Komerciniai automobiliai - specifinė ir labai įdomi transporto sritis. Iš pirmo žvilgsnio daugelis komercinių automobilių tarpusavyje panašūs. Tačiau tokia nuomonė laikosi tik tol, kol su jais nesusiduri iš arčiau. Pasėdėjus prie vieno, kito, trečio vairo supranti, kad jie tokie pat skirtingi, kaip ir lengvieji. Skirtingi kalbant ne tik apie išorę - kiekvienas gamintojas kabiną / saloną ir vairuotojo vietą projektuoja savaip.
Šį kartą porą dienų praleidau važinėdamas po miestą ganėtinai dideliu ir ilgu naujuoju „Renault Master". „Master" modelis ganėtinai populiarus, gaminamas ne vienerius metus ir parduodamas 45 pasaulio šalyse.
Išraiškingas, veržlumu spinduliuojantis naujo „Master" priekis akivaizdžiai rodo automobilio galią. Didžiuliai ir galingi priekiniai žibintai, naujo dizaino dailiai įkomponuotos grotelės ir platus buferis rodo, kad dizaineriai kurdami naująjį „Master" pasistengė, tad, nors automobilis ir krovininis, atrodo dailiai.
Yra tekę matyti įvairių komercinių automobilių vidų, ne visi jie džiugino patogumu. Apie „Master" to pasakyti negalima. Matyti, kad kurdami automobilį inžinieriai įvertino tai, jog vairuotojui teks jame praleisti nemažai laiko, tad pasistengė, kad pastarajam būtų kuo patogiau. Kaip ir priklauso dideliam automobiliui, salonas erdvus, tad jame patogiai įsikurs bet kokio dydžio vairuotojas. Dar vienas pliusas - kiekvienas vairuotojas galės sėdynę susireguliuoti pagal savo svorį. Reikalas tas, kad vairuotojo sėdynė turi specialius amortizatorius, kurie sugeria kelio nelygumus, tad vairuotojas jaučia tik lengvą supimą. Be to, sėdynę galima patogiai atlošti. Mieste važinėjant tai neaktualu, tačiau leidžiantis į tolimas keliones labai patogu, kai galima leisti pailsėti nugarai.
Taip pat salone gausybė visokių stalčių ir stalčiukų, gerokai palengvinančių vairuotojo darbą. Kelionės maršrutą arba važtaraštį galima patogiai pritvirtinti centrinio panelio viduryje. Po juo patogiai išdėstyti klimato kontrolės ir garso sistemos mygtukai. Tiesa, ištraukus lentynėlę važtaraščiui, pastarieji po ja pasislepia, bet garso sistemą galima valdyti tiek prie vairo esančiais mygtukais, tiek ir navigacijos nuotolinio valdymo pulteliu. Tad prieš leidžiantis į kelią reiktų kiek ilgiau patyrinėti pastarojo funkcijas, tačiau vėliau kelyje jis labai praverčia.
Durelės su daugybe stalčiukų, didelis dokumentų dėklas ant centrinio panelio, platūs skydeliai nuo saulės, virš jų - papildomos lentynėlės, lentynėlė virš apšvietimo lempučių - viskas, kad tilptų visi tolimose kelionėse ar kasdieniam darbui reikalingi daiktai. Beje, kiek netikėtai, šalia salono apšvietimo lempučių sumontuoti... durelių užrakinimo iš vidaus ir avarinio sustojimo mygtukai. Čia juos pasiekti nėra labai patogu, be to, bent jau man, teko kurį laiką paieškoti, kol pastebėjau, kad jie - palubėje.
Kabinoje sumontuotos trys sėdimos vietos. Su vairuotojo sėdyne kaip ir viskas aišku - reguliuojama ir patogi, o štai vidurinę sėdynę galima nulenkti ir turėsime stalą pietums, nešiojamajam kompiuteriui ar panašiai įrangai.
Taigi, aukštai sėdintis vairuotojas turi visas sąlygas patogiai vairuoti, juolab, kad ir matomumas iš šios vietos puikus - jį užtikrina didelis panoraminis priekinis stiklas, masyvus šoniniai veidrodėliai su papildomomis dalimis ir, bent jau bandytame modelyje, sumontuoti automobilio statymo davikliai. Pastarieji tokiam automobiliui, ypač kai prie jo vairo sėdi mažiau patyrę vairuotojai - būtini. Automobilis ilgas, didelis, aukštas, tad pačiam matyti tai, kas vyksta tiesiai už jo, jeigu užpakalinės durelės be stiklų - neįmanoma.
„Renault Master" džiugina pasirinkimo įvairove. Priklausomai nuo darbų ir krovinių pobūdžio automobilis gali turėti tiek priekinius, tiek ir užpakalinius varančius ratus, mechaninę arba automatinę pavarų dėžę. Tik ant važiuoklės gali būti montuojama vienguba arba dviguba kabina.
