Prabėgusią savaitę Amsterdame navigacinių sistemų gamintojas „TomTom" pristatė naujausią savo produkciją.
Didžiausia artimiausiu metu rinkoje pasirodysianti naujiena - laikrodžiai su GPS navigacine sistema „TomTom Runner" ir „TomTom Multi-Sport GPS". Panašius laikrodžius rinkai tiekia ir kiti gamintojai, tačiau, pasak jų atstovų, „TomTom" šioje srityje nuveikė kiek daugiau ir sukūrė itin plonus GPS sportinius laikrodžius. Naudojant juose įmontuotas GPS ir GLONASS palydovines technologijas, sportininkai galės greitai rasti savo tikslią buvimo vietą.
Minėtus laikrodžius turėtų pamėgti bėgikai, plaukikai, ir, kas turėtų būti aktualu autoreviu.lt skaitytojams, dviratininkai. Jiems skirtas laikrodis „TomTom Multi-Sport", leidžiantis skirtingų šakų sportininkams stebėti jų įveiktą atstumą, laiką, greitį ir kitus pagrindinius rodiklius. Šis laikrodis turi net įmontuotą barometrinį aukštimatį, aiškiai parodantį, kokiame aukštyje yra ar buvo dviratininkas.
Lietuvoje aukštimatis gal ir nėra labai aktualus, tačiau, tikėtina, dažnam dviračių sporto mėgėjui būtų įdomu žinoti per dieną įveiktą atstumą, vidutinį greitį ir kitus rodiklius.
Dar viena, aktuali autoreviu.lt skaitytojams, naujiena - „TomTom Rider" sistema, skirta motociklininkams. Specialūs laikikliai leidžia drėgmei atsparią sistemą montuoti tiesiai ant motociklo vairo, tad motociklininkas gali naudotis navigacija taip pat lengvai, kaip ir automobilio vairuotojas.
Tiesa, pristatymo metu buvo rodomas filmukas apie po šiltus kraštus keliaujančius ir navigaciją naudojančius baikerius, tad klausimas - o kaip navigacija veikia žiemą - olandus gerokai nustebino. Šio regiono, kur žiemą temperatūra retai nusileidžia žemiau -7 C, gyventojai neiškart patikėjo, kad Lietuvoje yra motociklininkų, kurie į kelią leidžiasi spaudžiant ir -20C šalčiui. Tik po geros valandos gavau atsakymą, kad vandeniui atspari „TomTom RIDER" turi atlaikyti ir sniegą, ir šalčius. Skirtumas būtų tik toks, kad žiemą sistema veiks kiek trumpiau, nes šaltis neigiamai veikia maitinimo elementus. Pastaruosius teks dažniau krauti, nes pakeisti jų taip paprastai, kaip, tarkim foto aparato elementų, neišeis.
Gamintojo teigimu, „TomTom RIDER" galima ne tik nusistatyti savo asmeninį maršrutą, tačiau dalintis juo per „Bluetooth ®" su kitais analogiškų sistemų savininkais. Įdomu būtų išmėginti, kaip ši navigacinė sistema veikia praktikoje, ir ypač smalsu išbandyti ją žiemą. Tikiuosi, kad tokią galimybę mes turėsime.
Beje, „TomTom RIDER" dengia visą Europą, Rusiją, Šiaurės Ameriką, Australiją ir Naująją Zelandiją, tačiau ji neveiks Pietų Amerikoje ir Azijoje - Kinijoje, Vietname ir t.t. - tad leidžiantis į šiuos regionus reiktų pagalvoti apie kitą navigacinę sistemą arba prisiminti senus, gerus popierinius žemėlapius.
Dar viena Amsterdame pristatyta naujiena buvo atnaujinta automobilinė GPS navigacija su interaktyviu žemėlapiu. Visiškai naujas interaktyvus žemėlapis reaguoja į prisilietimus. Vairuotojai gali priartinti ir nutolinti, rasti ir tyrinėti vietas ant žemėlapio, bakstelėkite į jį norėdami gauti greitą maršrutą į pasirinktą vietą. Ankstesnės kartos sistemos to neturėjo.
