Jeigu miškovežius reiktų apibūdinti keliais žodžiais, trumpai būtų galima pasakyti, kad tai - sunkvežimiai, ant kurių važiuoklės sumontuota įranga, leidžianti pakrauti ir pervežti rąstus ar paruoštą medieną. Taip pat reiktų žinoti, kad miškovežiai gali būti naudojami metalo profilių gabenimui. Tai gerokai išplečia jų naudojimo ribas. Miškovežiai gali būti tiek su kėbulu, tiek automobiliai - vilkikai, prie kurių prikabinus puspriekabes, sudaromi autotraukiniai. Miškovežiai gali turėti hidraulinį manipuliatorių arba savaime išsikraunančias priekabas.
Pagrindinės miško pervežimo technikos rūšys
Miškovežiai vilkikai paprastai naudojami autotraukiniuose ir yra skirti rastų bei medienos išvežimui iš kirtaviečių.
Dažniausiai jie naudojami betoniniuose keliuose, žvyrkeliuose ir kituose, kietą dangą turinčiuose keliuose, bet trumpam gali užsukti ir į miško keliukus. Visais keliais vilkikas, kartu tempdamas prikrautą priekabą, gali judėti savarankiškai. Šio tipo vilkikai, būna arba bortinio tipo sunkvežimiai, su sumontuotais papildomais medienos laikikliais, arba sunkvežimiai, turintys specialiai miško pervežimui pagamintą platformą. Judėdami be priekabos, jie pasižymi puikiu manevringumu.
Automobiliai miškovežiai su manipuliatoriumi naudojami medienos pakrovimui ir iškrovimui kirtavietėse, perdirbimo punktuose ir t.t.
Šiuo atveju ant miškovežio platformos montuojamas specialus manipuliatorius, kuris gali pakrauti/iškrauti medieną ne tik iš miškovežio, bet ir iš puspriekabės. Tokio tipo miškovežiai gali judėti bendro naudojimo, žinybiniais miško keliais - magistralėmis, trumpam užsukti į laikinus kelius ir privažiavimus.
Automobiliai, skirti medienos gabenimui naudojami bendrojo naudojimo keliais ir žinybiniais miško keliais - magistralėmis, trumpam gali išsukti ir į laikinai suformuotus keliukus ar privažiavimus.
Būtent šio tipo technika yra labiausiai pritaikyta ir todėl rekomenduojama tolimiems medienos pervežimams. Tokio tipo miškovežiai gali būti jungiami į autotraukinius su puspriekabėmis. Šių automobilių pakrovimui ir iškrovimui naudojama papildoma krovimo technika.
Miškovežiai - autotraukiniai. Tai - galingiausi šio technikos tipo atstovai. Autotraukiniai formuojami iš specialiai paruoštos krovininės važiuoklės, prie kurios galima prikabinti kitus įrenginius, ir miško gabenimui skirtos puspriekabės.
Miškovežių puspriekabės, skirtos supjautos medienos pervežimui, naudojamos žabų ir medienos gabenimui, prikabinus jas prie miškovežio - vilkiko.
Tai irgi gali būti tiek modifikuota bortinė puspriekabė, tiek speciali platforma, turinti laikiklius. Tokią techniką galima naudoti tik kartu su balniniu vilkiku ar kito tipo miškovežiu.
Miškovežių priekabos, skirtos medienos gabenimui, naudojamos ilgų rąstų ir paruoštos medienos gabenimui bendro naudojimo keliais, tačiau trumpam gali užsukti į laikinus keliukus ir privažiavimus prie sandėlių, bet tik tuo atveju, kai kelio būklė netrukdo judėti pilnai pakrautam autotraukiniui.
Puspriekabės, skirtos skiedrų pervežimui, naudojamos susmulkintos medienos ir antrarūšės žaliavos gabenimui iš kirtaviečių ar medienos apdirbimo įmonių į popieriaus ar briketų gamyklas. Jos gali judėti tiek bendrojo naudojimo, tiek ir miškovežiams skirtais keliais.
Gabenant medieną didžiausia apkrova tenka miškovežių laikikliais, kurie turi laikyti sukrautą gabenamą krovinį, miškovežio kabliui, prie kurio tvirtinama puspriekabė ir pačiai puspriekabei. Moderniuose miškovežiuose numatyta galimybė keisti atstumą tarp rėmo ir priekabos.
