Patarimai dviratininkams
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Kritine_mase_Kaune_05_27_-_1

Dviratininkai, pradėdami sezoną pasikartokite Kelių eismo taisykles ir susipažinkite su dažniausiomis eismo įvykių, kuriuose nukenčia dviratininkai ir kiti eismo dalyviai, priežastimis. Atšilus orams į gatves išvažiuoja dviratininkai. Vilniaus aps. vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos pareigūnai jau yra užfiksavę pirmuosius šiais metais eismo įvykius, kuriuose dalyvavo dviratininkai. Balandžio pabaiga ir gegužė - pats pavojingiausias laikotarpis šios kategorijos eismo dalyviams. Eismo nelaimių būtų galima išvengti laikantis Kelių eismo taisyklių, žinant pagrindines priežastis eismo įvykių, kuriuose nukenčia dviratininkai ir kiti eismo dalyviai, įvertinant jas ir laikantis atsargumo.

Pagrindinė pavojingo laikotarpio problema -dviratininkai ir automobilių vairuotojai gatvėse ir keliuose tiesiog nepastebi vieni kitų. Per žiemą vairuotojai atpranta keliuose matyti dviratininkus, o dviratininkai po žiemos būna praradę vairavimo įgūdžius ir atsargumą. Dažniausios eismo įvykių, kuriuose nukenčia dviratininkai ir kiti eismo dalyviai, priežastys:

Dviratininkai važiuoja neblaivūs. Yra asmenų, kurie išgėrę alkoholio vengia sėsti prie automobilio vairo, bet yra įsitikinę, kad dviratį vairuoti gali. Neblaivūs dviratininkai nesuvaldo savo transporto priemonės, nukrenta ar atsitrenkia į kliūtis. Apsvaigę nuo alkoholio dviratininkai ignoruoja Kelių eismo taisykles.

Dviratininkai neatsargiai vairuoja. Jie neįvertina kelio dangos (duobių, šulinio dangčių, netikėtų kliūčių, šlapios arba apledėjusios kelio dangos, žvyro keliamų pavojų), nukrenta ir susižeidžia.

Dviratininkų vairavimo įgūdžių stoka. Žiemą dviračiu nevažinėję žmonės, neturėdami pakankamai įgūdžių, paprastai pervertina savo galimybes.

Dviratininkai važiuoja važiuojamąja kelio dalimi, nesinaudoja įrengtais dviračių takais. Kelių eismo taisyklių 71.1. p. nustatyta, kad dviratininkams draudžiama važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu įrengti dviračių takai.

Dviratininkai įvažiuoja į kelią neįsitikinę ar tai saugu ir susiduria su keliu važiuojančia transporto priemone. Tik pradėjus važiuoti, įvažiuojant į kelią iš kiemo, kitos greta kelio esančios teritorijos būtinas ypatingas atidumas.

Dviratininkai važiuoja šaligatviu keldami pavojų pėstiesiems. Dviratininkams draudžiama važiuoti šaligatviais. Kelių eismo taisyklių 69 p. nustatyta, kad tuo atveju, jeigu pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtame take ar šaligatvyje važiuojamosios dalies ženklinimo linijomis (baltu dviračio simboliu) yra paženklinta dviračių eismui skirta tako (šaligatvio) dalis, dviračio vairuotojas privalo važiuoti tik ja ir kuo arčiau jos dešiniojo krašto. Dviračių vairuotojai privalo nesukelti pavojaus pėstiesiems.

Dviratininkai tamsiuoju paros metu važiuoja be atšvaitų, žibintų, šviesą atspindinčios liemenės. Kelių eismo taisyklių 64 p. nustatyta, kad dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas, iš abiejų šonų - oranžiniai šviesos atšvaitai arba kiti šviesą atspindintys elementai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale - raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba būti prie drabužių kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje prisisegęs šviesą atspindinčius elementus.

Dviratininkai netinkamai elgiasi važiuodami dviračių taku - negerbia kitų dviratininkų, nepraleidžia jų, važiuoja per arti ir kliudo vieni kitus.

Dviratininkai važiuoja per nereguliuojamas pėsčiųjų perėjas. Kaip ir pėsčiasis, žengiantis į pėsčiųjų perėją, dviratininkas turi įvertinti atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį, įsitikinti saugumu. Greičiau už pėsčiuosius judantys dviratininkai dažnai nespėja įvertinti šių aplinkybių.

Dviratininkai nepaiso šviesoforų signalų. Kelių eismo taisyklių 70 p. nustatyta, kad vietose, kur eismą reguliuoja šviesoforai, dviračių vairuotojai privalo paisyti šviesoforų su dviračio simboliu, o kai jų nėra - transporto šviesoforų signalų.

Dviratininkai nenaudoja dviratininkų šalmų. Šalmų nenaudojantys dviratininkai, nepaisant jų amžiaus, dažnai patiria sunkias galvos traumas. Kelių eismo taisyklių 64 p. nustatyta, kad dviračio vairuotojai (keleiviai) iki 18 metų, važiuodami (vežami) keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko šalmą. Kitiems vyresniems kaip 18 metų asmenims, dviračiu važiuojantiems keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą. Atkreiptinas dėmesys, kad specialiose prie dviračių tvirtinamose sėdynėse vežami vaikai privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko šalmą.

Gatvėmis ir keliais važinėja mažamečiai, Kelių eismo taisyklių nepaisantys vaikai. Pagal Kelių eismo taisyklių 64 p. važiuoti keliais dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims, o išklausiusiems atitinkamą mokymo kursą ir turintiems mokymo įstaigos išduotą pažymėjimą, - ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas. (Daugiabučių gyvenamųjų namų kiemai prilyginami gyvenamajai zonai). Tėvai, įtėviai, globėjai turėtų pasirūpinti, kad vaikai išmoktų Kelių eismo taisykles, 12 metų sulaukę, gatvėmis ir keliais važinėjantys vaikai turėtų mokymo įstaigos išduotą pažymėjimą.Egzaminą išlaikyti ir dviratininko pažymėjimą įsigyti 12 m. vaikai gali Vilniaus saugaus eismo mokykloje. Daugiau informacijos - www.vsem.lt/Primename, kad visų eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Šią Kelių eismo taisyklių nuostatą turėtų atminti visi eismo dalyviai - dviratininkai, vairuotojai ir pėstieji.

Pranešimą parengė Vilniaus vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdyba

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariatoValdymo organizavimo skyriausViešųjų ryšių poskyris

Birželio 23-iosios g. 10, Vilnius 
Tel. (8 5) 271 6162 
El. paštas vilniausvpk.vos.vrp@policija

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kaip išsirinkti dviratį internetu?

Kaip išsirinkti ir kodėl yra patartina rinktis dviratį internetu. Patarimai bei gairės, kuriomis vadovaujantis taps lengviau išsirinkti sau tinkamiausią dviračio variantą.

Kaip išsirinkti dviratį?

Kokį dviratį pirkti, koks dviratis tinkamiausias Jūsų pomėgiui, pagal ką rinktis dviratį, svarbios dviračio dalys

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose

Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...

Speciali dviratininkų apranga – tarsi jų antra oda

Plintant dviračių kultūrai Lietuvoje kaip ant mielių auga ir...

Didžiausi ir skaudžiausi pavojai tyko vasarą

Tiek Vilniuje, tiek kituose šalies miestuose dviračių transporto priemonių pastebimai daugėja...

„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas

Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.

Naujienos ALT 2013 parodoje

Prabėgusį savaitgalį Vilniuje, „Litexpo" parodų centre šurmuliavo... (Papildyta)