„TomTom Traffic" sistema rodo ne tik artimiausius kelius, bet ir bendrą konkretaus miesto ar regiono kelių apkrovimo lygį. Mažesnių Lietuvos miestelių gyventojams tai nebus labai aktualu, tačiau vilniečiai ir miesto svečiai šia naujove turėtų susidomėti. Ypač ji bus aktuli tiems, kas mėgsta po pasaulį keliauti automobiliu. Tokie keliautojai viename ar kitame Europos mieste gali patekti (arba nepatekti, jei apie jas žinos iš anksto) į tokias spūstis, kad Vilniaus spūstis pasirodys tarsi judėjimas greitkeliu.
Taip pat atnaujinta sistema, pasak gamintojo atstovų, rodo tikslią maršruto eismo ir greičio informaciją, greita paieška prasideda jau po įrašytų pirmųjų raidžių. Kiekvienas vairuotojas gali pasižymėti savo mėgstamas vietas ir individualizuoti savo naudojamą žemėlapį. Keturis kartus per metus vairuotojas gali atnaujinti savo turimus žemėlapius, išsaugodami visą ankstesnę savo sukauptą ir pažymėtą informaciją.
„TomTom" siūlo ir apie greičio matavimo prietaisus informuojančią paslaugą (navigacija veikia kaip savotiškas antiradaras).
Paskutinė Amsterdame pristatyta naujovė buvo „TomTom Previews Commuter Concept".
Ši sistema turėtų pakeisti vairuotojų požiūrį į kasdienį vairavimą. Ypač tai bus aktualu didelių miestų priemiesčių gyventojams, kurie kasdienei kelionei į darbą gali rinktis skirtingus maršrutus. Sistema, įvertindama vieno ar kito maršruto apkrovimą, pateiks vairuotojui visą reikiamą informaciją apie tikėtiną važiavimo greitį, galimą kelionės ir atvykimo į reikiamą vietą laiką.
Vilniui ir kitiems didiesiems Lietuvos miestams plečiantis, vykstant gatvių tiesimo ar rekonstrukcijos darbams, pamažu tokio pobūdžio informacija tampa vis labiau aktuali tiems, kurie pasirinko gyvenimą už miesto. Ji bus naudinga ne tik tiems, kurie kasdien važiuoja į miestą ir gali nuspėti sudėtingiausias eismui vietas, bet ir tiems, kurie į miestą išsirengia kartą per savaitę ar net rečiau. Būtent pastaroji vairuotojų kategorija gali patirti daugiausia sunkumų judant kartais visai netikėtai „užstringančiomis" miesto gatvėmis.
Aišku, kol šis sistema atsiras rinkoje turės praeiti dar šiek tiek laiko, tačiau tikimės, kad kitas tris, jau esančias rinkoje sistemas, turėsime galimybę išbandyti ir patvirtinti (arba paneigti) gamintojo pateiktą informaciją.
Iki naujų susitikimų ir nepasiklyskite vingiuotuose ir painiuose keliuose.
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama
Sekimo funkcija transporto biržos TimoCom elektroniniame žemėlapyje TC eMap®
Transporto logistikos parodoje Miunchene, TimoCom ...
Gyvenk greitai, mirk jaunas arba kai „GTA“ tampa realybe
Daugelis yra jei ne žaidęs, tai bent girdėjęs apie žaidimų seriją „GTA"...
„TomTom“ navigacinių sistemų pristatymas Amsterdame
Prabėgusią savaitę Amsterdame navigacinių sistemų gamintojas...
„Auto show millenium 2011“
Po triukšmingo ir linksmo šeštadienio kauniečiai ir miesto svečiai sekmadienį rinkosi į Laisvės alėją.
Automobilinės antenos – tik puošia ar ir naudingos?
Vieni automobilių antenas montuojasi, nes jos, esą, puošia automobilį. Kiti jų nepastebi, kol kur nors neužkabina.
„Tuning World Bodensee 2009“.
Skaitytojo reportažas iš Vokietijoje vykusios parodos
Mėgstamiausi Maiklo Džeksono automobiliai
Kuo važinėjo pop karalius...
„Stebuklas“ kaimyno kieme
„Ford Probe“ keičia įvaizdį…
Paroda „ALT 2009“
Fotoreportažas
Saugaus eismo dieną – efektyvesnės eismo saugumo politikos reikalavimas
Balandžio 6 d. LR Seime vykusioje tarptautinėje konferencijoje „Saugumas keliuose" Švedijos, Prancūzijos ir Norvegijos ir Lietuvos specialistai pristatė...