Kroviniui skirtą erdvę sudaro medienos krovimui skirtas rėmas, ant kurio kartu gali būti sumontuotas ir manipuliatorius, laikikliai, skirti medienos suklojimui ir pritvirtinimui, papildomos apsaugos, saugančios kabiną nuo galimų kraunamos ar transportuojamos medienos smūgių.
Yra nustatyta, kad efektyviausia naudoti miškovežius su sumontuotais manipuliatoriais, kadangi jie ekonomiškiausi - pakraunant, transportuojant ir iškraunant medieną nereikia naudoti kitos papildomos technikos.
Hidraulinis manipuliatorius - pakrovimo - iškrovimo mechanizmas, paprastai montuojamas ant vilkikų, ratinių ir vikšrinių traktorių, ant geležinkelio transporto, bet gali būti ir stacionarus. Jis skirtas pačių įvairiausių krovinių sugriebimui ir perkėlimui. Dažnai hidraulinius manipuliatorius lygina su mechaninėmis rankomis, kuriomis galima greitai ir tiksliai operuoti, perkeliant krovinius ir apjungiant į vieną kelias operacijas.
Hidraulinis manipuliatorius, priklausomai nuo konstrukcijos, gali būti montuojamas iškart už kabinos arba ant užpakalinės važiuoklės ašies. Tiek vienoje, tiek kitoje vietoje sumontuotas manipuliatorius veikia efektyviai, užtikrindamas didelį darbo našumą, tačiau kai manipuliatorius sumontuojamas miškovežio gale, tampa nebeįmanoma prie vilkiko prikabinti papildomą puspriekabę. Kitkuo minėtų dviejų tipų miškovežių efektyvumas yra daugmaž vienodas.
Keliuose, arba tiksliau, miškuose galima išvysti nemažai „MAZ", „Kamaz" ar „Ural" prekių ženklų sunkvežimių - miškovežių. Ši technika patikima, paprasta ir puikiai tinka mūsų regionui. Tiesa, pastaruoju metu vis dažniau pasitaiko ir „Volvo", „Scania" ar „MAN" miškovežių, kurie, panašu, tapo rimtais konkurentais iš senų laikų užsilikusiems rusiškiems analogams.
Visi miškovežiai turi visų varančių ratų sistemą, užtikrinančią puikų pravažumą esant pačioms sudėtingiausioms sąlygoms. Tai ypač aktualu miškuose rudeniop ir per pavasario atlydį. Standartinis miškovežis, priklausomai nuo pasirinkto gamintojo, vienu metu gali gabenti 12 - 20 t medienos, rąstų ilgis, jei naudojamas tik miškovežis, siekia iki 9 m., prijungus priekabą jis gali būti nuo 18 iki 27 m.
Beveik visų tipų miškovežiai gali būti komplektuojami su papildoma įranga - kranais ir hidrauliniais manipuliatoriais.
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
18 netikėtų faktų iš turiningo „Transit“ gyvenimo
Neįtikėtini „Ford Transit“ gebėjimai: jis plaukė, gerino greičio rekordus, vežė dramblius ir futbolo komandas
Krovinių gabenimas automobiliais – privalumai ir transporto tipai
Kalbant apie populiariausius ir plačiausiai naudojamos ...
Diskiniai sunkvežimių, krovinio transporto stabdžiai
Šiandien pakalbėsime apie konstrukciją, sutinkamą tiek priekiniuose, tiek ir...
Kėdainiuose paaiškėjo geriausi sunkiojo transporto vairuotojai
Išmoningai pagerbti ne tik pagrindinių varžybų laimėtojai...
Kėdainiuose – XVI-oji sunkiojo transporto vairuotojų šventė
Šeštadienį, rugsėjo 7 d., šalia Kėdainių esančiame...
Sekimo funkcija transporto biržos TimoCom elektroniniame žemėlapyje TC eMap®
Transporto logistikos parodoje Miunchene, TimoCom ...
Vilkiko vairuotojo darbo vietos organizavimas
Krovinių transportavimo proceso efektyvumui nemažai įtakos turi ...
Klasikiniai miškovežiai
Miškovežis - didelis, galingas sunkvežimis, pervežantis rąstus, medieną ir ...
„Mercedes Benz Citan“ karavanas Vilniuje
Europoje „Citan" pristatymas įvyko 2012 m. pabaigoje...
Naujasis „Volvo FMX“: novatoriški sprendimai našesniems darbams statybų aikštelėse
Miunchene, Vokietijoje, vykstančios parodos „Bauma" metu pristatytas...