Panašu, kad sukurdama „Juke", „Nissan" atrado savotišką „aukso gyslą". Jau nuo pat savo pasirodymo „Juke" traukė daugelio dėmesį. Tiksliau, jis traukė visų dėmesį, tačiau visuomenė labai aiškiai pasidalino į dvi stovyklas - vieni „Juke" dievino, kiti jo atvirai nekentė.
Pirmųjų buvo daugiau, tad netrukus rinkoje pasirodė įvairios „Juke" modifikacijos. „Nissan" net sukūrė galingą „Juke R". Tiesa, buvo pagaminti tik tu tokie modeliai. Vienas jų buvo skirtas Europai, kitas - Didžiajai Britanijai, bet neatmetama galimybė, kad „Juke R" gali pasirodyti ribota serija.
Dar vėliau į Lietuvą atvyko specifinis „Juke Shiro", o visai neseniai sulaukėme ir „Nissan Juke Nismo".
Taigi, kas tas „Nismo"? Tai - maždaug 50 metų senumo „Nissan" rinkodaros projektas. Tada buvo nuspręsta bandyti didinti automobilių pardavimus pasinaudojus automobilių sportu ir pirmas įprastas miesto sedanas gavo galingą sportinį variklį. Pajutę, kad šis žingsnis gali atnešti nemažai naudos, inžinieriai pasistengė ir 1964 m. gegužės 1 d. rinkoje pasirodė pirmasis „Nissan Skyline 2000GT". Tai buvo „Nismo" serijos pradžia.
Vėliau tiek virtualaus, tiek ir realaus pasaulio gyventojai gavo „naują dovanėlę" - „R32 GT-R". „Nissan" rinkodaros skyrius puikiai pasinaudojo skaitmeninio amžiaus teikiamomis galimybėmis ir „Nismo" tapo „Sony" žaidimų serijos „Gran Turismo®" žvaigždėmis. Be to, nekasdieniai automobiliai tapo prieinami ir kasdieniam naudojimui.
Turėdama puikią reputaciją kaip automobilių sporto naujovių kūrėja Japonijoje, „Nissan" pirmąkart pristato savo sukauptą paveldą Europos keliuose. Reprezentuos „Nissan" gerai daugeliui pažįstamas modelis „Juke". Antras europinis „Nismo" modelis turėtų būti 2013 m. rinkoje pasirodysiantis „370Z".
„Juke Nismo"
Tai, kad „Nismo" pristatymui Europoje „Nissan" pasirinko būtent „Juke" - labai logiškas žingsnis. Šis automobilis seniai tapo stiliaus dalimi, sukūrė naują segmentą, tapo konkurentų pavydo objektu.
„Nissan Juke Nismo" nuo savo pirmtako skiriasi dailesniu dizainu, ryškesnėmis linijomis, važiavimo savybėmis, sportiškesniu valdymu. Automobilį puošia daugybė detalių, primenančių vairuotojui, kad tai -, nors ir atrodytų tas pats, jau pažįstamas „Juke", kuriame puikiai dera sportinės kupe formos ir SUV elementai, bet visgi - jau visai naujas modelis „Juke Nismo".
Sėdus prie „Juke Nismo" vairo supranti, kad kiekviena detalė pakeista dėl tam tikros, savos priežaties. „Nissan" ir „Nismo" inžinieriai sukūrė naują aerodinaminį kėbulo komplektą, kuris ne tik pagerina automobilio aerodinamines charakteristikas, bet ir suteikia „Juke Nismo" dizainui daugiau veržlumo ir agresyvumo.
Naujas modelis išsiskiria žemesniais priekiniu bei galiniu bamperiais ir šoniniais slenksčiais, taip pat pakeistomis radiatoriaus grotelėmis bei galinių durų aptaku, kad būtų geriau kontroliuojamas oro srautas. Šie patobulinti sprendimai sumažina keliamąją jėgą, veikiančią priekinę ir galinę automobilio dalis, ir kartu pagerina dinamines automobilio savybes. Nauji 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai su platesnėmis padangomis lemia geresnį sukibimą. Raudoni durų veidrodėlių gaubtai ir plonas raudonas ruožas aplink automobilio bazę - „Nismo" skiriamasis ženklas, iš kurio jį galima per akimirksnį atpažinti.
Bandytas „Nismo" turėjo patobulintą „Nissan" 1,6 l tiesioginio įpurškimo benzininį variklį su turbina. Variklio galia padidėjo nuo 140 kW (190 AG) iki 147 kW (200 AG), o sukimo momentas - nuo 240 Nm iki 250 Nm.
Automobilio išvaizda taip pat sutelkta į dinamiką. Naujasis modelis komplektuojamas su standesne pakaba ir nauja modifikuota valdymo sistema. Šie sprendimai užtikrina sportiškesnį tiesioginį valdymą bei geresnę traukos kontrolę. Be to, jame įrengta ir „R35 Nissan GT-R" aptinkama sukimo momento nukreipimo sistema (tik visais ratais varomuosiuose modeliuose), kuri užtikrina patikimesnį sukibimą ir geresnį valdymą darant posūkius. Pirkėjams siūlomi keli modeliai: su dviem varomaisiais ratais bei šešių pavarų mechanine transmisija ir su keturiais varomaisiais ratais bei kintamojo veikimo transmisija („CVT) su 7 pavarų mechaniniu režimu, pritaikyta „Nismo".
