar „čioperis", vienodi. Motociklo vairuotojui nebūtina vežiotis šviesą atspindinčios liemenės (TA metu nereikalaujama, tačiau saugaus eismo įstatymas sako „10. Motorinės transporto priemonės, traktoriaus, savaeigės mašinos vairuotojas, sustojęs tamsiuoju paros metu neapšviestame kelyje, išskyrus stovėti skirtas vietas, išlipęs iš motorinės transporto priemonės, privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti prisisegęs prie drabužių kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje atšvaitą."), avarinio sustojimo ženklas ir vaistinėlė būtina tik triračiuose ir keturračiuose motocikluose.

Dviračiams motociklams reikalavimų labai mažai

Atvykus su motociklu į techninę apžiūrą įvertinama motociklo estetinė išvaizda. Motociklas turi būti švarus, nesurūdijęs, dažai nenusilupę, variklis neapibėgęs tepalais ar kitais eksploataciniais skysčiais. Jis turi turėti visus gamintojo numatytus apdailos elementus, kurie turi būti patikimai pritvirtinti ir neturėti pažeidimų, kurie keltų pavojų kitiems eismo dalyviams. Galimi ir papildomi apdailos elementai, tačiau jie neturi kelti pavojaus kitiems eismo dalyviams - negali būti smarkiai atsikišusių, aštrių ar smailių puošybos elementų.

Pirminė apžiūra

Atliekant eismo saugumui turinčių įtakos motociklo elementų remontą, turi būti laikomasi pagrįstų ir priimtinų techniniu požiūriu technologijų (prieš remontą reikia pasikonsultuoti su autorizuotais platintojais). Motociklo išorinių paviršių spalva neturi skirtis nuo registracijos liudijime nurodytos spalvos, draudžiama dažyti spalvų deriniu, kokiu dažomos specialiųjų tarnybų transporto priemonės. Taip pat negalima užsiimti motociklo puošybą, išskyrus aerografiją.

Apžiūrima viskas

Jeigu motociklas turi ne kardano veleną, o grandinę, būtina grandinės apsauga (jeigu gamintojo numatyta), kuri turi būti patikimai pritvirtinta ir neturėti didesnių pažeidimų. Motociklo pavarų dėžei taikomas reikalavimas, kad neturi būti labai apsunkintas pavarų įjungimas/išjungimas.

Motoroleriai ir mopedai, kurių variklio tūris iki 50 cm3, privalo turėti vieną veidrodėlį kairėje pusėje, o motociklai ir motoroleriai, kurių variklio tūris didesnis negu 50 cm3, privalo turėti veidrodžius iš abiejų pusių.

TIkrinama apšvietimo sistema

Toliau tikrinama motociklo apšvietimo sistema - priekiniai ir užpakaliniai žibintai, posūkiai. Visi apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisai turi būti patikimai pritvirtinti, neturi turėti didesnių pažeidimų ir turi tinkamai funkcionuoti.

Priekinis ir...

Atkreipiamas dėmesys į tai, kad motociklų priekinių gabaritinių žibintų spalva privalo būti balta, privalo būti įrengti užpakaliniai raudonos spalvos atšvaitai.

užpakalinis žibintai turi atitikti reikalavimus

Beje, įdomi detalė - motociklo priekinio žibinto skleidžiamos šviesos aukštis priklauso nuo jo vairuotojo svorio. Jeigu motociklą (kaip kad buvo mūsų atveju) į techninę apžiūrą atvaro mergina, o jį tikrinti sėda vyras, gali būti, kad jam žibintas švies per žemai. Tokiu atveju, užuot reguliavus jo padėtį, reiktų tiesiog leisti ant motociklo atsisėsti jo savininkei - paaiškės, ar reikia kažką reguliuot.

Būtina, kad sėstu savininkas

Motociklas gali turėti tik gamintojo numatytą žibintų tipą. Jeigu savininkas savarankiškai susuks ksenono lemputes, per techninę apžiūrą jis turės sunkumų.

Vėliau tikrinama motociklo stabdžių sistema (stabdžių pavaros elementai, stabdžių žarnelės, vamzdeliai, stabdžių diskai, būgnai, stabdžių trinkelių antdėklai ir kt.).

Tikrinam ir priekiniai, ir...

Ant stabdžių stendo išmatuojamos motociklo ratų stabdymo jėgos ir apskaičiuojamas stabdymo efektyvumas

užpakaliniai stabdžiai

(visų ratų stabdymo jėgų suma padalinama iš motociklo faktinės masės ir padauginama iš dešimt).

Viskas aiškiai matosi

Patikrinus stabdžius bus tikrinami motociklo amortizatoriai. Bus apžiūrėta, ar jie sandarūs (neleidžia tepalo) ir ar nesumažėjusios slopinimo savybės.

Amortizatoriai taip pat reguliuojami

Esant įtarimui, kad triukšmo lygis viršija leistiną, kontrolierius triukšmo matavimo prietaisu pamatuos motociklo variklio skleidžiamą triukšmo lygį.

Garso matavimo įrenginys

Leistina motociklo skleidžiamo triukšmo lygio riba nurodyta identifikavimo lentelėje. Jeigu šių duomenų nėra, tai nustatoma pagal variklio darbinį tūrį:

Darbinis tūris (cm3)

dB (A)

80

91

125

92

350

95

500

97

750

100

1000

103

>1000

106

Naujiems motociklams, kaip ir automobiliams, pirmoji techninė apžiūra galioja 3 metus, vėlesnes apžiūras reikia pereiti kas dveji metai.

Autoreviu.lt už pagalbą ruošiant straipsnį dėkoja Lisionai („Vėjų Laumės"), UAB „Tuvlita" Viršuliškių stoties specialistams

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Taip pat skaitykite:

Stabdžių patikrinimas stende

Komentaras dėl techninės apžiūros dokumentų

Komentaras dėl seniems automobiliams keliamų techninės būklės reikalavimų

Keičiami privalomosios techninės apžiūros metu taikomi techniniai reikalavimai

Techninė apžiūra – kaip tai vyksta

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 


Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kaip išsirinkti dviratį internetu?

Kaip išsirinkti ir kodėl yra patartina rinktis dviratį internetu. Patarimai bei gairės, kuriomis vadovaujantis taps lengviau išsirinkti sau tinkamiausią dviračio variantą.

Kaip išsirinkti dviratį?

Kokį dviratį pirkti, koks dviratis tinkamiausias Jūsų pomėgiui, pagal ką rinktis dviratį, svarbios dviračio dalys

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose

Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...

Speciali dviratininkų apranga – tarsi jų antra oda

Plintant dviračių kultūrai Lietuvoje kaip ant mielių auga ir...

Didžiausi ir skaudžiausi pavojai tyko vasarą

Tiek Vilniuje, tiek kituose šalies miestuose dviračių transporto priemonių pastebimai daugėja...

„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas

Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.

Naujienos ALT 2013 parodoje

Prabėgusį savaitgalį Vilniuje, „Litexpo" parodų centre šurmuliavo... (Papildyta)