Bandytas modelis turėjo priekinius varančius ratus, 2,3 l dyzelinį 107 kW (145 AG) variklį ir mechaninę pavarų dėže. Kada perjungti pavarą maloniai primindavo kompiuteris. Automobilis didelis, bet ganėtinai dinamiškas ir manevringas. Žinoma, apsisukti reikia daugiau vietos negu, tarkim, „Nissan NV200", tačiau valdyti gatvėse ir manevruoti lenkiant kitus eismo dalyvius taip pat paprasta kaip ir lengvuoju. Tereikia atsiminti, kad esi kiek aukštesnis ir turi ilgesnę uodegą. 2,3 l 145 AG variklis užtikrina neblogą automobilio dinamiką. Vidutinės kuro sąnaudos tris dienas pasimalus po sostinę neviršijo 10 l - irgi neblogas rezultatas, turint omenyje automobilio matmenis.
Krovinius į didžiulį „Master" krovinių skyrių galima krauti tiek pro šonines, tiek pro dvivėres galines dureles. Pastarosios atsiveria į šonus, tad patogu privažiuoti prie rampos.
Automobilis ne tik patogus, bet ir saugus. Be įprasto ABS, turi kurso stabilumo palaikymo sistemą ESC ir pasižymi trumpiausiu klasėje stabdymo keliu. Ankstesnis „Renautl Master" modelis nebuvo prastas, tačiau naujasis automobilis - dar geresnis. Jis saugus, patogus, talpus, užtektinai dinamiškas ir manevringas. Jeigu jums reikia didelio komercinio automobilio, tai - vienas geresnių variantų.
Techninės „Renautl Master" charakteristikos
L1 H1 |
L2 H2 |
L2 H3 |
L3 H2 |
L3 H3 |
L3 H2 |
L3 H3 |
|
Variklis, l |
2,3 |
||||||
Pavarų dėžė |
МКП6 |
||||||
Varantys ratai |
FWD |
FWD |
FWD |
FWD |
FWD |
RWD |
RWD |
Variklis |
|||||||
Darbinis tūris, cm3 |
2298 |
||||||
Cilindrų/vožtuvų skaičius |
4/16 |
||||||
Maksimali galia, esant sūkiams per. min. |
74 (101) / 3500 |
92 (125) / 3500 |
|||||
Maksimalus sukimo momentas Nm, esant sūkiams |
285 / 1500 |
||||||
Įpurškimo tipas |
Common Rail |
||||||
Kuro tipas |
Dyzelinas |
||||||
Vairo sistema |
|||||||
Posūkio spindulys pagal išorinio rato ašį / labiausiai nuo bamperio nutolusį tašką, m |
12 / 12,5 |
13,6 / 14,1 |
15,7 / 16,2 |
13,6 / 14,1 |
|||
Kuro sąnaudos |
|||||||
Mieste l/100 km |
9,3-9,5 |
9,5-9,8 |
9,5-9,6 |
9,8 |
10-10,1 |
10,1 |
|
Užmiestyje, l/100 km |
7-7,1 |
7,1-7,4 |
7,1-7,3 |
7,4 |
8,9-9 |
9 |
|
Mišrus ciklas |
7,8-8 |
8-8,3 |
8-8,1 |
8,3 |
9,3-9,4 |
9,3-9,4 |
|
CO2 g/km |
207-211 |
211-219 |
211-215 |
219 |
263-268 |
268 |
|
Kuro bakas, l |
100 |
||||||
Kitos charakteristikos |
|||||||
Automobilio svoris, kg |
1922 |
1965-2002 |
2006-2043 |
2045 |
2085 |
2321-2363 |
2395 |
Leidžiamas svoris, be priekabos, kg |
3500 |
3500 |
3500 |
3500 |
3500 |
3500 |
3500 |
Maksimalus leidžiamas velkamos priekabos su stabdžiais svoris, kg |
2500 |
3000 |
|||||
Maksimalus leidžiamas velkamos priekabos be stabdžių sistemos svoris, kg |
750 |
||||||
Bagažinės skyriaus tūris, l |
7800 |
10300 |
11700 |
12500 |
14100 |
11800 |
13500 |
Matmenys, mm |
|||||||
Ratų bazė |
3182 |
3682 |
4332 |
3682 |
|||
Ilgis |
5048 |
5548 |
6198 |
||||
Priekinė/ užpakalinė nuosvyra |
842/1024 |
842/1674 |
|||||
Priekinių/ užpakalinių ratų prošvaisa |
1730/1750 |
||||||
Plotis be / su išoriniais veidrodėliais |
2070/2470 |
||||||
Aukštis |
2294 |
2486 |
2736 |
2475 |
2731 |
2533 |
2797 |
Krovinių skyriaus slenksčio aukštis |
550 |
548 |
547 |
543 |
542 |
706 |
704 |
Prošvaisa su kroviniu |
186 |
178 |
178 |
172 |
169 |
181 |
181 |
Maksimalus vidinis aukštis nuo grindų iki lubų apdailos |
1700 |
1894 |
2144 |
1894 |
2144 |
1798 |
2048 |
Užpakalinių durelių ertmės plotis 169 mm aukštyje |
1580 |
||||||
Vidinis plotis tarp ratų arkų |
1380 |
1080 |
|||||
Bagažinės skyriaus plotas |
1765 |
||||||
Šoninių stumdomų durelių ertmės plotis |
1050 |
1270 |
|||||
Užpakalinių durelių ertmės aukštis |
1627 |
1820 |
1724 |
||||
Vidinio skyriaus ilgis palei grindis |
2583 |
3083 |
3733 |
||||
Šoninių stumdomų durelių ertmės aukštis |
1581 |
1780 |
1684 |
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"