Rengiant Vilniaus miesto dviračių takų specialųjį planą, kuriuo siekiama dabartinį sostinės dviračių takų tinklą iki 2020 metų išplėsti dvigubai, parengti trys dviračių takų plėtros planai. Vilniečiai pasirinkti jiems labiausiai priimtiną dviračių takų planą, gali balsuodami čia:
Pirmajame plane numatyta rekonstruoti esamą 137 km dviračių takų tinklą, papildomai nutiesiant dar 283 km dviračių takų. Planu siekiama, kad iki 2020 metų išaugtų kelionių dviračiais skaičius, o vasaros metu siektų 5 %. Šiuo metu šis skaičius siekia 0,6 %. Plane intensyviausia dviračių trasų plėtra numatoma miesto centriniame branduolyje, o nutolusiuose rajonuose būtų suformuotas savarankiškas dviračių takų tinklas. Tokie tinklai būtų įrengti Naujoje Vilnioje, Pavilnyje, Nemėžyje, Vaidotuose, Trakų Vokėje, Grigiškėse, Tarandėje, Bajoruose, Visoriuose - Santariškėse, Balsiuose - Sakališkėse, Smėlynėje - Karačiūnuose, Dvarčionyse, Kairėnuose. Centrinę miesto dalį su nutolusiais rajonais sujungtų magistraliniai dviračių takai. Pagrindinėmis trasomis būtų Euro Velo 11, Naujininkai - Jaruzalė, Pilaitė - Senamiestis, Pašilaičiai - Vilkpedė, Šeškinė - Saulėtekis, Fabijoniškės - Žvėrynas. Šio plano įgyvendinimui reikėtų 218, 2 mln. Lt, iš kurių 30 mln. Lt būtų skiriama esamo tinklo rekonstrukcijai, o likę - naujų trasų projektavimui ir tiesimui.
Antruoju planu numatoma rekonstruoti esamą 100,6 km dviračių takų tinklą, papildomai nutiesiant dar 102,4 km dviračių takų. Šiame plane EuroVelo 11 trasa yra ašinė Vilniaus miesto dviračių tinklo trasa. Tuo pačiu trumpalaikiam aktyviam poilsiui būtų plėtojama dviračių infrastruktūra netoli gyvenamųjų namų, prioritetus teikiant tankiai apgyventiems rajonams. Vilniuje tokie rajonai būtų apibus Neries upės, todėl čia būtų įrengtas sveikatingumo dviračių takas palei Nerį nuo Valakampių iki Vingio parko. Pagrindinėmis trasomis būtų Euro Velo 11, Naujininkai - Jaruzalė, Pilaitė - Senamiestis, Pašilaičiai - Naujamiestis, Šeškinė - Saulėtekis, Fabijoniškės - Žvėrynas ir Sveikatingumo trasa. Šio plano įgyvendinimui reikėtų 89,1 mln. Lt, iš kurių 21 mln. Lt būtų skiriamas esamo tinklo rekonstrukcijai, o likę - naujų trasų projektavimui ir tiesimui.
Trečiu planu siekiama rekonstruoti esamą 100,6 km dviračių tinklą, papildomai nutiesiant 118,4 km dviračių takų. Pagrindinis plano principas - taupant išlaidas ir mažinant darbų atlikimo laiką, maksimaliai pagerinti dabartinės sistemos trukumus ir jau nutiestą dviračių takų tinklą. Pirminė dviračių trasų plėtra šiuo planu būtų numatyta centriniame miesto branduolyje, kuriame gyvena 75 procentai gyventojų, gretimuose rajonuose būtų formuojamas minimalus tęstinis dviračių takų tinklas. Tokie tinklai būtų įrengti Naujoje Vilnioje, Grigiškėse, Galgiuose, Kairėnuose, Dvarčionyse, Trakų Vokėje, Nemėžyje, Bajoruose, Santariškėse, Perkūnkiemyje ir Balsiuose. Pagrindinėmis trasomis būtų Euro Velo 11 (1a atšaka į Balsius), Oro uostas -Santariškės (2a atšaka Žirnių g., 2b atšaka Žaliųjų ežerų g., 2c atšaka Visoriuose), Pilaitė-Paupys (3a atšaka Žvėryne, 3b atšaka Pilaitėje ir 3c atšaka Žvėryne), Fabijoniškės -Senamiestis (4a atšaka Naujamiestyje), Pašilaičiai-Studentų miestelis (5a atšaka Verkių g., 5b atšaka Nemenčinės pl.), Fabijoniškės-Karoliniškės (6a atšaka Ozo g.), Tarandė-Centras (7a Rinktinės g.), Jeruzalė -Viršuliškės (8a atšaka Pašilaičiuose), Saulėtekis-Paupys (9a atšaka į Dvarčionis, 9b atšaka Parko g. N.Vilnioje), Lazdynai-Grigiškės (10a atšaka Kirtimų gatve), Vingio parkas-Senamiestis (11a atšaka Pilies g.) Sporto ir Laisvalaikio, Žvėrynas-Antakalnis (13a atšaka į Šiaurės miestelį). Šio plano įgyvendinimui reikėtų 99,7 mln. Lt, iš kurių 21 mln. Lt būtų skiriamas esamo tinklo rekonstrukcijai, o likę - naujų trasų projektavimui ir tiesimui.
Detaliau susipažinti su šiais planais galima čia:
Ši apklausa bus rekomendacinio pobūdžio. Vilniečiai taip pat gali teikti siūlymus dėl plano "Vilniaus planas" projektų vadovei A. Alūzienė, el.p: audrone.aluziene@vplanas, darbo dienomis, iki projekto sprendinių pristatymo viešo susirinkimo metu.
7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo
Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai
Kaip išsirinkti dviratį internetu?
Kaip išsirinkti ir kodėl yra patartina rinktis dviratį internetu. Patarimai bei gairės, kuriomis vadovaujantis taps lengviau išsirinkti sau tinkamiausią dviračio variantą.
Kaip išsirinkti dviratį?
Kokį dviratį pirkti, koks dviratis tinkamiausias Jūsų pomėgiui, pagal ką rinktis dviratį, svarbios dviračio dalys
Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti
Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos
Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas
Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių
Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose
Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...
Speciali dviratininkų apranga – tarsi jų antra oda
Plintant dviračių kultūrai Lietuvoje kaip ant mielių auga ir...
Didžiausi ir skaudžiausi pavojai tyko vasarą
Tiek Vilniuje, tiek kituose šalies miestuose dviračių transporto priemonių pastebimai daugėja...
„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas
Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.
Naujienos ALT 2013 parodoje
Prabėgusį savaitgalį Vilniuje, „Litexpo" parodų centre šurmuliavo... (Papildyta)