Pasaulyje vis labiau populiarėja elektromobiliai. Deja, Lietuvoje oficialaus jų debiuto dar gerokai teks palaukti. Kita vertus, dabar puiki proga pasidomėti hibridiniais automobiliais, kurių mūsų rinkoje daugėja. Pavasarį skaitytojams pristatėme hibridinį „Honda CR-Z", o šį kartą pasitaikė proga sėsti prie hibridinio miesto automobilio „Honda Jazz".
Šiaip jau „Jazz" modelis Lietuvoje ne naujiena, tačiau šį kartą reiktų nepamiršti, kad kalba eis apie hibridinį gerai žinomo modelio analogą. Nuo įprasto benzininio automobilio hibridinis skiriasi kitokiomis radiatoriaus grotelėmis, skaidraus melsvo dizaino priekiniais ir užpakaliniais žibintais ir, bent jau bandytas modelis, ryškia spalva (fresh lime metallic). Gamintojai kurdami modelį padarė jį žalią visomis prasmėmis. Žinoma, norint, galima pasirinkti ir kitą spalvą. Tiesa, priekinė dalis atrodo labai gražiai, bet apatinė bamperio plastmasinė juosta yra žemokai, todėl, nenorint jos trinti, nereiktų automobilio privaryti prie pat šaligatvio.
Skirtumų lyginant su paprastu „Jazz" galima pastebėti ir salono viduje. Šiuo atveju hibridinis „Jazz" primena kitą hibridinį „Hondą" modelį - „CR-Z". Ten ir spidometras, ir radijas, ir klimato kontrolė šviečia švelnia melsva spalva.
Tiksliau, priklausomai nuo pasirinkto važiavimo tipo arba nuo konkretaus momento spidometras keičia spalvą. Beje, šiuo atveju reiktų paminėti, kad automobilis turi automatinę bepakopę transmisiją CVT, tad ir pajuda, ir greitėja labai švelniai ir tolygiai, be jokių trūkčiojimų. Įjungus „S" režimą automobilio spidometras visą laiką degs vienoda švelniai melsva spalva, tačiau, pagal nutylėjimą, šis važiavimo režimas bus pats neekonomiškiausias ir neekologiškiausias.
Įjungus tiesiog „D" režimą dar galima papildomai spustelėti mygtuką „Eco".
Automobilis taps lėtesnis ir vangesnis, kalniukai bus įveikiami sunkiau, klimato kontrolė dirbs taip, kad kuo mažiau terštų aplinką, tačiau automobilis „pažaliuos".
Tachometro skyriuje užsidegs žalia gėlytė, rodanti, kad viskas veikia ekonominiu režimu, o spidometras, priklausomai nuo važiavimo charakteristikų, keis spalvą.
Beje, spalvą jis keičia ir neįjungus „Eco" režimo, tačiau tada vairuotojas gali ir „paspausti", ir priversti galingiau veikti kondicionierių. Abiem atvejais kurą taupanti „Auto Stop" sistema veikia, tačiau ji neveikia įjungs „S" režimą.
Pagal nutylėjimą užvedus variklį spidometras šviečia mėlyna spalva.
Pradėjus greitėti spalva tampa šviesiai pilka - tai rodo neekologišką važiavimą, pasiekus norimą nuolatinį greitį spidometras tampa žalias - tai rodo taupiausią važiavimą.
Iš išorės gali pasirodyti, kad HONDA „Jazz" - mažas automobilis. Juo labiau, kad jis ir priskiriamas „B" segmentui. Automobilio viduje erdvu ir šviesu. O kur dar didelis, aštresniu kampu ir toliau nuo vairuotojo, negu įprasta, esantis priekinis stiklas. Vietos užtenka ir vairuotojui, ir keleiviams. Išjungus variklį, palikus užvedimo spynelėje raktelį ir atidarius dureles, automobilis apie raktelį primins ne tik garsiniu signalu, bet ir mirgančiu rakto ženkliuku kompiuterio ekranėlyje.
Atrodytų, paprasta, tačiau tai turi toli gražu ne visi nauji automobiliai. O kur dar dideli ir neįprastos formos veidrodėliai. Taigi, turime visokeriopai patogų automobilį.