„Juke Nismo" prie kurio vairo praleidau porą dienų, turėjo būtent „CVT" transmisiją ir visus keturis varančius ratus. Transmisija veikė be priekaištų - pavaros tvarkingai persijungė tiek aukštyn, tiek ir žemyn. Persijungimo momentas nebuvo juntamas, apie perjungtą pavarą buvo galima spręsti tik iš tachometro rodmenų kitimo.
Nors automobilis buvo kurtas greitam važiavimui, vaikantis šių dienų mados, jis turi ne tik „Sport", bet ir „Normal" bei „Eco" režimus. „Eco" režimas padeda taupyti kurą, tačiau jį įjungus automobilis „ne važiuoja", o tiesiog „juda". Nei greičio, nei galios, nei dinamikos. Viskas iškart pasikeičia įjungus „Sport" režimą. „Juke Nismo" tarsi atgyja ir smagiai šauna į priekį, toli už nugaros palikdamas kitus transporto eismo dalyvius. Aišku, kuro sąnaudos taip pat pradeda augti, tačiau keli papildomi sudeginti litrai to verti.
Kadangi Lietuvos magistralėse greitis ribojamas iki 130 km/val., stengiausi jo neviršyti, nors aiškiai buvo juntama, kad automobilis gali gerokai daugiau...
Keturių varančių ratų sistema padeda, kai reikia šturmuoti po vėluojančio pavasario dar ne visur spėtus sutvarkyti prastesnius keliukus. Aukštas, keturiais ratais varomas automobilis leidžia vairuotojui ramiai ir patikimai jaustis ten, kur žemesnės transporto priemonės strigtų.
Visoms „Nismo" versijoms būdingi ir atitinkami salono dizaino patobulinimai. Kūrėjai, siekdami sustiprinti sportinį pojūtį vairuojant, sumontavo automobilyje naujo dizaino vairą, paminas, prietaisų skydelį, pavarų perjungimo svirtis ir durelių apdailą. Automobilio individualumui pabrėžti salone montuojamos sportinės „Nismo" sėdynės su specialia zomšine apdaila ir raudonais dygsniais - jos užtikrina tvirtesnę atramą ir didesnį komfortą posūkiuose, tačiau tarkim, spidometrą ir toliau „puošia" borto kompiuterio valdymo mygtukas... Kai kurie dalykai nesikeičia.
„Nissan Juke" jau sulaukė stulbinamos sėkmės. Iki šio momento Europoje pagaminta per 330 000 šių modelių. Be to, „Juke Nismo" yra puiki gamybos Europoje reklama: šis automobilis bus renkamas pasaulinės klasės gamybos linijoje Sanderlande (JK) kartu su standartiniu modeliu.
Nissan Juke Nismo |
||
Variklio tūris, l |
1,6 |
|
Galia esant aps./min. |
200/6000 |
|
Pavarų dėžė |
MPD, 6 pavarų |
|
Varantys ratai |
Priekiniai |
|
100 km/val. greitį pasiekia, per s |
7,8 |
|
Maksimalus greitis |
215 km/val. |
|
Kuro sąnaudos l/100 km mieste užmiestyje mišrus ciklas |
9,1 5,6 6,9 |
|
Gamybos pradžia |
2012 m |
|
VARIKLIS |
|
|
Sukimo momentas, N.m. esant aps./min. |
250/2400 |
|
Maitinimo sistema |
Tiesioginis įpurškimas |
|
Kuro paskirstymo mechanizmas |
DOHC |
|
Turbininis įpūtimas |
Yra |
|
Toksiškumo norma |
Euro 5 |
|
Išmetama CO2 g/km |
159 |
|
Kuras |
А-95 |
|
Kuro bako talpa, l |
46 |
|
VAIRO SISTEMA |
|
|
Vairo stiprintuvas |
Elektrinis |
|
Apsisukimo spindulys, m |
10,7 |
|
PAKABA |
|
|
Priekinės pakabos tipas |
Nepriklausoma, McPherson |
|
Užpakalinės pakabos tipas |
Pusiau priklausoma, torsionai, sija |
|
STABDŽIAI |
|
|
Priekiniai |
Diskiniai vėdinami |
|
Užpakaliniai |
Diskiniai |
|
EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI |
|
|
Automobilio masė, kg |
1293 |
|
Leidžiama masė, kg |
1721 |
|
Maksimalus priekabos be stabdžių svoris, kg |
663 |
|
Maksimalus priekabos su stabdžiais svoris, kg |
1200 |
|
KĖBULAS |
|
|
Durų/vietų skaičius |
5/5 |
|
Ilgis, plotis, aukštis, mm |
4165/1770/1565 |
|
Priekinė, užpakalinė nuosvyra, mm |
860/770 |
|
Bagažinės talpa min./max, l |
251/830 |
|
Ratų bazė, mm |
2530 |
|
Tarpuvėžis, priekinis/užpakalinis, mm |
1525/1525 |
|
Prošvaisa, mm |
180 |
|
Aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas |
0,35 |
|
Lentelė Nissan.lt
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"