Patarimai motociklų ir motorolerių vairuotojams – 7 dalis
Atnaujinta: 2020-03-09
  • motociklai_gatvese

Gamta pateikė staigmeną ir, panašu, grįžo žiema, bet tikėkimės, kad trumpam. Juo labiau, kad nenumaldomai artėja motociklininkų sezono atidarymas, po kurio gatvėse ir keliuose padaugės dviračių transporto priemonių. Kai kuriems vairuotojams tai bus pirmas toks sezonas, tad reiktų atitinkamai pasirengti.

Važinėjant motociklu mieste per spūstis riekia būti ypač atsakingam ir dėmesingam, nes tai gerokai skiriasi nuo važiavimo automobiliu. Dažnai motociklų ir automobilių susidūrimai atsitinka dėl to, kad motociklininkas bando galvoti už automobilio vairuotoją ir prognozuoti jo veiksmus, o automobilio vairuotojas, paprastai, pasielgia visiškai kitaip. Motociklas - toks pats eismo dalyvis kaip ir visi kiti, tačiau dar pasitaiko automobilių vairuotojų, kurie ignoruoja KET, kai šalia juda motociklistas. Įvertindami tai, stenkitės visada judėti taip, kad tiek prieš jus, tiek už jūsų būtų užtektinai erdvės manevrams. Ir visada žiūrėkite į priekį, kad matytumėte, kas jūsų laukia. Juk visada lengviau pradėti stabdyti iš anksto nei paskutinę akimirką.

Kai automobilis suka

Manevruodamas automobilio vairuotojas dažnokai negalvoja apie šalia esantį motociklą, nes susidūrimo atveju būtent pastarasis nukentės smarkiau. Tad, jei judate dešine juosta, priešais - posūkis į dešinę, o kairėje juostoje važiuoja automobilis, būkite pasirengę. Automobilio vairuotojas gali staiga ir nerodydamas posūkio pasukti į dešinę ir užkirsti jums kelią. Beje, su tokia problema susiduria ir automobilių vairuotojai, tad ir jiems reiktų būti dėmesingiems.

Motociklo vairuotojas tokiu atveju koją turi laikyti ant stabdžių, o pirštą - ant klaksono. Jeigu artėjate prie posūkio, o priešais jus juda automobilis, būkite pasirengę, kad jis gali staiga kirst per stabdžius ir taip pabandyt įtaikyt į posūkį. Jeigu išeina, padidinkite atstumą arba pasukite į kitą juostą. Nereiktų važiuoti labai arti priešais judančio automobilio.

Posūkis į kairę

Jeigu dvipusio eismo gatvėje jums reikia sukti į kairę, signalizuokite apie tai iš anksto, gerokai prieš pradėdami manevrą. Problema ta, kad paskui jus važiuojantys automobilių vairuotojai, net ir parodžius posūkio signalą, gali ne iškart jį pastebėti. Tai pavojinga, nes automobilis gali rėžtis į jūsų motociklą. Prieš pasukdami į kairę, sustokite toje juostoje, kuria judėjote. Staigiau išvažiavus į priešingo eismo juostą jus gali numušti koks nors „erelis", pamiršęs, kad miestuose greitis yra ribotas ir tų ribų reikia laikytis. Šiaip jau posūkiai į kairę - patys pavojingiausi, tad, jei yra galimybė, stenkitės jų vengti arba sukti tokiose vietose, kur stovi šviesoforai su atitinkama sekcija. Tada ten ramiai pasuksite į kairę, o paskui - reikiamoje vietoje į dešinę. Gal tai ir truks ilgiau, bet bus saugiau.

