Orai kasdien gerėja, tuojau prasidės vasara, tad daugelis ne tik svajoja, bet ir intensyviai ruošiasi savaitgaliams gamtoje. Bėda viena - tokios laisvalaikio priemonės kaip dviračiai ar valtelės ne visada telpa į turimo automobilio bagažinę, o nusivežti jas į gamtą norisi. Tada dažnas tautietis susimąsto apie stogo bagažines ir papildomus laikiklius.
Senosiomis metalinėmis stogo bagažinėmis savo transporto priemones puošia sodininkai ir naujų būdų sudarkyti savo automobilio išvaizdą sugalvojantis jaunimas. Žinoma, norint neatsilikti nuo laikmečio, reiktų pagalvoti apie modernią mažų krovinių gabenimo sistemą. Ją paprastai sudaro atramos, tvirtinamos stogo kraštuose ir ant jų montuojami skersiniai strypai. Tai tarsi pamatas, ant kurio galima tvirtinti dviračių ar baidarių pervežimo sistemas, įvairias stogo bagažines ir kitą modernų inventorių.
Stogo bagažinę išsirinkti nesunku, nes rinkoje jų apstu, o paslaugūs konsultantai padės išsirinkti konkrečiam modeliui ir konkrečiam atvejui tinkamiausią.
Visgi reiktų žinoti, kad yra keli atramų tvirtinimo prie stogo būdai. Paprasčiausias - tvirtinimas prie latakėlių, kuriais nuo stogo nuteka vanduo. Tiesa, tokius latakėlius turi tik senesni modeliai. Kai kuriuose modeliuose numatytos specialios vietos ant stogo, skirtos atramoms tvirtinti. Jos vienodos, todėl beveik kiekvienas stogo bagažinių pardavėjas ras ką pasiūlyti.
Vadinamieji ragai
Juos dažniausia turi universalai, vienatūriai ir visureigiai. Jie naudojami stogo bagažinėms montuoti: ne tik apsaugomi stogo dažai, nes atramos stogo nepasiekia, bet ir bagažinė sumontuojam per kelias minutes. Yra ir sistema su T formos profiliu: T formos grioveliai, į kurios įstatomos atramų kojelės. Šis tvirtinimo būdas ganėtinai paprastas ir patogus, bet sutinkamas palyginti retai.
Bene labiausiai paplitęs variantas - tvirtinimas prie lygaus stogo. Atramos tvirtinamos kabliukais durelių ertmėse. Triduriams automobiliams sukurti specialūs laikikliai, kurie leidžia pritvirtinti bagažinę taip, kad pagrindinis svoris tektų priekinėms atramoms, o užpakalinės tiesiog remiasi į stogą. Siekiant apsaugoti stogo dangą ir durelių gumą, šie tvirtinimo elementai padengti specialia danga.
Rinkoje galima rasti ir bagažinių sistemų, kurios prie stogo tvirtinamos magnetais arba vakuuminiais laikikliais. Jų patikimumas kelia daug klausimų. Be to, nepaisant specialaus apdorojimo, jos vis tiek braižo dažus ir lieka pavojus, kad per silpnai pritvirtinta bagažinė gali nutrūkti ir nuskrieti į paskui važiuojančio automobilio priekinį stiklą. Pasekmės tokiu atveju būtų labai liūdnos.
Kito stogo bagažinės elemento - strypų - skiriasi forma ir medžiagos, iš kurių gaminamos. Paprasčiausios iš plieno. Tai paprastas stačiakampis profilis su juoda plastikine danga. Pastarieji labai tvirti, bet yra ir trūkumų. Jie sunkūs ir, važiuojant greičiau, sustiprėjęs garsas reiškia, kad jų aerodinaminės ypatybės prastos.
Modernesni gaminami iš aliuminio lydinio. Jų forma aerodinaminė - ovali, sveria mažiau, bet, dėl sudėtingo vidinio profilio, yra tokie pat patikimi ir tvirti. Jų išorė taip pat patraukli, tad mielai renkasi net prabangių automobilių savininkai. Bene vienintelis trūkumas - jie gerokai brangesni už plieninius.
Dar viena bagažinių sistemų grupė - tvirtinama prie užpakalinės automobilio dalies. Dažniausia jos naudojamos dviračiams pervežti, tačiau pasitaiko, kad prie jų tvirtinamos papildomos bagažinės ar kelionės krepšiai. Taip montuojamos konstrukcijos ganėtinai patogios, bet reiktų nepamiršti, kad jos padidins automobilio ilgį, tad ir manevruoti, ir statyti automobilį reiks atsargiau. Be to, krovinys gali uždengti užpakalinius žibintus, tad vertėtų rinktis sistemas, turinčias papildomus posūkių ir užpakalinių šviesų žibintus. Didžiausias tokios sistemos trūkumas - kelionėje krovinys tikrai išsiteps ir apdulkės. Automobilio užpakalyje montuojama bagažinė iš esmės naudojama tik dviračiams pervežti. Paprastai montuojama ant universalų ir chečbekų, bet pasitaiko ir retų modelių, tvirtinamų prie sedanų. Bagažinės tvirtinamos specialiais diržais ir laikikliais, kabinamais prie universalų užpakalinių durelių griovelių arba sedanų bagažinės. Yra tvirtesnių ir didesniam kroviniui skirtų. Jos remiasi į kablius, o viršutinė dalis pritraukiama prie durelių specialiais laikikliais.