„Jazz" visada buvo pristatomas kaip praktiškas miesto automobilis. Kurdami hibridą inžinieriai liko ištikimi šiam principui - automobilyje dvi priekinės daiktadėžės, dėžutės ir lentynėlės smulkiems daiktams. Norint daiktus galima dėti ir po užpakalinėmis keleivių sėdynėmis. Įprastai ten būna uždara erdvė, tačiau hibridinėje „Jazz" versijoje sėdynės turi tik plonas sulenkiamas kojeles.
Norint sėdynes galima prilenkti prie nugarėlių ir taip sukurti papildomą erdvę daiktams. Taip pat santykiu 40x60 galima atlenkti sėdynių nugarėles ir praplėsti bagažine. Šiuo atveju kojelės sulenkiamos, sėdynės nuleidžiamos ir jų nugarėlės su bagažine sudaro lygią plokštumą.
Kita vertus, toks išradingumas suprantamas, nes bagažinėje neliko atsarginio rato ir net vietos, kur jis buvo. Modelis gavo padangų remonto komplektą, o atsarginio rato vietoje įsikūrė hibridinės sistemos akumuliatoriai. Nepaisant to, automobilis turi 300 l bagažinę, kurią pririekus galima padidinti iki 883 l.
Taigi, prieš mus praktiškas ir ekologiškas automobilis. Modelis turi 1,3 l 65 KW/ 88 AG variklį ir 10 kilovatų (78 Nm) elektros variklį. Smagu, kad aplink variklį suklijuoti įspėjamieji lipdukai buvo lietuviški.
Dabar belieka sulaukti, kada lietuviškai su vairuotoju „bendraus" ir tekstinę informaciją pateikiantys automobilio kompiuteriai. HONDA „Jazz" tekstinės informacijos buvo mažai, tad ją suprasti nebuvo sunku.
Pasak gamintojo, vidutinės kuro sąnaudos gali būti 4,5 l/100 km kelio. Tiesa, man, žaidžiant važiavimo stiliais ir režimais, tokių sąnaudų pasiekti nepavyko. Nuvažiavus apie 200 km mišriu režimu jos buvo 5,4 l/100 km, tačiau, jei visą laiką būtų buvęs „Eco" režimas, gal ir būtų buvę galima pasiekti gamintojo deklaruotus 4,5 l.
Žinoma, dinamikos stebuklų iš automobilio tikėtis neverta, bet jis ne tam buvo kurtas. Kūrėjai galvojo apie ekologiškumą ir praktiškumą, o šias charakteristikas „Jazz" tikrai atitinka. Tarkim, kad ir ta pati „Auto stop" sistema. Automobiliui stabtelėjus prie šviesoforo, variklis iškart buvo išjungiamas, tačiau tereikėjo atleisti stabdį ir jis, be jokio vėlavimo vėl pradėdavo dirbti. Greita, patogu.
Stabdymo metu buvo kraunami hibridinės sistemos akumuliatoriai. Pradžioje gali tekti priprasti prie stabdžių rekuperatorių veikimo, bet tai greitai padaroma.
Tai, kaip akumuliatoriai kraunami ar naudoja energiją, galima stebėti tiek dešiniajame prietaisų skydelio langelyje, tiek ir automobilio kompiuteryje spidometro viduryje. Čia stebėti procesą patogiau, nes dieną žalia ir šviesiai mėlyna prietaisų skydelio spalvos ne visada aiškiai įžiūrimos.
Malonu, kad kompiuterio valdymas iškeltas prie vairo, tad norint pasižiūrėti dominančią informaciją nereikia „ieškoti laimės" aplink prietaisų skydelį.
Kiti mygtukai irgi sumontuoti taip, kad vairuotojui būtų patogu juos pasiekti. Be to, vairuotojas gali pasidžiaugti ir dešinėje pusėje esančiu patogiu ranktūriu.
