Stebint bendras automobilių rinkos tendencijas galima pastebėti, kad krosroverių ir vidutinių miesto visureigių populiarumas auga. Erdvūs, aukšti ir palyginti ekonomiški automobiliai patinka daugeliui. Korėjiečių automobilių gamintojas „Hyundai" - ne išimtis. Jie rinkai pateikė „Hyundai ix 35", pakeitusį mūsų vairuotojams gerai pažįstamą visureigį „Hyundai Tucson". Atrodo naujasis „Hyundai" visureigis stilingai. „Hyundai ix35" dizainas kurtas Vokietijoje, Riuselhaime, tad visureigio išvaizda mažai kuo skiriasi nuo „tikrųjų europiečių". Galima net teigti, kad buvo sukurta optimali, ir jaunam, ir senam tinkanti, išvaizda.
Dizaineriai sugebėjo pastaruoju metu išpopuliarėjusį lašo formos siluetą apdoroti taip, kad išryškėtų automobilio tvirtumas ir veržlumas. Turint omenyje tai, kad automobilių pasirinkimas rinkoje didžiulis, ryški ir pastebima išvaizda - vienas svarbių rinkodaros dalykų (tai puikiai įrodo „Nissan Juke" sėkmė Baltijos šalyse).
Šio modelio išorė dėmesį traukia įkypais priekiniais žibintais ir plačiomis rūko žibintų ertmėmis.
Automobilio vidus taip pat nuteikia maloniai. Salonas erdvus, apdailos medžiagos kokybiškos. Tiek spidometras, tiek ir tachometras įgilinti ir apsaugoti nuo saulės, o sutemus išryškėja malonios, neįkyrios melsvos jų aureolės.
Signalinės lemputės užsidega tik tada, kai būtina.
Vairuotojo vieta erdvi ir patogi, skydelis nuo saulės turi specialų pailginimą, tad dabar iš šono šviečianti saulė netrukdo.
Galėtų panašų pailginimą turėti ir dešinysis porankis - daiktadėžė. Gerai, kad jis yra, tačiau kelis centimetrus į prieki pasislenkanti viršutinė dalis suteiktų papildomo patogumo.
Dauguma mygtukų iškelta ant vairo arba patogiai sumontuoti vairuotojo durelių ranktūryje.
Daugelis, bet, deja, ne visi. Kompiuterio valdymo mygtukas vėl paliktas kairėje prietaisų skydelio pusėje. Pasak „Hyundai" pardavėjų, jis savo vietos ir nepakeis.
Esą, taip saugiau, nes vairuotojas daugiau žiūrės į kelią.
Taip pat arčiau vairuotojo galėtų būti paliktas ir priekinio stiklo šildymo mygtukas. Jis gražiai, simetriškai atrodo priekiniame panelyje, tačiau sėdint vairuotojo vietoje ištiesta ranka pasiekti jo neišeina.
Tenka papildomai lenktis į priekį.
Priekinė daiktadėžė ne pati didžiausia, tačiau ji šaldoma, tad karštą vasaros dieną vairuotojas ir keleiviai gali mėgautis atvėsintais gėrimais.
Galvodami apie dizainą, inžinieriai kiek „nuleido" automobilio stogą, tad erdvės ties užpakalinių sėdynių keleivių galvomis truputį sumažėjo. Aukštesniems žmonėms lipant reiktų saugoti galvą. Sėdynės irgi ne pačios patogiausios, tačiau jose trys suaugę žmonės telpa laisvai.
Jei gale važiuoja tik du keleiviai, jie gali atsilenkti ranktūrį ir į jį saugiai susidėti gėrimus. Važiuojant su vaikais tai - pliusas. Dar vienas pliusas - šildomos užpakalinės sėdynės. Dabar žiemą nereiks šalti ir keleiviams.
Tai pat pliusas atskiri AUX ir USB išvadai ir galimybė įsijungti iPod. Pakeliui galima klausytis ne tik radijo stočių, kurios net Lietuvos ribose ne visur „pagaunamos", o savos, mėgstamos muzikos.
Gaila, kad bandytas modelis neturėjo ne tik statymą palengvinančios užpakalinio vaizdo kameros, bet ir paprasčiausių daviklių. Ši sistema tokiam automobiliui būtina, nes iš savo vietos vairuotojas tikrai nematys už automobilio esančių žemesnių ar netikėtai atsiradusių kliūčių.