Kai važiuojate paskui automobilį

Dažnokai priešais jus važiuojantis automobilis gali staiga stabtelti arba sustoti. Jeigu atsitrenksite, būsite kaltas. Turbūt buvote neatidus prie vairo, nes kitaip būtumėte pastebėjęs, kad atstumas iki priešais važiuojančio automobilio pasidarė nesaugus. Šios avarijos buvo galima lengvai išvengti, jeigu atstumas iki automobilio būtų buvęs ilgesnis. Jis turėtų būti bent jau toks, kad užtektų laiko ekstremaliai sustoti. Visada žiūrėkite į priekį. Negalima tik stebėti automobilio stop signalų ir nematyti, kas vyksta prieš jį. Juo labiau, kad turite aiškų privalumą - sėdite aukščiau už kitus vairuotojus ir matote toliau. Probleminę situaciją galite pastebėti gerokai anksčiau už lengvųjų automobilių vairuotojus, taigi ir anksčiau sustoti.

Šviesoforai

Šioje vietoje situacija kitokia - jūs sustojate prie šviesoforo, bet gali atsitrenkti į jus. Artėdami prie šviesoforo pažvelkite į šoninius veidrodėlius ir įsitikinkite, kad saugu sustoti. Kuo toliau, tuo daugiau vairuotojų bando spėti net ir degant raudonam šviesoforo signalui, tad, jei vienas toks bus už jūsų, verčiau pasukite į šalį arba padidinkite greitį. Be to, prie šviesoforo stokite ne juostos viduryje, o jos dešinėje pusėje. Taip iš paskos lenkiančio automobilio vairuotojui bus palikta daugiau erdvės ir jis, tikėtina, pralėks jūsų neužkabinęs. Sustoję ir toliau stebėkite situaciją užpakalinio vaizdo veidrodėliuose. Jeigu ir niekas nevažiavo anksčiau, gali būti, kad koks nors skubantis žmogelis išsuks iš artimiausio kiemo. Taip pat atsargiau reiktų elgtis su kraštinėje juostoje stovinčiais automobiliais ir maršrutiniais taksi. Tikėtina, kad jie sustojo išleisti keleivius, tad jokiu būdu nelenkite jų pro dešinę pusę.

Atminkite:

Visada laikykitės saugaus atstumo. Būkite dėmesingi ir susikaupę - vairuojant, ypač mieste, atsipalaiduoti negalima. Atminkite, kad dažniausiai avarijos įvyksta dėl to, kad nesilaikoma saugaus atstumo.

Visada akimis ieškokite „atsitraukimo kelių". Jei automobilio vairuotojas staigiai stabdys ar pradės manevruoti, jūs turėsite kur pasitraukti ir taip išvengsite susidūrimo.

Atsargiai sukite į kairę. Daug saugiau apsisukti prie artimiausio šviesoforo ir jau tada saugiai pasukti į dešinę. Sugaišite keliomis minutėmis ilgiau, bet pasuksite žymiai saugiau.

Prie šviesoforų stenkitės nestoti per juostos vidurį. Verčiau sukite arčiau vieno ar kito juostos krašto. Jeigu paskui jus lekia prie šviesoforo nesiruošiantis sustoti „erelis", jis turės daugiau vietos manevrui. Ypač tai aktualu naktį, kai prie vairo sėdi išgėrę asmenys. Jie tikrai nemėgins stoti ties šviesoforu.

Nelenkite prie šaligatvių stovinčių automobilių pro dešinę pusę. Iš jų gali lipt keleiviai.

Bus daugiau

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kaip išsirinkti dviratį internetu?

Kaip išsirinkti ir kodėl yra patartina rinktis dviratį internetu. Patarimai bei gairės, kuriomis vadovaujantis taps lengviau išsirinkti sau tinkamiausią dviračio variantą.

Kaip išsirinkti dviratį?

Kokį dviratį pirkti, koks dviratis tinkamiausias Jūsų pomėgiui, pagal ką rinktis dviratį, svarbios dviračio dalys

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose

Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...

Speciali dviratininkų apranga – tarsi jų antra oda

Plintant dviračių kultūrai Lietuvoje kaip ant mielių auga ir...

Didžiausi ir skaudžiausi pavojai tyko vasarą

Tiek Vilniuje, tiek kituose šalies miestuose dviračių transporto priemonių pastebimai daugėja...

„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas

Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.

Naujienos ALT 2013 parodoje

Prabėgusį savaitgalį Vilniuje, „Litexpo" parodų centre šurmuliavo... (Papildyta)