Universalas „Hyundai i40" mūsų rinkoje pasirodė praėjusiais metais ir iškart tapo „Metų automobiliu". Kaip seksis „i40" sedanui, verčiau neprognozuoti, bet dėmesio jis tikrai sulauks. Juo labiau, kad skirtumų tarp universalo ir sedano ne tiek jau daug.
Universalas atrodė patraukliai, sedanas - dar patraukliau. Korėjiečių dizainerių biuras Europoje ir toliau laikosi lakios skulptūros stiliaus, tad naujasis modelis atrodo tarsi sustingęs tauraus metalo lydinys, pabrėžiantis savo individualumą ir išskirtinumą. Automobilio išvaizdai žavesio suteikia ir dvigubas išmetimo vamzdis, puikiai pabrėžiantis užpakalinę „i40" dalį.
Priekiniais ratais varomas modelis priskiriamas D klasei ir pristatomas kaip penkiavietis. Beje, toks jis ir yra. Tiek universalas, tiek ir sedanas - erdvūs, patogūs automobiliai, kuriuose laisvai telpa 5 suaugę žmonės. Be to, automobilyje buvo šildomos tiek priekinės, tiek užpakalinės sėdynės. Užpakalinių keleivių patogumui buvo išvestas ir atskiras šildymo / vėdinimo kanalas. Salono apdailos medžiagos ne pačios brangiausios, bet ganėtinai kokybiškos.
Vairuotojo vieta patogi, bandytame modelyje sėdynė buvo elektra valdoma visomis kryptimis, bet papildomas šoninio palaikymo reguliavimas būtų pravertęs, nes staigesniame posūkyje tekdavo paslydinėti. Centrinis ranktūris - daiktadėžė, nors, atrodytų ir trumpa, tačiau sumontuota labai vietoje, tad ranką ant jos padėti galima ir nepaleidžiant vairo.
Spidometras, priekinis panelis, CD grotuvas, klimato kontrolė ir kt. - tokie patys, kaip ir universale „i40". Viskas naktį nušvinta lengva neonine šviesa.
Mygtukai, įskaitant ir ant vairo iškeltą kompiuterio valdymą, sudėlioti patogiai, lengvai pasiekiami, vairas taip pat reguliuojamas pirmyn atgal ir aukštyn žemyn, tad patogiai įsikurti nesunku. Matomumas neblogas. Kadangi sedano užpakalinė dalis, taikantis prie mados reikalavimų, aukštoka iškelta, tad užpakalinio vaizdo kamera arba bent statymo davikliai - būtinas atributas, nes tiesiai už automobilio esančios žemesnės kliūties galima ir nepastebėti.
Pagal nutylėjimą tai montuojama tik prabangiausioje versijoje, kitose tenka užsisakyti papildomai. Beje, galimos papildomos įrangos sąrašas ganėtinai ilgas, tad, jei yra noras, galima automobilį susirinkti. Tiksliau, pačiam dėliotis galima tik papildomus privalumus, nes bet kurios sąrangos modelis iškart turės visas pasyvaus saugumo priemones - gausybę saugos pagalvių, langų užuolaidėles, aktyvias galvos atramas, ABS, EBD, BAS, ESS, HAC ir kt.
Erdvus ne tik automobilio salonas, bet ir bagažinė. Sedane jos tūris - 503 l. Neatsiliekant nuo pastarųjų metų koncepcijos, prireikus tūrį galima padidinti sulanksčius užpakalinę sėdynių eilę. Tiesa, sėdynių nulenkimo mechanizmas nėra pats moderniausias, tačiau patikimas. Be to, jas nulenkus patogiau paimti bagažinės gale esančius daiktus. Priešingu atveju į bagažinę teks sulįsti beveik visam. Universalas šiuo atveju praktiškesnis.
Bandytas modelis turėjo 1,7 l dyzelinį 85 kW (115 AG) variklį ir 6 pavarų mechaninę PD. Kadangi automobilis nemažas, variklio norėtųsi galingesnio ir gal tylesnio. 115 AG užteko važinėti po miestą, tačiau užmiestyje, kai greitis viršijo 100 km/val., traukos trūkdavo. Tikėtina, kad modelis su 100 kW (136 AG) varikliu kelyje būtų gerokai judresnis. Mechaninei PD priekaištų nėra - pavaros persijungė tiksliai ir lengvai.