Gerai bent, kad kompiuteris pataria, kada perjungti pavaras. Naujokams tai labai pravers.
Kadangi automobilis aukštokas, inžinieriai galėjo pasirūpinti patogesniu įlipimu. Vyrams gal ir nebus problema, tačiau dailiosios lyties atstovės lipdamos turi saugotis, kad į slenksčius neišsiteptų drabužiai.
Bagažinė didelė, užpakalinė sėdynių eilė sulankstoma, tačiau, deja, lygaus paviršiaus su bagažinės dugnu tokiu atveju nesusidaro.
Visgi tenka pripažinti, kad bagažinė erdvi.
„Hyundai ix35" gali turėti tiek benzininį, tiek dyzelinį variklį, priekinius arba visus keturis varančius ratus. Bandytas modelis turėjo 1,7 CRDi 115 AG dyzelinį agregatą ir priekinius varančius ratus. Miestui dviejų ratų visiškai užtenka, tačiau, jei gyvenate kaime, kur keliai kartais ir nenuvalomi, vertėtų pagalvoti apie visais keturiais ratais varomą modelį.
Norint pajusti automobilio dinamiškumą, reiktų sėsti į modelį, turinti 2 l variklį, nes bandytam modeliui su 1,7 l varikliu dinamiškumo trūko. Užtat džiugino nebloga garso izoliacija ir palyginti nedidelės kuro sąnaudos. Gamintojo deklaruotų 5,2 l neužteko, tačiau po 250 km kelio mišriu režimu jos buvo 5,6 l.
Panašu, kad „Hyundai ix35" kurtas miestui ir geriems keliams, tačiau pakaba sureguliuota taip, kad puikiai sugeria nedidelius kelio nelygumus ar duobutes, tad ir prižiūrėtame kaimo keliuke automobilio keleiviai jausis ganėtinai patogiai. Tiesa, prieš „gulinčius policininkus" ir panašias didesnes kliūtis greitį reiktų sumažinti ir pasaugoti pakabą.
Stabilumo kelyje automobiliui taip pat užtenka. Jeigu kils noras pasivažinėti kalniukais, vairuotojui padės „Hillstart Assist Control" sistema.
Automobilis aukštas, tad prireikus mieste galėsite užvažiuoti ir ant aukštesnio šaligatvio, nebijodami „nutarkuoti" apdailos plastmases, tačiau atminkite, kad tikra užmiesčio bekelė - ne šiam automobiliui.
Taigi, „Hyundai ix35" - ganėtinai universalus automobilis, tinkantis tiek miesto, tiek ir užmiesčio gyventojams, nepriklausomai nuo jų amžiaus ar lyties. Jeigu tenka važinėti prasčiau prižiūrimais keliais ar vežiotis daugiau bagažo, šis automobilis puikiai tiktų. Juo labiau, techninėmis charakteristikomis šis modelis niekuo nenusileidžia kitiems vidutiniams visureigiams, bet yra pigesnis už daugelį jų.