Automobilis išėjo ne tik gražus, bet ir smagiai važiuojantis. Tolygus ir malonus pajudėjimas, lengvas valdymas (elektromagnetinis vairo stiprintuvas), puikiai įveikiami posūkiai. Tai užtikrina žemai esantis automobilio svorio centras ir platus tarpuvėžis. Pakaba tyli, tačiau pasiekus apie 80 km/val. greitį pasijautė nelabai malonus sūpavimas. Tai reikia įvertinti, jeigu vešitės vaikus arba jautresnius keleivius.
Apibendrinant galima pasakyti, kad automobilis turi tvarkingą ir praktišką saloną, patogiai transformuojamas užpakalines kėdutes, pasižymi mažomis kuro sąnaudomis, tiksliai veikiančia pavarų dėže ir yra saugus. Taip pat jis ekologiškas, bet už tai teko sumokėti vangoku varikliu. Kita vertus, dabartiniai hibridai ir kuriami tam, kad būtų ne sportiški, o visų pirma ekologiški.
Hibridiniai HONDA JAZZ variantai neturi „bazinės" sąrangos. Siūlomi „Comfort" arba „Elegance" modeliai. Hibrido kaina prasideda nuo 67 000 Lt.
Techninės charakteristikos
1.3 IMA Comfort CVT |
1.3 IMA Elegance CVT |
Tipas |
SOHC + IMA |
Cilindrai |
4 cilindrai, skersinė padėtis |
Darbinis tūris (cm3) |
1339 |
Galingumas KW/AJ/aps. per min. |
65/88/5800; el. variklio 10/14 |
Maks. sukimo momentas Nm/aps. per min. |
121/4500; el. variklio 78 |
Maitinimo sistema |
HONDA PGM-FI elektroninis keturių taškų degalų įpurškimas |
Degalai |
95E arba aukštesnio oktaninio skaičiaus benzinas |
Varomieji ratai |
priekiniai varomieji ratai |
Pavarų dėžė |
CVT |
CVT |
variatorius 2,526-0,421 |
Atbulinės eigos pavara |
4,510- 1,692 |
Pagrindinis perdavimas |
5,274 |
Priekinė |
McPherson tipo nepriklausoma pakaba su išilginio stabilumo stabilizatoriumi |
Galinė |
dviejų svirčių nepriklausoma su išilginio stabilumo stabilizatoriumi |
Mechanizmas |
krumpliastiebis su elektriniu prie greičio prisitaikančiu vairo stiprintuvu (EPS) |
Apsisukimų spindulys nuo kėbulo kampo (m) |
5,41 |
Vairaračio apsisukimai |
3,29 |
Stabdžiai |
ABS stabdžiai, su elektroniniu stabdymo jėgos paskirstymu (EBD), avarinio stabdymo asistentas (EBA) |
Priekyje |
vėdinamieji diskiniai stabdžiai |
Gale |
diskiniai stabdžiai |
Rankinis stabdys |
mechaninis galinių ratų |
Ratlankiai |
15" x 5 1/2 |
Padangos |
175/65/R15 |
Atsarginis ratas |
TRK |
Ilgis (mm) |
3900 |
Plotis (mm) |
1695 |
Aukštis (mm) |
1525 |
Atstumas tarp ašių (mm) |
2495 |
Priekinių ratų tarpvėžė (mm) |
1495 |
Galinių ratų tarpvėžė (mm) |
1475 |
Prošvaisa (mm) |
147 |
Vietų skaičius |
5 |
Degalų bako talpa (l) |
40 |
Bagažinės talpa (pakrovus iki lango lygio) VDA l |
300+3 |
Maks. (po galine sėdyne, pakrovus iki lango lygio) VDA l |
883 |
Maks. leistina bendroji masė (kg) |
1162-1209 |
Maks. leistina priekabos masė |
. |
Su stabdžiais (kg) |
- |
Be stabdžių (kg) |
- |
Maks. greitis (km/h) |
175 |
Pagreitėjimas (0-100 km/val., s.) |
12,1 |
Mieste (l/100 km) |
4,6 |
Plente (l/100 km) |
4,4 |
Mišriai važiuojant (l/100 km) |
4,5 |
CO2 (g/km) |
104 |
EURO5 |
Lentelė iš honda.lt
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Prekyba naujais HONDA automobiliais
Ateikite į saloną ir išsirinkite patys.
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"