Kelyje automobilis laikėsi stabiliai, posūkiuose posvyriai nebuvo dideli. Vairo automobilis klausė gerai, manevruojant problemų nekilo, tačiau grįžtamojo ryšio norėtųsi rimtesnio.
Važiuoja sedanas lygiai; ne tik vairuotojas, bet ir keleiviai gerai jaučiais tiek asfaltuotame kelyje, tiek ir kaimo žvyrkelėje. Salone ramu ir jauku, susukus beveik 300 km, garso izoliacijai priekaištų nebuvo.
Gamyklinių kuro sąnaudų pasiekti nepavyko - vidurkis ir pasisukiojus po miestą, ir išlėkus į užmiestį buvo 5,2 l, taigi 0,5 l daugiau, negu rašoma techninėse charakteristikose. Visgi, turint omenyje tai, kad automobilis nėra mažas ir beveik visą laiką buvo pilnas, skaičiai negąsdina.
Taikydamiesi prie europinės rinkos, korėjiečiai su „i40" modeliu nesuklydo. Tiek universalas, tiek sedanas - erdvūs, patogūs, patrauklūs ir palyginti nebrangūs automobiliai, turintys modernius, ekonomiškus variklius ir sureguliuotą pakabą. Panašu, kad D segmente sulaukėme dar vieno stipraus žaidėjo, galinčio pasigalynėti su šios kategorijos senbuviais.
Taip pat autoreviu.lt skaitykite
Subalansuotas laisvalaikiui - „Hyundai Genesis Coupe"
„Hyundai i30" - ekspansija tęsiasi
„Hyundai i40" - automobilis šeimai
Kiek iš tikrųjų durų arba „Hyundai Veloster"
„Hyundai ix35" - pažindinamės iš naujo
Techninės charakteristikos
KĖBULAS |
|
Tipas |
Sedanas |
Durų skaičius |
4 |
Vietų skaičius |
5 |
VARIKLIS |
|
Padėtis |
Priekyje, skersai |
Darbinis tūris, cm³ |
1 685 |
Cilindrų skaičius |
4 |
Išdėstymas |
Eile |
Vožtuvų skaičius cilindrui |
4 |
Maitinimo sistema |
CRDi |
Galia, AG, esant aps./min., |
115, esant 4000 |
Sukimo momentas, Nm, esant aps./min., |
206, esant 1 250-2 750 |
TRANSMISIJA |
|
Varantys ratai |
Priekiniai |
Pavarų dėžė |
Mechaninė |
VAŽIUOKLĖ |
|
Priekinė pakaba |
Nepriklausoma, McPherson |
Užpakalinė pakaba |
Nepriklausoma daugiasvirtė |
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai, vėdinami |
Užpakaliniai stabdžiai |
Diskiniai |
Padangos |
205/60R16 |
VAIRO SISTEMA |
|
Tipas |
Krumpliastiebinė pavara |
Stiprintuvas |
Yra |
MATMENYS |
|
Ilgis, mm |
4740 |
Plotis, mm |
1815 |
Aukštis, mm |
1470 |
Ratų bazė, mm |
2770 |
Priekinių / užpakalinių ratų provėža, mm |
1591/1597 |
Prošvaisa, mm |
140 |
Apsisukimo spindulys, m |
10.9 |
Automobilio svoris, kg |
1509 |
Leidžiama svoris, kg |
2030 |
Bagažinės tūris, l |
503 |
Kuro bako talpa, l |
70 |
DINAMINĖS CHARAKTERISTIKOS |
|
Įsibėgėja iš vietos iki 100 km/val., per s. |
12,3 |
Didžiausias greitis, km/val. |
192 |
KURO SĄNAUDOS IR TOKSIŠKUMAS |
|
Vidutinės, l/100 km |
4,3 |
Mieste, l/100 km |
5,3 |
Užmiestyje, l/100 km |
3,7 |
Kuro tipas |
Dyzelinas |
Variklio toksiškumas |
Euro 5 |
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"