Techninės charakteristikos
Hyundai ix35 |
2.0 MPI |
1.7 CRDi 6MT |
2.0 CRDi-R |
|||
Variklis Tipas |
Benzinas, MPI, DOHC |
Dyzelinas, VGT, kietųjų dalelių filtras |
Dyzelinas, VGT, kietųjų dalelių filtras |
|||
Atitiktis ES reikalavimams |
EURO V |
EURO V |
EURO V |
|||
Cilindrų skaičius |
4 |
4 |
||||
Darbinis tūris, cm3 |
1 998 |
1 685 |
1 995 |
|||
Cilindrų skersmuo, mm |
86,00 |
77,20 |
84,00 |
|||
Stūmoklio eiga, mm |
86,00 |
90,00 |
90,00 |
|||
Suspaudimas |
10,5 : 1 |
17,0 : 1 |
16,5 : 1 16,0 : 1 |
|||
Vožtuvų skaičius |
16 |
16 |
16 |
|||
Maksimali galia, kW (AG)/aps./min |
120 (163) / 6 200 |
85 (115) / 4 000 |
100 (136) / 4 000 |
135 (184) / 4 000 |
||
Maksimalus sukimo momentas, Nm/aps./min |
194 / 4 600 |
260 / 1 250 - 2 750 |
320 / 1 800 - 2 500 |
392 / 1 800 - 2 500 |
||
Įpurškimas |
MPI |
CRDi |
CRDi |
|||
ISG [Idle Stop & Go] sistema |
- |
- |
|
- |
- |
|
Akumuliatorius, Ah |
48 |
72 |
||||
Įkroviklis, V / A |
13,5 / 110 |
13,5 / 130 |
13,5 / 150 12,0 / 150 |
|||
Starterio variklis, kW |
1,2 |
1,8 |
2,0 |
|||
Dinamika |
||||||
Didžiausias greitis, km/val. |
181 |
176 |
173 |
194 |
195 |
|
Įsibėgėjimas 0-100 km/val., sek. |
10,7 |
11,3 |
12,4 |
10,2 |
10,1 |
|
Išmetamosios dujos ir degalų sąnaudos |
||||||
Mieste, l/ 100 km |
9,9 |
10,6 |
6,0 |
6,7 |
9,1 |
|
Užmiestyje, I/ 100 km |
6,3 |
6,8 |
4,8 |
5,1 |
6,0 |
|
Vidutinės, I/ 100 km |
7,6 |
8,2 |
5,2 |
5,7 |
7,1 |
|
Emisija CO2, g / km |
181 |
195 |
135 |
149 |
187 |
|
Pavarų dėžė |
||||||
Tipas |
5 pakopų mechaninė |
6 pavarų automatinė |
6 pavarų mechaninė |
6 pavarų mechaninė |
6 pavarų automatinė |
|
Važiuoklė |
||||||
ABS stabdžiai: priekyje /užpakalyje |
Aušinami diskiniai stabdžiai / Diskiniai stabdžiai |
|||||
Rankinis stabdis |
Laiko užpakalinius ratus |
|||||
Pakaba (priekyje / gale) |
McPherson pakaba, dujiniai amortizatoriai / Priklausoma pakaba, dujiniai amortizatoriai |
|||||
Vairas |
Krumpliastiebis vairo mechanizmas su elektriniu stiprintuvu (MDPS) |
|||||
Ratlankio matmenys |
6,5Jx16 Classic, Comfort 6,5Jx17 Style, Premium |
|||||
Padangos |
215/70R16 Classic, Comfort 225/60R17 Style, Premium |
|||||
Matmenys |
||||||
Ilgis, mm |
4 410 |
|||||
Plotis, mm |
1 820 |
|||||
Aukštis, mm |
1 660 |
|||||
Atstumas tarp ašių, mm |
2 640 |
|||||
Provėža: priekyje / užpakalyje, mm |
1 591 / 1 592 |
|||||
Prošvaisa, mm |
170 |
|||||
Minimalus apsisukimo spindulys, m |
5,3 |
|||||
Priekinis pakilimo kampas |
24,2 |
|||||
Užpakalinis pakilimo kampas |
17,0 |
|||||
Pakilimo kampas |
26,9 |
|||||
Svoriai ir tūriai |
||||||
Svoris be krovinio (mažiausia-didžiausia)*, kg |
1 525-1 636 |
1 544-1 655 |
1 490-1 612 |
1 600-1 754 |
1 676-1 787 |
|
Visiškai pakrauto automobilio svoris, kg |
2 030 |
2 030 |
1 940 |
2 140 |
2 140 |
|
Maksimali leistina traukiamos priekabos svoris, be stabdžių, kg |
750 |
750 |
750 |
750 |
750 |
|
Maksimali leistina traukiamos priekabos svoris, su stabdžiais, kg |
1 900 |
1 600 |
1 200 |
2 000 |
1 600 |
|
Maksimalus krovinio svoris ant stogo, kg |
100 |
|||||
Degalų bako talpa, l |
58 |
|||||
Bagažo skyrius |
||||||
Užpakalinės sėdynės atlenkimas, l |
465 |
|||||
Užpakalinės sėdynės nulenkimas, I |
1 436 |
|||||
* Skaičiai atitinka EB visos transporto priemonės tipo patvirtinimo sistemą automobiliuose su įvairiais varikliais ir greičių dėžėmis. Svoris be krovinio priklauso nuo automobilio įrangos lygio ir gamyklinių priedų. |
Lentelė faktoauto.lt
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"