Stambiagabaričius krovinius galima tvirtinti tiesiai prie skersinių strypų. Pririšimui reiktų naudoti ne įprastą virvę, o specialius diržus, savaime užsiveržiančius, o strypus apvilkti specialiais apsauginiais įdėklais. Specifiniams kroviniams gaminama speciali įranga. Tai gali būti kopėčių pervežimui skirti fiksatoriai arba laikikliai, skirti pritvirtinti vamzdžius ir rąstus.
Stogo bagažinės
Stogo bagažinės apsaugo krovinius nuo kelio dulkių ir nepageidaujamo dėmesio. Modeliai, kurių paviršius poliruotas, atrodo puikiai, bet kainuoja brangokai ir, paprastai, greitai susibraižo. Išimtis - karbono metalo dažais dengtos bagažinės, slepiančiais smulkius įbrėžimus. Paprastesnės gaminamos iš įprasto spalvoto plastiko, jų paviršius šiurkštus.
Ilgiau išlaiko pirminę išvaizdą, bet sunkiau valyti. Paprastose bagažinėse atidarytą dangtelį prilaiko paprasčiausi fiksatoriai. Brangesnių modelių dangteliai turi dujines atramas amortizatorius. Tokios atramos patogesnės, bet gali neveikti esant dideliems šalčiams. Būtent dėl to kai kurie gamintojai labiausiai vertina paprasčiausias spyruokles. Tokios bagažinės turi lėto atidarymo sistemas. Modernesnės bagažinės turi į abi puses atsidarantį dangtį.
Tvirtinimai dviračiams ir vandens sporto įrangai
Sistemą sudaro du strypai. Pagrindinis fiksuojamas ant bagažinės skersinių strypų - yra grioveliai dviračių ratams fiksuoti. Vertikalus, papildomas strypas prilaiko dviračius ties rėmais. Kai kurios sistemos jo neturi. Tokiais atvejais dviračio priekinis ratas nuimamas ir šakė standžiai tvirtinama specialiais laikikliais. Reikia atsiminti, kad nuimti ir uždėti ratą reiks kiekvieną kartą pervežant dviratį.
Prie užpakalinių durelių tvirtinami modeliai naudojami tada, kai reikia pervežti du ar tris dviračius, o ant stogo jau nėra vietos.
Vandens sporto įrangos laikiklius sudaro specialios formos iš audinio ar plastiko pagaminti diržai. Taip galima pervežti valteles, baidares, burlentes ir banglentes. Joje numatyti specialūs laikikliai irklams ir stiebams. Pervežant valteles V formos dugnu vertėtų naudoti specialią formą, tvirtinamą prie bagažinės skersinių. Banglentėms ir valtelėms plokščiu dugnu puikiai tiks minkšti strypų apvalkalai.
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Gyvybes gelbsti tik segimi atšvaitai
Į Vilnių sugrįžo baltas autobusiukas, paženklintas ryškiu...
Ne spontaniškai pasirenkamų prekių reklamos privalumai internete
Automobilis, jį aptarnaujančios įmonės, detalės beveik niekada nesirenkamos spontaniškai. Kada ir kaip paveikti prekės pasirinkimą...
Taksi smaugia kainų karas
Drastiškai savo paslaugas atpiginę vežėjai neslepia, kad vos suduria galą su galu ir ieško naujų būdų, kaip išgyventi.
„Tuning World Bodensee 2009“.
Skaitytojo reportažas iš Vokietijoje vykusios parodos
Amerikietiškų automobilių sąskrydis
Reportažas iš Pajūrio
Mėgstamiausi Maiklo Džeksono automobiliai
Kuo važinėjo pop karalius...
„Stebuklas“ kaimyno kieme
„Ford Probe“ keičia įvaizdį…
„Auto show millenium 2009“
Fotoreportažas
Paroda „ALT 2009“
Fotoreportažas
Saugaus eismo dieną – efektyvesnės eismo saugumo politikos reikalavimas
Balandžio 6 d. LR Seime vykusioje tarptautinėje konferencijoje „Saugumas keliuose" Švedijos, Prancūzijos ir Norvegijos ir Lietuvos specialistai pristatė...