Sutikite, kad automobilių pardavimų apimtys yra vienas iš ekonomikos kilimo/smukimo rodiklių. Garsioji finansinė krizė, sukrėtusi visą pasaulį, smarkiai smogė automobilių pardavimams. Šiuo metu vis dar kalbama, kad krizė tęsiasi, bet, panašu, didieji automobilių gamintojai yra kiek kitokios nuomonės ir rinkai vieną po kito siūlo naujus modelius.
Vienas tokių - naujasis mažasis furgonas „Mercedes Benz Citan". Tai - pirmas po ilgos pertraukos vokiečių gamintojo bandymas grįžti į mažų komercinių furgonų segmentą, ir pirmas bendras „Daimler" bei aljanso „Renault Nissan" projektas. Vokiečiai kurdami modelį pasinaudojo „Renault Kangoo" baze, tačiau jų modelis gavo kitokius bamperius, firmines radiatoriaus groteles, naujus žibintus ir kokybiškesnę salono apdailą. Bent jau taip teigia gamintojas, tačiau sėdint prie „Citan" vairo esminių apdailos skirtumų, lyginant su „Kangoo", pastebėti neteko.
Be to, tai - ganėtinai karšta naujiena, nes Europoje „Citan" pristatymas įvyko 2012 m. pabaigoje, o jau 2013 m. pradžioje šis modelis pasiekė mūsų rinką.
Kita vertus, tai, kad „Mercedes Benz" buvo ilgam pasitraukęs iš mažojo komercinio transporto rinkos, gali pakenkti „Citan". Nors jo kaina šiame segmente nėra pati didžiausia, tačiau rinkoje apstu panašiomis charakteristikomis pasižyminčių ir pirkėjui geriau žinomų modelių. Tai ir „Citroen Berlingo Van", „Fiat Doblo Cargo", „Ford Transit Connect", „Mercedes-Benz Citan Kasten", „Nissan NV200", „Opel Combo Van", „Peugeot Partner FT", tuo pačiu „Renault Kangoo Express", „Skoda Praktik" ir „Volkswagen Caddy Kasten".
Kiek mažiau mūsų rinkoje žinomas naujasis sparčiai modelių gamą plečiančios „Dacia" furgonas „Dacia Dokker Van", tačiau jeigu lyginsime rumunų ir vokiečių modelius, tai, tikėtina, artimiausiu metu „Dacia" bus populiaresnė, nes „Dokker Van" bazinė versija kainuoja beveik 20 000 Lt pigiau negu „Citan".
Kalbinti „Mercedes Benz" atstovai tai irgi pripažino, teigdami, kad šiemet rekordinių pardavimų neplanuoja, tačiau tikisi, kad automobilis savo pirkėją ras. Juolab, kad priklausomai nuo konkrečių poreikių, „Mercedes Benz Citan" gali būti naudojamas tiek kaip komercinis (furgonas ir „mixto"), tiek ir kaip didelis šeimyninis automobilis (vienatūris).
Rinkai naujovė bus pasiūlyta su trimis skirtingais kėbulais: 3 940 mm, 4 320 mm (Long) ir 4 710 mm (Extra Long).
Pirkėjai gali rinktis vieną iš trijų dyzelinių variklių su turbina, nuo 75 iki 110 AG arba vieną benzininį 115 AG variklį su turbina ir penkių arba šešių pavarų mechanines MPD.
Bendri duomenys |
|
Modelis |
Mercedes Citan 109 CDI |
Gamybos metai |
2012.. |
Kėbulo tipas |
Vienatūris |
Durų skaičius |
5 |
Vietų skaičius |
5 |
Maksimalus greitis |
160 km/val. |
100 km/val. pasiekia per |
13,3 s |
„Mercedes Citan" išmatavimai ir masė |
|
Ilgis |
4321 mm |
Plotis |
1829 mm |
Aukštis |
1809 mm |
Ratų bazė |
2697 mm |
Minimalus apsisukimo spindulys |
5,6 m |
Automobilio masė |
1295 kg |
Bagažinės talpa min/max |
685/3000 l |
Kuro bako talpa |
60 l |
„Mercedes Citan" variklis |
|
Tipas |
Dyzelinis, su tiesioginiu įpurškimu Common Rail ir turbina |
Padėtis |
Priekyje skersai |
Darbinis tūris, cm3 |
1461 |
Kuras |
Dyzelinas |
Galia |
90 AG esant 4000 aps./min. |
Maksimalus sukimo momentas |
200 Nm esant 1750-3000 aps./min. |
Kuras |
Dyzelinas |
Kuro sąnaudos 100 km kelio |
|
Mieste |
5,2 l |
Užmiestyje |
4,2 l |
Mišrus ciklas |
4,6 l |
„Mercedes Citan" važiuoklė |
|
Transmisija |
5 pavarų MPD |
Varantys ratai |
Priekiniai |
Priekinė pakaba |
„McPherson" su skersinio stabilumo stabilizatoriais |
Užpakalinė pakaba |
Pusiau priklausoma, su skersinio stabilumo stabilizatoriais |
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai |
Užpakaliniai stabdžiai |
Diskiniai |
Padangos |
195/65 R15 |
Lentelė Mercedes.lt
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"